Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als je iets ziet wat niet goed is, zeg je het dan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

als je iets ziet wat niet goed is, zeg je het dan?

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Dit nav mijn andere topic ,
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=143986

waarvan ik de reacties soms wat teleurstellend vind, vooral over .. hóe men dan zou reageren op zo''n situatie .
(wat tòch een hond aangaat., niet over iemands kleren of zo iets) :19:

Dus maw :..zeg je er dan wat van , dus .. in het belang !! van die hond? ( want dàt is het eigenlijk)

Of laat je die hond maar voorbij gaan, en het is "jou pakkie nie'an"? :denken:

Let wel.. in het belang van die hond, die je dan tegenkomt, die niets kan zeggen, zelf :jank:

wat doen jullie?
Pak-de-bal

Martijn schreef:Alleen als het echt per se noodzakelijk is.

Ik heb er namelijk een hekel aan als mensen zich bemoeien met zaken waar ze niets van weten.
maar.. die eigenaar van die bewuste hond weet helemaal niets van iets af
anders had hij het niet tot zover laten komen , toch? :denken:

Jij en ik wéten wel beter, ,maar weet die man of vrouw dat wel? :denken:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

En dan nog op een omzichtige manier.

Ik heb er namelijk een hekel aan als mensen zich bemoeien met zaken waar ze niets van weten.
idem
Afbeelding
Petr@
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Petr@ »

massam schreef:

idem

ook hier idem
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Tja. Ik spreek mensen wel aan als ik vind dat dat nodig is.

Laatst nog, iemand die ruimde de drol van z'n hond niet op... Dan kan ik het toch niet laten om te zeggen "goh, u zag het misschien niet, maar uw hond zat net daar te poepen.." :mrgreen:

Maar ook: mensen die hun vuilnis op de grond mieteren (terwijl vaak de vuilnisbak al in het zicht is), hangjongeren die overlast veroorzaken, wegpiraten en aso's in z'n algemeenheid.

Niet over hoe iemand z'n hond moet uitlaten :pffff:
Afbeelding
Pak-de-bal

massam schreef:

idem
maar JIJ hebt er een hekel aan , dat JIJ wordt aangesproken, maar een ander niet , misschien??

daar wel eens over gedacht?

ik zou het in ieder geval wel fijn vinden , als iemand mij ergens op wees , wat ik over het hoofd zie :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:

idem
maar JIJ hebt er een hekel aan , dat JIJ wordt aangesproken, maar een ander niet , misschien??

ik zou het in ieder geval wel fijn vinden , als iemand mij ergens op wees , wat ik over het hoofd zie :ok:
Ja, je staat te juichen :cheer: Da's echt te merken hier :ok:

:roll:
Afbeelding
Pak-de-bal

Frenk schreef:Ja, je staat te juichen :cheer: Da's echt te merken hier :ok:

als Bauke kreupel loopt mag je mij dat best zeggen, want ik zàg het niet :ok:

en niet stug doorlopen , hoor :neenee:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik zeg er zeker weten iets van als ik denk dat er iets niet goed is met de betreffende hond.

Ik breng het gewoon dan heel voorzichtig en niet aanvallend of kwaad.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Alleen als de hond echt nalatig wordt behandeld en anders van goh je zou misschien? en dan moet er nog aanleiding voor zijn om die persoon aan te spreken.

Maar de manier waarop jij het doet, is gewoonweg NOT DONE. Niet in Den Haag, Groningen, Maastricht of Eindhoven of waar dan ook. Als je zo doorgaat zal het me zeer zeker niet verbazen dat je je mond 'n keer tegen de verkeerde opentrekt en 'n optatert krijg omdat je je weer eens met andermans zaken bemoeit en praat over zaken waar je zeer weinig verstand van hebt, tenzij je hier de hele zaak zit te belazeren. Want je maakt mij iets te vaak iets mee, ook al woon je dan in Den Haag. Of je ligt op de loer, daar wil ik me dan verder maar niet over uitlaten.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Pak-de-bal schreef:
Frenk schreef:Ja, je staat te juichen :cheer: Da's echt te merken hier :ok:

als Bauke kreupel loopt mag je mij dat best zeggen, want ik zàg het niet :ok:

en niet stug doorlopen , hoor :neenee:
Nou als ik een hond mank zie lopen dan ga ik de eigenaar daar niet over aanspreken.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:

idem

ik heb geen boodschap aan of iemand graag aangesproken wordt of niet. ik volg mijn eigen lijn binnen de grenzen zodat ik geen overlast bezorg.

verder laat ik mensen met rust en word ik graag met rust gelaten. mensen ie willen praten over iets moeten maar een ander aanklampen
Afbeelding
Pak-de-bal

Martijn schreef:Laat maar.
warom wil je niet doorgaan?

kijk, als jij het vervelend vind en IK niet , dan zijn er nog zovele meer , die dat ook niet vervelend vinden, toch? :denken:

laatst nog een jong echtpaar met een pup van 8 weken òp het mulle zand rennen en vliegen
op het starnd

daar heb ik wel even een leuk gesprekje over gehad,dat dat slecht is voor de groei en de gewrichten
en dat vonden ze een hele goede info !! :ok:

heb ik een goede daad gedaan, of niet? allemaal in het belang van die pup !! :ok:
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Zolang het geen mishandeling is niet nee, heb ik niks mee te maken en ik weet ook niet hoe een bepaalde situatie tot stand is gekomen. Een enkele keer praat/discusieer ik weleens met mensen over honden maar dan zijn ze er zelf over begonnen. :wink:
Pak-de-bal

Neeltje schreef:en praat over zaken waar je zeer weinig verstand van hebt,
hoe is dit toch in de wereld gekomen, ? :denken:

je neemt het weer van een ander over zeker? :denken:

als ze hier dat over jòu eens gingen schrijven?
hoe reageer jij dan? :evil:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pak-de-bal schreef:

Ik neem niks over van 'n ander, daar heb ik geen ander voor nodig. Je antwoorden spreken gewoon voor zich.
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

lieve marjolein,

het wordt net zo goed over een ander geschreven als dat zo is.

er is niemand nodig om mensen dingen in te fluisteren. jij laat in al je topics en antwoorden keer op keer weten dat je echt geen idee ervan hebt hoe honden in elkaar zitten :19:

kijk naar het cameratopic van martijn, daar reageren mensen heel anders op je omdat je daar iets zegt waar je verstand van hebt en dus iets toevoegd. in je hondentopics praat je echt met een zelfingenomenheid die zowiezo al mensen tegen de bost stuit en daarnaast is 99% van wat je beweert ook nog gewoon feitelijk onjuist...
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik bemoei me niet met anderen, en ik wens dat anderen zich ook niet met mij bemoeien. Doen ze dat wel en gaan ze raar lopen doen dan kunnen ze de boom in, ik heb er niet om gevraagd.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Lars schreef:Zolang het geen mishandeling is niet nee, heb ik niks mee te maken en ik weet ook niet hoe een bepaalde situatie tot stand is gekomen. Een enkele keer praat/discusieer ik weleens met mensen over honden maar dan zijn ze er zelf over begonnen. :wink:
Sluit ik mij helemaal aan.

Uit eigen ervaring weet ik hoe vervelend het is om continue aangesproken te worden. Kan je weer het hele verhaal uitleggen en op een gegeven moment ben je dan niet echt vriendelijk meer.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pak-de-bal schreef:
Martijn schreef:Laat maar.
warom wil je niet doorgaan?

kijk, als jij het vervelend vind en IK niet , dan zijn er nog zovele meer , die dat ook niet vervelend vinden, toch? :denken:

laatst nog een jong echtpaar met een pup van 8 weken òp het mulle zand rennen en vliegen
op het starnd

daar heb ik wel even een leuk gesprekje over gehad,dat dat slecht is voor de groei en de gewrichten
en dat vonden ze een hele goede info !! :ok:

heb ik een goede daad gedaan, of niet? allemaal in het belang van die pup !! :ok:
nee hoor, niet allemaal in het belang van de pup....met mij zou je accuut ruzie gehad hebben (bemoei je lekker met je eigen zaken) en JA, mijn honden zijn allemaal als pup al op het strand geweest, lekker rennen en ravotten in het mulle zand....
Aceje hier zelfs lekker met een forum-nieuwjaars-wandeling op Scheveningen...

t zelfde als mensen met kreupele honden aanspreken, denk dat de meeste het zelf wel weten hoor,
hier ook een weekje met een kreupele hond gelopen, weet dat dondersgoed, maar hij moet ook uitgelaten worden he :wink: en het was een spierblessure, dus rustige gelijkmatige beweging (naast de fiets bv) kon helemaal geen kwaad en verbeterde het herstel zelfs....maar nee, dan zou ik dus mijn tijd moeten verdoen met een discussie met jou over het feit of het wel of niet goed is voor mijn hond om naast de fiets te lopen op dat moment.... :denken:
Sabby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

ik bemoei me nergens mee, vaak is het toch allang bekend!

het is een ander verhaal als je gewoon een praatje maakt met degene en degene met jou, dan kun je er best voorzichtig naar vragen (uit nieuwsgierigheid)
maar iemand de les gaan lopen voorlezen voor je ook maar iets van de situatie afweet?
nee, daar pas ik voor!

het is een ander verhaal als het gaat om iets bedreigends ofzo, dan kan je mensen best een tip geven 'let op er is blauwalg geconstateerd in dit water' of iets in die trant
misschien weten die mensen dat allang, maar beter een keer tevele horen dan te weinig

dat is een hele andere situatie, en dat is niet bemoeierig... dat is meedenken
distance-creations.nl voor persoonlijke waakborden en (dieren)dingen met foto!
Afbeelding
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Nee ik zou niet zo gauw iets zeggen, er lopen hier best veel "aso's" uit Den Haag in het park (Delft) :smile:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

ik zou het alleen doen als het om schoppen of trappen gaat.
Hoe een ander zijn hond opvoedt heb ik linksom cq rechtsom geen reet mee te maken, kan ik het er mee eens zijn of niet.
Moch ik hinder ondervinden van iemand anders zijn hond dmv loslopen of dergelijk zou ik een opmerking maken, maar niet iemand beleren.
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik denk dat als ik met iemand in gesprek zou zijn er misschien voorzichtig naar zou vragen, maar ik denk dat de mensen zich er niks van aan zullen trekken als je ze ergens op gaan wijzen.

Groetjes, Noëlle.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Hier kan ik me bij aansluiten. Je kunt de hele dag wel aan de gang blijven met mensen lastig vallen. Gaan we dan ook wat zeggen van al die honden die te dik zijn, al die wandelaars die niet op hun hond letten omdat ze aan het telefoneren of sms-en zijn, waar houdt het op?

Er loopt hier een oude man met een mecheltje dat het eerste levensjaar letterlijk niet verder dan de voordeur is gekomen en nu gaat de man ermee wandelen (nou schuifelen is meer het woord) en is de hond overal angstig voor. Dan kan ik die man wel gaan aanvallen of de les gaan lezen, maar dat zal weinig effect hebben. De man heeft een zwaar alcoholprobleem en onthoudt haast niets (hij vraagt me iedere week wel een keer hoe lang we hier nu wonen en twijfelt ook vaak over hoeveel honden ze hebben), dus wat valt daar te bereiken? Niks. Jammer, maar niets aan te doen. Ik maak wel soms een praatje met hem (over niks), dan heeft de hond in ieder geval weer een neutrale ervaring, meer kun je niet doen.

Ik loop ook met een flink kreupel hondje trouwens, daar vragen mensen ook wel eens naar (let wel: VRAGEN). Tja, het beestje is deels verlamd aan dat pootje, ik ben al blij dat hij er een beetje op kan steunen tegenwoordig. Je denkt toch niet dat ik geduldig zou gaan staan wachten totdat een pak-de-ballige voorbijganger me daarover de les zou hebben gelezen?

Ik kan m'n energie wel nuttiger besteden.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

als ik een hond mishandeld zie worden (of een ander dier) kom ik voor dat dier op
dan gaat het over slaan, schoppen ofdergelijke

bob loopt ook slecht met zijn achterlijf
maar beweging is juist heel goed voor hem
en dan sjokt ie ook wel eens achter ons aan
ik laat hem lekker doen
hij vind het heerlijk

als dan mensen gewoon vragen wat hij mankeert krijgen ze gewoon antwoord
wordt ik de les gelezen wordt ik kwaad
zo simpel ligt het
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Pak-de-bal

Noële schreef:Ik denk dat als ik met iemand in gesprek zou zijn er misschien voorzichtig naar zou vragen, maar ik denk dat de mensen zich er niks van aan zullen trekken als je ze ergens op gaan wijzen.

Groetjes, Noëlle.
dat is helaas wel waar, terwijl je het zo goed bedoeld hebt :19:

maar de volgenden keer denk ik, dat je het dan maar laat, dat gebeurd ook natuurlijk.

mensen nemen in het algemeen heel weinig vanelkaar aan, zelfs op je werk wordt men daar wel eens kwaad over :evil:
terwijl dat zo goed bedoeld was

het is een individu wereld geworden en de meesten nemen daarom niets meer aan van elkaar :evil:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ligt eraan wat dat iets is....... :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

crutz schreef:.met mij zou je accuut ruzie gehad hebben (bemoei je lekker met je eigen zaken) en JA, mijn honden zijn allemaal als pup al op het strand geweest, lekker rennen en ravotten in het mulle zand....:
dit vind ik echt stom èn dom !!! :N:

dat was het eerste, wat mijn dierenarts tegen mij zei, toen hij wist dat ik vlakbij het strand woonde :neenee:
hij zei, Bauke op te tillen tot het harde zand

iedreen wéet dit toch al ? :roll:
.. behalve die 2 jonge mensen niet met die pup op het strand, dus ( en jij niet :wink: )
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 30 jul 2008 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pak-de-bal schreef:
crutz schreef:.met mij zou je accuut ruzie gehad hebben (bemoei je lekker met je eigen zaken) en JA, mijn honden zijn allemaal als pup al op het strand geweest, lekker rennen en ravotten in het mulle zand....:
dit vind ik echt stom èn dom !!! :N:

dat was het eerste, wat mijn dierenarts tegen mij zei, toen hij wist dat ik vlakbij het strand woonde :neenee:

iedreen wéet dit toch al ? :roll: .. behalve die 2 jonge mensen niet met die pup op het strand, dus
en je DA is heilig... :denken:
bedoel, dacht dat jij een hond met heup problemen had...hier is alles zoals boven geschreven opgegroeid en de resultaten kan je op mn site zien...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”