Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerst vond ik zwart het allermooist,maar kocht een beauty van een lichtgrauwe en sinds kort hebben we er een zwarte bij en sindsdien heb ik geen favoriete kleur meer,kijk meer naar bouw en uitstraling van de hond.
Oh ja heb hetzelfde ras als topicstarter
Groetjes Fredje
Mijn Cattle dog is blauw en dat vind ik wel de mooiste kleur voor de cattle. Bij de roden zie je niet zo heel veel kleurverschil. Verder vind ik getijgerde tekkels erg mooi
Ik vind red-pied zoals Josh wel erg gaaf. Maar helaas hebben ze vaak geen mooie aftekeningen op hun hoofd, daar is Josh wel 1 van de weinigen van.
Het dieprode van Caoimhe en het mahoniebrindle van Frencey vind ik ook erg mooi.
Maar toch vind ik de kleur niet uitmaken als de hond echt mooi is met een goede bouw en een goede uitstraling.
Sommige honden zijn gewoon zo lelijk dat zelfs de mooiste kleur er niks aan kan veranderen :N:
Nee even serieus, ik heb eigenlijk geen voorkeur. Sommige donkere Tollers zijn heel mooi terwijl ik het bij anderen weer niet vind passen. Hetzelfde met veel/weinig wit en de verschillende neuskleuren.
Papillons: tri-coulor, sowieso met neusband en bles
Chihuahua's: Bont in welke kleur dan ook, mits beide ogen gekleurd zijn (omheen bedoel ik dan), black&tan en wildkleur
zwart
Voor de groenendaeler vind ik zwart met een kleine witte borststreep het mooist. Een grote witte vlek vind ik niet zo mooi en zonder borststreepje mist er naar mijn idee iets
Het markiesje vind ik in het zwart ook het mooist. Bont heeft ook wel iets charmants (soort van mini BC), maar ik vind dat ze toch echt zwart horen te zijn.
Bij de flatcoated retriever vind ik de zwarte het mooiste en bij de Tibetaanse Terriër zijn zoveel combinaties die mooi zijn .... maar mijn voorkeur gaat toch ook weer uit naar de zwarte.
Bij de Flatcoated zwart, alhoewel ik het hele donkere lever ook wel mooi vind. Bij de Golden ook de donkere kleur, niet het hele lichte.
Ik vind overigens merle en de grijstijger zoals de teckels dat hebben heel erg mooi maar dat hebben 'mijn' rassen niet. Dat is denk ik wel een van de reden waarom ik de Engelse Setter ook erg mooi vind (en er misschien ooit wel eentje komt..)
Boxer: brindle en dan zo donker mogelijk of hertenrood.
Hollandse Herder: zilvergestroomd met zwart masker of diep donkerbruin gestroomd
Mechelse Herder: zo donker mogelijk
Ik vind Sóleys kleur erg mooi (rood).
Maar hou ook van black and tan, zwart-wit, rood-wit, enz...
IJslanders hebben vaak typische witte aftekeningen, zoals scheve blesjes/half wit hoofd.
Dat heeft echt z'n charme, al moest ik er eerst aan wennen. Nu vind ik dat mooi.
Ik kan bij de duitse dog nooit kiezen! Ik heb een grijstijger omdat ik zo ontzettend mooi vindt, maar als ik dan een gele zie dan smelt ik gewoon. Als ik al een duitse dog zie, smelt ik nog harder!!!;)
Wel heb ik vaak bij rassen net iets meer als ze een afwijking hebben van de rasstanddaard. Bijv en leverkleurige neus, die heeeeel erg "fout' is bij een welch springer. En een duitse dog grijstijger of met bruine vlekken of bruin getijgerd. Ik hou wel heel erg van kleurafwijkingen;)
Bij de schotse herdershond vind ik de darksable het allermooist: zo'n prachtige warme kastanje- of mahoniekleur met diepzwart afgetekend
En bij de Amerikaanse collie ben ik helemaal dol op de witte collie. Ooit... ooit (!) ga ik nog eens helemaal naar Amerika en haal zo'n prachtig dier die helemaal wit is en alleen een sable, bm of tri-hoofd heeft!!!
mmm ik vind zowel 2 als 3 kleur mooi, maar dan bij de twee kleur zie ik het liefste wat donker bruin (moja), niet zo flets en bij de 3 kleur echt zwart met duidelijk tan (thica)
Ik vind Sjors qua kleur de mooiste van de 4 bullen in mijn leven.
De 1ste Joop was lichtbeige /wit, de 2de Boets licht tot donkerbeige/wit, 3de Sjors dus donker tot lichtrood/wit, 4de Loutje rood/bruin witte bef 2 witte pootjes, qua kleur m`n 2de keuze.
Dus mijn voorkeur bij de Engelse bull gaat uit naar de 3 kleur, donker en lichtrood met wit.
Wat ik heel bijzonder vind is zwart, totaal uit de boze bij een Eb maar heb ooit een geheel zwarte gezien pracht beest.
Een vriendin heeft een heel donker gestroomde met wit, ook een bijzonder dier.