Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppys hebben coccidiose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chawa
Actief

Puppys hebben coccidiose

Ongelezen bericht door Chawa »

Mijn puppys van 10 weken hebben coccidiose. Ze zijn niet ziek, eten goed, vallen niet af maar poepen al een week dun en bloederig vandaar een onderzoek van de ontlasting. Maar nu hebben we een probleem erbij. Het best medicijn daartegen is volgens de dierenarts SALAZOSULFA , maar dat medicijn mogen Dobermanns niet hebben. Waarom dit ras daar niet tegen kan is onduidelijk maar helaas is dit zo. Wat nu hé ??
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Vraag eens of ze baycox mogen hebben, dat wordt er ook wel tegen gebruikt.
Ze moeten wel geholpen worden lijkt me, anders bel je even naar een andere dierenarts om dit te vragen.
Chawa
Actief

Re: Puppys hebben coccidiose

Nanna schreef:
Chawa schreef:Mijn puppys van 10 weken hebben coccidiose. Ze zijn niet ziek, eten goed, vallen niet af maar poepen al een week dun en bloederig vandaar een onderzoek van de ontlasting. Maar nu hebben we een probleem erbij. Het best medicijn daartegen is volgens de dierenarts SALAZOSULFA , maar dat medicijn mogen Dobermanns niet hebben. Waarom dit ras daar niet tegen kan is onduidelijk maar helaas is dit zo. Wat nu hé ??
Waaruit blijkt dan dat de Dober niet tegen Salazosulfa kan?
Als het middel erger is dan de kwaal zou ik het ook niet gebruiken, maar soms moet je wat.
De pups zo rond laten lopen kan natuurlijk ook niet. Nog maar eens goed overleggen met de DA.
Het beste met de ukjes.
Waaruit dat blijkt weet ik niet ( meer) maar dit middel is echt berucht om de enorme bijwerkingen bij dit ras. Zo'n beetje iedere dierenarts weet dit ook. Volgens mij is er nog een ras wat dit niet vedraagt.
Chawa
Actief

bulletjebe schreef:Vraag eens of ze baycox mogen hebben, dat wordt er ook wel tegen gebruikt.
Ze moeten wel geholpen worden lijkt me, anders bel je even naar een andere dierenarts om dit te vragen.
Volgens mij zitten daar dezelfde werkzame bestanddelen in waar de Dobermann niet tegen kan. Maar ik ga het vragen.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat sneu zeg. Hopelijk vind je snel iets waar de pups mee geholpen kunnen worden.
Sterkte!
Afbeelding
britta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door britta »

suraya had het ook als pup, samen met giardia, ik heb toen panacur, voor de giardia en toltrazuril voor de coccidiose in druppelvorm gekregen
groetjes v anneke en een lik v britta en suraya

Afbeelding
Chawa
Actief

bulletjebe schreef:Vraag eens of ze baycox mogen hebben, dat wordt er ook wel tegen gebruikt.
Je hebt gelijk, baycox wordt gegeen en mag ook n Dobermanns worden verstrekt. Hoe wist je dat trouwens ??
Chawa
Actief

britta schreef:suraya had het ook als pup, samen met giardia, ik heb toen panacur, voor de giardia en toltrazuril voor de coccidiose in druppelvorm gekregen
En toen, was het toen over ? En hoe oud was Suraya toen ?
britta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door britta »

suraya was 7 weken oud, toeni k haar al ziek mee kreeg, het ging er mee over, maar het heeft wel even geduurd, omdat ze ook 2 dingen tegelijk had, en de medicijnen mochten niet allebei tegelijk gegeven worden, dus de kuren duurde al een dag of 10 dacht ik, dan zijn de darmen ook best wel beschadigt, en dat duurt ook weer een poosje voor het dan weer goed is, ben probiotica gaan geven
groetjes v anneke en een lik v britta en suraya

Afbeelding
Chawa
Actief

Dank je wel voor het antwoord.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Chawa schreef:
Je hebt gelijk, baycox wordt gegeen en mag ook n Dobermanns worden verstrekt. Hoe wist je dat trouwens ??
Ik kreeg het zelf eens van de dierenarts voor een hondje, vandaar :wink:
Chawa
Actief

bulletjebe schreef:
Chawa schreef:
En ook bij dat hondje ging het over, want eigenlijk is het voor kippen.??
En werd de hond er niet nog zieker van ?
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Chawa schreef:
bulletjebe schreef:
Chawa schreef:
En ook bij dat hondje ging het over, want eigenlijk is het voor kippen.??
En werd de hond er niet nog zieker van ?
Hij werd wel beter hoor :wink: Er worden wel vaker geneesmiddelen voor andere dieren aan honden gegeven, ligt er maar net aan wat ze mankeren, ze geven het voor de aandoening of dat nou een hond of een kip of een konijn is. Onze dierenarts was er in elk geval bekend mee, er waren toen ook kittens die het hadden en dat kwam ook niet vaak voor vertelde hij.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Nou het zit je ook niet mee Esther
Beterschap voor je hondjes
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”