Ik zag er laatst wel eentje lopen in Göteborg, tussen al die mensen, ik vond het niet zo raar dat hij zijn staart zowat tegen zijn buik aangeplakt had

Moderator: moderatorteam
Eerlijk?? Nanni vertrouw ik er dus 100% bij. Op de camping hadden ze een mini york die steeds ons pad op liep. En wat deed Nanni? die liep er met een boog omheenMARC_S schreef:Niemand kan zijn hond vertrouwen met zo'n klein hondje.
Hond en rat, inderdaad de gelijkenis is enorm.Paulala schreef:Ik vind het gewoon net rattenChione schreef:Tsa, ik vind het o.a. nogal oneerbiedig en generaliserend overkomen.Jinx schreef:Ach, rattig zijn ze wel hoorChione schreef: Leuk hoe je zo'n hondje noemt.![]()
De mijne is ook een cavia![]()
En daar is niets mis mee (als het een rat was geweest), want ratten zijn nml hele leuke diertjes, ik heb ze vanaf mijn 15e altijd gehad.
Dus niets oneerbiedigs aan.
Maar een rat zou ik dus ook niet los laten lopen in een losloopgebied, dat wordt toch ook als prooi gezien, en zo'n hondje ook heel makkelijk.
Het is gewoon duidelijk dat mensen die zo'n klein misfokt (want dat vind ik ervan) diertje kopen weinig interesse tonen in gezondheid en het in veel gevallen ook niet veel kan schelen als er wat gebeurt, want ze zien de gevaren er niet van in.
Dat is idd nogal dom. En dat terwijl veel mensen met zulke extreem kleine hondjes zo overdreven voorzichtig zijn dat ze gewoon binnen op de kattenbak gaan en verder nooit buiten komen, en als ze dan buiten komen dan zeker niet los.chrico schreef:Dit hondje was zo verschrikkelijk klein dat het gewoon eng was. Ik snap best dat zo een hondje ook uitgelaten moet worden maar doe het dan wel veilig. Niet in een losloopgebied waar ook nog een seen behoorlijk aantal vossen lopen. Ook daar had ze geen oren naar want de avond ervoor was ze daar ook geweest en er was niets gebeurd. Beestje was 4 of 5 maanden en ik hoop dat als het baasje zo doorgaat dat het beestje het eerste jaar volmaakt :N:
Saar is in vergelijking met een chihuahua nog een reus met haar 5 kiloBianc@ schreef:
Die 2 ukken van mij zijn 21 en 23 cm hoog en lopen hier dus ook wel los hoor, maar komt er een grote hond aan die ik niet ken dan gaan ze gewoon even vast. In huis spelen ze gewoon met Tyson en dat gaat er soms best wild aan toe, maar buiten is dat toch anders zeker met honden die je niet kent. Dan neem ik even het zekere voor het onzekere. Er lopen genoeg kleinere hondjes waar ze prima mee kunnen ravotten buiten.
Haha ja er passen 2 Skunky's is jouw Saar. Skunky weegt nu 2,5 kilo, 14 maanden oud dus komt ws nog wel wat bij.Moos schreef:
Saar is in vergelijking met een chihuahua nog een reus met haar 5 kilo, maar ik merk ook dat spelen met Vera heel anders is dan 'spelen' met een vreemde grote hond buiten. Spelen met Vera gaat er ook best wild aan toe maar ze weten allebei precies wat wel en niet kan, Saar heeft nog geen geschampt tandje van Vera gehad, ook niet toen ze nog haar puppytanden had. Maar er is buiten weleens een grote hond met haar wezen 'spelen' waarna ze echt last had van haar rug.
Was ze een hondje van 10 cm hoog geweest dan was het denk ik heel anders afgelopen dan 'alleen wat last van de rug'....
En volgens mij worden teacups alleen gefokt door broodfokkers en zijn die hondjes verdwergde hondjes...Nanna schreef:Ik kwaak even voor mijn beurtsirene schreef:Waarom niet ?miekmiek schreef:mensen die dit soort hondjes aanschaffen respecteer ik niet hoor.elbertkeizer schreef:Smaken verschillen en je moet andere mensen respecteren in hun keuze.
Niet respecteren is een groot woord, maar ik denk dat teacups veelal niet worden aangeschaft uit hondenliefde maar meer uit liefde voor het bizarre, iets willen hebben dat een ander niet heeft. Of gewoon alleen maar als accessoire![]()
Het vertroetelaspect komt ook zwaar om de hoek kijken, ze zitten niet voor niks het vaakst tussen de tieten van een vrouw geklemd.
Er zijn dus, vrees ik, maar héél weinig mensen die zich zo'n teacup aanschaffen puur omdat ze het van die leuke hondjes vinden, om hun hond-zijn dus.
Moos schreef:
En volgens mij worden teacups alleen gefokt door broodfokkers en zijn die hondjes verdwergde hondjes...
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar het ging mij meer om het niet respecteren. Dat vind ik wel heel erg cru gezegd. Je kunt iemands keus niet respecteren maar die hele persoon hoeft toch niet meteen helemaal fout te zijn ? Iedereen maakt fouten, de één koopt een broodfokhondje of gewoon een hondje bij een hele foute fokker. De ander een Teacup Chi. Die keus is dan fout en dat is te verwijten maar dat maakt die hele persoon toch niet slecht ?Nanna schreef:Ik kwaak even voor mijn beurtsirene schreef:Waarom niet ?miekmiek schreef:mensen die dit soort hondjes aanschaffen respecteer ik niet hoor.elbertkeizer schreef:Smaken verschillen en je moet andere mensen respecteren in hun keuze.
Niet respecteren is een groot woord, maar ik denk dat teacups veelal niet worden aangeschaft uit hondenliefde maar meer uit liefde voor het bizarre, iets willen hebben dat een ander niet heeft. Of gewoon alleen maar als accessoire![]()
Het vertroetelaspect komt ook zwaar om de hoek kijken, ze zitten niet voor niks het vaakst tussen de tieten van een vrouw geklemd.
Er zijn dus, vrees ik, maar héél weinig mensen die zich zo'n teacup aanschaffen puur omdat ze het van die leuke hondjes vinden, om hun hond-zijn dus.
Ook bij goede Chi fokkers worden toch weleens hele kleine hondjes geboren? Ik kan mij iig zoiets herinneren van jaren terug, niet de bedoeling, wel gebeurd.Bianc@ schreef:Moos schreef:
En volgens mij worden teacups alleen gefokt door broodfokkers en zijn die hondjes verdwergde hondjes...Klopt, een normale Chihuahua is klein, maar een zogenaame teacup is gewoon een misvormt (verdwerging) hondje wat vaak niet oud wordt en dus ook vaak ontzettend ongezond is.
http://www.teacupchihuahua.nl/ staan veel voorbeeldjes op van die "teacups" en normale chihuahua's
Die had ik ook gezien. En mensen die een teacupchi kopen kopen zo'n hond volgens mij eerder als accesoire voor erbij (levend speeltje) dan iemand die een wat gangbaarder formaat hond koopt. Dus dat die vrouw die Chrico tegen is gekomen zo'n plaat voor haar hoofd heeft, dat begrijp ik wel, zij heeft haar hond met hele andere intenties aangeschaft (dan een hondenbezitter met een gangbaarder formaat hond) en kijkt niet naar de gevolgen. Hopelijk gaat zij snel inzien dat ook zij op moet letten en haar + andere honden in de gaten moet houden.Hanneke2 schreef:Dat is een beetje het punt denk ik. Mensen die zo'n hondje lopen willen geen hond, die willen een levend speeltje.Hutsje schreef:denk je nu echt dat je aan iemand die zo'n hondje heeft ook maar iets aan het verstand kan peuteren?
Ik zag er van de week toevallig eentje zitten bij Dr. Phil, geen teacup, maar zo'n opgedofte chi, en nou ja, dat mens was zo gestoord "Het is geen hond, het is mijn kind." dat zelfs die Phil er geen energie in wilde steken. Maar het zieligste vond ik dat ze met een stalen gezicht zat te vertellen dat hij nog nooit op straat had gelopen en daarom van die zachte voetjes had. Knettergek.
Klopt dat kan weleens gebeuren maar volgens mij komt het niet heel vaak voor dat het echt van die hele kleintjes zijn. En mocht het wel voorkomen dan worden die hondjes absoluut niet verkocht als zijnde teacup aan iemand die iets zoekt om haar handtas mee op te vullen.Chione schreef:
Ook bij goede Chi fokkers worden toch weleens hele kleine hondjes geboren? Ik kan mij iig zoiets herinneren van jaren terug, niet de bedoeling, wel gebeurd.
Toch wel annoying als je dan voor broodfokker/slechte eigenaar wordt uitgemaakt.
Ok, maar dat kun je dus niet zien als iemand met zijn hondje op straat loopt. Dat generaliseren en uiten van vooroordelen komt mij soms even mijn strot uit.Bianc@ schreef:Klopt dat kan weleens gebeuren maar volgens mij komt het niet heel vaak voor dat het echt van die hele kleintjes zijn. En mocht het wel voorkomen dan worden die hondjes absoluut niet verkocht als zijnde teacup aan iemand die iets zoekt om haar handtas mee op te vullen.Chione schreef:
Ook bij goede Chi fokkers worden toch weleens hele kleine hondjes geboren? Ik kan mij iig zoiets herinneren van jaren terug, niet de bedoeling, wel gebeurd.
Toch wel annoying als je dan voor broodfokker/slechte eigenaar wordt uitgemaakt.
Mij ook hoor, heb mezelf aangeleerd daar maar overheen te lezen.Chione schreef: Ok, maar dat kun je dus niet zien als iemand met zijn hondje op straat loopt. Dat generaliseren en uiten van vooroordelen komt mij soms even mijn strot uit.( In het algemeen gesproken ).
Is ook zo alleen was dat niet mijn bedoeling. Ik vond het gewoon echt gevaarlijk, ook omdat mijn honden het geweldig vinden om op muizen en ratten te jagen. ik zag al hele doembeelden van een plat hondje voor me omdat er 1 bovenop gesprongen was.Chione schreef:
Ok, maar dat kun je dus niet zien als iemand met zijn hondje op straat loopt. Dat generaliseren en uiten van vooroordelen komt mij soms even mijn strot uit.( In het algemeen gesproken ).
volgens mij bedoelde ze jou ook nietchrico schreef:Is ook zo alleen was dat niet mijn bedoeling. Ik vond het gewoon echt gevaarlijk, ook omdat mijn honden het geweldig vinden om op muizen en ratten te jagen. ik zag al hele doembeelden van een plat hondje voor me omdat er 1 bovenop gesprongen was.Chione schreef:
Ok, maar dat kun je dus niet zien als iemand met zijn hondje op straat loopt. Dat generaliseren en uiten van vooroordelen komt mij soms even mijn strot uit.( In het algemeen gesproken ).