Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zouden jullie doen? loslopende honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ik zou dus ook op zo'n moment de verstandigste zijn en omdraaien. Dan maar over een kwartiertje kijken of ze er nog staan. En dat heeft niets met bang zijn te maken. Ik zou gewoon niet willen dat er een gevecht tussen de honden ontstaat.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Mss dat ie zich nog zou bedenken hoor ( ik zal het straks toch eens vragen...wat hij in die situatie zou doen ) maar dan zou hij zeker de volgende dag rond gaan vragen waar ze vandaan komen.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Remina schreef:Mijn vriend zou dit dus écht niet over zijn kant laten gaan.
daar heb ik mijn vriend niet voor nodig hoor :pffff: ik kan zelf gelukkig redelijk kalm blijven mijn vriend ramt er gelijk op los, dat vindt ik niet echt de bedoeling :neenee:

ik loop dus ook graag s'nachts buiten, kunnen ze lekker rustig en ongestoord los (al loopt monky eigenlijk altijd los)
ik had ze terug gebracht en was alleen terug gegaan :devil:
en dan had ik ze ff uitgelegd hoe je wel met honden om moet gaan, nou hoef ik mijn bek maar open te trekken en een flinke discussie aan te gaan dat heeft tot nu toe altijd erg goed gewerkt :ok:
als ik eenmaal begin en laat zien dat ik echt niet bang ben voor mensen niet en voor honden niet schrikken ze daar 9 van de 10 keer erg van :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Remina
Zeer actief

Oh op het moment zelf zou ik wel tegen ze schreeuwen dat ze normaal moeten doen of ze wel goed bij hun hoofd zijn.
Echt ongeloof op dat moment denk ik, zoiets wil je toch gewoon niet meemaken met van die mafketels?
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ligt er denk ik ook aan wat voor indruk je bij die lui maakt.
Wij waren een keer een weekendje in antwerpen, toen mijn vriend ( door die idiote tomtom) naar rechts moet, maar nét niet had gezien dat er een auto in de dooie hoek zat, hij had de auto niet geraakt, maar er kwamen 2 gozers zwaar scheldend en gebaren makend uit die auto..we hadden 2 kids bij ons, en ik kneep ´m behoorlijk.

En mijn vriend móest blijven zitten en mocht ze niet aankijken van mij :N: . Totdat 1tje te dicht bij onze auto kwam, en toen was mijn vriend het toch écht spuugzat, die stapte de auto uit en knalde de deur dicht, en die ene was al terugelopen naar de auto, en de ander schelde nog even ´je moet godverdomme uit je `"$#& doppen kijken en ging toen toch ook maar richting auto. En daarna reden ze weg.

Mijn vriend is groot, breed en absoluut niet op z´n bekkie gevallen dus de meeste denken nog wel een keer na voor ze iets uithalen.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Anne Panne schreef:ik ben gelukkig niet zo'n schijterd..
je kneep hem anders wel , toch, van de angst? :wink:
Pak-de-bal

Remina schreef:Ligt er denk ik ook aan wat voor indruk je bij die lui maakt.
Wij waren een keer een weekendje in antwerpen, toen mijn vriend ( door die idiote tomtom) naar rechts moet, maar nét niet had gezien dat er een auto in de dooie hoek zat, hij had de auto niet geraakt, maar er kwamen 2 gozers zwaar scheldend en gebaren makend uit die auto..we hadden 2 kids bij ons, en ik kneep ´m behoorlijk.

En mijn vriend móest blijven zitten en mocht ze niet aankijken van mij :N: . Totdat 1tje te dicht bij onze auto kwam, en toen was mijn vriend het toch écht spuugzat, die stapte de auto uit en knalde de deur dicht, en die ene was al terugelopen naar de auto, en de ander schelde nog even ´je moet godverdomme uit je `"$#& doppen kijken en ging toen toch ook maar richting auto. En daarna reden ze weg.

Mijn vriend is groot, breed en absoluut niet op z´n bekkie gevallen dus de meeste denken nog wel een keer na voor ze iets uithalen.
er kan ook nog geschoten worden, je moet altijd uitkijken voor dit soort figuren :roll:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Pak-de-bal schreef:
Anne Panne schreef:ik ben gelukkig niet zo'n schijterd..
je kneep hem anders wel , toch, van de angst? :wink:
nou nee hoor.. mij maak je niet zo snel bang...
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Remina schreef:Mijn vriend is groot, breed en absoluut niet op z´n bekkie gevallen dus de meeste denken nog wel een keer na voor ze iets uithalen.
Of ze pakken de honkbalknuppel die op de achterbank ligt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Zoek stok! schreef:
Remina schreef:Mijn vriend is groot, breed en absoluut niet op z´n bekkie gevallen dus de meeste denken nog wel een keer na voor ze iets uithalen.
Of ze pakken de honkbalknuppel die op de achterbank ligt.
Of ze pakkuh je vol op de bek......... :smile: ......
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Nou dan hadden ze die wel gelijk gepakt, het waren gewoon uitslovers en hadden praatjes en verder niets.
Degene die écht kwaad willen hadden gelijk wel op de auto geramd :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:'s nachts om half 2 ga ik daarom NOOIT met mijn hond naar buiten :eek:

het is erom vragen dit soort dronken en drugs jongens, met enge honden los,
tegen te gaan komen :eek:

nooit meer doen, hoor :neenee:

en dan maar hopen, dat ze overdag niet zo zijn :roll:
huh :19: ik kom elke donderdagnacht zo tussen 2.30 en 5.30 uur thuis van het trainen... en kom geen sterveling tegen hoor rond die tijd.... en dan rij en loop ik echt overal.. van het bos, uitlaatveld tot in de wijk... niemand noppes... :19:
Misschien wel in het weekend maar zeker niet door de weeks.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pepie
Zeer actief

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:'s nachts om half 2 ga ik daarom NOOIT met mijn hond naar buiten :eek:

huh :19: ik kom elke donderdagnacht zo tussen 2.30 en 5.30 uur thuis van het trainen... en kom geen sterveling tegen hoor rond die tijd.... en dan rij en loop ik echt overal.. van het bos, uitlaatveld tot in de wijk... niemand noppes... :19:
Dat is dan ook gelijk landelijk bepaald :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pepie schreef:
malinois schreef:

Dat is dan ook gelijk landelijk bepaald :wink:
hmm... ik loop eerst in het stikdonker in brabant en 2 uurtjes later in het stikdonker in Gelderland beide plaatsen niemand tegen... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monky555
Zeer actief

nou in rotterdam crooswijk en het kralingse bos, kan ik erg rustig s'nachts wandelen :cheer: ik kom bijna nooit iemand tegen zeker niet met honden :ok:
Afbeelding

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nou, inderdaad zeg. Ik zou ook om twee uur 's nachts teruggegaan zijn naar een opgefokte asociale tok om te vragen wat er aan scheelt. Daar los je altijd heel veel mee op! :ok:

:N:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Geer schreef:Nou, inderdaad zeg. Ik zou ook om twee uur 's nachts teruggegaan zijn naar een opgefokte asociale tok om te vragen wat er aan scheelt. Daar los je altijd heel veel mee op! :ok:

:smile2: ik ook niet hoor, ben mn leven nog niet zat :ok:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Geer schreef:Nou, inderdaad zeg. Ik zou ook om twee uur 's nachts teruggegaan zijn naar een opgefokte asociale tok om te vragen wat er aan scheelt. Daar los je altijd heel veel mee op! :ok:

Tsk. En ik maar denken dat jij altijd zo stoer bent. Met je vechthonden :pffff:

:mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Geer schreef:
malinois schreef:

ja enorm... heb mn bek groot zat maar weet ook wel wanneer ik hem maar beter dicht kan houden... :mrgreen: hou niet zo van kamikaze....en ik heb geen vechthonden :pffff: enge hedders :pffff:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Geer schreef:
malinois schreef:

ja enorm... heb mn bek groot zat maar weet ook wel wanneer ik hem maar beter dicht kan houden... :mrgreen: hou niet zo van kamikaze....en ik heb geen vechthonden :pffff: enge hedders :pffff:
Nou, die spelen toch ook lomp? Vechthonden dus :pffff:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Sylvia 1980 schreef:Ik zou dus ook op zo'n moment de verstandigste zijn en omdraaien. Dan maar over een kwartiertje kijken of ze er nog staan. En dat heeft niets met bang zijn te maken. Ik zou gewoon niet willen dat er een gevecht tussen de honden ontstaat.
Hier dezelfde reactie.
Ik laat me niet tergen in mijn eigen buurt en trek gerust mijn scheur los indien ik dat nodig acht, maar NIET ten koste van mijn honden en ook niet waar mijn honden bij zijn.
Ik hoef mijn gelijk niet zo nodig te halen over de rug van mijn honden.
Groot kans dat ALS Rimpel de kans krijgt hij aan het knokken slaat en wie is er dan de klojo? :19: Ondanks dat hij aan de lijn loopt, in een tuig loopt waar ik hem mee omhoog slinger en ondanks onze oplettendheid

Juist ja...Ik en mijn kut-vechthond :ok:
Het maakt geen bal uit of de andere hond losloopt, of de andere hond zijn gebit al bloot heeft als hij eraan komt of dat de hond als een dolle stier op Rimpel inklapt...
het maakt allemaal niets uit, want ik trek met mijn hond toch altijd aan het kortste eind, op ALLE vlakken.
Mijn hond ziet er na vier tot zes flinke beten uit als een gehavende vogelverschrikker, mijn hond klapt in zijn gedrag accuut dicht en ik?
Ik kan dat lichamelijk en geestelijk allemaal maar weer recht zien te breien MET de bijkomstigheid dat de halve buurt vervolgens praat over die Sharpei die terugbeet
Ja ja...ik zie het al voor me.

Omdraaien dus...doe ik hier trouwens regelmatig hoor.
Als ik de deur opendoe en ik ontwaar een hond klap ik de deur zo weer dicht. Als de hond aangelijnd op ons stoepje loopt ook...
Ik ga niet de halve buurt lopen tergen met dat geblaf.
Als de hond op 100 meter is ga ik de deur wel uit, maar wel de andere kant op.
Zo moeilijk is het niet.

oh...en als ik in de auto zit en er iemand dreigend op mijn auto afloopt? dan druk ik de deuren op slot :mrgreen: draai ik het raam op een kier en ga daar wel af zitten halen.
Ik richt met mijn 1.70 niets uit hoor :19:
Pepie
Zeer actief

monky555 schreef:nou in rotterdam crooswijk en het kralingse bos, kan ik erg rustig s'nachts wandelen :cheer: ik kom bijna nooit iemand tegen zeker niet met honden :ok:
Het kralingse bos gebeuren weer andere dingen....... :mrgreen:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Pepie schreef:
monky555 schreef:nou in rotterdam crooswijk en het kralingse bos, kan ik erg rustig s'nachts wandelen :cheer: ik kom bijna nooit iemand tegen zeker niet met honden :ok:
ja bah bah bah
dan mag je je kontje wel dicht knijpen als je daar loopt.. :mrgreen:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nanna schreef:
mercedes2803 schreef:
Juist ja...Ik en mijn kut-vechthond :ok:
Nou-nou-nou-nou.
Wat een táál :neenee:
Het is misschien wel een kuthond, maar toevallig wel mijn kuthond... And proud of it :pffff:

Dat asociale taalgebruik is een manouvre om te voldoen aan het stereotype beeld dat er heerst :mrgreen:
Diep van binnen ben ik namelijk een hele nuffige jongedame van stand :pffff: maar om mensen gelijk te geven woon ik in een huurhuis, heb ik tattoeages, rijdt mijn vriend BMW en heb ik een reuze stoere hond :smile:
Moeten ze me alleen niet tegenkomen als ik alleen met Muis op pad ben :neenee: want dan blijft er van dat imago niets overeind natuurlijk
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb dat dus ook een keer meegemaakt met mijn vorige hond. Een man met een bulterriër (ook nog een B&T net als jouwe hahaha) hitste ineens zomaar die hond tegen mijn kruising herder op. Zomaar zonder aanleiding en die hond werd losgelaten en klapte op mijn hond. Ik heb meteen mijn hond losgelaten en erop gegooid zodat ze zich kon weren. Gelukkig kon ze de hond aan en heeft ze hem van katoen gegeven. Zij vocht eerlijk dus er was weinig schade. Toen werd de eigenaar super agressief tegen mij :denken: Maar mijn hond was ook heel agressief geworden van de situatie en dus liep ik snel weg en durfde die man mij niet te slaan.

Zoiets bizars had ik zelden meegemaakt.
Afbeelding
monky555
Zeer actief

Pepie schreef:
daarom heb ik niks te vrezen :mrgreen: die mensen kom ik dus wel geregeld tegen maar daar heb ik dus geen problemen mee, altijd netjes hallo en dag of goedenacht maar verder niks :mrgreen:
Afbeelding

Pak-de-bal

monky555 schreef:
Pepie schreef:
daarom heb ik niks te vrezen :mrgreen: die mensen kom ik dus wel geregeld tegen maar daar heb ik dus geen problemen mee, altijd netjes hallo en dag of goedenacht maar verder niks :mrgreen:
ja, maar je hebt zèlf die honden, waar men toch in de nacht voor oppast :N:

Ja..dan heb je makkelijk praten , ja..
monky555
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
monky555 schreef:
Pepie schreef:
ja, maar je hebt zèlf die honden, waar men toch in de nacht voor oppast :N:

Ja..dan heb je makkelijk praten , ja..
nou sorry hoor?? ik loop er ook alleen met mijn peruaanse naakthond en golden retriever, dus dat met DIE honden gaat voor mij niet op :neenee: en trouwens mijn honden heb ik echt niet nodig om mij te beschermen dat kan ik zelf goed genoeg :wink:
jalours of zo dat je niet zulke mooie en lieve honden hebt??
weet jij uberhaupt wel hoe ZO'N hond in elkaar kan zitten je bent namelijk nogal negatief over zo'n ontzettend leuk ras!!
kijk AUB verder als je neus langer is of bemoei je lekker met jou ras of is het een kruising??
Afbeelding

Pak-de-bal

monky555 schreef:weet jij uberhaupt wel hoe ZO'N hond in elkaar kan zitten je bent namelijk nogal negatief over zo'n ontzettend leuk ras!!
kijk AUB verder als je neus langer is of bemoei je lekker met jou ras of is het een kruising??
ik neem aan, dat je die 2 Amstaffs ook 's avonds/'s nachts uitlaat, of laat je die dan thuis? :denken:

een voorbeeld dan..
.. àls ik jou dan tegenkom met die 2 , dan ga ik wèl zéker ook omdat het donker is, aan de overkant lopen.
het heeft iets bedreigends dan, ...en dat schreef ik eerlijk, niet omdat jij het bent, want dat doet er verder niet toe :wink:
ik kijk alleen wat voor honden ik dan tegenkom
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Pak-de-bal schreef:
monky555 schreef:weet jij uberhaupt wel hoe ZO'N hond in elkaar kan zitten je bent namelijk nogal negatief over zo'n ontzettend leuk ras!!
ik kijk alleen wat voor honden ik dan tegenkom
en gelukkig heb jij geen vooroordelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”