vies of schoon?Gaia schreef:Soms ben ik zo blij dat ik geen pup heb hè? *zegt ze terwijl ze de halve wasmand uit de bek van Juno staat te trekken.. Score zover 4 sokken en 1 onderbroek*

Moderator: moderatorteam
Crunch apporteerde toch wel? Of ben ik nou abuisInge O schreef:ik had om die reden besloten om er uit het laatste nest toch echt eentje aan te houden met apporteerdrangGos schreef:
Maar zonder gekheid, heerlijk toch dat ze zo uit zichzelf deze apporteerdrang heeft, dat kun je weer lekker gebruiken bij het aanleren van andere dingen......wat dacht je, not natuurlijk
![]()
.
Oh maar dat is volgens mijn apporteerboekje het belangrijkste; de afpakdrangInge O schreef:
één ding heeft ze wel heel, héél erg : afpakdrang. elk speeltje wat je hebt is leuk en elk speeltje wat een andere hond heeft moet, moet, moéttttttttttt zij hebben
![]()
. dat is toch al iets
.
Eigenlijk vind ik dat ook wel logisch ookInge O schreef:
ja, klopt hoor, buitdrift is ook heel belangrijk, alleen is het toch wel handig als daar ook wat apporteerlust bij zit, maar voor crunch is de lol eraf als ze het heeft.
Arme Kwiebusen nee, dat afpakken lukt niet bij elke hond evengoed. van sette mag ze alles afpakken, op attack en drop is ze nog heel erg aan het oefenen en kwiebus, daar veegt ze wat dat betreft de vloer mee aan
.
is al regelmatig gebeurd dat ze van de één of ander een serieuze correctie krijgt voor de afpakken en dat ze zich daarbij gillend ten gronde stort.........om het speeltje in kwestie dan liggend af te bietsen![]()
.
Ohhhhh die ken ikInge O schreef:is al regelmatig gebeurd dat ze van de één of ander een serieuze correctie krijgt voor de afpakken en dat ze zich daarbij gillend ten gronde stort.........om het speeltje in kwestie dan liggend af te bietsen![]()
.
Ohhh, ik dacht dat ze het dan ook wilde houdenInge O schreef: maar dat is het juist - ze wil het helemaal niet houden, alleen maar hébben, voor eventjes maar en dan wordt het totaal oninteressant.
Oeps. Wat is dat nou Crunchje
in het water is het nog erger, maar dan omgekeerd tov. vera : laatst zwom ze (voor het eerst) achter een apportje aan, waarschijnlijk omdat ze dacht dat attack of dropje het zouden ophalen.
toen ze erachter kwam dat ze dat niet deden snuffelde ze even aan het waterapport en liet hem liggen voor wat hij was.
Hahaha zo gaat dat hier ook! Saar en Vera doen heel veel samen stokje trekken. Als Vera hem heeft houdt ze hem vast en moet Saar echt haar best doen weer een klein 'trekstukje' te pakken te krijgen.
crunch heeft er continu succes mee, want terwijl de grote hun bek opendoen om haar te corrigeren valt hun speeltje eruit en *knip* heeft ze het.
Inge O schreef:maar dat is het juist - ze wil het helemaal niet houden, alleen maar hébben, voor eventjes maar en dan wordt het totaal oninteressantMoos schreef:
Maar dat willen hebben en houden vind ik eigenlijk gevoelsmatiger logischer haha..
in het water is het nog erger, maar dan omgekeerd tov. vera : laatst zwom ze (voor het eerst) achter een apportje aan, waarschijnlijk omdat ze dacht dat attack of dropje het zouden ophalen.En als je iets in het water gooit voor haar om op te halen? Is die apporteerlust er dan meer? Bij Vera is dat wel zo namelijk, te water is ze het fanatiekst.
toen ze erachter kwam dat ze dat niet deden snuffelde ze even aan het waterapport en liet hem liggen voor wat hij was.
Deze Teckel had er op dezelfde wijze als Crunch in zijn puppytijd succes meeInge O schreef:crunch heeft er continu succes mee, want terwijl de grote hun bek opendoen om haar te corrigeren valt hun speeltje eruit en *knip* heeft ze hetranetje schreef:Ohhhhh die ken ikInge O schreef:is al regelmatig gebeurd dat ze van de één of ander een serieuze correctie krijgt voor de afpakken en dat ze zich daarbij gillend ten gronde stort.........om het speeltje in kwestie dan liggend af te bietsen![]()
.
![]()
![]()
Dat deed een van mijn Teckels ook.
Hij had er succes mee bij zijn oudere broer..
haar verbieden wil ik zeker niet, want als ik er misschien IPO zou willen mee gaan doen is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik daar eerst een rem op zet.
én ik gebruik het dan in haar geval wel als alternatieve beloning : geen speeltje ophalen maar haar eentje van me laten afpakken.
heuhh, hoezoBij de fokker stond jaren later een cavia op het aanrecht.
En hij lag er voor op de grond, op zijn rug te mekkeren
De fokker schrok zich een ongeluk. Ze dacht dat hij ernstig ziek was? had die cavia dan een speeltje dat jouw teckel wilde? of wilde hij de cavia
?
Niet slim genoeg zal je bedoelenInge O schreef:ranetje schreef:En ja hij wilde de caviakijk, zo gek is crunch dan nog net niet, dat ze gaat liggen krullen ónder een speeltje
.
dus jij gooit gewoon alles maar in de bosjes op straat.Moos schreef:Ik ben met mijn pups altijd gewend geweest om als ze iets in de bek hadden van straat wat niet de bedoeling was "los" te zeggen, en als ze het los hadden gelaten (koekje erin) datgene wat ze dan ook in de bek hadden een paar meter verderop ergens in de bosjes te mikken.
Klaar.
Zo niet met Vera; die gaat met bloedfanatieke hoge staart staan loeren en ruiken naar die bosjes, duikt erin, en apporteert netjes het troepje wat ik zojuist weggemikt hadMet een "los" laat ze het weer los, en als het een beetje mee-, of tegenzit (is maar hoe je het bekijkt
) gaat ze alvast klaar staan of ze nog een keer mag apporteren.
Niet dus![]()
Ik loop nu dus halve wandelingen met troep in mijn jaszakken totdat ik het weg kan mikken zonder dat mevrouw het doorheeft en denkt dat er geapporteerd gaat worden![]()
Heel handig
Nou, ik ben niet echt geneigd om bijvoorbeeld vogelkarkasjes of stukken kauwgom in mijn jaszak te stoppenEmma schreef:dus jij gooit gewoon alles maar in de bosjes op straat.Moos schreef:Ik ben met mijn pups altijd gewend geweest om als ze iets in de bek hadden van straat wat niet de bedoeling was "los" te zeggen, en als ze het los hadden gelaten (koekje erin) datgene wat ze dan ook in de bek hadden een paar meter verderop ergens in de bosjes te mikken.
Klaar.
Zo niet met Vera; die gaat met bloedfanatieke hoge staart staan loeren en ruiken naar die bosjes, duikt erin, en apporteert netjes het troepje wat ik zojuist weggemikt hadMet een "los" laat ze het weer los, en als het een beetje mee-, of tegenzit (is maar hoe je het bekijkt
) gaat ze alvast klaar staan of ze nog een keer mag apporteren.
Niet dus![]()
Ik loop nu dus halve wandelingen met troep in mijn jaszakken totdat ik het weg kan mikken zonder dat mevrouw het doorheeft en denkt dat er geapporteerd gaat worden![]()
Heel handig![]()
![]()
en ik maar denken dat je vast een heel net persoon was.![]()