Met die teef kun je allerlei dingen qua sport uitproberen, leren en oefenen. Dan kan er over een jaar of 2 altijd nog een puppyreutje bij.
't Is een suggestie hoor

Moderator: moderatorteam
met een beetje meer vet is dit een prachtige hond volgens mijboxersien schreef:Jullie zoeken echt voor de africhting een pup? Wij hebben in het asiel wel een mechelaar binnengekregen. 14 maanden, graat mager, maar oh zo lief. Alleen is hij bij ons omdat hij niet geschikt was voor africhting en ook niet voor waakhondHij is wel enorm lief, mens gericht, aanhankelijk en enorm actief.
Ik weet niet waarom en hoe of wat. Hij was met 10 maanden ongeschikt verklaard en toen als waakhond geplaatst, maar hij wil niet wakenmalinois schreef:met een beetje meer vet is dit een prachtige hond volgens mijboxersien schreef:Jullie zoeken echt voor de africhting een pup? Wij hebben in het asiel wel een mechelaar binnengekregen. 14 maanden, graat mager, maar oh zo lief. Alleen is hij bij ons omdat hij niet geschikt was voor africhting en ook niet voor waakhondHij is wel enorm lief, mens gericht, aanhankelijk en enorm actief.
Weet je ook waarom hij niet geschikt zou zijn? Een hond die bijv. niet geschikt is voor de KNPV kan nog wel geschikt zijn voor de IPO nl.
meid... een hond die niet geschikt is voor de KNPV kan prima geschikt zijn voor de IPO.Wietse&Gerda schreef:Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.
want dat is juist wat wij willen.
en is zonder verder info en 10 mnd niet vrij jong om een hond af te schrijven op dat gebied? ( vraag hoor, ik heb weinig verstand van die takmalinois schreef:meid... een hond die niet geschikt is voor de KNPV kan prima geschikt zijn voor de IPO.Wietse&Gerda schreef:Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.
Die eisen zijn heel anders.
Daarnaast heb ik genoeg afgedankte honden gezien, die ook niet geschikt zouden zijn, en nu gewoon werken.
Het is maar wat je verlangt van je hond.
Waken exact hetzelfde... wat bij de een niet gebeurd kan bij de ander wel gebeuren.Niemand zegt overigens dat je deze moet nemen...
wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.Pak-de-bal schreef:gaan jullie hem dan maar verkopen of in een asiel doen?Wietse&Gerda schreef:Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.
Met 10 maanden kun je wel zien of hij aanleg heeft of niet.... als hij doodsbang is voor de stok omdat hij iets meegemaakt heeft zal dit heel misschien met alleen heel veel tijd en energie goed kunnen komen maar wat lang niet altijd gezegd is.yamie schreef:en is zonder verder info en 10 mnd niet vrij jong om een hond af te schrijven op dat gebied? ( vraag hoor, ik heb weinig verstand van die takmalinois schreef:meid... een hond die niet geschikt is voor de KNPV kan prima geschikt zijn voor de IPO.Wietse&Gerda schreef:Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.
Die eisen zijn heel anders.
Daarnaast heb ik genoeg afgedankte honden gezien, die ook niet geschikt zouden zijn, en nu gewoon werken.
Het is maar wat je verlangt van je hond.
Waken exact hetzelfde... wat bij de een niet gebeurd kan bij de ander wel gebeuren.Niemand zegt overigens dat je deze moet nemen...
)
gelukkig maar, want het las zo raar .."dan hebben we er niets aan"Wietse&Gerda schreef:wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.Pak-de-bal schreef:gaan jullie hem dan maar verkopen of in een asiel doen?Wietse&Gerda schreef:Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.
nee het ging juist om een hond uit het asiel te halen.Pak-de-bal schreef:gelukkig maar, want het las zo raar .."dan hebben we er niets aan"Wietse&Gerda schreef:wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.Pak-de-bal schreef:gaan jullie hem dan maar verkopen of in een asiel doen?Wietse&Gerda schreef:Als hij niet geschikt is voor de africhting of als waakhond dan hebben wij er al niks aan.
maar dat weet je niet... want je hebt de hond nog nooit gezien, niet getest etc.Wietse&Gerda schreef:nee het ging juist om een hond uit het asiel te halen.Pak-de-bal schreef:gelukkig maar, want het las zo raar .."dan hebben we er niets aan"Wietse&Gerda schreef:wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.Pak-de-bal schreef: gaan jullie hem dan maar verkopen of in een asiel doen?
maar als jezelf al weet dat je daarmee niet de sport in kan dan haal je zo'n beestje ook niet eerst in huis.
Ik ben er zelf fel op tegen een dier naar het asiel te brengen om wat voor reden dan ook!!!
en ik heb gevoelsmatig het idee, dat met welke pup dan ook, uit welke lijne dan ook, ze niet kunnen zeggen of ze daar mee de sport in kunnen, voornl in de eerste plaats door hun eigen kunnen en kennis....malinois schreef:maar dat weet je niet... want je hebt de hond nog nooit gezien, niet getest etc.Wietse&Gerda schreef:nee het ging juist om een hond uit het asiel te halen.Pak-de-bal schreef:gelukkig maar, want het las zo raar .."dan hebben we er niets aan"Wietse&Gerda schreef: wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.
maar als jezelf al weet dat je daarmee niet de sport in kan dan haal je zo'n beestje ook niet eerst in huis.
Ik ben er zelf fel op tegen een dier naar het asiel te brengen om wat voor reden dan ook!!!
Gelukkig dat je zelf niet snel een hond naar het asiel wil brengen, maar geloof me: ik ben ontzettend blij dat er mensen zijn die het wel doen. Deze uitspraak doet me overkomen alsof een asiel iets verschrikkelijks is! Maar als mensen opeens hele dagen moeten gaan werken/scheiden/ernstig ziek worden e.d. en de hond gewoon geen aandacht en tijd meer kunnen geven dan ben ik blij dat ze hun hond naar het asiel brengen om zo te maken dat hij snel een goed leven krijgt en tot die tijd aandacht en goede verzorging krijgtWietse&Gerda schreef:nee het ging juist om een hond uit het asiel te halen.Pak-de-bal schreef:gelukkig maar, want het las zo raar .."dan hebben we er niets aan"Wietse&Gerda schreef:wij doen helemaal geen enkel dier in het asiel en verkopen ook niks..als een dier hier eenmaal in huis komt blijft het ook tot de dood ons zal scheiden.Pak-de-bal schreef: gaan jullie hem dan maar verkopen of in een asiel doen?
als je een goede fokker hebt, hoef je ze niet naar het asiel te brengen....*Linda* schreef:Wat ziet Remco er ontzettend sneu uit....Wat hebben ze daar in godsnaam allemaal mee gedaan? Geen vreten omdat hij niet waakte ofzoIk vind het sowieso heel grof, hond kan niet meedraaien in de sport, hop naar het asiel. Oh nee, eerst nog gedumpt als waakhond. Ook al zo'n dooddoener. Hoeveel komen er op die manier wel niet in de asiels, of erger bij de dierenarts voor een spuit, terecht? En dat alles voor "de liefde" voor de sport. Als ZIJ maar kunnen sporten, met welke hond zal ze een rotzorg zijn. Dat blijkt maar weer. De een niet goed, ach dan nemen we toch een ander?
Vind je het heel erg als ik dit niet geloof? Hoe groot wonen al die fokkers?malinois schreef:als je een goede fokker hebt, hoef je ze niet naar het asiel te brengen....*Linda* schreef:Wat ziet Remco er ontzettend sneu uit....Wat hebben ze daar in godsnaam allemaal mee gedaan? Geen vreten omdat hij niet waakte ofzoIk vind het sowieso heel grof, hond kan niet meedraaien in de sport, hop naar het asiel. Oh nee, eerst nog gedumpt als waakhond. Ook al zo'n dooddoener. Hoeveel komen er op die manier wel niet in de asiels, of erger bij de dierenarts voor een spuit, terecht? En dat alles voor "de liefde" voor de sport. Als ZIJ maar kunnen sporten, met welke hond zal ze een rotzorg zijn. Dat blijkt maar weer. De een niet goed, ach dan nemen we toch een ander?
Dan kunnen ze gewoon terug naar de fokker indien ze niet geschikt zouden zijn.
da's jouw probleem ... mijn fokker heeft een eigen vereniging met ruimte genoeg dus, van de fokkers waar ik verder kom weet ik ook dat ze ruim voldoende ruimte hebben om een hond tijdelijk op te vangen...wonen doen ze niet groot maar ruimte buiten en kennels is ruim voldoende.*Linda* schreef:Vind je het heel erg als ik dit niet geloof? Hoe groot wonen al die fokkers?malinois schreef:als je een goede fokker hebt, hoef je ze niet naar het asiel te brengen....*Linda* schreef:Wat ziet Remco er ontzettend sneu uit....Wat hebben ze daar in godsnaam allemaal mee gedaan? Geen vreten omdat hij niet waakte ofzoIk vind het sowieso heel grof, hond kan niet meedraaien in de sport, hop naar het asiel. Oh nee, eerst nog gedumpt als waakhond. Ook al zo'n dooddoener. Hoeveel komen er op die manier wel niet in de asiels, of erger bij de dierenarts voor een spuit, terecht? En dat alles voor "de liefde" voor de sport. Als ZIJ maar kunnen sporten, met welke hond zal ze een rotzorg zijn. Dat blijkt maar weer. De een niet goed, ach dan nemen we toch een ander?
als hij echt niet wil bijten op een mouw heb je natuurlijk een probleem... maar dit wordt al wel vrij snel gezegd hoor... ik ben er ooit maar 1 tegengekomen die echt niet wilde bijten.Nanna schreef:Ik heb natuurlijk al helemaal de ballen verstand van de africhtingssport, maar mij lijkt die Remco een leuke hond. Een lieverd, die denk ik best wat voor je wil doen als je dat leuk brengt.
Wat moet je toch met een felle om zich heen happende zaagmachine als je zelf nog helemaal niet gevorderd bent in de sport
idd, heb op het moment dan niet heel veel extra ruimte, maar als er wat terug moet komen komt het terug, of ik zoek vanuit het huidige huis een nieuw adres (als de hond nog even wat kan blijven...)malinois schreef:da's jouw probleem ... mijn fokker heeft een eigen vereniging met ruimte genoeg dus, van de fokkers waar ik verder kom weet ik ook dat ze ruim voldoende ruimte hebben om een hond tijdelijk op te vangen...wonen doen ze niet groot maar ruimte buiten en kennels is ruim voldoende.*Linda* schreef:Vind je het heel erg als ik dit niet geloof? Hoe groot wonen al die fokkers?malinois schreef:als je een goede fokker hebt, hoef je ze niet naar het asiel te brengen....*Linda* schreef:Wat ziet Remco er ontzettend sneu uit....Wat hebben ze daar in godsnaam allemaal mee gedaan? Geen vreten omdat hij niet waakte ofzoIk vind het sowieso heel grof, hond kan niet meedraaien in de sport, hop naar het asiel. Oh nee, eerst nog gedumpt als waakhond. Ook al zo'n dooddoener. Hoeveel komen er op die manier wel niet in de asiels, of erger bij de dierenarts voor een spuit, terecht? En dat alles voor "de liefde" voor de sport. Als ZIJ maar kunnen sporten, met welke hond zal ze een rotzorg zijn. Dat blijkt maar weer. De een niet goed, ach dan nemen we toch een ander?
Als je als fokker sportgarantie geeft moet je de honden nl ook terugnemen. Dacht je nu echt dat ze hun kennelnaam in het asiel willen hebben?
Ik weet natuurlijk niets van mechels, maar ik ben opgegroeid met duitse herders. En wij hebben ooit een herplaatser gehad, Dajos, die de hele politie-opleiding had doorgelopen maar op het examen zakte omdat hij bij het pakwerk de hand van de begeleider ging likkenmalinois schreef:als hij echt niet wil bijten op een mouw heb je natuurlijk een probleem... maar dit wordt al wel vrij snel gezegd hoor... ik ben er ooit maar 1 tegengekomen die echt niet wilde bijten.Nanna schreef:Ik heb natuurlijk al helemaal de ballen verstand van de africhtingssport, maar mij lijkt die Remco een leuke hond. Een lieverd, die denk ik best wat voor je wil doen als je dat leuk brengt.
Wat moet je toch met een felle om zich heen happende zaagmachine als je zelf nog helemaal niet gevorderd bent in de sport
dit vind ik altijd van die dubieuze verhalen....een hond laat niet ineens op het examen pas zien dat hij niet wil bijten....kijk, natuurlijk zijn er honden die niet door de stok heen komen en dus dan geen certificaat krijgen, maar dat zijn dan wel honden waar je in het trainen ook al wat aan gezien hebt....lieke schreef:Ik weet natuurlijk niets van mechels, maar ik ben opgegroeid met duitse herders. En wij hebben ooit een herplaatser gehad, Dajos, die de hele politie-opleiding had doorgelopen maar op het examen zakte omdat hij bij het pakwerk de hand van de begeleider ging likkenmalinois schreef:als hij echt niet wil bijten op een mouw heb je natuurlijk een probleem... maar dit wordt al wel vrij snel gezegd hoor... ik ben er ooit maar 1 tegengekomen die echt niet wilde bijten.Nanna schreef:Ik heb natuurlijk al helemaal de ballen verstand van de africhtingssport, maar mij lijkt die Remco een leuke hond. Een lieverd, die denk ik best wat voor je wil doen als je dat leuk brengt.
Wat moet je toch met een felle om zich heen happende zaagmachine als je zelf nog helemaal niet gevorderd bent in de sport. Dus niet echt geschikt als politiehond
.
Hij ging meteen de herplaatsing in en zo bracht mijn vader hem dus bij ons. Prachtig beest en zo ontzettend lief! Hij was heel groot en heel zwart (zo'n 35 jaar geleden, dus de 'ouderwetse' duitse herder). Mensen staken de straat over omdat hij er zo vervaarlijk uitzag maar wij kinderen sliepen bij hem in de mand.
Helaas is hij vrij jong overleden aan botkanker.