Mijn hond loopt ook los in hoog gras, niet overal wordt meteen gemaaid en ze vindt het heerlijk om daar doorheen te rennen.chrico schreef:Niet met een hondje van 10 cm in combinatie met een baasje die niet oplet. Lijkt me toch niet erg moeilijk te begrijpen. Als jij met jouw hond loopt neem ik aan dat je die niet losgooit in gras wat drie keer hoger is dan je hond en er maar vanuit gaan dat een ander zijn hond in de gaten houd. Als je dat wel zou doen dan ben je net als deze mevrouw geen hond waard want oud zullen ze niet worden dan. Hier lopen namelijk ook vossen die er niet voor schromen om op bijv JRels te jagen laat staan zo een ukkie. Prima als je dat risico wil nemen maar niet klagen als het fout gaat. Het gevaar zit hem dus niet alleen bij grotere honden die met een baas lopen maar ook gewoon simpel binnen de natuur waar je met zo een ukkie meer risico's loopt dan met een grote hond.
Vanmorgen nog, ik gooi de deur open en Lu loopt mee naar buiten voor een plas. Op nog geen 5 meter staat een vos. Gelukkig bleven ze beide staan en kon ik Lu weer naar binnen halen ook al is die groot. Week of drie terug had mijn kat een aanvaring met en vos die net als hij wilde zien wat ik aan boodschappen meehad. Ik zat wel met hem bij de DA. Mijn katten zijn alleen buiten als ik dat ook ben os vanwege de vossen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik altijd oplettend ben op andere honden.
Ik weet niet waarom deze vrouw niet oplettend zou zijn, omdat ze je advies niet meteen ter harte nam? Ik weet niet wat ik zou doen als iemand mij verteld dat ik mijn hond moet aanlijnen als ik haar in hoog gras ga uitlaten, omdat er grote honden los lopen die haar wel eens voor konijn kunnen aanzien