Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthonden? ik wil de waarheid!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Caro. schreef:
Hanneke schreef:
massam schreef:en daarom zijn er ook meerdere rassen, zodat jij je daar niet druk om hoeft te maken :19: :ok:
Gelukkig zijn er inderdaad veel rassen maar dit is wel een beetje een flauwe reactie.

Hanneke2 en Frenk geven iets aan wat ik mezelf ook wel eens afvraag. En dan niet eens specifiek over de Staffs, maar ook van bijv. Boerboels, Presa's en dergelijke. Rassen waarvan in de rasbeschrijving staat dat ze problemen met andere honden kunnen hebben, met name sexegenoten. Of een hond zoals de allang vertrokken Jan had, een Presa Canario, waarbij het ontvangen van bezoek bijna onmogelijk was.
Bij deze honden weet je van te voren dat je op bepaalde gebieden problemen kunt verwachten. Voor mij is het gewoon uitermate plezierig dat ik mijn honden zonder problemen kan laten loslopen, ze niet aan de lijn hoef te doen als er sexe-genoten aankomen. Ik vind Staffies echt heel lief, maar door de te verwachten problemen met sexe-genoten zou ik er dus nooit voor kiezen.
Vanuit dat perspectief vraag ik me dan wel eens af wat het dan precies is wat dergelijke hondenrassen voor de mensen die er voor kiezen zó bijzonder maakt dat ze dit soort dingen erbij nemen.
Ik vind het wel een goede vraag.

Het uiterlijk telt voor mij sowieso. Ik vind de 'gespierde brede' rassen gewoon heel erg mooi om te zien.
Dan de, naar mijn ervaring, behoorlijk portie baasgerichtheid die je in die mate niet zo snel terug vindt in andere rassen (uitgezonderd de Herder). Praat ik even over gemiddeld gesproken, voordat er komt 'ja maar mijn hond....... :blah: ' :mrgreen: en dan nog de werklust, het fanatisme, wat ik enorm mooi vind bij een hond om te zien.

Maar zoals ik al eerder schreef, hier wel de afweging of het één opweegt tegen het ander. Ik ben er nog niet uit :wink:
Trouwens ook het besef dat je bij iedere kan treffen dat hij niet goed met andere honden kan. Zoals ik ook al eerder schreef, is Puch een draak met andere reuen, dat had ik ook niet echt verwacht.
idem hier. het pakket van het hele hondje is zo geweldig dat je het accepteert. ik ken geen ander ras wat me zo na staat al verfoei ik die hondagressie.

ik ben er dus nog steeds niet uit of het een opweegt tegen het ander.

mijn honden heb ik voor mezelf en zijn me heilig, maar een staffreu zie ik niert snel meer hier komen. een teef het liefste toch weer wel
:19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Chione schreef:
Caro. schreef:Zoals ik ook al eerder schreef, is Puch een draak met andere reuen, dat had ik ook niet echt verwacht.
Daar gaat het vaak mis. Sommige rassen worden zo 'opgehemeld' dat mensen denken dat er geen opvoeding nodig is of totaal verrast zijn als hun hond anders uitgroeit dan verwacht.
En bedankt....... :N: :mrgreen:

Bij Puch lag het gewoon niet in de lijn der verwachtingen, omdat dit ras meestal erg sociaal is met soortgenoten.
Heeft in dit geval totaal niets met gebrek aan opvoeding te maken of ophemelen van een ras.

Verder, wat ik al schreef, is hij niet echt agressief. Hij is gewoon een galbakkie wat zwakkere reuen graag wil domineren. Dat wil ik niet (uiteraard) dus hou ik hem bij onbekende reuen weg.
Overigens heeft hij ook een paar dikke reuenvrienden, allemaal grote, want die moet het slimpie te vriend houden natuurlijk :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Caro. schreef:
Ik heb het niet zo vaak meegemaakt eigenlijk.
Op nr 1 staat de Herder (sorry :N: ). Hondje van mijn moeder is flink toegetakeld door een Herder.
Moritz is eens aangevallen door een Herder.
Puchu door een Labradorreu en verder loopt hier een zwaar agressieve Flatcoat.
O ja, en een Rottweilerreu waar ik Puch ver vandaan hou en waar Kaya zelfs bang van is :F:
En dat zijn allemaal geen vechthonden :mrgreen: Nanni wordt regelmatig uitgescholden door: beagle's, jack hussells, sommige boomers, kleine terrier mixen en noem maar op. Eigenlijk nooit door grote honden :denken: Owja, en 3 schapendoezen, 1 (mix) schapendoes blaft dus echt letterlijk straat verderop nog :19: Nanni loopt er met een boog omheen, die vind ze eng :N: Noah reageert er gelukkig ook niet op
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Caro. schreef:
Ik heb het niet zo vaak meegemaakt eigenlijk.
Op nr 1 staat de Herder (sorry :N: ). Hondje van mijn moeder is flink toegetakeld door een Herder.
Moritz is eens aangevallen door een Herder.
Puchu door een Labradorreu en verder loopt hier een zwaar agressieve Flatcoat.
O ja, en een Rottweilerreu waar ik Puch ver vandaan hou en waar Kaya zelfs bang van is :F:
En dat zijn allemaal geen vechthonden :mrgreen: Nanni wordt regelmatig uitgescholden door: beagle's, jack hussells, sommige boomers, kleine terrier mixen en noem maar op. Eigenlijk nooit door grote honden :denken: Owja, en 3 schapendoezen, 1 (mix) schapendoes blaft dus echt letterlijk straat verderop nog :19: Nanni loopt er met een boog omheen, die vind ze eng :N: Noah reageert er gelukkig ook niet op
Nou ja, de Rottweiler kan onder 'vechthond' door sommigen verstaan worden :wink:

Maar ik heb dus verder absoluut geen slechte ervaringen met Staffords of dergelijke honden. De mensen die er hier mee lopen, vind ik een zaligheid om tegen te komen: honden allemaal even aan de lijn, boogje er omheen en geen centje last :ok:
Ik kom ze 100 keer liever tegen dan die gezellige Lab.teef die op mijn honden mag afdenderen :N: en mensen die niet snappen dat als je duidelijk in hun zicht je hond bij je roept, overdreven aanlijnt en dan van het gras af gaat en op de stoep gaat lopen, dat het dan niet helemaal de bedoeling is dat hun 'supersociale' hond bovenop mijn hond mag springen :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

M@scha
Zeer actief

lola wordt altijd verschrikkelijk aangeblaft (hoe zeg je dat joh!) door 2 zwarte herders, iets groenendaelerigs ofzo.

lola staat ze als een eut na te kijken terwijl hun vrouwtje ze probeert mee te nemen... :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:lola wordt altijd verschrikkelijk aangeblaft (hoe zeg je dat joh!) door 2 zwarte herders, iets groenendaelerigs ofzo.

lola staat ze als een eut na te kijken terwijl hun vrouwtje ze probeert mee te nemen... :mrgreen:
Ergens is dat mooi he?! :mrgreen:
Jij met je gevaarlijk hond ( :roll: ) die rustig meeloopt en dan twee van die ettertjes die zo staan te blaffen.

Kaya interesseert dat overigens ook totaal niets als honden (op afstand) naar haar blaffen of uitvallen.
Laatst een Chi, mijn god was dat beestje woest. Ze staat hooguit een beetje vreemd te kijken 'joh, maak je niet zo druk' :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

M@scha
Zeer actief

Caro. schreef:
massam schreef:lola wordt altijd verschrikkelijk aangeblaft (hoe zeg je dat joh!) door 2 zwarte herders, iets groenendaelerigs ofzo.

Ergens is dat mooi he?! :mrgreen:
Jij met je gevaarlijk hond ( :roll: ) die rustig meeloopt en dan twee van die ettertjes die zo staan te blaffen.

Kaya interesseert dat overigens ook totaal niets als honden (op afstand) naar haar blaffen of uitvallen.
Laatst een Chi, mijn god was dat beestje woest. Ze staat hooguit een beetje vreemd te kijken 'joh, maak je niet zo druk' :F:
hihi, lola heeft wel het staartje hoog want blaffende honden zijn natuurlijk wel reuze vervelend voor poezelige lola-oortjes he :neenee:

maar verder staat ze inderdaad met een slappe lijn te kijken of dat volk leip geworden is :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Ik vind het verradelijke bij Baco bijvoorbeeld dat ie bij 9 van de 10 honden goed gaat en de 10 de probeert hij van deze wereld af te halen :19:
stel je voor , als Bauke zo was? :eek:

Ik had hem dan wèl ingeruild voor een lievere, ik wil dit risisco gewoon niet :pffff:

en dan speelt ie lekker komt er een neiuwe hond bij en dat gaat dan weer niet goed
kan jalouzie zijn , Bauke heeft dat ook en gromt wat er achteraan, maar doet verder niets :ok:
ik ruil geen honden in... daarom zei ik eerder al.... je had mijn hond allang een spuitje gegeven ben ik bang... ik vind zulke mensen altijd eng....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Ik vind het verradelijke bij Baco bijvoorbeeld dat ie bij 9 van de 10 honden goed gaat en de 10 de probeert hij van deze wereld af te halen :19:
stel je voor , als Bauke zo was? :eek:

Ik had hem dan wèl ingeruild voor een lievere, ik wil dit risisco gewoon niet :pffff:

en dan speelt ie lekker komt er een neiuwe hond bij en dat gaat dan weer niet goed
kan jalouzie zijn , Bauke heeft dat ook en gromt wat er achteraan, maar doet verder niets :ok:
ik ruil geen honden in... daarom zei ik eerder al.... je had mijn hond allang een spuitje gegeven ben ik bang... ik vind zulke mensen altijd eng....
nog enger is dat er veel van zijn.

weet je hoevaak sam door gedrag en gezondheid al door mensen ingeslapen is? ontelbaar. ook gewoon tegen me zeggen he onder het uitlaten... ik krijg daar echt buikpijn van.

alleen al: witte wa da kost! :jank:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

weet je hoevaak sam door gedrag en gezondheid al door mensen ingeslapen is? ontelbaar. ook gewoon tegen me zeggen he onder het uitlaten... ik krijg daar echt buikpijn van.

alleen al: witte wa da kost!
tja als mensen zien wat ik maandelijks aan mijin Baco-tje alleen al uitgeef :N:
vinden ze me toch minimaal een beetje :denken:
en als je geen gevoel hebt, ze hebben gelijk een spuit ein is goedkoper :N:
M@scha
Zeer actief

S@ndr@ schreef:

alleen al: witte wa da kost!
tja als mensen zien wat ik maandelijks aan mijin Baco-tje alleen al uitgeef :N:
vinden ze me toch minimaal een beetje :denken:
gelukkig snapt iedereen in onze omgeving het wel. zij weten ook dat wij een heel duidelijke grens hebben waar we de nog 500 openstaande mogelijkheden die dan vast aangeboden worden niet eens meer gaan proberen.

ook met zijn gedrag heb ik me de tering moeten trainen en nu kan ik normaal over straat met hem, maar niet veel minder willen die moeite doen, zowiezo niet en al helemaal niet met een zieke hond :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

maar jij krijgt ook de beloning, je werkt keihard, en je ziet ook sammy opknappen, en je krijgt hem ook zo ver dat ie gewoon overstraat gaat met je :ok:
dat zou ik kicken vinden :cheer:
alsl dat geen resultaat naar werken is dan weet ik het niet meer
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Caro. schreef:
Chione schreef:
Caro. schreef:Zoals ik ook al eerder schreef, is Puch een draak met andere reuen, dat had ik ook niet echt verwacht.
Daar gaat het vaak mis. Sommige rassen worden zo 'opgehemeld' dat mensen denken dat er geen opvoeding nodig is of totaal verrast zijn als hun hond anders uitgroeit dan verwacht.
En bedankt....... :N: :mrgreen:

Bij Puch lag het gewoon niet in de lijn der verwachtingen, omdat dit ras meestal erg sociaal is met soortgenoten.
Heeft in dit geval totaal niets met gebrek aan opvoeding te maken of ophemelen van een ras.

Verder, wat ik al schreef, is hij niet echt agressief. Hij is gewoon een galbakkie wat zwakkere reuen graag wil domineren. Dat wil ik niet (uiteraard) dus hou ik hem bij onbekende reuen weg.
Overigens heeft hij ook een paar dikke reuenvrienden, allemaal grote, want die moet het slimpie te vriend houden natuurlijk :roll:
Ik had er even bij kunnen schrijven dat het algemeen bedoeld was en niet zo zeer richting jou. :mrgreen: Het is iets wat ik nogal eens tegenkom of over hoor/lees en meestal betreft het dan mensen met , uhm, wat minder verstand van honden. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

waarom heb ik zulke honden :denken: omdat we kwa karakter erg op elkaar lijken, ze zijn lekker druk, ze zijn geweldig lief, knuffelig, trouw, ze hebben uithoudingvermogen, ze zijn mooi etc.

ik woon in de stad dat is met dit soort honden alleen maar fijn :pffff: omdat er in de stad een AANLIJNGEBOD geldt, dus als iedereen zich daar nou is aan hield hadden er een stuk minder problemen geweest :wink:

daarbij hebben alle 4 mijn honden wel iets :wink: dan is het niet de gezondheid, dan is het wel hondagressie, afstandelijkheid, geen allemansvriendjes, jachtinstinct dat is bij mij niet te wijten aan opvoeding (denk ik :mrgreen: ,oke ik ben wel een softie) maar ras gerealateerd min puntjes waar IK dus goed mee kan leven :wink: (sommige dingen zijn voor mij absoluut geen - puntjes) de + punten van alle 4 mijn honden zijn voor mij zoveel belangrijker!!
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

monky555 schreef:ik woon in de stad dat is met dit soort honden alleen maar fijn :pffff: omdat er in de stad een AANLIJNGEBOD geldt, dus als iedereen zich daar nou is aan hield hadden er een stuk minder problemen geweest :wink:
Aanlijngebod of niet (je hoeft trouwens niet te schreeuwen :wink: ) Ik vind dat honden die bewezen hebben dat ze zonder aanleiding andere honden grijpen (dus ook als die andere hond totaal geen kwaad in de zin heeft of zelfs nog maar een puppie is :N: ) verplicht zouden moeten worden om voortaan met een muilkorf de straat op te gaan.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:
monky555 schreef:ik woon in de stad dat is met dit soort honden alleen maar fijn :pffff: omdat er in de stad een AANLIJNGEBOD geldt, dus als iedereen zich daar nou is aan hield hadden er een stuk minder problemen geweest :wink:
Aanlijngebod of niet (je hoeft trouwens niet te schreeuwen :wink: ) Ik vind dat honden die bewezen hebben dat ze zonder aanleiding andere honden grijpen (dus ook als die andere hond totaal geen kwaad in de zin heeft of zelfs nog maar een puppie is :N: ) verplicht zouden moeten worden om voortaan met een muilkorf de straat op te gaan.
Goh zeg wat verval jij toch oeverloos vaak in herhaling met die flauwe kul :19: we weten het dat jij dat vind gelukkig zit jij niet in de regering :cheer: :cheer:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mij maakt het ook geen hol uit of mijn honden met andere honden kunnen of niet, gaat het is het leuk gaat het niet pech. Ik hoef niet zo nodig dat mijn hond plezier heeft met andere honden, mijn honden trouwens ook niet want die zijn liever met mij bezig dan met andere honden :cheer: :mrgreen: en hebben genoeg plezier aan elkaar. Ik zie het ook niet als een nadeel, ik heb mijn honden voor mezelf en niet voor een ander. Ze hebben gewoon zo'n fantastisch karakter daar komt geen ras bij in de buurt :ok:
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Goh zeg wat verval jij toch oeverloos vaak in herhaling met die flauwe kul :19: we weten het dat jij dat vind gelukkig zit jij niet in de regering :cheer: :cheer:
Het onderwerp komt weer voorbij (niet dankzij mijn toedoen overigens) en aangezien dit een discussieforum is lijkt het me dat ik mijn mening mag geven. :19:
En ik mag dus ook een mening hebben over mensen zoals jij die contextloze agressie niet veroordelen, maar goedpraten :ok:
En die regering.. Ach.. wie weet ooit :F:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:Mij maakt het ook geen hol uit of mijn honden met andere honden kunnen of niet, gaat het is het leuk gaat het niet pech.
Wanneer komt er nou eens een hondenbaas die het belang van de meerderheid boven zij/haar eigenbelang stelt? Altijd maar ik, ik, ik...

Je bent niet alleen op de wereld!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:Goh zeg wat verval jij toch oeverloos vaak in herhaling met die flauwe kul :19: we weten het dat jij dat vind gelukkig zit jij niet in de regering :cheer: :cheer:
Het onderwerp komt weer voorbij (niet dankzij mijn toedoen overigens) en aangezien dit een discussieforum is lijkt het me dat ik mijn mening mag geven. :19:
En ik mag dus ook een mening hebben over mensen zoals jij die contextloze agressie niet veroordelen, maar goedpraten :ok:
En die regering.. Ach.. wie weet ooit :F:
nah vooral dat laatste stukkie doe maar niet :cheer: , verder mag je alles van me :smile:
maar je kunt je er maar beter bij neerleggen dat de liefde voor deze rassen bij sommige heel diep zit , en dat jij dat van zijn lang zal ze leven niet zal kunnen begrijpen.
de mensen hier die zorgen overigens wel dat jou hondje niet wordt opgevroten hoor,
je kunt ze moeilijk aso noemen :Q: :F:

O ja ik veroordeel niemand, zelfs jou niet :19:
dus laat staan een hond die is wat ie is, wil niet zeggen dat ik het zelf zoou gedogen in welke vorm dan ook :pffff:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 jul 2008 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Frenk schreef: Aanlijngebod of niet (je hoeft trouwens niet te schreeuwen :wink: ) Ik vind dat honden die bewezen hebben dat ze zonder aanleiding andere honden grijpen (dus ook als die andere hond totaal geen kwaad in de zin heeft of zelfs nog maar een puppie is :N: ) verplicht zouden moeten worden om voortaan met een muilkorf de straat op te gaan.
Een muilkorf gaat niet passen bij mijn Beau (Lhasa Apso) :jank:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Brigitte
Zeer actief

Frenk schreef:
Brigitte schreef:Mij maakt het ook geen hol uit of mijn honden met andere honden kunnen of niet, gaat het is het leuk gaat het niet pech.
Wanneer komt er nou eens een hondenbaas die het belang van de meerderheid boven zij/haar eigenbelang stelt? Altijd maar ik, ik, ik...

Je bent niet alleen op de wereld!
Pardon????

Heeft de wereld last van mijn honden dan? Dus als het aan jou ligt kunnen we beter al die honden in het asiel laten zitten want de meerderheid? heeft last van die honden die niet met andere kunnen???
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:nah vooral dat laatste stukkie doe maar niet :cheer: , verder mag je alles van me :smile:
maar je kunt je er maar beter bij neerleggen dat de liefde voor deze rassen bij sommige heel diep zit , en dat jij dat van zijn lang zal ze leven niet zal kunnen begrijpen.
de mensen hier die zorgen overigens wel dat jou hondje niet wordt opgevroten hoor,
je kunt ze moeilijk aso noemen :Q: :F:
Natuurlijk zit de liefde diep, dat snap ik ook wel. En in tegenstelling wat jij hierboven zegt, ik begrijp het ook nog eens. Ik heb al een leven lang huisdieren en ik houd zielsveel van mijn hond.

Maar het is blijkbaar voor de meeste mensen heel erg moeilijk om abstract te discussieren. Die voelen zich of altijd persoonlijk in het kruis getast (spreekwoordelijk! :mrgreen: ) of ze roepen dat het niks uitmaakt zolang zij er geen last van hebben: het zogenaamde NIMBY (Not In My BackYard) effect. (Gaat overigens niet alleen hier op hoor, is een wijdverbreid probleem in onze huidige samenleving).

Mijn hond is pas 7 maanden. Hij zou dus prima een hondagressieve hond kunnen blijken te zijn. Als dat zo is, dan hoop ik dat ik in staat zal zijn om mijn eigen belang en mijn eigen wensen ondergeschikt te maken aan de veiligheid van velen. :ok:

Oh en ik noem (nog) niemand aso :F:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Frenk schreef:
Mijn hond is pas 7 maanden. Hij zou dus prima een hondagressieve hond kunnen blijken te zijn. Als dat zo is, dan hoop ik dat ik in staat zal zijn om mijn eigen belang en mijn eigen wensen ondergeschikt te maken aan de veiligheid van velen. :ok:
Wat ga je dan doen aan die gestoorde Lab die jullie hebben?
S@ndr@
Zeer actief

ik kan voor hem alleen maar hopen en bidden dat ie niet hondaggresief is of wordt zo`n klein beestje met tralies voor zijn neus :N:
En in tegen stelling tot wat je beweerd snap je er gen fuck van(sorry mijn persoonlijke mening)
wie heeft het in godsnaam over de veiligheid, hoeveel mensen :eek: en dieren lopen er gevaar dan :19:

In jouw ogen :roll:
Brigitte
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik kan voor hem alleen maar hopen en bidden dat ie niet hondaggresief is of wordt zo`n klein beestje met tralies voor zijn neus :N:
En in tegen stelling tot wat je beweerd snap je er gen fuck van(sorry mijn persoonlijke mening)
wie heeft het in godsnaam over de veiligheid, hoeveel mensen :eek: en dieren lopen er gevaar dan :19:

Ik weet het al ipv het startpakket wat wij nu mee geven aan een nieuwe eigenaar moeten we maar in plaats daarvan een muilkorf mee geven met de hond die ze uit het asiel halen en die niet zo sociaal is anders houden ze namelijk geen rekening met de rest van de meerderheid :wink:
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:Pardon????

Heeft de wereld last van mijn honden dan? Dus als het aan jou ligt kunnen we beter al die honden in het asiel laten zitten want de meerderheid? heeft last van die honden die niet met andere kunnen???
Nee. Je kunt toch wel begrijpend lezen?

Jij zegt dat het je niet boeit of jouw honden met andere honden kunnen. Ik vind dat asociaal (sorry Sandra), kortzichtig en vooral lekker makkelijk.

De honden in het asiel zijn ongetwijfeld hele lieve honden voor hun baasjes. Dat is super! Vooral plaatsen bij leuke gezinnen dus.

Ik pleit voor 2 dingen:

1. Niet meer fokken met (hond)agressieve honden.
2. Honden die echt grijpen moeten met een muilkorf om naar buiten.

Jij hebt je faaaantaaaaastische hond en de rest van de honden kan ook veilig over straat.

super toch :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:
Frenk schreef:
Wat ga je dan doen aan die gestoorde Lab die jullie hebben?
Die woont op een soort landgoed en die gaat alleen met onze eigen 'grote' honden om. Niet met de kleintjes. Maar bedankt voor je bezorgdheid! :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Frenk schreef:
Brigitte schreef:Pardon????

Nee. Je kunt toch wel begrijpend lezen?

Jij zegt dat het je niet boeit of jouw honden met andere honden kunnen. Ik vind dat asociaal (sorry Sandra), kortzichtig en vooral lekker makkelijk.

De honden in het asiel zijn ongetwijfeld hele lieve honden voor hun baasjes. Dat is super! Vooral plaatsen bij leuke gezinnen dus.

Ik pleit voor 2 dingen:

1. Niet meer fokken met (hond)agressieve honden.
2. Honden die echt grijpen moeten met een muilkorf om naar buiten.

Jij hebt je faaaantaaaaastische hond en de rest van de honden kan ook veilig over straat.

super toch :ok:
Kun jij zowiezo wel lezen?

Ik kies voor rassen die erom bekend staan dat ze moeilijk kunnen zijn met soortgenoten dus daarom ben ik asociaal?, omdat ik voor een Bulldog kies ipv voor een Golden?

De honden in het asiel zijn idd super met hun baasjes, net als mijn honden dus wat is hierbij je punt?
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik kan voor hem alleen maar hopen en bidden dat ie niet hondaggresief is of wordt zo`n klein beestje met tralies voor zijn neus :N:

Ik snap er toevallig heel wat meer van dan jullie. Ik plaats namelijk niet consequent mijn eigen belang bovenaan.

Er zijn, zoals jullie ook steeds zeggen, maar weinig honden die zo agressief zijn dat ze zonder enige waarschuwing een hond grijpen. Bijvoorbeeld een pup die zich losgetrokken heeft. Over die honden heb ik het.

En waarom heb jij daar bezwaar tegen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”