Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help mijn hond eet niet!!
Moderator: moderatorteam
-
martin*
- Actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel
-
Addy
Ik ben het voor het grootste deel met je eens hoor, is niet voor niets dat ze hier barfen maar ik ben er wel achter dat als je een probleemeter hebt je het allerlekkerste kan voorzetten maar het wordt gewoon niet gegetenGolden Stanley schreef:Jij vindt dat gillen. Ik vind het prima.....maar ik gil toch nog ff door als je het niet erg vindt.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Pedigree Pall en Frolic kun je inderdaad bij de supermarkt kopen, net zoals Rodi en Smuldier, maar dat is niet te vergelijkenmartin* schreef:dat kan klopt dat de rodi uit de supermarkt het zelfde is als die in de dierensceciaalzaak.. maar dat is met de frolic en de pedigree pall ook. en die zijn ook niet beter!..
ik zou dus nooit op een "supermarkt"voeder gaan zitten.
Mijn honden krijgen eigenlijk alleen maar supermarkt voer zoals Rodi, Smuldier, kip, rund en vis
- Moos
- Zeer actief
Vers vlees (dus diepvriesvoer zoals Rodi) is nou het voer waarvoor het argument "je kan het bij de supermarkt halen, dus slecht" niet opgaat.martin* schreef:dat kan klopt dat de rodi uit de supermarkt het zelfde is als die in de dierensceciaalzaak.. maar dat is met de frolic en de pedigree pall ook. en die zijn ook niet beter!..
ik zou dus nooit op een "supermarkt"voeder gaan zitten.
Dat argument klopt alleen bij brokken omdat supermarkten alleen de meest belabberde brokken verkopen, maar dat maakt het verder niet een kloppend argument voor alle hondenvoer.

- Chanoey
- geregistreerd lid
Ik was echt zo blij toen ik dit las! Je haalt me de woorden uit de mond, en ook ik ga op mijn gevoel af. Helaas lust onze hond geen smulider, rodi of duck maar binnenkort ga ik carnibest proberen en kivo (we zitten nu in noorwegen). Verder heb ik veel goede berichten gelezen over vets concept. Ik wil dit dan afwisselen met een brok.Dartel schreef:Ik ben blij dat ik hier lees dat er meer mensen zo over afwisseling denken.
Ik hoor steeds hetzelfde verhaal: je verwent je hond als je hem iedere keer zijn zin geeft en een ander voer voor hem koopt.
En: een hond houdt niet van afwisseling, dat is je hond vermenselijken.
Of: mijn hond krijgt gelijk diarree als ik iets anders voer.
Mijn honden aten hun brokken ook slecht, toch aan sterk vermageren aan toe. De een at het dan met lange tanden nog wel op, maar de andere echt niet. En het boeit haar ook niet als het eten door een ander (of zelfs de kat) wordt opgegeten. Ze hoeft het gewoon niet. Maar als ik ze dan een stukje droog brood gaf dan vraten ze het als was het een snoepje. Ik vond het niet eerlijk als ik ze hun hele leven op brokken zou laten staan, zo van dat hoort toch zo .... Een keer van brokken veranderd, dat lustten ze dan weer een maand en dan begon hetzelfde verhaal weer.
Toen heb ik besloten dat ik gewoon mijn eigen gevoel zou volgen. Ik heb kennelijk honden die WEL van afwisseling houden, die NIET braaf hun hele leven dezelfde brok zouden eten. Nu heb ik honden die prima op gewicht zijn, die ook tijdens hun zwangerschap blijven eten (dat was helemaal een ramp, een hongerige zwangere teef in hongerstaking) en het prima doen op hun voer.
Mijn honden krijgen 's ochtends brokken en 's avonds smuldier. Ze eten liever het vers vlees, maar als de brokken gaan toch ook wel op. Verder krijgen ze af en toe smuldier vlees met restjes van mijn avondeten (aardappelen, macaroni, rijst, groenten etc.), regelmatig een stukje fruit, wat yoghurt of een stukje brood. Hun spijsverteringsstelsel is gewend aan al dat verschillende voer, ze hebben bijna nooit last van diarree.
Als je zelf altijd hetzelfde eet krijgen we ook diarree als je ineens een keer uit eten gaat.
Heb helaas al mijn ideeen over voeding overboord moeten zetten, ik wilde haar het liefst op duck houden maar dat at ze ineens niet meer. Ze at ineens wel weer brok, dus hebben we orijen gekocht (mijns inziens een van de beste brokken die er is, zonder granen met 70% droog vlees). Na 2 maanden hoefde ze dat ook niet meer. Ik wisselde dit af met Nature diet, dat hoeft ze nu ook niet meer. Dus nu kokkerellen we zelf maar een beetje aan tijdens de vakantie en af en toe eens een cesar kuipje.
Ik wil wel dat ze gewoon genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt dus ik hoop dat ik net zoiets als jij kan bereiken. Ik heb echter maar 1 hond (haha althans voorlopig) maar ook zij heeft nooit diarree gehad van telkens iets anders eten.
If things around you don't change. Change the things you're around.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Onzin, Smuldier en Rodi kun je gewoon in de supermarkt kopen is van goede kwaliteit.martin* schreef:Oke,
Maar ik ga liever niet op kvv hoor. Ook omdat ze dit eerder ook al niet wilde eten.
En ik koop mijn honden voeding nooit en ter nimmer in de supermarkt!!
Alles wat je aan honden voeding kan kopen in een super markt is niet van hoge kwaliteit!en je moet hier dus wel bij voeren.
Pro Plan kun je trouwens ook bij de albert heijn kopen hoor
Ik zou toch verschillende KVV's proberen.
Rossi zat eerst op Prins KVV, daarna Duck geprobeert, vond ze niet lekker.
Nu eet ze gevarieerd Smuldier Pens Compleet, Rodi Compleet en haaksbarf. En die vind ze heerlijk.
Wat maakt het uit dat je wat verschillende dingen probeerd voordat je iets gevonden hebt wat ze graag lust?
Je doet je hond alleen maar een plezier mee.

- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik weet niet wat je beroep is maar als je dan toch een hoge kwaliteit voeding wil geven waarom kies je dan een merk die vol zitten met chemische ingredienten?martin* schreef:Oke,
Ik wil alleen het hoogste kwaliteit of 1 vand e hogere kwaliteiten voedersvoor mij hond.
(misschien ook door mijn beroep?...)..
Groeten martin
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- Hayley84
- Zeer actief
dierenspeciaalzaak medewerkerridgebackfan schreef:Ik weet niet wat je beroep is maar als je dan toch een hoge kwaliteit voeding wil geven waarom kies je dan een merk die vol zitten met chemische ingredienten?martin* schreef:Oke,
Ik wil alleen het hoogste kwaliteit of 1 vand e hogere kwaliteiten voedersvoor mij hond.
(misschien ook door mijn beroep?...)..
Groeten martin
Bij onze dierenspeciaalzaak hebben ze een hele Royal Canin afdeling.
Al weten ze dat ze bij mij niet hoeven aan te komen met die brokken
Moet me ook altijd heel erg inhouden als er weer een klant komt (en ik er dan ook toevallig ben) die vraagt wat ze haar hond met allergie/darmproblemen/diarree kan geven ...
Ik wil altijd uitroepen: VERS VERS VERS!!
Maar ik denk niet dat de eigenaar dat waardeert

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hoezo....................Hayley84 schreef: Moet me ook altijd heel erg inhouden als er weer een klant komt (en ik er dan ook toevallig ben) die vraagt wat ze haar hond met allergie/darmproblemen/diarree kan geven ...
Maar ik denk niet dat de eigenaar dat waardeert![]()
Heeft die winkel geen diepvries en dus geen kvv?
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ha ha, blijkbaar niet.ranetje schreef:Hoezo....................Hayley84 schreef: Moet me ook altijd heel erg inhouden als er weer een klant komt (en ik er dan ook toevallig ben) die vraagt wat ze haar hond met allergie/darmproblemen/diarree kan geven ...
Heeft die winkel geen diepvries en dus geen kvv?![]()
Anders zou ie zich niet zo *bedreigd* voelen.
Het is stil rond Martin*(whatever).

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Hayley84
- Zeer actief
jawel en hele kleine met een beetje Prins en een beetje Duck.ranetje schreef:Hoezo....................Hayley84 schreef: Moet me ook altijd heel erg inhouden als er weer een klant komt (en ik er dan ook toevallig ben) die vraagt wat ze haar hond met allergie/darmproblemen/diarree kan geven ...
Heeft die winkel geen diepvries en dus geen kvv?![]()
Niet een Carnibest of Haaksbarf