Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lucky, blind Staff teefje in het asiel...om te huilen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Lucky, blind Staff teefje in het asiel...om te huilen

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

--------------------------------------------------------------------------------
http://dierenasiels.com/specshond.cfm?id=160230

Het snijdt echt door mijn ziel als ik haar zo zie en het verhaal lees.
Is natuurlijk niet per definitie gezegd dat het ook zo is, ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een verhaal zeg :jank:
Als ik Max niet had wist ik het wel.
Ik hoop dat zij snel een baasje vind.!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Agos, wat een poppie zeg! Prachtig meiske!
En dat verhaal, tja, je weet het nooit zeker, maar het is hoe dan ook verdrietig..
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Arm ding, ze ziet er niet happy uit.. :(:
Het zou zo maar kunnen dat ze is ingezet als (lok)aas bij illegale hondengevechten. :cry:
Ik hoop dat ergens voor dit meisje een gouden mand wacht, dat heeft ze verdiend zo te zien..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ach gos, wat een stumpert. Met zo'n verhaal vindt ze hopelijk snel een warm liefdevol mandje!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sneu... en ws ben ik de enige hoor, maar ik vraag me af of het niet beter is om "gewoon"te euthaniseren, en hond met onbekend verleden, zo te zien nog niet erg oud, het vraagt nogal wat van nieuwe eigenaren en mensen die erop af komen omdat ze haar willen "redden"zijn niet per definitie de juiste...
en wat heeft zo'n hond nog? ze is dus niet geleidelijk aan blind geworden....

nah ja... ik heb dus gewoon mijn bedenkingen bij het plaatsen van zo'n hond ( en dat staat echt los van het 'ras "hoor :wink: )
Pak-de-bal

Re: Lucky, blind Staff teefje in het asiel...om te huilen

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

mercedes2803 schreef:ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...
nee, hoor, het is harde waarheid, :jank: deze heeft verloren met gevechten

.... als ze net als windhonden, niet meer welkom zijn òm te vechten
... of, nòg erger ... ze hebben verloren , ..bij deze dus het geval :jank:

worden ze net zo goed weer afgedankt en zelfs bij een asiel in de buurt afgezet :eek:

( er gebeuren meer dingen achter de schermen, dan je denkt) :19:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 02 aug 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Wij hebben eens een hondje uit het asiel gehaald die hetzelfde verleden had, als kanonnenvlees voor vechthonden, door politie uit het huis gehaald.
Maar wij hebben het hondje na 3 maanden helaas teruggebracht naar het asiel. Het had meer lastige dingen dan die wij, ook met hulp, beter konden maken. Het deed ons enorm veel pijn, maar achteraf gezien is het de juiste beslissing geweest omdat het hondje heel goed terecht is gekomen.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

yamie schreef:sneu... en ws ben ik de enige hoor, maar ik vraag me af of het niet beter is om "gewoon"te euthaniseren, en hond met onbekend verleden, zo te zien nog niet erg oud, het vraagt nogal wat van nieuwe eigenaren en mensen die erop af komen omdat ze haar willen "redden"zijn niet per definitie de juiste...
en wat heeft zo'n hond nog? ze is dus niet geleidelijk aan blind geworden....

nah ja... ik heb dus gewoon mijn bedenkingen bij het plaatsen van zo'n hond ( en dat staat echt los van het 'ras "hoor :wink: )
je bent niet de enige. Een blinde hond, en ik neem wel het ras mee (vind het een enorm geweldig ras, maar heeft wel goede begeleiding nodig, zeker met problemen), waarschijnlijk heel schrikachtig. Als het lokaas is geweest ook geen normale opvoeding hoogst waarschijnlijk, niet bij ander ehonden kunnend enz.
Er zijn al zoveel honden. Is het dat niet beter zo'n hond rust te geven? Ik ken natuurlijk niet de hond en het karakter, dan kan ik geheel anders denken :ok:
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Dit hondje zit bij een bekend asiel bij mij in de buurt, woon nu in Groningen maar ga binnekort naar huis, ik ga eens langs hoe hij eruit ziet, ik ken nog wel mensen die hem misschien op willen vangen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Mizzsylver schreef:Arm dier :jank:
Pak-de-bal schreef:
mercedes2803 schreef:ze kan ook bij een andere hond hebben gezeten die haar de tent uitknokte, maar het zou ook goed kunnen ja...
gut was je erbij toen ze verloor?
Mijn gedachte
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Over Lucky stond een paar weken geleden een artikeltje in ons weekblad. het asiel zamelde toen geld in voor een operatie aan Lucky's ogen. Helaas bleek toen dat ze haar ogen niet meer konden redden... Of het slim is om voor Lucky nog een nieuw thuis te zoeken weet ik niet, ze schijnt zo vreselijk lief te zijn dat ze het zeker wilden proberen. Ik hoop van harte dat het gaat lukken !!!
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

SuzieC1970 schreef:Over Lucky stond een paar weken geleden een artikeltje in ons weekblad. het asiel zamelde toen geld in voor een operatie aan Lucky's ogen. Helaas bleek toen dat ze haar ogen niet meer konden redden... Of het slim is om voor Lucky nog een nieuw thuis te zoeken weet ik niet, ze schijnt zo vreselijk lief te zijn dat ze het zeker wilden proberen. Ik hoop van harte dat het gaat lukken !!!
Een blinde hond kan een prima leven hebben , dat zie ik hier aan Watje, die loopt zelfs weer los op het Hemmeland maar je zal er een goede weg in moeten vinden.
Ik vind het een aandoenlijk hondje en hoop dat ze snel een heerlijk huisje gaat krijgen :ok:
Pak-de-bal

jidde schreef:
Pak-de-bal schreef:
Mijn gedachte
nee, maar ik heb iemand gesproken die over de hondengevechten hier in het Zuiderpark inside info wist, ,
ze wist hiervan , dat het zo gaat

trouwens, op Animal Planet net zo of You tube , de verliezers motten ze niet meer :jank:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pak-de-bal schreef:
jidde schreef:
Pak-de-bal schreef: nee, hoor, het is harde waarheid, :jank: deze heeft verloren met gevechten
Mijn gedachte
nee, maar ik heb iemand gesproken die over de hondengevechten hier in het Zuiderpark inside info wist, ,

trouwens, op Animal Planet net zo of You tube , de verliezers motten ze niet meer :jank:
En DUS is het bij deze hond ook zo gegaan :roll: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Pak-de-bal schreef:

.... als ze net als windhonden, niet meer welkom zijn òm te vechten... of, nòg erger ... ze hebben verloren , ..bij deze dus het geval :jank:

worden ze net zo goed weer afgedankt en zelfs bij een asiel in de buurt afgezet :eek:

Wat bedoel je met dat dik gedrukte?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Pak-de-bal

Liesbeth schreef:En DUS is het bij deze hond ook zo gegaan :roll: .
gôh, je achtervolgt mij wel zeg :eek:
annihilus
Actief

Ongelezen bericht door annihilus »

ik denk dat ze bedoelt dat windhonden afgedankt worden als ze niet meer kunnen racen
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ach gos de arme meid.
Wat er op de site van het asiel staat is wel erg weinig info om een idee over haar te vormen. Zo op het eerste gezicht zou ik me afvragen of het idd niet beter is om haar haar rust te geven.
Maar misschien is haar voorgeschiedenis niet zo heel dramatisch en kan ze zich nog goed aanpassen.

Ik vind het wel heel triest dat "mensen" blijkbaar een hond in die conditie af kunnen danken :evil: :kotz: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Oh got,

Zit ze hier ook alweer uit haar dikke duim te zuigen? :roll:
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Pak-de-bal schreef: nee, maar ik heb iemand gesproken die over de hondengevechten hier in het Zuiderpark inside info wist, ,
Dus dit soort info hoor je maar gewoon aan terwijl je er ook iets aan kan doen? :denken: Buiten het feit dat je een "kennis" hebt die hier blijkbaar (oog)getuige van is geweest? :roll:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

M@ri@nne schreef:
Pak-de-bal schreef:

.... als ze net als windhonden, niet meer welkom zijn òm te vechten... of, nòg erger ... ze hebben verloren , ..bij deze dus het geval :jank:

Wat bedoel je met dat dik gedrukte?
nou snap ik meteen waarom ze denkt dat ik gevaarlijke honden heb, vechtende windhonden :N: :N: :N:
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:jank: :jank: :jank: :jank: :jank:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Deze hond zal inderdaad wel aangevallen zijn. Maar dit zijn toch waarschijnlijk normale hond op hond aanvallen geweest te zijn.

Ik heb wat docu's gezien over pitbullgevechten en daar werd verteld dat je zo'n hond kunt herkennen aan de littekens op de voorpoten. Dat schijnt typerend te zijn voor honden die tijdens zulke gevechten ingezet worden. Deze hond heeft die littekens niet.

Verder vind ik het een heel treurig verhaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

asiel

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Vréselijk triest voor deze hond...blijkbaar hebben ze bij het asiel daar alle vertrouwen in haar want ook kleine kinderen is ze gewend. Nu maar hopen dat er ergens voor haar een heerlijk mandje staat :wink:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

iones schreef:Deze hond zal inderdaad wel aangevallen zijn. Maar dit zijn toch waarschijnlijk normale hond op hond aanvallen geweest te zijn.

Ik heb wat docu's gezien over pitbullgevechten en daar werd verteld dat je zo'n hond kunt herkennen aan de littekens op de voorpoten. Dat schijnt typerend te zijn voor honden die tijdens zulke gevechten ingezet worden. Deze hond heeft die littekens niet.

Verder vind ik het een heel treurig verhaal.
en littekens op de kop !
als het een onderdanigere hond is ( en die gebruiken ze ook, om de andere sterkere pits meer zelfvertrouwen te geven tijdens een gevecht. een zgn winnerservaring te geven) dan is het niet eens meer nodig om in de poten te bijten. terwijl voor honden die aan elkaar gewaagd zijn ze meer in de poten zullen bijten om zo de hond op de grond te brengen.
ook docu gezien op animal planet.

deze hond heeft al geen ogen meer, en littekens op de kop. het verhaal dat hij dus als lokaas diende kan best een waar verhaal zijn.

diep trurig. hopelijk krijgt deze hond nog een kans bij een leuk baasje.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat het verhaal ook van deze hond is ik hoop dat haar gouden mandje ergens voor haar klaar staat :jank: :jank:
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Hoop echt dat ze een gouden mandje gaat vinden.
Een blinde hond kan heel veel lol nog in zijn leven hebben.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Vreselijk die arme schat ik hoop dat ze snel een mandje heeft
Afbeelding
micky-do
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door micky-do »

Ow wat vreselijk zeg ! Hoe kan je een dier zoiets aan doen ?????
Ik hoop dat ze snel een baasje treft die haar alle liefde en aandacht kan geven die ze tot nu toe gemist heeft!
Ik hoop echt voor deze hond dat het helemaal goed gaat komen , zowel met haarzelf als de toekomstige baasjes, die precies weten waar ze aan beginnen zodat ze niet na een aantal weken / maandan weer terug moet omdat het toch allemaal te zwaar valt z'n hond
Gangster in tha House
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”