Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tijdens wandelen speelgoed kwijtraken.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Noële
Zeer actief
Contacteer:

Tijdens wandelen speelgoed kwijtraken.

Ongelezen bericht door Noële »

Vorige week liep ik met een eigenaar van een Aussie. Die raken regelmatig wel wat speelgoed kwijt tijdens het wandelen, dus wij zochten tijdens de wandeling naar de frisbee die de kinderen niet weer hadden gevonden. Mijn dochter kwam deze zomer ook thuis met een rubberen hondenbot die piepte, had ze gevonden op een verlaten strand en ook vinden ze geregeld een bal.
Ik ben vanmorgen de tweede tennisbal kwijtgeraakt door mijn eigen schuld, ik gooide hem per ongeluk in de bossen, Fellow en ik hebben een lange tijd gezocht maar niet weer gevonden. Maar beter een bal kwijt dan je hond wat ik ook nog wel eens zie :wink:

Raken jullie tijdens de wandelingen wel eens wat kwijt of vinden jullie wat?
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Speeltjes neem ik nooit mee tijdens onze wandelingen maar Kyra vindt wel regelmatig tennisballen, maar die laten we altijd liggen, Kyra is niet zo dat ze ermee blijft lopen tot we weer thuis zijn die heeft wel wat anders te doen dan met speeltjes lopen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

altijd eigenlijk wel :mrgreen:

ik ben lola aan het leren dat je niet dood gaat van water :mrgreen:

ze apporteert al tot ze alleen nog op haar tenen staat en dus alleen haar kop nog boven is, de rug is al nat maar zwemmen doet ze echt niet. dus als ik net te ver gooi ligt de bal natuurlijk weer op afstandje ongrijpbaar..

gelukkig pakken we vaak dezelfde vijver dus vinden we ook soms wat terug :wink:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Een van mijn honden heeft wel eens een pluchen speelgoedmuisje gevonden. Dat was zijn prooi.....hij liep er trots mee te paraderen! :smile2:
Maar verder hebben we nog niet veel gevonden onderweg.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik geloof dat Tirsa alle tennisballen vindt die kwijt zijn geraakt, verder nemen wij geen speeltjes mee, vindt ze niks aan, wil alleen stokjes kapot bijten.
arwen-elza
Actief
Mijn ras(sen): duitse herders

Ongelezen bericht door arwen-elza »

wat ik weleens kwijt raak is:
de riem die ik soms op de grond leg als ik ballen of stokjes gooi in het water: Arwen pakt hem nog weleens uit frustratie als ze haar zin niet krijgt bij doyle. Laatst lag hij dus in het water en bij toeval zag ik hem drijven.
De halsband van arwen waren we laatst kwijt, ik heb de hele route terug moeten lopen en toen lag hij op een grasveld (gelijk maar een andere gekocht). Doyle hangt regelmatig aan de halsband van arwen als ze samen rennen.

gevonden: regelmatig tennisballen, Arwen is er uren zoet mee, loopt er heerlijk op te kauwen tot kwijlens toe.
laatst een wubbakong. Helaas maar een half uurtje heel gebleven. Ze wilden hem niet delen :pffff: stukken lagen later verspreid.
Jolanda, Daico

Elza 02-11-2003 / 25-10-2007
Arwen 12-11-2002 / 08-07-2015
Doyle 01-07-2007 / 18-09-2019
Kyra 01-07-2012 / 03-08-2021
Daico 01-07-2018 / 01-03-2022

Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Ik neem ook bijna nooit speeltjes mee omdat ik nú al weet dat ze het toch niet ophalen :mrgreen:

Wij hebben hier van die velden, dus met Spriet heb ik wel eens wat balletjes gegooid met het gevolg dat ik na een paar x gooien zelf het veld op moest om de bal te gaan halen :N:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kali vind altijd tennisballen, en ik heb de gave om die ballen dan weer zo in het water te zwiepen dat ze niet meer te vinden zijn :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz vindt wel eens een tennisbal. En zodra ik dan apporteerspelletjes doe in het water (op land apporteert hij niet :pffff: ) dan laat hij ze ook heel vaak liggen of hij kauwt de tennisballen kapot.
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Ik heb hier 2 tennisballenfreaks rondlopen. Tijdens wandelingen krijgen ze er allebei 1, waar ze fanatiek mee in de rondte stappen en apporteren (nou ja, min of meer). Vaak gaan we met 2 ballen weer naar huis, soms raken we ze kwijt, maar we pikken er regelmatig ook nog eens eentje op.

Ik heb vorig jaar via MP 50 ballen gekocht en heb er -net geteld- een stuk of 40. Dus kwijtraken en vinden houden elkaar hier aardig in balans :wink:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja hoor, vooral tennisballen. Nilo is er zo 1 die ze loslaat waar een andere hond bij is. Dan gaat de andere hond er mee vandoor, baasje loopt meters verder en ik heb geen zin om er achteraan te gaan. Dan maar nieuwe tennisballen kopen :wink:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Hier is het haast onmogelijk om iets kwijt te raken. :mrgreen:
Ates is nl. zo gefixeerd op zijn bal dat hij hem a. altijd wil vasthouden als we terug lopen.(Wat trouwens ideaal is,als je telkens van die ondergekwijlde ballen hebt).
En b. Als hij hem eens niet beet heeft,hij nauwlettend in de gaten houd waar de bal heen gaat. :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee nooit. We nemen ook nooit speeltjes mee. Correctie... nàmen nooit speeltjes mee. Sinds een paar weken heeft Miep Hans Worst gekregen, en die moet echt overal mee naar toe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig zorgt ze zelf wel heel goed voor Hans, en hoef ik hem zelden op te pakken :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik dnek dat de dijk bezaait ligt met tennisballen :roll: , dus die nemen we niet meer mee :wink: , maar andere speeltjes zoals de flykong dat gaat al heel lang goed, het is vaak als er maar iets van een touwtje aan vast zit, dan vinden we het wel weer terug
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik wil mijn tennisballen terug! :jank: :mrgreen:

Elke maand moet ik er minstens een stuk of vijf bijkopen. Mijn dobers verliezen ze, en de eerstvolgende labrador die langskomt vind ze.
Marion.

christo schreef:Ik wil mijn tennisballen terug! :jank: :mrgreen:

Elke maand moet ik er minstens een stuk of vijf bijkopen. Mijn dobers verliezen ze, en de eerstvolgende labrador die langskomt vind ze.
In ons vorige huis woonden we tegenover de tennisbaan. Iedere avond kwamen we geheid met 5 (goeie) ballen terug :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Marion. schreef:Nee nooit. We nemen ook nooit speeltjes mee. Correctie... nàmen nooit speeltjes mee. Sinds een paar weken heeft Miep Hans Worst gekregen, en die moet echt overal mee naar toe:

Gelukkig zorgt ze zelf wel heel goed voor Hans, en hoef ik hem zelden op te pakken :mrgreen:
:smile: Hier liep er vroeger een golden met een tennisbal die zijn vrouwtje in een lap oude paraplu-stof genaaid had. Dat moest ook elke wandeling overal mee. En dat koppie maar stralen als je er belangstelling voor toonde.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

christo schreef:Ik wil mijn tennisballen terug! :jank: :mrgreen:

gewoon aan iemand vragen die tennist, op een gegeven moment stuiteren ze niet meer goed, maar zijn ze nog prima voor de hond.
Ik heb ook wel eens een tas vol gekocht op konininnedag :mrgreen: , liggen allemaal op de diijk nu :roll:
Marion.

christo schreef: :smile: Hier liep er vroeger een golden met een tennisbal die zijn vrouwtje in een lap oude paraplu-stof genaaid had. Dat moest ook elke wandeling overal mee. En dat koppie maar stralen als je er belangstelling voor toonde.
Zelfde hier. Maar o wee als je hem vast wilt pakken, dan is Hans toch echt alleen van haar hoor :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Door Tuana zijn we kongen aan een touwtje kwijtgeraakt :boos: Ze ging achter die dingen aan en dan daarna had ze opeens in der kop gehaald de sloot in te gaan :N: En die dingen zinken, dus was het dagdag ermee. Is geloof ik 3x gebeurd :boos:
Fin
Zeer actief

jidde schreef:Door Tuana zijn we kongen aan een touwtje kwijtgeraakt :boos: Ze ging achter die dingen aan en dan daarna had ze opeens in der kop gehaald de sloot in te gaan :N: En die dingen zinken, dus was het dagdag ermee. Is geloof ik 3x gebeurd :boos:
:smile: Dobbertje aan het einde van het touwtje?
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus let altijd erg goed op zijn speelgoed en loopt zelf terug als hij het per ongeluk ergens heeft laten liggen :wink:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho verliest nooit wat, maar vindt wel altijd ballen.

Hij brengt wel alles wat hij vindt gelijk naar mij.
Vorige week vondt hij trouwens nog een half stokbrood :roll:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

arwen-elza schreef:wat ik weleens kwijt raak is:
de riem die ik soms op de grond leg als ik ballen of stokjes gooi in het water: Arwen pakt hem nog weleens uit frustratie als ze haar zin niet krijgt bij doyle. Laatst lag hij dus in het water en bij toeval zag ik hem drijven.
De halsband van arwen waren we laatst kwijt, ik heb de hele route terug moeten lopen en toen lag hij op een grasveld (gelijk maar een andere gekocht). Doyle hangt regelmatig aan de halsband van arwen als ze samen rennen.

gevonden: regelmatig tennisballen, Arwen is er uren zoet mee, loopt er heerlijk op te kauwen tot kwijlens toe.
laatst een wubbakong. Helaas maar een half uurtje heel gebleven. Ze wilden hem niet delen :pffff: stukken lagen later verspreid.
jaren terug een halsband kwijtgeraakt, nog dagenlang het looprondje afgezocht, maar niet gevonden,
toen ruim een jaar later, na een flinke maaibeurt van de gemeente, lag de halsband, zichtbaar en met een beetje roest, er nog :ok:
verder vinden de honden tennisballen, hockeyballen, meestal in de sloot en die moeten er persee uit, eenmaal eruit laat hij ze liggen, en dure handgenaaide, leren honkballen!
Alles wat ze zelf vasthouden gaat mee naar huis( + de honkballen)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris laat eigenlijk nooit wat liggen. Hij haald wel netjes spullen uit het water die hij vind dat nog bruikbaar zijn.
En ja, soms helpt hij andere mensen in "nood" die met hun hondjes bij het water aan het spelen zijn maar het speelgoed te ver weg gooien. Hij haald het dan wel even op
Laatst gewijzigd door boxersien op 19 aug 2008 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

christo schreef:
jidde schreef:Door Tuana zijn we kongen aan een touwtje kwijtgeraakt :boos: Ze ging achter die dingen aan en dan daarna had ze opeens in der kop gehaald de sloot in te gaan :N: En die dingen zinken, dus was het dagdag ermee. Is geloof ik 3x gebeurd :boos:
:smile: Dobbertje aan het einde van het touwtje?
Ze woont nu ergens anders waar ze niet door heeft dat ze daar ook de sloot in kan :mrgreen:
Natasja&Mila
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natasja&Mila »

Hier is al menig tennisbal gesneuveld...
Maar altijd door mijn eigen schuld, omdat ik niet zo goed kan gooien :N:

Heb wel eens een oproepje op MP geplaatst voor oude tennisballen, even later kon ik er zo een stuk of vijftig ophalen bij een tennisschool :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik hoef eigenlijk niet veel ballen te kopen, Daisy komt er regelmatig met één aanzetten.
Er blijft er ook wel eens één ergens achter, het houdt elkaar in evenwicht.

Ook vind ik vaak stokken achterin de bak van de auto, dan moeten die van Daisy weer mee de auto in.
Pas zo'n bal van dik touw. Vind ze, neemt ze mee en kijkt er nooit meer naar. :wink:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik heb het vaak gehad met een speeltje
Hup speeltje in het water gizmo lekker zwemmen
Maar er lopen zoveel andere honden los
Vooral mensen die fietsen met hun hond valt het vaak niet op dat ze snel even in het water springen en het speeltje afpakken
En de mensen blijven gewoon door fietsen
Dus ben ik maar overgegaan op stokken
Dat is minder erg al hoewel Gizmo wel heel erg sneu is dat zijn stok weer is afgepakt
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Speeltjes gaan hier niet mee, hij vindt ze hooguit 5 min interessant en dan hoeft het niet meer, gewoon laten liggen :pffff:

Alleen de balwerper gaat zo af en toe mee, vindt hij helemaal geweldig en dan heel af en toe raken we een bal kwijt. Ach ja.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”