Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppys hebben coccidiose
Moderator: moderatorteam
- Chawa
- Actief
Puppys hebben coccidiose
Mijn puppys van 10 weken hebben coccidiose. Ze zijn niet ziek, eten goed, vallen niet af maar poepen al een week dun en bloederig vandaar een onderzoek van de ontlasting. Maar nu hebben we een probleem erbij. Het best medicijn daartegen is volgens de dierenarts SALAZOSULFA , maar dat medicijn mogen Dobermanns niet hebben. Waarom dit ras daar niet tegen kan is onduidelijk maar helaas is dit zo. Wat nu hé ??
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Chawa
- Actief
Re: Puppys hebben coccidiose
Waaruit dat blijkt weet ik niet ( meer) maar dit middel is echt berucht om de enorme bijwerkingen bij dit ras. Zo'n beetje iedere dierenarts weet dit ook. Volgens mij is er nog een ras wat dit niet vedraagt.Nanna schreef:Waaruit blijkt dan dat de Dober niet tegen Salazosulfa kan?Chawa schreef:Mijn puppys van 10 weken hebben coccidiose. Ze zijn niet ziek, eten goed, vallen niet af maar poepen al een week dun en bloederig vandaar een onderzoek van de ontlasting. Maar nu hebben we een probleem erbij. Het best medicijn daartegen is volgens de dierenarts SALAZOSULFA , maar dat medicijn mogen Dobermanns niet hebben. Waarom dit ras daar niet tegen kan is onduidelijk maar helaas is dit zo. Wat nu hé ??
Als het middel erger is dan de kwaal zou ik het ook niet gebruiken, maar soms moet je wat.
De pups zo rond laten lopen kan natuurlijk ook niet. Nog maar eens goed overleggen met de DA.
Het beste met de ukjes.
- Chawa
- Actief
Volgens mij zitten daar dezelfde werkzame bestanddelen in waar de Dobermann niet tegen kan. Maar ik ga het vragen.bulletjebe schreef:Vraag eens of ze baycox mogen hebben, dat wordt er ook wel tegen gebruikt.
Ze moeten wel geholpen worden lijkt me, anders bel je even naar een andere dierenarts om dit te vragen.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- britta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Chawa
- Actief
Je hebt gelijk, baycox wordt gegeen en mag ook n Dobermanns worden verstrekt. Hoe wist je dat trouwens ??bulletjebe schreef:Vraag eens of ze baycox mogen hebben, dat wordt er ook wel tegen gebruikt.
Ze moeten wel geholpen worden lijkt me, anders bel je even naar een andere dierenarts om dit te vragen.
- Chawa
- Actief
- britta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
suraya was 7 weken oud, toeni k haar al ziek mee kreeg, het ging er mee over, maar het heeft wel even geduurd, omdat ze ook 2 dingen tegelijk had, en de medicijnen mochten niet allebei tegelijk gegeven worden, dus de kuren duurde al een dag of 10 dacht ik, dan zijn de darmen ook best wel beschadigt, en dat duurt ook weer een poosje voor het dan weer goed is, ben probiotica gaan geven
groetjes v anneke en een lik v britta en suraya

- Chawa
- Actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kreeg het zelf eens van de dierenarts voor een hondje, vandaarChawa schreef:Je hebt gelijk, baycox wordt gegeen en mag ook n Dobermanns worden verstrekt. Hoe wist je dat trouwens ??bulletjebe schreef:Vraag eens of ze baycox mogen hebben, dat wordt er ook wel tegen gebruikt.
- Chawa
- Actief
En ook bij dat hondje ging het over, want eigenlijk is het voor kippen.??bulletjebe schreef:Ik kreeg het zelf eens van de dierenarts voor een hondje, vandaarChawa schreef:Je hebt gelijk, baycox wordt gegeen en mag ook n Dobermanns worden verstrekt. Hoe wist je dat trouwens ??bulletjebe schreef:Vraag eens of ze baycox mogen hebben, dat wordt er ook wel tegen gebruikt.
En werd de hond er niet nog zieker van ?
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij werd wel beter hoorChawa schreef:En ook bij dat hondje ging het over, want eigenlijk is het voor kippen.??bulletjebe schreef:Ik kreeg het zelf eens van de dierenarts voor een hondje, vandaarChawa schreef:Je hebt gelijk, baycox wordt gegeen en mag ook n Dobermanns worden verstrekt. Hoe wist je dat trouwens ??bulletjebe schreef:Vraag eens of ze baycox mogen hebben, dat wordt er ook wel tegen gebruikt.
En werd de hond er niet nog zieker van ?