Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doodeng die teacups
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
-
- Zeer actief
Dat zijn de rassen, meer heb ik er nietEllen. schreef:Offtopic: ff vraagje, wat voor hondenrassen heb jij. Zie daar wel eenchrico schreef:Ah okee, dacht even dat ik mede bedoeld werd omdat ik ook nog wel eens kan mopperen over kleine honden en hun baasje
American Akita (toch?!) die me erg opvalt.. Wat een mooi ding.
En Duitse Dog...?

Welke AA vond je mooi?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Chione
- Zeer actief
Jij hebt het nog eens dubbel.Bianc@ schreef:Mij ook hoor, heb mezelf aangeleerd daar maar overheen te lezen.Chione schreef: Ok, maar dat kun je dus niet zien als iemand met zijn hondje op straat loopt. Dat generaliseren en uiten van vooroordelen komt mij soms even mijn strot uit.( In het algemeen gesproken ).

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Ellen.
- Zeer actief
Ja ik zag t nuchrico schreef:Dat zijn de rassen, meer heb ik er nietEllen. schreef:Offtopic: ff vraagje, wat voor hondenrassen heb jij. Zie daar wel eenchrico schreef:Ah okee, dacht even dat ik mede bedoeld werd omdat ik ook nog wel eens kan mopperen over kleine honden en hun baasje
American Akita (toch?!) die me erg opvalt.. Wat een mooi ding.
En Duitse Dog...?![]()
Welke AA vond je mooi?

Die rechtse. Heeel mooi beestje!
In N-Brabant waar ik eerst gewoont heb hadden ze ook
een heeele mooie, uit Amerika gehaald ook. Zij fokken
met die honden. (en met de Shikoku vooral)
- Chione
- Zeer actief
- Ellen.
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
Arm dier. Knap lullig gefokt en dan nog bij zo'n baas terecht komen (maar hoe kan het ook anders). Ik zou er met een grote boog omheen lopen maar dat wordt nogal moeilijk als je zo'n klein muisje niet eens ziet lopen in het gras. Das het probleem dus, je zíet ze gewoon niet
Als mevrouw daar nou eens rekening mee houdt, wordt het beestje misschien nog ouder dan een jaar.

- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Klopt, wat doe ik mezelf aan he.Chione schreef:Jij hebt het nog eens dubbel.Bianc@ schreef:Mij ook hoor, heb mezelf aangeleerd daar maar overheen te lezen.Chione schreef: Ok, maar dat kun je dus niet zien als iemand met zijn hondje op straat loopt. Dat generaliseren en uiten van vooroordelen komt mij soms even mijn strot uit.( In het algemeen gesproken ).
Had beter een stabijna kunnen kopen, of 3

Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
- Zeer actief
Hier een kleintje van 1,8kg en zo`n 20cm hoog.
Ik loop in het bos, op het strand, in het park en ook zij mag los en lekker hollen. Maar ik let inderdaad wel erg goed op, op de andere honden die er nog lopen. Zodra ik een andere hond aan zie komen hollen dan roep ik haar even bij me, laat ze kennismaken en dan kunnen ze lekker spelen.
Ik merk wel dat het niet snel goed is als je een klein hondje hebt. Til je haar op in een drukke winkelstraat is het zielig want ze moet lopen, loopt ze door de drukke winkelstraat is het niet goed want het is zielig ze kan zo vertrapt worden.
Mensen hebben nou eenmaal graag hun oordeel klaar. Ik merk het aan mezelf ook, als ik iemand met een chihuahua zie lopen vraag ik me altijd af wat hun bedoeling met zo`n kleintje zijn. Maar ik merk aan mezelf dat ook de kleine hondje en de baasjes van kleine hondjes gewoon goed voor hun beestje kunnen zorgen, zelfs als ze weleens in de tas zitten en een jasje aan hebben.
Ik loop in het bos, op het strand, in het park en ook zij mag los en lekker hollen. Maar ik let inderdaad wel erg goed op, op de andere honden die er nog lopen. Zodra ik een andere hond aan zie komen hollen dan roep ik haar even bij me, laat ze kennismaken en dan kunnen ze lekker spelen.
Ik merk wel dat het niet snel goed is als je een klein hondje hebt. Til je haar op in een drukke winkelstraat is het zielig want ze moet lopen, loopt ze door de drukke winkelstraat is het niet goed want het is zielig ze kan zo vertrapt worden.
Mensen hebben nou eenmaal graag hun oordeel klaar. Ik merk het aan mezelf ook, als ik iemand met een chihuahua zie lopen vraag ik me altijd af wat hun bedoeling met zo`n kleintje zijn. Maar ik merk aan mezelf dat ook de kleine hondje en de baasjes van kleine hondjes gewoon goed voor hun beestje kunnen zorgen, zelfs als ze weleens in de tas zitten en een jasje aan hebben.
-
- Actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
Bij de beste fokkers komen die hele kleintjes (zeker 1400gram of kleiner)wel eens voor
Ken der een aantal, die uit een "normaal" formaat ouders komen, waarvan de broertjes/zusjes op zijn gegroeid als een normaal formaat
Hondjes worden meestal voor niks weggegaan (of tegen entingsprijs), maar der zijn fokkers die er juist op hun site mee lopen te pronken
En dan heb ik het ook over de fokkers met stamboom...
Dat er zo'n pup in een nest voorkomt oké, maar om nou zo'n hondje bewust te kopen (zelfs in amerika!) omdat je zo klein mogelijk wilt
Der is ook geen lol aan.. lekker wandelen gaat vaak niet, als ze een keer niet willen eten is het stressen en ga zo maar door
Ken der een aantal, die uit een "normaal" formaat ouders komen, waarvan de broertjes/zusjes op zijn gegroeid als een normaal formaat
Hondjes worden meestal voor niks weggegaan (of tegen entingsprijs), maar der zijn fokkers die er juist op hun site mee lopen te pronken
Dat er zo'n pup in een nest voorkomt oké, maar om nou zo'n hondje bewust te kopen (zelfs in amerika!) omdat je zo klein mogelijk wilt

Der is ook geen lol aan.. lekker wandelen gaat vaak niet, als ze een keer niet willen eten is het stressen en ga zo maar door
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
IMO ook gewoon broodfokkers die trachten een graantje mee te pikken van de hype om een zo klein, mini mogelijk hondje te hebben.Rabecca schreef:maar der zijn fokkers die er juist op hun site mee lopen te pronken
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
- Zeer actief
Ik heb ook wel eens een heel klein pupje in een nest gehad, die hebben we zelf gehouden. Ik vind dat daar ruimte voor moet zijn als je fokt, die zou ik nooit verkopen.
Laatst gewijzigd door Suzan op 12 aug 2008 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar toch geloof ik niet dat ze op het moment dat ze er zijn niet weten dat het een hond is en geen konijn ,dat ruiken ze toch.sirene schreef:Hier in de buurt loopt ook een mvr met twee (gewoon formaat denk ik) Chihuahua's. Ze wandelt altijd in losloopgebied en haar hondjes zijn voor niets en niemand bang. Ze zijn wel heel netjes opgevoed, ze lopen geen honden uit te dagen ofzo. Maar ze lopen soms wel heel ver bij haar vandaan. De eerste keer had ik ze al zien lopen en was ik de andere kant op gegaan met mijn honden, was ze via een andere weg toch naar me toe gegaan "omdat ze benieuwd was naar mijn honden". Gelukkig kon ik er toen een paar aanlijnen want van veraf wordt het echt niet als hond herkend.
Ik heb haar toen ook gewaarschuwd voor honden die haar hondjes als prooi kunnen zien maar ze zei dat ze er wel voorzichtig mee was![]()
Nu ben ik haar al een aantal keer tegengekomen dus mijn honden "kennen" die hondjes nu wel.
Een paar weken terug liep ik met mijn honden naar de auto, ze hadden net een konijn gezien dus ze waren helemaal opgefokt, zie ik één van die Chi's opeens opduiken in de verte. Op hetzelfde moment zien Icha en Elena het hondje. Ik schrok me echt wild.
De andere twee waar ik mee liep kon ik terug roepen. Icha en Elena stormen er op af. Volgens mij was het de redding van dat hondje dat we ze dus al eerder tegen waren gekomen want daar aangekomen staat Icha op de rem en kijkt wat verbaasd naar dat hondje " shit, helemaal geen konijn ?" en ze rennen samen terug. Die man (normaal loopt er een vrouw mee) komt dan pas in zicht en groet mij. Ik vraag me echt af of zo iemand echt wel beseft wat er kan gebeuren ? Zo te zien niet want hij kwam zo ontspannen aan.
Een maltezer of teckelpupje is qua grootte ongeveer hetzelfde als zo'n teacupje en zou dat dan betekenen dat die ook niet over straat kunnen omdat ze worden aangezien voor een prooi.
Ik vind dat er bij de eigenaar van grotere honden ook verantwoording ligt en als je hond het verschil niet weet tussen een klein hondje en een prooidier heb je daar ook maar gewoon rekening mee te houden.
Micron is als pup in een hondenbos te grazen genomen door een drent het excuus was ook dat die vast dacht dat het een konijntje was maar ik was toch not amused moet ik eerlijk zeggen.
- Moos
- Zeer actief
Het is natuurlijk een dubbele verantwoordelijkheid; beide partijen moeten opletten
Wat ik alleen wel vind is dat je als baas van zo'n frutseltje je wel moet realiseren dat er bazen van grotere honden die prooi-gedrag vertonen, of gewoon met 3 tegelijk aan komen denderen, zijn die daar niet op letten, en dat je daar dus dan toch maar net even extra rekening mee moet houden.
Nog steeds hou ik Saar bij me als er 2 vreemde windhonden of in Saars geval ook Herders aan komen rennen. Is er even snel contact met de baas mogelijk, en soms is dat alleen een blik, waaruit blijkt dat het goed is dan laat ik haar gaan. Is dat niet mogelijk, dan neem ik als baas van een toch ook wel frustel (alleen mega in vergelijking met een teacup) zelf even die extra verantwoording.
Dat is ook zo weinig moeite, en het belemmerd Saar ook niet. Want hoe vaak komen er een zooi windhonden of Herders op haar af? En wat is het probleem voor haar om even 3 minuten niet vrij te mogen rennen.
Ik vind dat je niet rond kan lopen in losloopgebied met een hondje van amper een kilo, pup of niet, en dan maar denken "moeten ze die grote denderhonden, of honden met prooigedrag, maar bij zich houden".
Praktijk is namelijk dat dat gewoon heel vaak niet gebeurt. En de praktijk is ook dat ook bij bazen die daar wel heel erg op letten bij hun grotere hond het ook weleens mis kan gaan. Honden zijn geen robotjes natuurlijk

Wat ik alleen wel vind is dat je als baas van zo'n frutseltje je wel moet realiseren dat er bazen van grotere honden die prooi-gedrag vertonen, of gewoon met 3 tegelijk aan komen denderen, zijn die daar niet op letten, en dat je daar dus dan toch maar net even extra rekening mee moet houden.
Nog steeds hou ik Saar bij me als er 2 vreemde windhonden of in Saars geval ook Herders aan komen rennen. Is er even snel contact met de baas mogelijk, en soms is dat alleen een blik, waaruit blijkt dat het goed is dan laat ik haar gaan. Is dat niet mogelijk, dan neem ik als baas van een toch ook wel frustel (alleen mega in vergelijking met een teacup) zelf even die extra verantwoording.
Dat is ook zo weinig moeite, en het belemmerd Saar ook niet. Want hoe vaak komen er een zooi windhonden of Herders op haar af? En wat is het probleem voor haar om even 3 minuten niet vrij te mogen rennen.

Ik vind dat je niet rond kan lopen in losloopgebied met een hondje van amper een kilo, pup of niet, en dan maar denken "moeten ze die grote denderhonden, of honden met prooigedrag, maar bij zich houden".
Praktijk is namelijk dat dat gewoon heel vaak niet gebeurt. En de praktijk is ook dat ook bij bazen die daar wel heel erg op letten bij hun grotere hond het ook weleens mis kan gaan. Honden zijn geen robotjes natuurlijk

-
- Zeer actief
Dit hondje was echt niet de grote van een teckelpup of malthezer. Dit hondje was net aan 10 cm in het vierkant en in het gras wat 2a3 keer zo hoog is als dat hij was vind ik het niet vreemd dat een andere hond hem aanhoort (want zien doen ze hem ook niet) als een rat of muis.tineke schreef:
Een maltezer of teckelpupje is qua grootte ongeveer hetzelfde als zo'n teacupje en zou dat dan betekenen dat die ook niet over straat kunnen omdat ze worden aangezien voor een prooi.
Ik vind dat er bij de eigenaar van grotere honden ook verantwoording ligt en als je hond het verschil niet weet tussen een klein hondje en een prooidier heb je daar ook maar gewoon rekening mee te houden.
Micron is als pup in een hondenbos te grazen genomen door een drent het excuus was ook dat die vast dacht dat het een konijntje was maar ik was toch not amused moet ik eerlijk zeggen.
Als ik kijk naar mijn honden hoe die op een muis jagen, ze luisteren naar het ritselen van het gras en duiken er met hun poten bovenop (net als een kat). Dat overleefd dit hondje gewoon niet en heeft weinig met het ontlopen van verantwoording te maken. Je ziet hem niet.
Ik vind dat zo een baas op zijn minst het hondje in gemaaid gras moet laten lopen, op zijn minst zichtbaar. Dat is de verantwoording van dat baasje waar ik op kan anticiperen als ik dit zie. Mijn honden zullen dan niet op hem jagen of er bovenop duiken want ze zien en ruiken hem.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb het meegemaakt dat Jack 100 meter achter me zat te poepen in het hoge gras, en dat een lab-vriendin van hem er loeiend op afstormde omdat ze blijkbaar even dacht dat het een Hele Grote Haas was. Nee echt.tineke schreef:Maar toch geloof ik niet dat ze op het moment dat ze er zijn niet weten dat het een hond is en geen konijn ,dat ruiken ze toch.sirene schreef:Hier in de buurt loopt ook een mvr met twee (gewoon formaat denk ik) Chihuahua's. Ze wandelt altijd in losloopgebied en haar hondjes zijn voor niets en niemand bang. Ze zijn wel heel netjes opgevoed, ze lopen geen honden uit te dagen ofzo. Maar ze lopen soms wel heel ver bij haar vandaan. De eerste keer had ik ze al zien lopen en was ik de andere kant op gegaan met mijn honden, was ze via een andere weg toch naar me toe gegaan "omdat ze benieuwd was naar mijn honden". Gelukkig kon ik er toen een paar aanlijnen want van veraf wordt het echt niet als hond herkend.
Ik heb haar toen ook gewaarschuwd voor honden die haar hondjes als prooi kunnen zien maar ze zei dat ze er wel voorzichtig mee was![]()
Nu ben ik haar al een aantal keer tegengekomen dus mijn honden "kennen" die hondjes nu wel.
Een paar weken terug liep ik met mijn honden naar de auto, ze hadden net een konijn gezien dus ze waren helemaal opgefokt, zie ik één van die Chi's opeens opduiken in de verte. Op hetzelfde moment zien Icha en Elena het hondje. Ik schrok me echt wild.
De andere twee waar ik mee liep kon ik terug roepen. Icha en Elena stormen er op af. Volgens mij was het de redding van dat hondje dat we ze dus al eerder tegen waren gekomen want daar aangekomen staat Icha op de rem en kijkt wat verbaasd naar dat hondje " shit, helemaal geen konijn ?" en ze rennen samen terug. Die man (normaal loopt er een vrouw mee) komt dan pas in zicht en groet mij. Ik vraag me echt af of zo iemand echt wel beseft wat er kan gebeuren ? Zo te zien niet want hij kwam zo ontspannen aan.

Wordt een kleine hond gepakt en doodgeschud, okee, dan weet die andere hond echt wel wat hij aan het doen is en dan klopt er iets niet. Maar erachteraan rennen en tegen de grond duwen, of een veel te zware poot erop zetten, of erbovenop srpingen, dat kan allemaal in spel of vlak voordat een hond zich realiseert dat het niet om een prooi gaat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Actief
- Contacteer:
Oh ik ben ook van mening dat het van twee kanten moet komen hoor en als baas van een klein hondje zijnde zou ik ook altijd goed oplettenMoos schreef:Het is natuurlijk een dubbele verantwoordelijkheid; beide partijen moeten opletten![]()
Dat is ook zo weinig moeite, en het belemmerd Saar ook niet. Want hoe vaak komen er een zooi windhonden of Herders op haar af? En wat is het probleem voor haar om even 3 minuten niet vrij te mogen rennen.![]()

Maar als je weet dat je hond bepaald gedrag vertoont kun je daar ook rekening mee houden dat is meer wat ik bedoel.
In een wandelgebied waar ik vroeger veel liep kwam regelmatig een husky die op het stand van zandvoort een yorkje had doodgebeten in het verleden.
Aangezien de hond toch los moest lopen droeg hij een muilkorf en liep dan in de regel los en vaak honderden meters van zijn bazinnetje af.
Ik kwam het baasje een keer tegen met Lady een klein chihuahuamixje die bovendien ook nog eens angstig was en het baasje van de husky schrok zich dood toen ze ons zag.
Lady was het prototype van een hondje wat de husky zou grijpen en ze dacht dat ze vergeten was de muilkorf om te doen en wist op dat moment niet precies waar de hond zich bevond want die liep zo'n zijn eigen rondje

Ik vond het totaal bezopen eerlijk gezegd dat ik speurend door het park op haar hond moet letten omdat anders Lady weleens doodgebeten kan worden.
Aan de andere kant ken ik ook weer een baasje met twee kaninchens waarvan er 1 erg bang is die gillend door het park gaat ,los ,niet luisterend, waarvan ik ook denk dat loopt misschien nog eens fout af. Gillend loopt dat ene hondje ergens op af om zich dan om te draaien als de tegenpartij eraan komt ,ook als dat een vriendelijke hond is die gewoon wil kennis maken , om dan al krijsend op de loop te gaan

Ben ik ook met je eens hoorchrico schreef:Dit hondje was echt niet de grote van een teckelpup of malthezer. Dit hondje was net aan 10 cm in het vierkant en in het gras wat 2a3 keer zo hoog is als dat hij was vind ik het niet vreemd dat een andere hond hem aanhoort (want zien doen ze hem ook niet) als een rat of muis.tineke schreef:
Als ik kijk naar mijn honden hoe die op een muis jagen, ze luisteren naar het ritselen van het gras en duiken er met hun poten bovenop (net als een kat). Dat overleefd dit hondje gewoon niet en heeft weinig met het ontlopen van verantwoording te maken. Je ziet hem niet.
Ik vind dat zo een baas op zijn minst het hondje in gemaaid gras moet laten lopen, op zijn minst zichtbaar. Dat is de verantwoording van dat baasje waar ik op kan anticiperen als ik dit zie. Mijn honden zullen dan niet op hem jagen of er bovenop duiken want ze zien en ruiken hem.

- Marie-Josée
- Erelid
Ik heb die angst helemaal niet met mijn honden moet ik ,misschien wel heel naief ,bekennen.Marie-Josée schreef:Gelukkig kunnen onze honden heel goed een hond van een konijn onderscheiden.Ik ben altijd van de veronderstelling uitgegaan dat elke hond dat kon, maar nu weet ik wel zeker dat ik nooit aan een heel klein hondje durf te beginnen.
Micron was ook een kontkruimel toen hij kwam, bij 4 groters nog wel want Tash leefde toen ook nog en Beau was er uiteraard ook.
Ook bij de pups die regelmatig bij ons verbleven ben ik nooit bang geweest ,wel voorzichtig uiteraard, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn honden zo'n kleintje moedwillig pijn zouden doen of kwaad.
Ook het spelen wat wel degelijk met Micron werd gedaan ook toen hij klein was ging altijd heel voorzichtig.
Ook met de pupjes van lady werd uiterst voorzichtig omgesprongen en die lagen toch regelmatig tegen de groters aan te pitten die dan extra voorzichtig waren.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Hoe kom je daar nou weer bijPoppetje schreef:Kleine hondjes moeten behandeld worden als grote honden, zolang de baasjes van de grote honden maar geen last van ze hebben...

Ik had geen last van dat hondje, ik vond het gevaarlijk. Lijkt mij dat daar een heel groot verschil inzit.
Een hond is een hond met dat verschil dat mijn ietwat lompe honden een klein fragiel nerges tegen bestandhondje in hun onschuld kunnen plattrappen en dat dat hondje het naar alle waarschijnlijkheid met zijn leven moet bekopen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Omdat je met kleine hondjes niet een losloopgebied in mag, daarom dus.
Dat je het gevaarlijk vond kan ik heel goed begrijpen, ik zou me ook kapot schrikken als er opeens toch iets kleins loopt waar een grote hond eventueel op kan duiken.
Ik vind ook dat je hier allebei op moet letten, zowel ik met mijn kleine hond als jij met jouw grote honden.
Maar om nou te zeggen dat kleine hondjes een losloopgebied moeten vermijden omdat er honden zijn die ze als "konijn" kunnen aanzien vind ik toch wel ernstig.
Dat zou namelijk betekenen dat het alleen voor grote honden bestemd is, en waar zou ik mijn hond dan moeten laten spelen met andere honden?
Dat je het gevaarlijk vond kan ik heel goed begrijpen, ik zou me ook kapot schrikken als er opeens toch iets kleins loopt waar een grote hond eventueel op kan duiken.
Ik vind ook dat je hier allebei op moet letten, zowel ik met mijn kleine hond als jij met jouw grote honden.
Maar om nou te zeggen dat kleine hondjes een losloopgebied moeten vermijden omdat er honden zijn die ze als "konijn" kunnen aanzien vind ik toch wel ernstig.
Dat zou namelijk betekenen dat het alleen voor grote honden bestemd is, en waar zou ik mijn hond dan moeten laten spelen met andere honden?
- Marie-Josée
- Erelid
Ik denk dat het dan redelijker is dat de grote honden die geen konijn van een hond kunnen onderscheiden, dat losloopgebied maar beter kunnen mijden.Poppetje schreef: Maar om nou te zeggen dat kleine hondjes een losloopgebied moeten vermijden omdat er honden zijn die ze als "konijn" kunnen aanzien vind ik toch wel ernstig.
-
- Zeer actief
Niet met een hondje van 10 cm in combinatie met een baasje die niet oplet. Lijkt me toch niet erg moeilijk te begrijpen. Als jij met jouw hond loopt neem ik aan dat je die niet losgooit in gras wat drie keer hoger is dan je hond en er maar vanuit gaan dat een ander zijn hond in de gaten houd. Als je dat wel zou doen dan ben je net als deze mevrouw geen hond waard want oud zullen ze niet worden dan. Hier lopen namelijk ook vossen die er niet voor schromen om op bijv JRels te jagen laat staan zo een ukkie. Prima als je dat risico wil nemen maar niet klagen als het fout gaat. Het gevaar zit hem dus niet alleen bij grotere honden die met een baas lopen maar ook gewoon simpel binnen de natuur waar je met zo een ukkie meer risico's loopt dan met een grote hond.
Vanmorgen nog, ik gooi de deur open en Lu loopt mee naar buiten voor een plas. Op nog geen 5 meter staat een vos. Gelukkig bleven ze beide staan en kon ik Lu weer naar binnen halen ook al is die groot. Week of drie terug had mijn kat een aanvaring met en vos die net als hij wilde zien wat ik aan boodschappen meehad. Ik zat wel met hem bij de DA. Mijn katten zijn alleen buiten als ik dat ook ben os vanwege de vossen.
Vanmorgen nog, ik gooi de deur open en Lu loopt mee naar buiten voor een plas. Op nog geen 5 meter staat een vos. Gelukkig bleven ze beide staan en kon ik Lu weer naar binnen halen ook al is die groot. Week of drie terug had mijn kat een aanvaring met en vos die net als hij wilde zien wat ik aan boodschappen meehad. Ik zat wel met hem bij de DA. Mijn katten zijn alleen buiten als ik dat ook ben os vanwege de vossen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan