Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lucky, blind Staff teefje in het asiel...om te huilen
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Lucky, blind Staff teefje in het asiel...om te huilen
--------------------------------------------------------------------------------
http://dierenasiels.com/specshond.cfm?id=160230
Het snijdt echt door mijn ziel als ik haar zo zie en het verhaal lees.
Is natuurlijk niet per definitie gezegd dat het ook zo is, ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...
http://dierenasiels.com/specshond.cfm?id=160230
Het snijdt echt door mijn ziel als ik haar zo zie en het verhaal lees.
Is natuurlijk niet per definitie gezegd dat het ook zo is, ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ach gos, wat een stumpert. Met zo'n verhaal vindt ze hopelijk snel een warm liefdevol mandje!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
sneu... en ws ben ik de enige hoor, maar ik vraag me af of het niet beter is om "gewoon"te euthaniseren, en hond met onbekend verleden, zo te zien nog niet erg oud, het vraagt nogal wat van nieuwe eigenaren en mensen die erop af komen omdat ze haar willen "redden"zijn niet per definitie de juiste...
en wat heeft zo'n hond nog? ze is dus niet geleidelijk aan blind geworden....
nah ja... ik heb dus gewoon mijn bedenkingen bij het plaatsen van zo'n hond ( en dat staat echt los van het 'ras "hoor
)
nah ja... ik heb dus gewoon mijn bedenkingen bij het plaatsen van zo'n hond ( en dat staat echt los van het 'ras "hoor

Re: Lucky, blind Staff teefje in het asiel...om te huilen
nee, hoor, het is harde waarheid,mercedes2803 schreef:ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...

.... als ze net als windhonden, niet meer welkom zijn òm te vechten
... of, nòg erger ... ze hebben verloren , ..bij deze dus het geval

worden ze net zo goed weer afgedankt en zelfs bij een asiel in de buurt afgezet

( er gebeuren meer dingen achter de schermen, dan je denkt)

Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 02 aug 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Wij hebben eens een hondje uit het asiel gehaald die hetzelfde verleden had, als kanonnenvlees voor vechthonden, door politie uit het huis gehaald.
Maar wij hebben het hondje na 3 maanden helaas teruggebracht naar het asiel. Het had meer lastige dingen dan die wij, ook met hulp, beter konden maken. Het deed ons enorm veel pijn, maar achteraf gezien is het de juiste beslissing geweest omdat het hondje heel goed terecht is gekomen.
Maar wij hebben het hondje na 3 maanden helaas teruggebracht naar het asiel. Het had meer lastige dingen dan die wij, ook met hulp, beter konden maken. Het deed ons enorm veel pijn, maar achteraf gezien is het de juiste beslissing geweest omdat het hondje heel goed terecht is gekomen.
je bent niet de enige. Een blinde hond, en ik neem wel het ras mee (vind het een enorm geweldig ras, maar heeft wel goede begeleiding nodig, zeker met problemen), waarschijnlijk heel schrikachtig. Als het lokaas is geweest ook geen normale opvoeding hoogst waarschijnlijk, niet bij ander ehonden kunnend enz.yamie schreef:sneu... en ws ben ik de enige hoor, maar ik vraag me af of het niet beter is om "gewoon"te euthaniseren, en hond met onbekend verleden, zo te zien nog niet erg oud, het vraagt nogal wat van nieuwe eigenaren en mensen die erop af komen omdat ze haar willen "redden"zijn niet per definitie de juiste...
nah ja... ik heb dus gewoon mijn bedenkingen bij het plaatsen van zo'n hond ( en dat staat echt los van het 'ras "hoor)
Er zijn al zoveel honden. Is het dat niet beter zo'n hond rust te geven? Ik ken natuurlijk niet de hond en het karakter, dan kan ik geheel anders denken

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Mijn gedachteMizzsylver schreef:Arm dier![]()
gut was je erbij toen ze verloor?Pak-de-bal schreef:nee, hoor, het is harde waarheid,mercedes2803 schreef:ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...deze heeft verloren met gevechten
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Over Lucky stond een paar weken geleden een artikeltje in ons weekblad. het asiel zamelde toen geld in voor een operatie aan Lucky's ogen. Helaas bleek toen dat ze haar ogen niet meer konden redden... Of het slim is om voor Lucky nog een nieuw thuis te zoeken weet ik niet, ze schijnt zo vreselijk lief te zijn dat ze het zeker wilden proberen. Ik hoop van harte dat het gaat lukken !!!
Een blinde hond kan een prima leven hebben , dat zie ik hier aan Watje, die loopt zelfs weer los op het Hemmeland maar je zal er een goede weg in moeten vinden.SuzieC1970 schreef:Over Lucky stond een paar weken geleden een artikeltje in ons weekblad. het asiel zamelde toen geld in voor een operatie aan Lucky's ogen. Helaas bleek toen dat ze haar ogen niet meer konden redden... Of het slim is om voor Lucky nog een nieuw thuis te zoeken weet ik niet, ze schijnt zo vreselijk lief te zijn dat ze het zeker wilden proberen. Ik hoop van harte dat het gaat lukken !!!
Ik vind het een aandoenlijk hondje en hoop dat ze snel een heerlijk huisje gaat krijgen

nee, maar ik heb iemand gesproken die over de hondengevechten hier in het Zuiderpark inside info wist, ,jidde schreef:Mijn gedachteMizzsylver schreef:Arm dier![]()
gut was je erbij toen ze verloor?Pak-de-bal schreef:nee, hoor, het is harde waarheid,mercedes2803 schreef:ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...deze heeft verloren met gevechten
ze wist hiervan , dat het zo gaat
trouwens, op Animal Planet net zo of You tube , de verliezers motten ze niet meer

- Liesbeth
- Zeer actief
En DUS is het bij deze hond ook zo gegaanPak-de-bal schreef:nee, maar ik heb iemand gesproken die over de hondengevechten hier in het Zuiderpark inside info wist, ,jidde schreef:Mijn gedachteMizzsylver schreef:Arm dier![]()
gut was je erbij toen ze verloor?Pak-de-bal schreef: nee, hoor, het is harde waarheid,deze heeft verloren met gevechten
trouwens, op Animal Planet net zo of You tube , de verliezers motten ze niet meer

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- M@ri@nne
- Zeer actief
Wat bedoel je met dat dik gedrukte?Pak-de-bal schreef:nee, hoor, het is harde waarheid,mercedes2803 schreef:ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...deze heeft verloren met gevechten
.... als ze net als windhonden, niet meer welkom zijn òm te vechten... of, nòg erger ... ze hebben verloren , ..bij deze dus het geval![]()
Groetjes, Marianne.

gôh, je achtervolgt mij wel zegLiesbeth schreef:En DUS is het bij deze hond ook zo gegaan.

-
- Actief
- Liesbeth
- Zeer actief
Ach gos de arme meid.
Wat er op de site van het asiel staat is wel erg weinig info om een idee over haar te vormen. Zo op het eerste gezicht zou ik me afvragen of het idd niet beter is om haar haar rust te geven.
Maar misschien is haar voorgeschiedenis niet zo heel dramatisch en kan ze zich nog goed aanpassen.
Ik vind het wel heel triest dat "mensen" blijkbaar een hond in die conditie af kunnen danken
.
Wat er op de site van het asiel staat is wel erg weinig info om een idee over haar te vormen. Zo op het eerste gezicht zou ik me afvragen of het idd niet beter is om haar haar rust te geven.
Maar misschien is haar voorgeschiedenis niet zo heel dramatisch en kan ze zich nog goed aanpassen.
Ik vind het wel heel triest dat "mensen" blijkbaar een hond in die conditie af kunnen danken

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Dus dit soort info hoor je maar gewoon aan terwijl je er ook iets aan kan doen?Pak-de-bal schreef: nee, maar ik heb iemand gesproken die over de hondengevechten hier in het Zuiderpark inside info wist, ,

nou snap ik meteen waarom ze denkt dat ik gevaarlijke honden heb, vechtende windhonden :N: :N: :N:M@ri@nne schreef:Wat bedoel je met dat dik gedrukte?Pak-de-bal schreef:nee, hoor, het is harde waarheid,mercedes2803 schreef:ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...deze heeft verloren met gevechten
.... als ze net als windhonden, niet meer welkom zijn òm te vechten... of, nòg erger ... ze hebben verloren , ..bij deze dus het geval![]()
- linda
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Deze hond zal inderdaad wel aangevallen zijn. Maar dit zijn toch waarschijnlijk normale hond op hond aanvallen geweest te zijn.
Ik heb wat docu's gezien over pitbullgevechten en daar werd verteld dat je zo'n hond kunt herkennen aan de littekens op de voorpoten. Dat schijnt typerend te zijn voor honden die tijdens zulke gevechten ingezet worden. Deze hond heeft die littekens niet.
Verder vind ik het een heel treurig verhaal.
Ik heb wat docu's gezien over pitbullgevechten en daar werd verteld dat je zo'n hond kunt herkennen aan de littekens op de voorpoten. Dat schijnt typerend te zijn voor honden die tijdens zulke gevechten ingezet worden. Deze hond heeft die littekens niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
asiel
Vréselijk triest voor deze hond...blijkbaar hebben ze bij het asiel daar alle vertrouwen in haar want ook kleine kinderen is ze gewend. Nu maar hopen dat er ergens voor haar een heerlijk mandje staat
groetjes, Ingrid

groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
en littekens op de kop !iones schreef:Deze hond zal inderdaad wel aangevallen zijn. Maar dit zijn toch waarschijnlijk normale hond op hond aanvallen geweest te zijn.
als het een onderdanigere hond is ( en die gebruiken ze ook, om de andere sterkere pits meer zelfvertrouwen te geven tijdens een gevecht. een zgn winnerservaring te geven) dan is het niet eens meer nodig om in de poten te bijten. terwijl voor honden die aan elkaar gewaagd zijn ze meer in de poten zullen bijten om zo de hond op de grond te brengen.
ook docu gezien op animal planet.
deze hond heeft al geen ogen meer, en littekens op de kop. het verhaal dat hij dus als lokaas diende kan best een waar verhaal zijn.
diep trurig. hopelijk krijgt deze hond nog een kans bij een leuk baasje.
-
- Zeer actief
- gizmo
- Zeer actief
- micky-do
- Vaste gebruiker
Ow wat vreselijk zeg ! Hoe kan je een dier zoiets aan doen ?????
Ik hoop dat ze snel een baasje treft die haar alle liefde en aandacht kan geven die ze tot nu toe gemist heeft!
Ik hoop echt voor deze hond dat het helemaal goed gaat komen , zowel met haarzelf als de toekomstige baasjes, die precies weten waar ze aan beginnen zodat ze niet na een aantal weken / maandan weer terug moet omdat het toch allemaal te zwaar valt z'n hond
Ik hoop dat ze snel een baasje treft die haar alle liefde en aandacht kan geven die ze tot nu toe gemist heeft!
Ik hoop echt voor deze hond dat het helemaal goed gaat komen , zowel met haarzelf als de toekomstige baasjes, die precies weten waar ze aan beginnen zodat ze niet na een aantal weken / maandan weer terug moet omdat het toch allemaal te zwaar valt z'n hond
Gangster in tha House