Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Er komt toch weer een mechel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Is er niet iemand die een lieve en volwassen teef bij jullie wil plaatsen? Dat vind ik veel meer in het plaatje passen wat ik van jullie gevormd heb via jullie posten ;-)

Met die teef kun je allerlei dingen qua sport uitproberen, leren en oefenen. Dan kan er over een jaar of 2 altijd nog een puppyreutje bij.

't Is een suggestie hoor :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik las net dat jullie Cratos was overleden, veel sterkte nog en veel plezier met de nieuwe pup
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Jullie zoeken echt voor de africhting een pup? Wij hebben in het asiel wel een mechelaar binnengekregen. 14 maanden, graat mager, maar oh zo lief. Alleen is hij bij ons omdat hij niet geschikt was voor africhting en ook niet voor waakhond :wink: Hij is wel enorm lief, mens gericht, aanhankelijk en enorm actief.

Afbeelding

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

boxersien schreef:Jullie zoeken echt voor de africhting een pup? Wij hebben in het asiel wel een mechelaar binnengekregen. 14 maanden, graat mager, maar oh zo lief. Alleen is hij bij ons omdat hij niet geschikt was voor africhting en ook niet voor waakhond :wink: Hij is wel enorm lief, mens gericht, aanhankelijk en enorm actief.

Afbeelding

Afbeelding
met een beetje meer vet is dit een prachtige hond volgens mij :ok: Weet je ook waarom hij niet geschikt zou zijn? Een hond die bijv. niet geschikt is voor de KNPV kan nog wel geschikt zijn voor de IPO nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tuurlijk is het geen verraad aan Cratos,
had het hier zelf, eind juli 2001 is mijn eerste xMH overleden, die was ook nog jong (22mnd) maar toch al de weken daarna rond gaan kijken naar pupsels...
uiteindelijk was het nest van mijn eerste keuze niet geboren (teef was leeggebleven) maar toen is mijn Ace-je gekomen...eind november was hij wel pas hier, want ja, toch nog even op moeten wachten...
achteraf was dat wel mooi, mannetje Ace is op dezelfde dag geboren als dat Amor (mijn xMH) geboren was (alleen dan dus 2 jaar later)...en grappig, mijn eerste teefje hier voor de kennel is dan weer exact 2 jaar later geboren...en NEE, ik heb ze er niet op uitgekozen :wink:

succes met het vinden van een fijne geschikte hond...
willen jullie overigens perse weer een reu of mag het ook een teefje zijn? want van wat ik lees zou dat denk ik beter bij jullie passen....of idd mss wel een wat oudere herplaatser....daar kan je zelf weer veel van leren...
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik sluit me helemaal aan bij eerdere postings. :ok: We moeten allemaal vroeg of laat afscheid nemen van onze honden (hopelijk heel laat!) en wat heeft het voor nut om uit een soort misplaatste piëteit juist geen hond meer te nemen? Daar schiet niemand wat mee op.
En voor ieder is het moment om een nieuwe hond in je hart te sluiten anders. Dat kan alleen jij beslissen.
Dus ook ik sluit me aan bij de wens: heel veel plezier met je toekomstige pupje (of die herplaatser van Boxersien??? :wink: ).
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Mijn vriend wil sowieso een pup.
Hij heeft liever een reu maar als het niet mogelijk is omdat bijv: alle reutjes in een nest verzegt zijn dan word het een teefje.

Mij maakt het niet uit wat het word.

@malinois zie http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=142987
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik hoop dat jullie een leuke pup vinden.
En het is helemaal niet snel.
Je moet doen wat je hart je ingeeft.
Ik zou het zien als een eerbetoon aan Cratos.
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Verraad aan Cratos ? Echt niet , die zal altijd een plekje in jullie hart hebben ! En hoelang het duurt voordat er een nieuwe hond komt voel jezelf het beste aan , daar kan een ander geen beslissing over nemen .Toen Sam in februari stierf konden we meteen een nieuw pupje krijgen en werden we gevraagd voor een herplaats golden . Han wilde wel , voor mij was dat te snel . Achteraf is dat voor mij ook het beste geweest , het verdriet om Sam is er nog maar dat heb ik een plaatsje kunnen geven . Afgelopen vrijdag is Ice geboren en nu kan ik helemaal toeleven naar begin september als we hem kunnen gaan ophalen . Voor mijn gevoel ben ik er nu ook helemaal klaar voor en dat had ik 2 maanden geleden nog echt niet .
Heel veel plezier alvast met het uitzoeken van jullie nieuwe pup !
-------------------------------------------------------
groetjes , Manon en 'n lebber van Ice

Sam 30-09-1997 - 14-02-2008
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Veel sterkte nog met het verlies van Cratos.

Ik ga mee met de vorige antwoorden die medeforummers gaven. Ik vind dat je zelf moet beslissen wanneer het tijd is voor een nieuwe pup.
Trek je niet teveel aan van wat anderen vinden, maar geniet maar lekker van de komende puppypret. :wink:

Ik wens jullie veel geluk met de komende Mechelaar!!!
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
boxersien

malinois schreef:
boxersien schreef:Jullie zoeken echt voor de africhting een pup? Wij hebben in het asiel wel een mechelaar binnengekregen. 14 maanden, graat mager, maar oh zo lief. Alleen is hij bij ons omdat hij niet geschikt was voor africhting en ook niet voor waakhond :wink: Hij is wel enorm lief, mens gericht, aanhankelijk en enorm actief.

Afbeelding

Afbeelding
met een beetje meer vet is dit een prachtige hond volgens mij :ok: Weet je ook waarom hij niet geschikt zou zijn? Een hond die bijv. niet geschikt is voor de KNPV kan nog wel geschikt zijn voor de IPO nl.
Ik weet niet waarom en hoe of wat. Hij was met 10 maanden ongeschikt verklaard en toen als waakhond geplaatst, maar hij wil niet waken
:ok:
Miss_Liz
Zeer actief

Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.

want dat is juist wat wij willen.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wietse&Gerda schreef:Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.

meid... een hond die niet geschikt is voor de KNPV kan prima geschikt zijn voor de IPO.
Die eisen zijn heel anders.
Daarnaast heb ik genoeg afgedankte honden gezien, die ook niet geschikt zouden zijn, en nu gewoon werken.
Het is maar wat je verlangt van je hond.
Waken exact hetzelfde... wat bij de een niet gebeurd kan bij de ander wel gebeuren. :19: Niemand zegt overigens dat je deze moet nemen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

Wietse&Gerda schreef:Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.

gaan jullie hem dan maar verkopen of in een asiel doen? :denken:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:

meid... een hond die niet geschikt is voor de KNPV kan prima geschikt zijn voor de IPO.
Daarnaast heb ik genoeg afgedankte honden gezien, die ook niet geschikt zouden zijn, en nu gewoon werken.
Waken exact hetzelfde... wat bij de een niet gebeurd kan bij de ander wel gebeuren. :19: Niemand zegt overigens dat je deze moet nemen...
en is zonder verder info en 10 mnd niet vrij jong om een hond af te schrijven op dat gebied? ( vraag hoor, ik heb weinig verstand van die tak :wink: )
Miss_Liz
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
malinois schreef:

en is zonder verder info en 10 mnd niet vrij jong om een hond af te schrijven op dat gebied? ( vraag hoor, ik heb weinig verstand van die tak :wink: )
Met 10 maanden kun je wel zien of hij aanleg heeft of niet.... als hij doodsbang is voor de stok omdat hij iets meegemaakt heeft zal dit heel misschien met alleen heel veel tijd en energie goed kunnen komen maar wat lang niet altijd gezegd is.
Maar daarom vroeg ik me dus ook af wat die ongeschiktheid was, schotangst, geen buitdrift, bang voor de stok etc. dan kun je er idd. weinig verder mee komen zeker niet als beginnende geleider.
Bij een hond van die leeftijd kijk ik altijd naar het apporteren, het bijten (de wil om en de beet), en zn algehele gedrag... verder vind ik het niet zo heel belangrijk op dat moment.....speuren kun je gewoon als pup aanleren...en daar ben je dan weer zelf bij.
Afbeelding
Pak-de-bal

Wietse&Gerda schreef:
Pak-de-bal schreef:
wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.
gelukkig maar, want het las zo raar .."dan hebben we er niets aan" :19:
Miss_Liz
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Wietse&Gerda schreef:
Pak-de-bal schreef:
nee het ging juist om een hond uit het asiel te halen.
maar als jezelf al weet dat je daarmee niet de sport in kan dan haal je zo'n beestje ook niet eerst in huis.

Ik ben er zelf fel op tegen een dier naar het asiel te brengen om wat voor reden dan ook!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wietse&Gerda schreef:
Pak-de-bal schreef:
Wietse&Gerda schreef:
Pak-de-bal schreef: gaan jullie hem dan maar verkopen of in een asiel doen? :denken:
maar als jezelf al weet dat je daarmee niet de sport in kan dan haal je zo'n beestje ook niet eerst in huis.

Ik ben er zelf fel op tegen een dier naar het asiel te brengen om wat voor reden dan ook!!!
maar dat weet je niet... want je hebt de hond nog nooit gezien, niet getest etc. :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
Wietse&Gerda schreef:
Pak-de-bal schreef:
Wietse&Gerda schreef: wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.

maar dat weet je niet... want je hebt de hond nog nooit gezien, niet getest etc. :wink:
en ik heb gevoelsmatig het idee, dat met welke pup dan ook, uit welke lijne dan ook, ze niet kunnen zeggen of ze daar mee de sport in kunnen, voornl in de eerste plaats door hun eigen kunnen en kennis....
boxersien

Wietse&Gerda schreef:
Pak-de-bal schreef:
Wietse&Gerda schreef:
Pak-de-bal schreef: gaan jullie hem dan maar verkopen of in een asiel doen? :denken:

Gelukkig dat je zelf niet snel een hond naar het asiel wil brengen, maar geloof me: ik ben ontzettend blij dat er mensen zijn die het wel doen. Deze uitspraak doet me overkomen alsof een asiel iets verschrikkelijks is! Maar als mensen opeens hele dagen moeten gaan werken/scheiden/ernstig ziek worden e.d. en de hond gewoon geen aandacht en tijd meer kunnen geven dan ben ik blij dat ze hun hond naar het asiel brengen om zo te maken dat hij snel een goed leven krijgt en tot die tijd aandacht en goede verzorging krijgt :ok:
Helaas gebruiken ook vele mensen het asiel als dump plaats en dat vind ik ook niets!!

En ik snap goed je overweging om geen asielhond te nemen en wens je veel succes met verder zoeken. Hopelijk kom je een goede kameraad tegen! :ok:

Hier voor de duidelijkheid de rest van het verhaal over Remco de mechelaar:

Geboortedatum van Remco:1-5-2007
Remco Mechelse Herder,

Deze stoere ferme hond had politiehond moeten worden, maar daar dacht hij zelf anders over. Remco is hartstikke afgekeurd!!! Remco wilde niet bijten en waken doet hij ook al niet!!

Remco is gewoon, een gewone hartstikke lieve hond die erg van aandacht en kroelen houdt.

Remco is goed zindelijk, kan buiten en binnen. Hij is niet opgegroeid met kinderen, maar in zijn enthousiasme zal hij ze zeker omver lopen.
Katten is hij niet gewend, kippen wel en daar kijkt hij niet naar. Remco is bang voor paarden en schapen. Met andere honden gaat het goed. Hij trekt aan de lijn. Met uitlaten liep Remco altijd aan de lijn. In de auto is hij braaf. Als hij alleen thuis moest blijven ging Remco in de kennel en dat gaat goed. Auto rijden is geen probleem.

Remco is veel te mager. Daarom krijgt hij 3 maal daags speciaal voer.

Hij is dus degene die bij de foto's hoort :ok:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wat ziet Remco er ontzettend sneu uit....Wat hebben ze daar in godsnaam allemaal mee gedaan? Geen vreten omdat hij niet waakte ofzo :roll: Ik vind het sowieso heel grof, hond kan niet meedraaien in de sport, hop naar het asiel. Oh nee, eerst nog gedumpt als waakhond. Ook al zo'n dooddoener. Hoeveel komen er op die manier wel niet in de asiels, of erger bij de dierenarts voor een spuit, terecht? En dat alles voor "de liefde" voor de sport. Als ZIJ maar kunnen sporten, met welke hond zal ze een rotzorg zijn. Dat blijkt maar weer. De een niet goed, ach dan nemen we toch een ander?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Linda* schreef:Wat ziet Remco er ontzettend sneu uit....Wat hebben ze daar in godsnaam allemaal mee gedaan? Geen vreten omdat hij niet waakte ofzo :roll: Ik vind het sowieso heel grof, hond kan niet meedraaien in de sport, hop naar het asiel. Oh nee, eerst nog gedumpt als waakhond. Ook al zo'n dooddoener. Hoeveel komen er op die manier wel niet in de asiels, of erger bij de dierenarts voor een spuit, terecht? En dat alles voor "de liefde" voor de sport. Als ZIJ maar kunnen sporten, met welke hond zal ze een rotzorg zijn. Dat blijkt maar weer. De een niet goed, ach dan nemen we toch een ander?
als je een goede fokker hebt, hoef je ze niet naar het asiel te brengen.... :19: Dan kunnen ze gewoon terug naar de fokker indien ze niet geschikt zouden zijn.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

malinois schreef:
*Linda* schreef:Wat ziet Remco er ontzettend sneu uit....Wat hebben ze daar in godsnaam allemaal mee gedaan? Geen vreten omdat hij niet waakte ofzo :roll: Ik vind het sowieso heel grof, hond kan niet meedraaien in de sport, hop naar het asiel. Oh nee, eerst nog gedumpt als waakhond. Ook al zo'n dooddoener. Hoeveel komen er op die manier wel niet in de asiels, of erger bij de dierenarts voor een spuit, terecht? En dat alles voor "de liefde" voor de sport. Als ZIJ maar kunnen sporten, met welke hond zal ze een rotzorg zijn. Dat blijkt maar weer. De een niet goed, ach dan nemen we toch een ander?
als je een goede fokker hebt, hoef je ze niet naar het asiel te brengen.... :19: Dan kunnen ze gewoon terug naar de fokker indien ze niet geschikt zouden zijn.
Vind je het heel erg als ik dit niet geloof? Hoe groot wonen al die fokkers?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Linda* schreef:
malinois schreef:
da's jouw probleem ... mijn fokker heeft een eigen vereniging met ruimte genoeg dus, van de fokkers waar ik verder kom weet ik ook dat ze ruim voldoende ruimte hebben om een hond tijdelijk op te vangen...wonen doen ze niet groot maar ruimte buiten en kennels is ruim voldoende.
Als je als fokker sportgarantie geeft moet je de honden nl ook terugnemen. Dacht je nu echt dat ze hun kennelnaam in het asiel willen hebben?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik heb natuurlijk al helemaal de ballen verstand van de africhtingssport, maar mij lijkt die Remco een leuke hond. Een lieverd, die denk ik best wat voor je wil doen als je dat leuk brengt.
Wat moet je toch met een felle om zich heen happende zaagmachine als je zelf nog helemaal niet gevorderd bent in de sport :denken:
als hij echt niet wil bijten op een mouw heb je natuurlijk een probleem... maar dit wordt al wel vrij snel gezegd hoor... ik ben er ooit maar 1 tegengekomen die echt niet wilde bijten.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
*Linda* schreef:
malinois schreef:
da's jouw probleem ... mijn fokker heeft een eigen vereniging met ruimte genoeg dus, van de fokkers waar ik verder kom weet ik ook dat ze ruim voldoende ruimte hebben om een hond tijdelijk op te vangen...wonen doen ze niet groot maar ruimte buiten en kennels is ruim voldoende.
Als je als fokker sportgarantie geeft moet je de honden nl ook terugnemen. Dacht je nu echt dat ze hun kennelnaam in het asiel willen hebben?
idd, heb op het moment dan niet heel veel extra ruimte, maar als er wat terug moet komen komt het terug, of ik zoek vanuit het huidige huis een nieuw adres (als de hond nog even wat kan blijven...)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

malinois schreef:
Nanna schreef:Ik heb natuurlijk al helemaal de ballen verstand van de africhtingssport, maar mij lijkt die Remco een leuke hond. Een lieverd, die denk ik best wat voor je wil doen als je dat leuk brengt.
Wat moet je toch met een felle om zich heen happende zaagmachine als je zelf nog helemaal niet gevorderd bent in de sport :denken:
als hij echt niet wil bijten op een mouw heb je natuurlijk een probleem... maar dit wordt al wel vrij snel gezegd hoor... ik ben er ooit maar 1 tegengekomen die echt niet wilde bijten.
Ik weet natuurlijk niets van mechels, maar ik ben opgegroeid met duitse herders. En wij hebben ooit een herplaatser gehad, Dajos, die de hele politie-opleiding had doorgelopen maar op het examen zakte omdat hij bij het pakwerk de hand van de begeleider ging likken :mrgreen: . Dus niet echt geschikt als politiehond :mrgreen: .
Hij ging meteen de herplaatsing in en zo bracht mijn vader hem dus bij ons. Prachtig beest en zo ontzettend lief! Hij was heel groot en heel zwart (zo'n 35 jaar geleden, dus de 'ouderwetse' duitse herder :wink: ). Mensen staken de straat over omdat hij er zo vervaarlijk uitzag maar wij kinderen sliepen bij hem in de mand.
Helaas is hij vrij jong overleden aan botkanker :jank: .
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:
malinois schreef:
Ik weet natuurlijk niets van mechels, maar ik ben opgegroeid met duitse herders. En wij hebben ooit een herplaatser gehad, Dajos, die de hele politie-opleiding had doorgelopen maar op het examen zakte omdat hij bij het pakwerk de hand van de begeleider ging likken :mrgreen: . Dus niet echt geschikt als politiehond :mrgreen: .
Hij ging meteen de herplaatsing in en zo bracht mijn vader hem dus bij ons. Prachtig beest en zo ontzettend lief! Hij was heel groot en heel zwart (zo'n 35 jaar geleden, dus de 'ouderwetse' duitse herder :wink: ). Mensen staken de straat over omdat hij er zo vervaarlijk uitzag maar wij kinderen sliepen bij hem in de mand.
Helaas is hij vrij jong overleden aan botkanker :jank: .
dit vind ik altijd van die dubieuze verhalen....een hond laat niet ineens op het examen pas zien dat hij niet wil bijten....kijk, natuurlijk zijn er honden die niet door de stok heen komen en dus dan geen certificaat krijgen, maar dat zijn dan wel honden waar je in het trainen ook al wat aan gezien hebt....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”