Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat zouden jullie doen? loslopende honden
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
Ik zou dus ook op zo'n moment de verstandigste zijn en omdraaien. Dan maar over een kwartiertje kijken of ze er nog staan. En dat heeft niets met bang zijn te maken. Ik zou gewoon niet willen dat er een gevecht tussen de honden ontstaat.

Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
-
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
daar heb ik mijn vriend niet voor nodig hoorRemina schreef:Mijn vriend zou dit dus écht niet over zijn kant laten gaan.

ik loop dus ook graag s'nachts buiten, kunnen ze lekker rustig en ongestoord los (al loopt monky eigenlijk altijd los)
ik had ze terug gebracht en was alleen terug gegaan

en dan had ik ze ff uitgelegd hoe je wel met honden om moet gaan, nou hoef ik mijn bek maar open te trekken en een flinke discussie aan te gaan dat heeft tot nu toe altijd erg goed gewerkt

als ik eenmaal begin en laat zien dat ik echt niet bang ben voor mensen niet en voor honden niet schrikken ze daar 9 van de 10 keer erg van

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ligt er denk ik ook aan wat voor indruk je bij die lui maakt.
Wij waren een keer een weekendje in antwerpen, toen mijn vriend ( door die idiote tomtom) naar rechts moet, maar nét niet had gezien dat er een auto in de dooie hoek zat, hij had de auto niet geraakt, maar er kwamen 2 gozers zwaar scheldend en gebaren makend uit die auto..we hadden 2 kids bij ons, en ik kneep ´m behoorlijk.
En mijn vriend móest blijven zitten en mocht ze niet aankijken van mij :N: . Totdat 1tje te dicht bij onze auto kwam, en toen was mijn vriend het toch écht spuugzat, die stapte de auto uit en knalde de deur dicht, en die ene was al terugelopen naar de auto, en de ander schelde nog even ´je moet godverdomme uit je `"$#& doppen kijken en ging toen toch ook maar richting auto. En daarna reden ze weg.
Mijn vriend is groot, breed en absoluut niet op z´n bekkie gevallen dus de meeste denken nog wel een keer na voor ze iets uithalen.
Wij waren een keer een weekendje in antwerpen, toen mijn vriend ( door die idiote tomtom) naar rechts moet, maar nét niet had gezien dat er een auto in de dooie hoek zat, hij had de auto niet geraakt, maar er kwamen 2 gozers zwaar scheldend en gebaren makend uit die auto..we hadden 2 kids bij ons, en ik kneep ´m behoorlijk.
En mijn vriend móest blijven zitten en mocht ze niet aankijken van mij :N: . Totdat 1tje te dicht bij onze auto kwam, en toen was mijn vriend het toch écht spuugzat, die stapte de auto uit en knalde de deur dicht, en die ene was al terugelopen naar de auto, en de ander schelde nog even ´je moet godverdomme uit je `"$#& doppen kijken en ging toen toch ook maar richting auto. En daarna reden ze weg.
Mijn vriend is groot, breed en absoluut niet op z´n bekkie gevallen dus de meeste denken nog wel een keer na voor ze iets uithalen.

er kan ook nog geschoten worden, je moet altijd uitkijken voor dit soort figurenRemina schreef:Ligt er denk ik ook aan wat voor indruk je bij die lui maakt.

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
huhPak-de-bal schreef:'s nachts om half 2 ga ik daarom NOOIT met mijn hond naar buiten![]()
het is erom vragen dit soort dronken en drugs jongens, met enge honden los,
tegen te gaan komen![]()
nooit meer doen, hoor
en dan maar hopen, dat ze overdag niet zo zijn

Misschien wel in het weekend maar zeker niet door de weeks.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pepie
- Zeer actief
Dat is dan ook gelijk landelijk bepaaldmalinois schreef:huhPak-de-bal schreef:'s nachts om half 2 ga ik daarom NOOIT met mijn hond naar buiten![]()
tegen te gaan komen![]()
nooit meer doen, hoor
en dan maar hopen, dat ze overdag niet zo zijnik kom elke donderdagnacht zo tussen 2.30 en 5.30 uur thuis van het trainen... en kom geen sterveling tegen hoor rond die tijd.... en dan rij en loop ik echt overal.. van het bos, uitlaatveld tot in de wijk... niemand noppes...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hmm... ik loop eerst in het stikdonker in brabant en 2 uurtjes later in het stikdonker in Gelderland beide plaatsen niemand tegen...Pepie schreef:Dat is dan ook gelijk landelijk bepaaldmalinois schreef:huhPak-de-bal schreef:'s nachts om half 2 ga ik daarom NOOIT met mijn hond naar buiten![]()
tegen te gaan komen![]()
nooit meer doen, hoor
en dan maar hopen, dat ze overdag niet zo zijnik kom elke donderdagnacht zo tussen 2.30 en 5.30 uur thuis van het trainen... en kom geen sterveling tegen hoor rond die tijd.... en dan rij en loop ik echt overal.. van het bos, uitlaatveld tot in de wijk... niemand noppes...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- monky555
- Zeer actief
nou in rotterdam crooswijk en het kralingse bos, kan ik erg rustig s'nachts wandelen
ik kom bijna nooit iemand tegen zeker niet met honden 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Geer schreef:Nou, inderdaad zeg. Ik zou ook om twee uur 's nachts teruggegaan zijn naar een opgefokte asociale tok om te vragen wat er aan scheelt. Daar los je altijd heel veel mee op!![]()
:N:

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Tsk. En ik maar denken dat jij altijd zo stoer bent. Met je vechthondenmalinois schreef:Geer schreef:Nou, inderdaad zeg. Ik zou ook om twee uur 's nachts teruggegaan zijn naar een opgefokte asociale tok om te vragen wat er aan scheelt. Daar los je altijd heel veel mee op!![]()
:N:ik ook niet hoor, ben mn leven nog niet zat

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja enorm... heb mn bek groot zat maar weet ook wel wanneer ik hem maar beter dicht kan houden...Geer schreef:Tsk. En ik maar denken dat jij altijd zo stoer bent. Met je vechthondenmalinois schreef:Geer schreef:Nou, inderdaad zeg. Ik zou ook om twee uur 's nachts teruggegaan zijn naar een opgefokte asociale tok om te vragen wat er aan scheelt. Daar los je altijd heel veel mee op!![]()
![]()

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, die spelen toch ook lomp? Vechthonden dusmalinois schreef:ja enorm... heb mn bek groot zat maar weet ook wel wanneer ik hem maar beter dicht kan houden...Geer schreef:Tsk. En ik maar denken dat jij altijd zo stoer bent. Met je vechthondenmalinois schreef:Geer schreef:Nou, inderdaad zeg. Ik zou ook om twee uur 's nachts teruggegaan zijn naar een opgefokte asociale tok om te vragen wat er aan scheelt. Daar los je altijd heel veel mee op!![]()
![]()
hou niet zo van kamikaze....en ik heb geen vechthonden
enge hedders

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Hier dezelfde reactie.Sylvia 1980 schreef:Ik zou dus ook op zo'n moment de verstandigste zijn en omdraaien. Dan maar over een kwartiertje kijken of ze er nog staan. En dat heeft niets met bang zijn te maken. Ik zou gewoon niet willen dat er een gevecht tussen de honden ontstaat.
Ik laat me niet tergen in mijn eigen buurt en trek gerust mijn scheur los indien ik dat nodig acht, maar NIET ten koste van mijn honden en ook niet waar mijn honden bij zijn.
Ik hoef mijn gelijk niet zo nodig te halen over de rug van mijn honden.
Groot kans dat ALS Rimpel de kans krijgt hij aan het knokken slaat en wie is er dan de klojo?

Juist ja...Ik en mijn kut-vechthond

Het maakt geen bal uit of de andere hond losloopt, of de andere hond zijn gebit al bloot heeft als hij eraan komt of dat de hond als een dolle stier op Rimpel inklapt...
het maakt allemaal niets uit, want ik trek met mijn hond toch altijd aan het kortste eind, op ALLE vlakken.
Mijn hond ziet er na vier tot zes flinke beten uit als een gehavende vogelverschrikker, mijn hond klapt in zijn gedrag accuut dicht en ik?
Ik kan dat lichamelijk en geestelijk allemaal maar weer recht zien te breien MET de bijkomstigheid dat de halve buurt vervolgens praat over die Sharpei die terugbeet
Ja ja...ik zie het al voor me.
Omdraaien dus...doe ik hier trouwens regelmatig hoor.
Als ik de deur opendoe en ik ontwaar een hond klap ik de deur zo weer dicht. Als de hond aangelijnd op ons stoepje loopt ook...
Ik ga niet de halve buurt lopen tergen met dat geblaf.
Als de hond op 100 meter is ga ik de deur wel uit, maar wel de andere kant op.
Zo moeilijk is het niet.
oh...en als ik in de auto zit en er iemand dreigend op mijn auto afloopt? dan druk ik de deuren op slot

Ik richt met mijn 1.70 niets uit hoor

- Pepie
- Zeer actief
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
ja bah bah bahPepie schreef:Het kralingse bos gebeuren weer andere dingen.......monky555 schreef:nou in rotterdam crooswijk en het kralingse bos, kan ik erg rustig s'nachts wandelenik kom bijna nooit iemand tegen zeker niet met honden
dan mag je je kontje wel dicht knijpen als je daar loopt..

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Het is misschien wel een kuthond, maar toevallig wel mijn kuthond... And proud of itNanna schreef:Nou-nou-nou-nou.mercedes2803 schreef:
Juist ja...Ik en mijn kut-vechthond![]()
Wat een táál

Dat asociale taalgebruik is een manouvre om te voldoen aan het stereotype beeld dat er heerst

Diep van binnen ben ik namelijk een hele nuffige jongedame van stand

Moeten ze me alleen niet tegenkomen als ik alleen met Muis op pad ben

-
- Zeer actief
Ik heb dat dus ook een keer meegemaakt met mijn vorige hond. Een man met een bulterriër (ook nog een B&T net als jouwe hahaha) hitste ineens zomaar die hond tegen mijn kruising herder op. Zomaar zonder aanleiding en die hond werd losgelaten en klapte op mijn hond. Ik heb meteen mijn hond losgelaten en erop gegooid zodat ze zich kon weren. Gelukkig kon ze de hond aan en heeft ze hem van katoen gegeven. Zij vocht eerlijk dus er was weinig schade. Toen werd de eigenaar super agressief tegen mij
Maar mijn hond was ook heel agressief geworden van de situatie en dus liep ik snel weg en durfde die man mij niet te slaan.
Zoiets bizars had ik zelden meegemaakt.

Zoiets bizars had ik zelden meegemaakt.
- monky555
- Zeer actief
daarom heb ik niks te vrezenPepie schreef:Het kralingse bos gebeuren weer andere dingen.......monky555 schreef:nou in rotterdam crooswijk en het kralingse bos, kan ik erg rustig s'nachts wandelenik kom bijna nooit iemand tegen zeker niet met honden

ja, maar je hebt zèlf die honden, waar men toch in de nacht voor oppast :N:monky555 schreef:daarom heb ik niks te vrezenPepie schreef:Het kralingse bos gebeuren weer andere dingen.......monky555 schreef:nou in rotterdam crooswijk en het kralingse bos, kan ik erg rustig s'nachts wandelenik kom bijna nooit iemand tegen zeker niet met honden
die mensen kom ik dus wel geregeld tegen maar daar heb ik dus geen problemen mee, altijd netjes hallo en dag of goedenacht maar verder niks
Ja..dan heb je makkelijk praten , ja..
- monky555
- Zeer actief
nou sorry hoor?? ik loop er ook alleen met mijn peruaanse naakthond en golden retriever, dus dat met DIE honden gaat voor mij niet opPak-de-bal schreef:ja, maar je hebt zèlf die honden, waar men toch in de nacht voor oppast :N:monky555 schreef:daarom heb ik niks te vrezenPepie schreef:Het kralingse bos gebeuren weer andere dingen.......monky555 schreef:nou in rotterdam crooswijk en het kralingse bos, kan ik erg rustig s'nachts wandelenik kom bijna nooit iemand tegen zeker niet met honden
die mensen kom ik dus wel geregeld tegen maar daar heb ik dus geen problemen mee, altijd netjes hallo en dag of goedenacht maar verder niks
Ja..dan heb je makkelijk praten , ja..

jalours of zo dat je niet zulke mooie en lieve honden hebt??
weet jij uberhaupt wel hoe ZO'N hond in elkaar kan zitten je bent namelijk nogal negatief over zo'n ontzettend leuk ras!!
kijk AUB verder als je neus langer is of bemoei je lekker met jou ras of is het een kruising??

ik neem aan, dat je die 2 Amstaffs ook 's avonds/'s nachts uitlaat, of laat je die dan thuis?monky555 schreef:weet jij uberhaupt wel hoe ZO'N hond in elkaar kan zitten je bent namelijk nogal negatief over zo'n ontzettend leuk ras!!
kijk AUB verder als je neus langer is of bemoei je lekker met jou ras of is het een kruising??

een voorbeeld dan..
.. àls ik jou dan tegenkom met die 2 , dan ga ik wèl zéker ook omdat het donker is, aan de overkant lopen.
het heeft iets bedreigends dan, ...en dat schreef ik eerlijk, niet omdat jij het bent, want dat doet er verder niet toe

ik kijk alleen wat voor honden ik dan tegenkom
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
en gelukkig heb jij geen vooroordelen.Pak-de-bal schreef:ik kijk alleen wat voor honden ik dan tegenkommonky555 schreef:weet jij uberhaupt wel hoe ZO'N hond in elkaar kan zitten je bent namelijk nogal negatief over zo'n ontzettend leuk ras!!