Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carocroc

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

boxersien

Carocroc

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris is nu over op carocroc. Farmfood pakt hij toch niet erg goed op. Ook met 4 porties (90 gram per keer) kwam zijn maag nog heel vaak op. Voor hem rot en dat wil ik hem niet aan blijven doen. De 15 kg zijn op inmiddels (heeft in het begin veel vlees ter afwisseling gehad, dus heb geen 15 kg opgevoerd aan een hond die er altijd last van had, met de wisselingen erbij ging het veel beter, maar ben van vlees afgestapt om de reden dat de rest van de fam. het niet wil voeren en ik ook weinig ruimte heb om groter in te kopen zodat ik steeds een week of langer vooruit kan. Door werken kan ik niet vaak genoeg erom in de winkel :wink: )

Hij zit nu op carcroc volwassen kip/rijst en dit gaat goed. Goede ontlasting, geen kokhalzen meer en hij eet de brokken goed op zonder geweekt te worden. Hij is dol op het voer en de brokken zijn van redelijk formaat wat wel gemakkelijk is. Hij krijgt nu nog in 3x voer en dat gaat zo blijven ook.

De DW wilde al senioren voeding mee geven omdat hij al bijna 9 jaar is, maar dat heb ik maar tegen gehouden. Vind hem daar veel te actief voor en vind het ook onzinning. Ga wel gewoon minder voeren als het nodig is. :wink:

Nog meer mensen ervaring met dit voer?
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

gped voer, bevalt goed oo kvoor de senioren van 9 en 11 en de werkhond
Jan
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Heb het onze vorige hond altijd gevoerd en vind het prima voer. Mijn zus voert het ook al jaren en had een hond die het nergens goed op deed en op carocroc gaat het goed. Zit geen rommel in en het is betaalbaar....
boxersien

SuzieC1970 schreef:Heb het onze vorige hond altijd gevoerd en vind het prima voer. Mijn zus voert het ook al jaren en had een hond die het nergens goed op deed en op carocroc gaat het goed. Zit geen rommel in en het is betaalbaar....
betaalbaar is het idd. 28,15 euro betaalde ik voor 15 kg. Ik wist de prijs geeneens, wilde een goed voer en bedacht op de balie dat het wel handig was als ik wist hoe duur het was. Het viel me echt 100% mee zeg!!
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Aura zit ook al jaren op de carocroc, sinds enkele maanden op de senior. Ze is nu 7 1/2 jaar en dan is de overstap geen verkeerd plan.
Goede brok en goed in prijs. Maar ik kook ook nog zelf macaronie en kip voor haar. Die krijgt ze dagelijk bij haar brokken. En een keer per week pens.
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ik heb het sinds kort ook voor de honden, de lam en rijst versie.

carocroc schijnt het zelfde te zijn als greenheart, het komt namelijk uit dezelfde fabriek.

vond het idd niet duur.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Senior voer je om de nieren te ontlasten en zo te voorkomen dat je straks nierfalen krijgt. Je kijkt niet per se naar de activiteit van de hond
margaretha1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door margaretha1 »

Whiskey krijgt ook Carocroc kip/rijst.
Ze eet het goed (was bij ander voer anders) en heeft goede ontlasting.
Ik vind het ook prettig dat er geen toegevoegde kleur-geur-of smaakstoffen inzitten.

(Ik kende het al langer: mijn katten eten al jaren de katten uitvoering: Carocat)
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Kees eet ook kip/rijst van Carocroc.

Ik wilde graag Farmfood, daar bleef hij maar op poepen ( ca 6 keer pd). Toen heb ik Cavom geprobeerd, dat at hij niet.

CC eet hij graag en zijn ontlasting is prima! Hij ziet er stralend uit.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena krijgt sinds een paar weken ook CareCroq Junior kip en rijst. Ze kreeg onwijze jeuk van de pedigree en honger van hill's science plan.
Dus overgestapt op Carecroq-brokken. In het begin leek de jeuk alleen maar erger te worden (heb toen ook getopict over kvv) maar nu de weken verstrijken, neemt de jeuk gestaag af!
Bij het vogelasiel betaalde ik 26 euro en een beetje voor 15 kilo!
RIP Cena :roos:
    samantha!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador retriever
    Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wij voeren ook Carocroc, en zijn hier super tevreden over.
    Met Max hadden we altijd problemen, met zijn vacht en allergieen.
    Nu zit hij sinds een jaar op carocroc, en het gaat perfect!

Met Macho zijn we gelijk van pup af aan op carocroc gegaan, gaat ook super!

Welke variant geef jij aan Boris?
    Ik heb voor Max senior, en voor Macho 23/12 allebei kip/rijst.
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
    gizmo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo krijgt vanaf het begin al carocroc en vindt het nog steeds heerlijk
    En onze kat krijgt carocat
    De kitten krijgt dit straks ook
    Afbeelding
    Crista
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik geef Mitch ook Carocroc kip & rijst en ik vind het een erg goede brok! Hiervoor heeft hij royal canin, prins en eukaneuba gehad maar geen van deze merken beviel echt goed. Mitch is erg gevoelig qua maag en darmen en op deze brok doet hij het super!

Ik ga nu wel deels over op KVV en vers, gewoon omdat het lekker is voor hem en om zijn maag wat sterker te maken.

Ik betaal trouwens voor een zak Carocroc kip & rijst € 21,- (15 kilo)
    Mitch & Kiyo
    Afbeelding
    boxersien

samantha! schreef:Wij voeren ook Carocroc, en zijn hier super tevreden over.

ik de 25/16 kip/rijst. Wat nu het verschil is??
    boxersien

ik weet het verschil al. Het jouwe is voor honden met lichte inspanning en de mijne voor honden met zware inspanning. Snap niet waarom ik nu weer dit mee krijg :19: hij loopt normaal gezien wel veel, maar zware inspanning echt niet hoor.

Nou ja, hij eet het goed, wordt er niet te dik van en geeft aan dat ik te weinig voer volgens hem :N: heeft namelijk de hele ochtend lopen piepen met zijn bak brokken en dus tussen de middag maar wat meer gegeven. Hij krijgt nu normaal 300 gram brokken per dag in 3 porties. En hij weegt 33kg. Volgens de verpakking is het normaal wel iets meer, maar ik hield er rekening mee dat hij wat ouder is en minder nodig heeft. Niet dus.
    SuzieC1970
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

boxersien schreef:
    samantha! schreef:Wij voeren ook Carocroc, en zijn hier super tevreden over.

ik de 25/16 kip/rijst. Wat nu het verschil is??
    Het eiwitgehalte volgens mij...De 23/12 is gewoon een onderhoudsbrok en de 25/16 en nog een variant (weet ff niet precies welke) zijn dan geschikt voor honden die meer beweging krijgen en/of dragende/zogende honden of sporthonden. Staat wel op hun website, geloof ik. Als je daar de verschillende varianten aanklikt staat erbij voor welke groepen een bepaalde brok het meest geschikt is.
    Jacan
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Daisy krijgt het ook zij zit op de 23-12 kip en rijst van de senioren krijgt ze weer maagproblemen maar deze doet ze het goed op.
    Sinds ze op de 23-12 zit heeft ze minder last van der maag en dat willen we graag zo houden :wink:
    Afbeelding
    Luna 25-11-2011 27-12-2017
    tibetaantje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
    Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

ik voer ook carocroc 23/12 kip/rijst. :ok:
    is het getal niet de grootte van de brok??? dat de 25/16 groter is??
    15 kilo voor 27 euro en daar doe ik 3 maanden mee met die kleine hondjes dus erg voordelig. ik geef sinds kort af en toe een bakkie smuldier, gewoon omdat ze dan es wat anders hebben. :wink:
    groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
    Misty ....08~04~2003 13~07~2003
    :I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
    samantha!
    Zeer actief

boxersien schreef:ik weet het verschil al. Het jouwe is voor honden met lichte inspanning en de mijne voor honden met zware inspanning. Snap niet waarom ik nu weer dit mee krijg :19: hij loopt normaal gezien wel veel, maar zware inspanning echt niet hoor.

Nou ja, hij eet het goed, wordt er niet te dik van en geeft aan dat ik te weinig voer volgens hem :N: heeft namelijk de hele ochtend lopen piepen met zijn bak brokken en dus tussen de middag maar wat meer gegeven. Hij krijgt nu normaal 300 gram brokken per dag in 3 porties. En hij weegt 33kg. Volgens de verpakking is het normaal wel iets meer, maar ik hield er rekening mee dat hij wat ouder is en minder nodig heeft. Niet dus.
    Ja dat is het inderdaad.
    De 25/16 is 25% eiwit en 16%vet
    De 23/12 is 23% eiwit en 12%vet.

Macho heeft er trouwens maar heel weinig van nodig.
    Hij is zeer actief, iedere dag ongeveer 2 uur wandelen en 4 keer in de week sporten.
    Maar toch eet hij maar 225 gram per dag met zijn 30kg.
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
    boxersien

samantha! schreef:
    boxersien schreef:ik weet het verschil al. Het jouwe is voor honden met lichte inspanning en de mijne voor honden met zware inspanning. Snap niet waarom ik nu weer dit mee krijg :19: hij loopt normaal gezien wel veel, maar zware inspanning echt niet hoor.

Ja dat is het inderdaad.

Hij is zeer actief, iedere dag ongeveer 2 uur wandelen en 4 keer in de week sporten.
    Boris heeft nu een poot blessure en heeft de laatste dagen 400 gram per dag nodig en is echt niets te dik van het energie rijke voer dus. Hij bedelde zo om meer eten net na het eten dat ik maar meer bij gaan geven. Hij poept nu 3 x per dag. Hij is met dit weer de hele dag in de weer met slapen, rennen naar binnen, buiten, garage en weer terug om alles in de gaten te houden. Sam en Bo waken en als hun blaffen gaat hij kijken. Maar als hij wat hoort gaat hij ook. En hij heeft hier nogal wat loop afstand dus daar zit behoorlijk wat beweging in (moet wel zeggen dat hij dit de laatste dagen niet mag en dus ook niet doet wegens zijn poot blessure). Normaal lopen wij ook zeker 2 uur per dag met hem verdeeld over 7 wandelingen.
    samantha!
    Zeer actief

boxersien schreef:
    samantha! schreef:

Ja dat is het inderdaad.

Boris heeft nu een poot blessure en heeft de laatste dagen 400 gram per dag nodig en is echt niets te dik van het energie rijke voer dus. Hij bedelde zo om meer eten net na het eten dat ik maar meer bij gaan geven. Hij poept nu 3 x per dag. Hij is met dit weer de hele dag in de weer met slapen, rennen naar binnen, buiten, garage en weer terug om alles in de gaten te houden. Sam en Bo waken en als hun blaffen gaat hij kijken. Maar als hij wat hoort gaat hij ook. En hij heeft hier nogal wat loop afstand dus daar zit behoorlijk wat beweging in (moet wel zeggen dat hij dit de laatste dagen niet mag en dus ook niet doet wegens zijn poot blessure). Normaal lopen wij ook zeker 2 uur per dag met hem verdeeld over 7 wandelingen.
    Oke, zo zie je maar weer hoe het verschilt per dier.
    Boris is dus wel een actief mannetje :ok:
    Hier woont trouwens ook een boxer, die precies hetzelfde voer krijgt als Macho.
    Hij weegt 35kg en krijgt zo'n 500 gram per dag.
    En dat terwijl hij nauwelijks beweging krijgt.
    Afbeelding
    Knoeppie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Beagle
    Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie heeft het gekregen toen ze veel te zwaar was, ze is er goed mee afgevallen (kip en rijst), glansde ons tegemoed en hard mooie stevige ontlasting.
    We waren er zeer tevreden over, waarom we na 3 jaar overgestapt zijn naar FF weet ik niet maar ook dat bevalt ons erg goed.
    Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
    doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike heeft een tijdje Carocroc 22/8 gehad.

Op een gegeven moment, werd zijn vacht er heel dof van en hij had schilvertjes.
    Ook veranderde de samenstelling van de brokken wel eens, waardoor ik soms kleinere had en dan ineens weer grotere brokken.

Beike krijgt nu KVV en zo nu en dan ( als ik vergeet om te ontdooien) krijgt hij brokken ( Nutro Choice Large Breed Light).
    Trici
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Hier op t MOMENT een carocroc eter, Sam stond normaliter op KVV maar wou wat testen, maar ben OP ZICH tevreden over de carocroc, de carocat word hier trouwens inderdaad ook al jaren gevoerd en ook dik tevreden over :ok:
    Afbeelding
    jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana heeft een tijdje gehad, maar deed het er wat minder op, erge jeuk steeds. Nu zit ze op eukanuba german shepherd en gaat het stukken bter ze heeft er nog nooit zo goed uitgezien
    Sluf
    Actief
    Mijn ras(sen): Boomertje en Shiba Inu X Labrador

Ongelezen bericht door Sluf »

In het begin gaven wij Fluffy brokken van Pedigree, maar ik vond dat ie toen echt veel poepte, en het was nog vaak dun ook.
    Toen zijn we overgestapt op Carocroc, en daar doet ie het echt goed op.
    Afbeelding

Rambo ⭐ 15-08-2018 / 22-07-2020
    Freggel16
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Ik voer het sinds 3 weken ook aan 1 van mijn honden, en dan de kip/rijst 22/8. Ondanks dat ze zeer actief is, heeft ze de neiging om van de lucht dik te worden.

Tot nu toe doet ze het goed. Glimt mooi, en heeft heel weining ontlasting, en erg vast.
    Made bij *Jolanda*
    Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
    Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
    boxersien

Inmiddels weer een poosje verder. Ben enorm tevreden. Zijn maag komt niet meer op, hij kan het in 3 porties goed weg werken. 2 á 3 keer per dag poept hij maar. Zijn vacht glanst, is zacht en hij verhaart echt niet veel vergeleken met wat hij verhaarde. Ook de zwerfkat hier is dol op het voer van boris. Ik geef hem nu kattenbrokken maar de carocroc die ik af en toe een paar ertussen gooi zijn zo op :mrgreen: .
    Zoals het er nu uit ziet hebben we eindelijk goed voer voor boris gevonden :cheer:
    Freggel16
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Fijn dat Boris het zo goed doet :cheer:
    Made bij *Jolanda*
    Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
    Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”