Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help mijn hond eet niet!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

martin*
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel

Help mijn hond eet niet!!

Ongelezen bericht door martin* »

Goededag,

Ik zit met een probleem, Mijn hond eet niet.
Ik zit op de Pro plan (en wil hier opblijven)
Maar ze at het eerst giga goed en oppeens eet ze niet tot heel erg weinig. in 2 dagen eet ze ongeveer 50 gram. ze moet minimaal 75 gram per dag eten.

Ik wil niet gaan mengen met andere voeders. of over stappen van het 1 naar het ander. ik ben laatst al een keer over gestapt van een iets minder goede kwaliteit voer naar de pro plan. Dit at ze toen wel erg goed. 2 maanden later eet ze het eigenlijk niet meer.
Als ik het aan haar geef trekt ze haar neus er voor op en ze kokhalst er gewoon van.(hier lijkt of ze het vies vind,maar andere keren vreet ze het op)

Wat moet ik hier mee aan?
ze heeft nog super veel energie, maar wordt wel dunner. omdat ze natuurlijk haar vet reservers aan gaat spreken zo.

Wie kan me hier mee helpen?,,

Groetjes,
martin

Ps: het is een gesteriliseerde tibetaanse spaniel teef,(misschien handig om te weten?)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Help mijn hond eet niet!!

Ongelezen bericht door tekkel »

martin* schreef:Mijn hond eet niet.
Ik zit op de Pro plan (en wil hier opblijven)...........Ik wil niet gaan mengen met andere voeders. of over stappen van het 1 naar het ander. ...........Als ik het aan haar geef trekt ze haar neus er voor op en ze kokhalst er gewoon van
Tsja, als je niets anders wilt geven, wat voor advies denk je dan te krijgen? :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Misschien vind ze dit voer gewoon niet lekker meer en saai.
Zelf zou ik haar dus wel op ander voer zetten, op kvv.
Als ze gewend is aan kvv zou je dat af en toe kunnen wisselen met de verschillende merken.

Hoe oud is ze? Als ze en maand of 10 is zou het ook door de leeftijd kunnen komen (pubergedrag).
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ik snap nooit zo goed waarom honden wel iets moeten eten wat ze blijkbaar niet lekker vinden. En dat het opleuken of veranderen dan weer uit den boze is.

Een hond moet ook met smaak eten, je woont in Ermelo ik zou daar bij Carnibest wat goede voeding gaan halen veel beter als Proplan :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als er medisch niets aan de hand is lust ze het gewoon niet maar als jij niet van voeding wilt veranderen dan weet ik het ook verder niet :wink:
martin*
Actief

De pro plan vind ze zeker niet vies, dat is het hem juist. de ene maand eet ze het als een iddioot, maar de andere maand eet ze het gewoon niet.

Ik zit nu net 4 maanden op dit voer en ze at het heel erg goed. (omdat dit nieuw is zeker) nu ik het wat langer voer kijkt ze er niet naar om en probeerd ze het van de andere hond af te jatten. (en die zit op smolke wat ik hiervoor voerde. dit at ze totaal niet, en nu oppeens wel)

Ik heb het idee dus als ik haar nu weer op ander voer soort zet dat ze over 3 maand weer moeilijk gaat doen met eten.

Haar leeftijd is nu trouwens 19 maanden(en soms lijkt het wel een puber in haar gedrag!!, misschien ook met het eten?)

wat is kvv?..

Ik ben van mening wanneer je voeders gaat mengen dat de hond juist kieskeurig wordt. (zelf ondervonden ook) Daarom wil ik dus pertinent niet gaan mengen!..

bedankt voor jullie reacties!!..
martin*
Actief

oo.. nog wat vergeten..
Gebit is prima in orde kan er niets aan vinden. geen haken of zo op de kiezen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

martin* schreef:De pro plan vind ze zeker niet vies, dat is het hem juist. de ene maand eet ze het als een iddioot, maar de andere maand eet ze het gewoon niet.
Misschien vindt ze het de ene maand te smerig om te eten, maar heeft ze de volgende maand zó'n honger dat ze denkt: in godsnaam dan maar weer :mrgreen:

Lekker kvv geven :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

martin* schreef:
wat is kvv?..
KVV is kompleet vers vlees. Zeg maar ingevroren vlees. Het is dus verder niet bewerkt en je moet het alleen ontdooien voordat je het voert.
Zelf voer ik Carnibest (biologisch).
Kijk maar eens op www.carnibest.nl voor meer info
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik begrijp je insteek over geen afwisseling geven, want anders worden ze verwend en vreten ze helemaal niets meer. Dat is ook echt een brokkenprobleem overigens, want mensen die rauwe vleesvoeding geven, geven juist wel zeer gevarieerd eten. En een van de redenen is dat een goede afwisseling ervoor zorgt dat je hond alles binnen krijgt wat ze nodig heeft. Nu maakt dat met brokken niet uit, want het is allemaal navenant gelijk aan elkaar.
Nu kan je twee dingen doen: je dwingt je hond de rest van haar leven te eten wat de pot schaft. En dat is dezelfde brokken de komende 12 jaar, dag in dag uit. Niks mis mee, veel honden zijn er oud op geworden.
Maar is dat nou fijn voor je hond? Natuurlijk gaat ze wel weer eten, als ze honger krijgt.
Maar lekker eten doet ze niet.
Overigens komt slecht eten heel veel voor bij " alleenstaande " honden. Meerdere honden geeft concurrentie en dan eten ze wel heel snel hun bakje leeg. Maar goed, om die reden een hond aan te schaffen is wellicht wat teveel gevraagd.
Maar ik zou me toch eens verdiepen in het wel afwisselen van voeding, vooral de ouderwetse manier van voeren: rauw vlees (KVV zoals Rodi/Smuldier/Carnibest/Energique is dan het makkelijkst want dat is vaak compleet) en dan lekker wat aanvullen met tafelrestje groenten, af en toe een stukje vis, rauw eitje etc. Ik denk dat je dan een hond krijgt die helemaal niet meer kieskeurig is, maar gewoon met veel plezier eet. :wink:
Want de insteek van: 1 brok voor de rest van je leven en niet veranderen, anders wordt ze verwend, is eerlijk gezegd een beetje achterhaald. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Roelfien schreef:Want de insteek van: 1 brok voor de rest van je leven en niet veranderen, anders wordt ze verwend, is eerlijk gezegd een beetje achterhaald. :wink:
Ik vind zo'n statement zelfs een beetje gevaarlijk.
Veel variëren, is beter voor je hondje.
martin*
Actief

even reactie op veel varieren is beter voor mijn hond:
Dat is het totaal niet. varieren van verschillende voeders(heb ik het nu over brok) is niet goed. hier krijg je echt een kieskeurige hond van en waarom zou ik verschillende soorten brokken voeren als ik nu 1 van de hoogst kwalitatieve brok voer?

Bedankt voor de uitleg van kvv! :mrgreen:

Ik weet niet of dit gaat werken maar kan altijd kijken. Ik heb haar namelijk al wel eens een week op kvv gezet en daar keek ze ook schuin naar toe.

En ik heb hier 5 honden intotaal lopen!. Lijkt me toch genoeg concurentie?Maar dat boeid haar niet.

Groetjes,
martin
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Mijn hond eet ook bar slecht, ben nu 2 dagen vers gaan doen
en over zn brokken krijgt ie een stukje pens en dan eet ie als
een gek. Ik hoef ook iets niet wat ik niet lekker vind, als ik hem
blij maak met dit... waarom niet?? Het kan wel uit den boze zijn
maar hij eet nu iig wel goed.
Ik hou zelf ook van lekkere dingen dus waarom de hond niet?
Die paar euro meer per maand..

Ik heb ook geprobeert om zn eigen brokken me te nemen naar mn
ouders die af en toe oppassen op hem, maar dat moet ie daar niet.
Hij wil daar ook het liefste de cavom, als ik dat thuis heb...
moet ie het niet :pffff: , het is daar gewoon de strijd met 2 andere honden.

Maar als jij niet wil veranderen is het gewoon kei hard volhouden, ze krijgt vanzelf wel weer honger.
Golden Stanley

martin* schreef:even reactie op veel varieren is beter voor mijn hond:
Dat is het totaal niet. varieren van verschillende voeders(heb ik het nu over brok) is niet goed. Bedankt voor de uitleg van kvv! :mrgreen:
Ik heb het uiteraard niet over het veel variëren uit brokvoeding, maar uit verse voeding of zelf samengestelde voeding. Enkel en alleen op die brok blijven, is niet goed voor een hond die het wellicht veel beter gaat doen op rauwe voeding. Een gezonde hond hoort niet te miepen over zijn eten.
Addy

martin* schreef:even reactie op veel varieren is beter voor mijn hond:
Dat is het totaal niet. varieren van verschillende voeders(heb ik het nu over brok) is niet goed. hier krijg je echt een kieskeurige hond van en waarom zou ik verschillende soorten brokken voeren als ik nu 1 van de hoogst kwalitatieve brok voer?

Bedankt voor de uitleg van kvv! :mrgreen:

Ik weet niet of dit gaat werken maar kan altijd kijken. Ik heb haar namelijk al wel eens een week op kvv gezet en daar keek ze ook schuin naar toe.

En ik heb hier 5 honden intotaal lopen!. Lijkt me toch genoeg concurentie?Maar dat boeid haar niet.

Groetjes,
martin
Ja normalerwijze zou ik het redelijk met je eens zijn ware het niet dat ik hier een flipje heb lopen die dus niets lust :roll:
En aangezien het manneke magerder en magerder werd ben ik toch van dat principe afgestapt. Ik heb alles in huis om maar te zorgen dat hij wel eet en iedere keer dat hij eet ben ik weer hardstikke blij :wink:
Met de rest van mijn roedel heb ik absoluut geen voedingsproblemen, die eten alles met smaak wat ze voorgeschoteld krijgen. Het ligt dus niet aan opvoeding maar sommige honden hebben gewoon eetproblemen, hoe dat kan ? geen flauw idee :mrgreen:
Addy

Golden Stanley schreef: Ik heb het uiteraard niet over het veel variëren uit brokvoeding, maar uit verse voeding of zelf samengestelde voeding. Enkel en alleen op die brok blijven, is niet goed voor een hond die het wellicht veel beter gaat doen op rauwe voeding. Een gezonde hond hoort niet te miepen over zijn eten.
Sammie Hoesseinie is kerngezond maar ook hij miept en aan de reakties te lezen in mijn vraag daarover zijn er meerdere honden die dus wel miepen :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Misschien wordt ze loops of is ze dat net geweest? Dan at mijn vorige hond wel 3 weken nauwelijks meer :wink:
Afbeelding
Addy

misschien dat je hier nog wat bruikbaars uit kunt halen :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=143065
Golden Stanley

Addy schreef:
Golden Stanley schreef: Ik heb het uiteraard niet over het veel variëren uit brokvoeding, maar uit verse voeding of zelf samengestelde voeding. Enkel en alleen op die brok blijven, is niet goed voor een hond die het wellicht veel beter gaat doen op rauwe voeding. Een gezonde hond hoort niet te miepen over zijn eten.
Sammie Hoesseinie is kerngezond maar ook hij miept en aan de reakties te lezen in mijn vraag daarover zijn er meerdere honden die dus wel miepen :19:
Jouw Sammie Hoesseinie heeft een geschiedenis, waardoor het een en ander is ontstaan, toch? Natuurlijk hou je miepers. Wat denk je van brokkenhonden die ineens op zelf samenstellen worden gezet? Ik bedoel er meer mee te zeggen dat je als baas er zelf een hoop aan kan doen om te voorkomen dat hij miept. Ook een hond heeft recht op gezond eten. Als zo'n dier duidelijk aangeeft dat het zijn brok niet moet, zou ik me liever verdiepen in hoe het beter kan dan volharden in enkel en alleen die ene brok, omdat ik vind dat............ vaak vindt zo'n hond iets heel anders en ik heb door de tijd heen wel geleerd te 'luisteren' naar mijn honden. :mrgreen:
Dat is beter voor hun gezondheid.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik ben blij dat ik hier lees dat er meer mensen zo over afwisseling denken.
Ik hoor steeds hetzelfde verhaal: je verwent je hond als je hem iedere keer zijn zin geeft en een ander voer voor hem koopt.
En: een hond houdt niet van afwisseling, dat is je hond vermenselijken.
Of: mijn hond krijgt gelijk diarree als ik iets anders voer.

Mijn honden aten hun brokken ook slecht, toch aan sterk vermageren aan toe. De een at het dan met lange tanden nog wel op, maar de andere echt niet. En het boeit haar ook niet als het eten door een ander (of zelfs de kat) wordt opgegeten. Ze hoeft het gewoon niet. Maar als ik ze dan een stukje droog brood gaf dan vraten ze het als was het een snoepje. Ik vond het niet eerlijk als ik ze hun hele leven op brokken zou laten staan, zo van dat hoort toch zo .... Een keer van brokken veranderd, dat lustten ze dan weer een maand en dan begon hetzelfde verhaal weer.
Toen heb ik besloten dat ik gewoon mijn eigen gevoel zou volgen. Ik heb kennelijk honden die WEL van afwisseling houden, die NIET braaf hun hele leven dezelfde brok zouden eten. Nu heb ik honden die prima op gewicht zijn, die ook tijdens hun zwangerschap blijven eten (dat was helemaal een ramp, een hongerige zwangere teef in hongerstaking) en het prima doen op hun voer.
Mijn honden krijgen 's ochtends brokken en 's avonds smuldier. Ze eten liever het vers vlees, maar als de brokken gaan toch ook wel op. Verder krijgen ze af en toe smuldier vlees met restjes van mijn avondeten (aardappelen, macaroni, rijst, groenten etc.), regelmatig een stukje fruit, wat yoghurt of een stukje brood. Hun spijsverteringsstelsel is gewend aan al dat verschillende voer, ze hebben bijna nooit last van diarree.
Als je zelf altijd hetzelfde eet krijgen we ook diarree als je ineens een keer uit eten gaat.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Addy

Golden Stanley schreef:
Addy schreef:
Jouw Sammie Hoesseinie heeft een geschiedenis, waardoor het een en ander is ontstaan, toch? Natuurlijk hou je miepers. Wat denk je van brokkenhonden die ineens op zelf samenstellen worden gezet? Ik bedoel er meer mee te zeggen dat je als baas er zelf een hoop aan kan doen om te voorkomen dat hij miept. Ook een hond heeft recht op gezond eten. Als zo'n dier duidelijk aangeeft dat het zijn brok niet moet, zou ik me liever verdiepen in hoe het beter kan dan volharden in enkel en alleen die ene brok, omdat ik vind dat............ vaak vindt zo'n hond iets heel anders en ik heb door de tijd heen wel geleerd te 'luisteren' naar mijn honden. :mrgreen:
Die vraag stelde ik of dit met zijn geschiedenis te maken kon hebben maar niemand had daar antwoord op, een aantal mensen hebben zelfs honden met eetproblemen die geen verleden hebben !
Ik ben het met je eens dat je schrijft dat je als baas dan niet moet volharden in enkel die ene brok want als baas lijkt me dat je je hond gewoon graag ziet eten. Maar we moeten ook niet doen alsof de oplossing uitsluitend in kvv of barf zit want die ervaring heb ik hier wel gehad.
Een hond die niet wil eten is heel moeilijk aan het eten te krijgen :19:
Maar in alle eerlijkheid, ik barf en als sammie hoesseinie brok wel had gelust had hij dat onmiddelijk van me gehad, echter dat vreet hij ook niet.
Dus we kunnen wel gaan gillen stap over op kvv of barf maar het kan heel goed zo zijn dat de hond gewoon niets lust :wink:
martin*
Actief

Zo wat een reacties!.. Erg leerzaam trouwens dus gewoon door gaan natuurlijk!..

Maar ik heb een tijdje terug vers diepvries voer gegeven van een goede kwaliteit.. energiqeu (of hoe je dat schrijft) Mij is er verteld dat dat een volledige voeder is. Maar na 2 dagen gegeten te hebben keek ze me weer aan van sorry hoor dit vreet ik echt niet!..Maar om nou elke 2 maanden over te stappen op een ander voer vind ik ook niet alles eigenlijk.

Ze is nog wel prima op gewicht.(het is ook wel gekomen naar haar sterilisatie!kan dit iets gedaan hebben)..

ze is op 14 nov. 2007 gesteriliseerd! sinds dien doet ze wel moeilijker met eten aan nemen!.. Maar het gekke vind ik dan. dat ze het gewoon de ene keer heerlijk op eet! en de andere keer vreet ze het voor geen mogelijkheid!..
Ze krijgt al onder haar minimun per dag. dus te veel geven lijkt me ook niet toch?

het niet lusten van de brok is het niet. anders zou ze het noouit eten! en dat is niet het geval.. ze eet het de ene dag heerlijk op. en likt de bak nog uit! en de andere dag wil ze echt niets aan nemen!..

Ook met snoepjes is dat zo. wanneer zei niet eet krijg ze van mij 0 snoepjes of extraajes! Maar als ik dan is een keer ga trainen met haar. en ze is dan dus echt druk bezig en werkt voor me op haar manier. Neemt ze ook niet zo'n heerlijk zacht stinkend pens snoepje..Het is dus wel echt een moeilijke eter!..

Kijk ze is dat nu eenmaal denk ik! maar hoe kom je er van af:O..
Golden Stanley

Addy schreef:
Golden Stanley schreef:
Addy schreef:
Die vraag stelde ik of dit met zijn geschiedenis te maken kon hebben maar niemand had daar antwoord op, een aantal mensen hebben zelfs honden met eetproblemen die geen verleden hebben !
Ik ben het met je eens dat je schrijft dat je als baas dan niet moet volharden in enkel die ene brok want als baas lijkt me dat je je hond gewoon graag ziet eten. Maar we moeten ook niet doen alsof de oplossing uitsluitend in kvv of barf zit want die ervaring heb ik hier wel gehad.
Een hond die niet wil eten is heel moeilijk aan het eten te krijgen :19:
Maar in alle eerlijkheid, ik barf en als sammie hoesseinie brok wel had gelust had hij dat onmiddelijk van me gehad, echter dat vreet hij ook niet.
Dus we kunnen wel gaan gillen stap over op kvv of barf maar het kan heel goed zo zijn dat de hond gewoon niets lust :wink:
Mijn huidige honden zijn geen slechte eters. Stanley wel op brok, een hele lange periode trouwens. Ik weet zeker dat dit hem de das heeft omgedaan en al tijdenlang met tekorten liep, waardoor zijn weerstand naar de klote is geholpen en o.a. niet meer kon vechten tegen zijn vaccinosis. Ondanks dat ik hem toen ook bijvoerde met vlees, groentes, vis etc. door zijn brokken heen. 1 van mijn voorgaande honden was ook zo'n slechte eter. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt en bijgevoerd met van die Cesar-kuipjes. Hoe verzin je het....dat zou ik nu never nooit doen. Maar niet eten zonder alternatieven uit te proberen, zou voor mij geen optie zijn. Mensen gaan er maar vanuit dat alles in zo'n brokje zit. Als je alleen al nagaat dat volgens een voedingsanalyst (die ook op het symposium heeft gesproken) een hond op een jaar hypoallergene voeding minstens 3 maanden nodig heeft om de tekorten uit alleen al die voeding weg te werken, wil je niet weten hoe het gesteld is met een hond die enkel en alleen maar een algemene brok krijgt.
Jij vindt dat gillen. Ik vind het prima.....maar ik gil toch nog ff door als je het niet erg vindt. :wink:
martin*
Actief

Maar waarom geef jij groente door zijn brokken heen? Een hond is wel een vlees eter. het deel groente zit dus in zijn brok al. De groente die je dan geeft is over bodig en komt gewoon via de achterkant er weer uit.

Met vlees mengen helpt niet bij haar. Heb ik meerdere malen geprobeerd maar ze vreet het vlees er uit(en is van die cesar kuipjes zit 80% vocht) dus daar heeft ze niets aan. en ik dus ook niet. ga ik volledig op vers vlees vreet ze het ook niet meer na 2 a 3 dagen.
Ik heb al veel geprobeerd. maar niets lijkt te helpen.

Want waarom at ze toen nooit smolke?..Maar nu ze op de pro plan zit vreet ze de smolke uit de ander zijn voer bak.

Ik heb zelf ook zeer sterk het idee dat ze gewoon in een pubertijd(je) zit. Ze luisterd op het moment ook namelijk een stuk slechter dan gewoon.

Ze kan niet meer loops worden dus dat is het niet.

Veranderingen in haar leven zou dat het misschien kunnen zijn?..Ben 3 wkn geleden verhuisd namelijk?!(zit ik me nu pas aftevragen eigenlijk)!
Golden Stanley

martin* schreef:Maar waarom geef jij groente door zijn brokken heen? Een hond is wel een vlees eter. het deel groente zit dus in zijn brok al. De groente die je dan geeft is over bodig en komt gewoon via de achterkant er weer uit.

Gaf............mijn honden krijgen al tijden geen brokken meer,maar zelf samengestelde voeding.
Als jij er van overtuigd bent dat in de groentes van jouw brokje alle vitamines en mineralen bewaard blijven, dan is dat je goed recht. In hoofdzaak zit er pulpafval in, zonder duidelijke herkomst. Ik ben er van overtuigd dat bij erg veel brokvoeders de vit./min. balans heel erg ver te zoeken is. Dus vandaar dat af en toe mijn hoogwaardige groentes toevoegen voor extra mineralen niet verkeerd is. Dan weet ik tenminste zeker dat ze iets nuttigs binnen krijgen. En uiteraard zijn mijn honden vleeseters.....maar ze eten toch echt veel meer dan vlees alleen bovenop hun prooidiermaaltijd.

Met vlees mengen helpt niet bij haar. Heb ik meerdere malen geprobeerd maar ze vreet het vlees er uit(en is van die cesar kuipjes zit 80% vocht) dus daar heeft ze niets aan. en ik dus ook niet. ga ik volledig op vers vlees vreet ze het ook niet meer na 2 a 3 dagen.
Ik heb al veel geprobeerd. maar niets lijkt te helpen.

Dan heb je inderdaad een probleem. Heb je al eens pens geprobeerd? Neem desnoods die pensbakjes van Smuldier. Mik dat eens voor de helft door de brok en laat dat een tijdje intrekken. Ik neem aan dat je door het slechte eten toch al 1x per dag voert.

Want waarom at ze toen nooit smolke?..Maar nu ze op de pro plan zit vreet ze de smolke uit de ander zijn voer bak.

Is dit dan wel de ideale brok voor jouw hond?

Ik heb zelf ook zeer sterk het idee dat ze gewoon in een pubertijd(je) zit. Ze luisterd op het moment ook namelijk een stuk slechter dan gewoon.

Kan..........hormonen kunnen lekker inwerken op de eetlust van een hond. Zoals Marc al eerder aangaf, misschien moet ze loops worden? Gaat niet meer op, sterilisatie brengt ook de stofwisseling wat op hol.

Ze kan niet meer loops worden dus dat is het niet.

Veranderingen in haar leven zou dat het misschien kunnen zijn?..Ben 3 wkn geleden verhuisd namelijk?!(zit ik me nu pas aftevragen eigenlijk)!
Verhuizing brengt voor elk huisdier spanning met zich mee, lijkt me.
Ook dat kan van invloed zijn op slecht eetgedrag. Het ligt er dan maar aan hoe je daar als baas op reageert. Negatieve aandacht is ook aandacht. Ik heb ondanks de slechte eetlust nooit extra aandacht gegeven om ze te laten eten. De extra prut er door, dan nog niet eten? Pech gehad....maar geen extra aandacht om ze toch verbaal aan het eten te krijgen.
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 22 jul 2008 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hoi Martin.

Als je meer over KVV wilt weten dan kun je terecht op barfplaats.
www ervoor en . nl erachter. :mrgreen:
Vaak vinden honden het erg lekker en je hebt ze in de duurdere en goedkopere variant. :wink:
Smuldier en Rodi is veelal te verkrijgen in je lokale supermarkt.
Let wel op dat je de complete variant geeft. :ok:

Bovengenoemde merken en vele andere merken kvv hebben een eigen website.
Wellicht een tip om daar eens een kijkje op te nemen. :wink:
Succes, en ik zou zeker kvv proberen als ze echt niet(meer) aan de brok wil. :ok:
Je wil toch ook dat je hondje met smaak eet.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
martin*
Actief

Oke,
Maar ik ga liever niet op kvv hoor. Ook omdat ze dit eerder ook al niet wilde eten.
En ik koop mijn honden voeding nooit en ter nimmer in de supermarkt!!
Alles wat je aan honden voeding kan kopen in een super markt is niet van hoge kwaliteit!en je moet hier dus wel bij voeren.

Ik wil alleen het hoogste kwaliteit of 1 vand e hogere kwaliteiten voedersvoor mij hond.

(misschien ook door mijn beroep?... :denken: )..

In iedergeval bedankt voor jullie moeite..

Ik ga het nu sowieso nog een maand proberen.. zonder te veel er mee te gaan prutsen! niet eten is niet eten!..
graag of helemaal niet!..
Daarna zie ik wel verder!!

Groeten martin
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Je zegt dat ze op 14 november 2007 is gesteriliseerd. Dat is net 8 maanden geleden.....Ik denk dat haar hormonen nog aan het "rommelen" zijn waardoor ze regelmatig geen trek heeft.....Het lichaam moet een hele omschakeling maken. Het heeft de tijd nodig.Haar gedrag verandert er ook een beetje door.

Ik zou proberen om de brokken een paar keer per week af te wisslen met kvv, om het eten toch een beetje "leuk"te houden voor haar.

Succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

martin* schreef:Oke,
Maar ik ga liever niet op kvv hoor. Ook omdat ze dit eerder ook al niet wilde eten.
En ik koop mijn honden voeding nooit en ter nimmer in de supermarkt!!
Alles wat je aan honden voeding kan kopen in een super markt is niet van hoge kwaliteit!en je moet hier dus wel bij voeren.

Ik wil alleen het hoogste kwaliteit of 1 vand e hogere kwaliteiten voedersvoor mij hond.

(misschien ook door mijn beroep?... :denken: )..

In iedergeval bedankt voor jullie moeite..

Ik ga het nu sowieso nog een maand proberen.. zonder te veel er mee te gaan prutsen! niet eten is niet eten!..
graag of helemaal niet!..
Daarna zie ik wel verder!!

Groeten martin
De Rodi-compleet die je bij de supermarkt haalt is dezelfde als die je in de dierenspeciaalzaak haalt hoor :wink:
Maar uiteraard kan je andere merken kvv misschien ook in de dierenspeciaalzaak kopen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb een hond die alles doet voor eten, die zou waarschijnlijk ook wel 16 jaar dezelfde brok eten. Als je er een hebt die anders in elkaar zit dan zul je moeten accepteren dat ze periodes slechter eet, zolang ze niet graatmager wordt geeft dat in principe toch niet, de meeste honden zijn veel te dik, zeker als ze gecastreerd zijn.

Ik kies er voor mijn eigen hond niet voor, die krijgt lekker afwisselend eten, tegenwoordig voer ik allerlei varieteiten van Haaks Barf. Ik vind het zelf ook veel smakelijker om niet elke dag hetzelfde te hoeven eten. Kieskeurig wordt ze er niet van. Ik denk dat het bij jou meer is dat je al een wat kieskeurige hond hebt die het gemakkelijk vindt af en toe weinig te eten als ze niet zo'n trek heeft.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”