Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heupen etc röntgenen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

heupen etc röntgenen

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb met Gollum een tijdje terug een kennismakingsles behendigheid gedaan, en tot mijn verbazing vond Gollum het helemaal te gek! :smile:
Nu zit ik er dus over na te denken behendigheid met haar te gaan doen, maar ik wil eerst graag de pootjes en heupen laten röntgenen zodat ik weet dat Gol helemaal goed in elkaar zit en de lessen aankan.
Kan dit gewoon bij de dierenarts en is dat betrouwbaar? Ik hoef geen officiele foto's te hebben (ga niet fokken of showen o.i.d.), gewoon de zekerheid dat ik haar niet verpest met behendigheid.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Het is betrouwbaar als je naar een DA gaat die veel rontgend, en deze foto's ook kan beoordelen. Dat kan niet iedere DA, in welke regio woon je? Ken er wel een paar.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet niet waar je woont maar ik ben enorm te spreken over dierenkliniek putten. daar ben ik met lola ook geweest
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Ik woon in Purmerend en moet even zoeken waar Putten ligt :oops:
M@scha
Zeer actief

Gollum schreef:Ik woon in Purmerend en moet even zoeken waar Putten ligt :oops:
wiet weg! :smile:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

massam schreef:
Gollum schreef:Ik woon in Purmerend en moet even zoeken waar Putten ligt :oops:
wiet weg! :smile:
topografie is nooit m'n sterkste kant geweest :mrgreen:

Ik wil wel aan m'n eigen DA vragen of hij goed in beoordelen van rontgenfoto's is maar ben bang dat ie toch wel ja zegt ongeacht zijn beoordelingsvermogen :roll: Dat hoeft trouwens niet persé aan hem te liggen hoor, ik ben gewoon een zeikmuts wat dat betreft.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Ronald Mouwen in Ouderkerk a/d Amstel

zie www.mouwen.nl

doe je er meteen een sportfitkeuring bij en dan weet je helemaal zeker dat je 100% safe en gezond kan gaan sporten!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

massam schreef:ik weet niet waar je woont maar ik ben enorm te spreken over dierenkliniek putten. daar ben ik met lola ook geweest
wij komen er ook altijd :wink: al jaren. Daan heeft nieuwe digitale rontgenapparatuur, mooi spul. Zijn er 3 van in Nederland vertelde hij.

Purmerend- Putten zal ongeveer een uurtje rijden zijn. Daan is onze vaste DA, ookal moeten we er nu 5 kwartier voor rijden :ok:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ga altijd in Hellendoorn, vlot en makkelijk.... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bliss
Actief

Ongelezen bericht door Bliss »

malinois schreef:ik ga altijd in Hellendoorn, vlot en makkelijk.... :ok:
hier nog eentje die naar Hellendoorn gaat :ok:
Caro.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ook hier super ervaringen met Daan Kranendonk in Putten.
Ik ging er heen vanuit Deurne (Noord Brabant)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben vanuit Amsterdam ook naar Putten gegaan en was de moeite waard hoor :wink:
M@scha
Zeer actief

Selena schreef:
massam schreef:ik weet niet waar je woont maar ik ben enorm te spreken over dierenkliniek putten. daar ben ik met lola ook geweest
wij komen er ook altijd :wink: al jaren. Daan heeft nieuwe digitale rontgenapparatuur, mooi spul. Zijn er 3 van in Nederland vertelde hij.

Purmerend- Putten zal ongeveer een uurtje rijden zijn. Daan is onze vaste DA, ookal moeten we er nu 5 kwartier voor rijden :ok:
geen idee hoe ver het vanaf ons rijden is. laat ik zeggen dat mijn moeder reed en miep (de navi) niet wist waar putten was :smile:

we zijn er wel gekomen en ook weer thuis, lola heeft haar foto's gehad maar het heeft ongeveer een dag gekost :N: :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

massam schreef:
Selena schreef:

geen idee hoe ver het vanaf ons rijden is. laat ik zeggen dat mijn moeder reed en miep (de navi) niet wist waar putten was :smile:

we zijn er wel gekomen en ook weer thuis, lola heeft haar foto's gehad maar het heeft ongeveer een dag gekost :N: :mrgreen:
Dus zelfs miep is niet goed in topografie, dat scheelt weer :smile:

@Massam, Valerie, Mallinois etc; hebben jullie officiële foto's laten maken of 'gewone'? Zit daar nog verschil in (behalve de prijs), moet de hond onder zeil of kan het ook zonder?

Ik zit een beetje hier in de buurt te zoeken omdat ik niet de beschikking heb over een auto en het openbaar vervoer lijkt me ook weer zo wat met een hond die misschien wel onder zeil is geweest..
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb ze ook voor behendigheid laten maken :wink: Niet voor de FCI ofzo. Tyra is een ontzettend eigewijs vervelend dametje, die zich niet op laat tillen ed maar ze hoefde geen roesje. Ik had zelf aangegeven dat ze beter onder zeil kon omdat ik weet hoe eigewijs ze is, zeiden ze nee joh is zonde voor een paar fotos, en hupsa hond in houdgreep en mooie rechte fotos :wink:
Gollum
Zeer actief

Valerie schreef:Ik heb ze ook voor behendigheid laten maken :wink: Niet voor de FCI ofzo. Tyra is een ontzettend eigewijs vervelend dametje, die zich niet op laat tillen ed maar ze hoefde geen roesje. Ik had zelf aangegeven dat ze beter onder zeil kon omdat ik weet hoe eigewijs ze is, zeiden ze nee joh is zonde voor een paar fotos, en hupsa hond in houdgreep en mooie rechte fotos :wink:
Oh wat goed! Daar hoop ik eigenlijk ook op dat het zonder kan. In principe draait Gol zich zo op de rug thuis om te kriebelen, bij de DA weet ik niet of ze zich daar gemakkelijk genoeg voor voelt. Maar met een beetje houdgreep erbij zal dat toch wel moeten lukken..

@Danielle; tnx! Ik heb even op Google earth gekeken :mrgreen: en dat zit al een stukje dichter in de buurt.
Misschien toch wel handig om een auto te regelen, ik ga toch liever naar een betrouwbare dierenarts met beoordelen.

Het was trouwens echt heel grappig om te zien dat ze het zo leuk vond, die kennismakingsles. Gollum durfde gelijk over alle toestellen, inclusief wip (ik dacht echt dat ze die niet zou doen) en brug, en dat driehoek ding waar ze overheen moeten klauteren. Ze was het er totaal niet mee eens toen haar vriendinnetje aan de beurt was en Gol moest wachten, ze rukte zich zo los en ging zelf maar over de toestellen heen :smile:
We hebben de toestellen een paar keer aan de lijn gelopen en daarna mocht ze gelijk los! Echt heel gaaf.
Hopelijk zit ze helemaal goed in elkaar, het lijkt me echt lollig om samen behendigheid te gaan doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gollum schreef:
massam schreef:
Selena schreef:

Dus zelfs miep is niet goed in topografie, dat scheelt weer :smile:

@Massam, Valerie, Mallinois etc; hebben jullie officiële foto's laten maken of 'gewone'? Zit daar nog verschil in (behalve de prijs), moet de hond onder zeil of kan het ook zonder?

Ik zit een beetje hier in de buurt te zoeken omdat ik niet de beschikking heb over een auto en het openbaar vervoer lijkt me ook weer zo wat met een hond die misschien wel onder zeil is geweest..
officiele maar ze kunnen daar ook gewone maken :ok:
ik heb ze allemaal netjes op cd meegenomen
Ja officieel is duurder dan gewoon wat ik begrepen heb.
En of de hond onder zeil moet ligt een beetje aan de hond. 1 van mijn honden heb ik het niet gedaan de anderen wel...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb Biène in Budel laten röntgenen (heupen, ellebogen, rug), dierenkliniek de Meemortel.
Digitale foto's, die ik netjes heb meegekregen, zowel afgedrukt als op CD.
Kostte alles bij elkaar iets van 65 euro geloof ik.
Geen officiële beoordeling overigens, maar wel bij iemand die dagelijks röntgent voor de sport en voor de handel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ben met Tuana ook in Budel geweest, was toen 50 euro
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”