ranetje schreef:Moos schreef:Hayley84 schreef:Moos schreef:
En de regel dat een pup voor elke volwassen hond op zijn rug zou moeten gaan of je krijgt later problemen gaat nergens over

Nee dat dacht ik toen ook, maar die man leek zo zeker van z'n zaak ...

Er zijn mensen van nog wel vreemdere dingen soms heel zeker 
Zo is het
Bovendien krijg ik iedere keer de indruk dat "dominant" een vies woord is.
Dat is het NIET. Een echt dominante hond kom je maar zelden tegen.
Het zijn wel vaak hele fijne honden
Dominantie en agressie worden inderdaad nogal eens door elkaar gehaald.
De pup vertoonde puppygedrag.
Daardoor hebben ze vaak (niet altijd!!) heel wat krediet bij volwassen honden (dat hebben @Moos en ik ook net weer bedacht

)
Mensen denjken dat een pup voor een vreemde hond op zijn rug moet.
Een pup doet dat inderdaad vaak, maar het hangt ook af van de houding van die vreemde hond

Pup van mijn vriendin is nog geen 1 keer op haar zij of rug gegaan voor hem..maar kopafwenden en niet te opdringerig lijkt afdoende en die twee accepteren en waarderen elkaar
een oudere pup die wel op de rug ging maar vervolgens hem midden in de snoet sprong daar was hij niet gecharmeerd van en liet dat ook weten..
Ik /mijn hond.. heeft volgens mij liever te maken met een pup die gewoon laat zien dat ze hem wat eng vind en hij reageert daar tien keer beter op en kalmeert dan dan dat hij met een pup of hond staat die zijn buik toont.. en dan vervolgens opspringen om te gaan spelen of hem wat te enthousiast vervolgens bespringen..
Heb zelf dus ook liever te maken met een pup die niet op zijn of haar rug gaat liggen omdat mijn hond in beginsel niet dreigend of overheersend op een pup afloopt..
Of een pup altijd op zijn rug moet gaan liggen bij vreemde honden.. in mijn visie en wat ik zo nu meemaak met contact met puppen, dan is mijn antwoord nee.. en als ze door hun houdingen elkaar begrijpen en elkaar zonder conflicten in hun waarde laten lijkt me dat dus geen issue voor eventueel bazig gedrag later
overigens, heb net weer lekker geknuft met Carrie de staff reu ongecastreerd van 12 jaar.. die heeft zijn leven lang nog nooit geknokt, lief voor alles en iedereen, van pup tot reu, was een wat anders type hond dan ik van dit ras gewend ben maar een schat..ook met andere honden, dus karakter zit ook vaak in een hond..