Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
..........de mooiste kleur van het ras dat je bezit?
Wij hebben (hij is er alleen nog niet) een grauwe Oudduitse herderpup Haakon. Eerst vond ik zwart/bruin altijd het mooiste, maar sinds ik steeds meer foto's heb gezien van grauwe Oudduitsers, vind ik de kleur grauw nu veel mooier. Vooral omdat het tot 2 à 2½ jaar van die lekkere toverballen zijn en het tot die tijd een verassing blijft hoe de hond uiteindelijk eruit gaat zien.
Nu jullie......
Zwart met een witte vlek op de borst vind ik bij een Newfoundlander het mooist. In Amerika is ook de kleur grijs erkend (hier niet) en dat lijkt mij ook wel heel mooi om te zien.
Zwart, en dan liefst zo donker mogelijk. Veel zwarte Beardies zijn net zo licht of soms nog lichter dan blauwe en ik vind dat zelf minder mooi dan echt goed zwart. Bruin en fawn zou ik zelf niet snel kiezen.
Bij de Cardigan vind ik de zuivere driekleur het mooist.
Rico is mijn 3e Cardigan en ik heb nog steeds geen driekleur gehad
Onder zuivere driekleur versta ik dus de driekleur met mooie tanaftekening en geen gestroomde aftekening, wat ook voorkomt. Deze wordt dan brindlepointed-tri genoemd. (naar goed voorbeeld in het Engels )
Bij de cocker zijn wel 17 kleurvariaties mogelijk, ik val helemaal voor zwart/bont oftewel zwart/wit, daarna kan ik een mooi leverschimmel ook erg waarderen.
Zwart. En dan niet omdat wij toevallig 3 zwarte honden hebben, maar bij Greyhounds vind ik zwart het mooiste (het liefst met witte voetjes, witte streep op de neus en een wit puntje op de staart ). Bij de meeste windhonden vind ik zwart het mooist (Barzoi, Saluki..).
Zwartbont met weinig platen en veel schimmel vind ik het mooist, bij stabijs.
Ik vind zwartbont met veel platen minder, zeker als er weinig schimmel is.
Ik zie ook graag een zwart hoofd zonder bles.
De bruinbonte stabijs vind ik minder mooi. :N:
Bij wetters maakt het niet zoveel uit, maar wel liefst bont.
En als het zwartbonte zijn, zie ik graag veel schimmel in het wit, omdat het anders zo klinisch staat op een of andere manier.
Gek genoeg is dat bij bruinbonte niet zo (maar dan is de tint van het bruin ook iets anders, misschien zit het daarin).