Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker vlees bestellen.... voor een weeshuis.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Lekker vlees bestellen.... voor een weeshuis.

Ongelezen bericht door Roelfien »

Vriezertje is weer leeg, dus dit keer maar eens vlees besteld bij een leverancier die zo ongeveer iedereen hier op het forum belevert. :mrgreen: Lijstje geprint, samen met Daphne even gekeken wat ons voor de honden wel lekker leek en besteld. 10 kilo van dit, 8 kilo van dat, 4 stuks daarvan, nog wat van dit en ach, doe toch ook nog maar, en wat ook best lekker is, dus doe daar ook maar een paar kilo van.

Vanmiddag was het zo ver, het werd allemaal bij mij geleverd, dat is wel zo makkelijk. Breng ik het deel van Daphne wel even bij haar langs.

Achterkant van de bus gaat open en er moeten 6 grote dozen uitgeladen worden....6 grote dozen, de een nog zwaarder dan de andere..... :eek: :N:
En bijna alles vers, vooral de pens. Vers gesneden. Dus niet bevroren, net als veel vlees niet. Lekker vers vlees met veel sap, net als de pens.

Eh, waar laat ik dat nou toch? Ik heb formeel maar 1 vriezer. De oude in de schuur doet een beetje raar, zorgt af en toe voor kortsluiting, dus die heb ik niet aan staan. Maar ja, het moet dan toch maar even, voor een maand of een paar jaar, want het is minstens twee vriezers vol, alleen mijn deel van het vlees. :roll:

Terwijl ik de boel volgens de bestellijst probeer te verdelen, waarbij ik af en toe echt niet meer weet wat ik in mijn handen heb (is dat nou de parelhoen of zitten er soms ook konijnkarkasjes bij? En hoe verdeel ik dat dan, want dat is wel bevroren en dus voor twee verschillende personen) loopt het bloed en het penssap langs mijn armen. Over mijn kleren, de keukentafel druipt, de vloer is een soepzooitje. Ik heb ongeveer alle deurklinken beet gehad met heen en weer rennen tussen voordeur, tuindeur, schuurdeur, keukendeur en vriezerdeuren. En overal zit viezigheid aan, want tja, mijn handen...

In de tussentijd loopt het zooitje ongeregeld hier rond te springen, want het ruikt lekker. :cheer:
Dus chaos compleet.
Ik Daphne gebeld: HELP, ik red het niet alleen. :jank:
Dus die kwam binnen 5 minuten aangereden, kind op de achterbank net uit haar bedje gehaald, om mij te helpen. We hebben de boel maar gewoon in mijn boodschappentassen geladen en in 1 grote doos die nog niet door het vocht volledig uit elkaar viel. Uitzoeken was wel al gebeurd, maar ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken dat ze ook alles heeft, of juist teveel.
Dus zij kan ook aan de slag thuis. :N: :mrgreen:
Daarna alles zelf verder in de vriezers gepropt, niet meer wetend wat ik in welk vakje geduwd heb, dus mijn honden krijgen de komende maanden weer ongeplande zooi (wat het eerst vooraan in de vriezer zit, eten ze die avond :mrgreen: ) en in de koelkast ligt een voorraadje voor de komende 4 dagen.

Daarna alles schoongemaakt, mezelf schoongemaakt en omgekleed en nu maar bidden dat het vriezertje in de schuur blijft leven.

Mijn ogen waren dus veel groter dan de inhoud van mijn vriezer.
Herkenbaar? Of ben ik de enige sufferd die veel te veel besteld? :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Heeeel herkenbaar :roll: :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

:smile: :smile: Zo ontzettend herkenbaar :smile: En weet je wat het erge is, ik trap er elke keer weer in :jank: Maar ohh, wat zullen de hondjes weer smullen :cheer: :cheer:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn vriezer was leeg, en toen ik klaar was met wat bob geleverd had, zat hij zo vol dat hij nauwelijks meer dicht kon :N: dus ja herken baar, heel erg :smile:
Roelfien
Zeer actief

Ik zei al tegen Daphne: gedeelde smart is halve smart, maar met jullie erbij voel ik me nog meer gesteund. Ik ben niet de enige sufferd. :cheer: :smile:
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Beetje herkenbaar. :wink:

Ik heb gelukkig nog een vriezer die eigenlijk voor ons is als reserve.

Ik ben ook altijd zo hebbelijk en wil eigenlijk ook te veel bestellen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heel herkenbaar :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nee, dit gebeurt mij nooooit :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Je oog is groter dan je maag, dat zei mijn ma altijd vroeger....geldt ook voor vriezers.... :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb altijd te weinig. Ook al past er niets meer in de 3 vriezers, het is toch te weinig :19:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zit meestal *net*binnen de marge. :mrgreen:
Dan laat ik Mark alles in de twee vriezers proppen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, ik herken het wel... :mrgreen:

En eigenlijk is het wel handig dat het meeste nog niet ingevroren was, want dan kun je je vriezer beter volstouwen (duwen, plooien, plat slaan... :S: ).
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ja herkenbaar, het past eigenlijk altijd maar net, en zitten de vriezers tjokvol. En dan alvast wat in de koelkast voor de komende dagen. :wink:
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Echt drama mensen, het leek hier wel een slachthuis :N:
En ik had net heel vakkundig mijn huis gedweild :jank:

Gelukkig was Leo trainen met Jente want die had me waarschijnlijk vermoord als hij dat gezien had. Hij haat het zo... carnibest gaat nog net, een gehaktje... oke een kippennekje ook wel, maar daar ligt ook echt de grens hoor.

Dus ik heb me de rambam gewerkt om het allemaal zo snel mogelijk weg te krijgen. En het past in mijn vriezer maar ook wel net.

60 kilo vlees voor twee hondjes die 600 a 700 gram op een dag eten.
Ik lijk wel gek :roll:

Roelfien, ik ben trouwens geen konijnen tegen gekomen wel 3 parelhoenen, ik had er maar 1 besteld volgens mij :mrgreen:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hoe herkenbaar :mrgreen:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Re: Lekker vlees bestellen.... voor een weeshuis.

Ongelezen bericht door Nina »

Roelfien schreef: Herkenbaar?
Ja, heel herkenbaar. Ik zat na jou op de route en ik ben nu net klaar met pens knippen, alles verdelen en wegproppen. Twee vriezers en een koelkast vol en het hele huis is goor.. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

En dan haddden we nog wel afgesproken om in september nog even naar het Islam Centrum te gaan voor "de rest" :piew:

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Whahaha, Nina, ik zag nog minstens 6 dozen voor 1 andere klant staan, whaha, die waren dus voor jou en ik zei nog tegen Daphne: we zijn niet eens de enigen die zo gek zijn, hahaha. :smile:

Oh erg he, Daphne, en eigenlijk had ik nog een afspraak voordat ik naar koor zou gaan vanavond en die had ik gelukkig al verplaatst, anders had ik daar echt met pensgeur in mijn haar gezeten. :N:
Voelde me ook best schuldig dat ik jou zo naar huis stuurde met die hele stapel, kon jij ook alleen gaan lopen slepen.
Mijn nek zit gewoon vast van die boodschappentassen vol vlees naar de schuur sjouwen. :jank: :mrgreen:
Toch maar eens sparen voor een vrieskist. :idea:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Waar bestel je het dan? Het zal wel een hele belevenis geweest zijn zo te lezen :smile:
Roelfien
Zeer actief

jidde schreef:Waar bestel je het dan? Het zal wel een hele belevenis geweest zijn zo te lezen :smile:
Bij Herby. :mrgreen:
En de belevenis bezorg ik mezelf, eigenlijk. Als ik bij die leverancier 1 kilo kippennekken en een ei bestel, zal ik ook niet meer ontvangen dan dat. Maar nee, Roelfientje zit verlekkerd het lijstje door te werken, kruist alles zo ongeveer aan en zet er dan x 10 achter. Tja, dan krijg je dus vlees voor 2 vriezers geleverd. :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Haha heel bekend. Wij leggen vuilniszakken op de grond, gaan inpakken, alles zit onder, de honden vreten mee ondertussen en dan ineens bedenken van jemig hee dat is wel heel veel deze keer om het de volgende keer weer net zo te doen :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Dat herken ik wel :mrgreen: Ik heb ook een vriezer voor het hondenvlees, maar vaak heb ik zoveel dat ik de andere vriezer waar onze spullen liggen ook vol moet proppen en dan de zakken friet maar in de koelkast leg, gezellig naast de pens die er echt niet meer bijpast en de aankomende 3 dagen eerst opgegeten moet worden :mrgreen:
Fons kijkt weleens bedenkelijk, maar hij helpt altijd dapper mee met verwerken en opruimen.
De vorige levering is hij om 10 uur savonds nog naar mn zus gereden die 30 km verder woont want daar komt de bestelling binnen en die belde op omdat ze het voor me zou bewaren en het ook echt niet meer kwijt kon in de vriezer :smile:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Roelfien schreef:
jidde schreef:Waar bestel je het dan? Het zal wel een hele belevenis geweest zijn zo te lezen :smile:
En de belevenis bezorg ik mezelf, eigenlijk. Als ik bij die leverancier 1 kilo kippennekken en een ei bestel, zal ik ook niet meer ontvangen dan dat. Maar nee, Roelfientje zit verlekkerd het lijstje door te werken, kruist alles zo ongeveer aan en zet er dan x 10 achter. Tja, dan krijg je dus vlees voor 2 vriezers geleverd. :mrgreen:
Haha, ik heb zelf een tafelmodeltje vriezer. Dus ik kan maar heel weinig kwijt.

Kan wel een paar dingetjes van je over nemen? :mrgreen:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Gaia schreef:
Roelfien schreef:

Dat hoeft niet hoor, de deurtjes van beide vriezers konden precies dicht met flink duwen en als ik de vriezer nu open doe, kijk ik echt tegen een grote wand van plat gedrukt vlees aan. :smile:
Maar het past dus. :mrgreen:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Roelfien schreef:
Gaia schreef:
Roelfien schreef:

Dat hoeft niet hoor, de deurtjes van beide vriezers konden precies dicht met flink duwen en als ik de vriezer nu open doe, kijk ik echt tegen een grote wand van plat gedrukt vlees aan. :smile:
Maar het past dus. :mrgreen:
Das ook jammer moet ik toch richting de winkel. :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Roelfien schreef:Maar het past dus. :mrgreen:
En als je er dan iets van nodig hebt haal je er vervolgens één groot aan elkaar gevroren plakkaat uit(had ik met zalmmix die aan een paar pakken vlees was vastgevroren) :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Daphne
Zeer actief

marian* schreef:
En als je er dan iets van nodig hebt haal je er vervolgens één groot aan elkaar gevroren plakkaat uit(had ik met zalmmix die aan een paar pakken vlees was vastgevroren) :smile:
Ja, daar ben ik dus ook bang voor :N:
Nou ja, dan vreten ze maar een paar dagen hetzelfde, kan er ook niks aan doen.
Haha, wat een drama zeg.

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Daphne schreef:
marian* schreef:
Ja, daar ben ik dus ook bang voor :N:
Nou ja, dan vreten ze maar een paar dagen hetzelfde, kan er ook niks aan doen.
Haha, wat een drama zeg.
Jaaah, dat had ik vanmorgen. Ik bedacht me opeens dat er nog een pakje gehakt voor onszelf in het bovenste vakje zat.
Dus alles er half bevroren uitgepulkt, pakje gehakt eruit gewrikt en de rest weer terug, terwijl dat niet meer helemaal meegeeft. :roll:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Héél herkenbaar, daarom is onze bestelling de laatste maanden al gewoon: Hetzelfde als de vorige keer :mrgreen:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Vervelend is dat. Dat heb ik nou nooiiit. :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”