Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Altijd leuk zo'n apporterende hond.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Gaia schreef:Soms ben ik zo blij dat ik geen pup heb hè? *zegt ze terwijl ze de halve wasmand uit de bek van Juno staat te trekken.. Score zover 4 sokken en 1 onderbroek*
vies of schoon? :mrgreen:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Gordonsetter23 schreef:
Gaia schreef:Soms ben ik zo blij dat ik geen pup heb hè? *zegt ze terwijl ze de halve wasmand uit de bek van Juno staat te trekken.. Score zover 4 sokken en 1 onderbroek*
vies of schoon? :mrgreen:
Doe eens een gok :mrgreen:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Je kunt maar ergens over klagen Marloes :mrgreen:

Het kan nog erger hoor, ik heb hier een rooie lopen die het liefst alle afval verzamelt, of ik het er nou neergegooid heb (niet dus) of niet. We hebben al eens gedacht om haar tijdens onze werkuren aan de plantsoenendienst uit te lenen, dan kan ze naar hartelust sprokkelen :wink:

Maar zonder gekheid, heerlijk toch dat ze zo uit zichzelf deze apporteerdrang heeft, dat kun je weer lekker gebruiken bij het aanleren van andere dingen :ok:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Geinspireerd door dit topic :mrgreen: :mrgreen: net even bij de dierenwinkel een nieuw apporteerspeeltje gezocht.
Ik had alleen de dummy of het waterspeeltje, en de dummy kan nu even niet vanwege wisselen, en het waterspeeltje is erg groot (en apart van vorm) om zo even in je zak te steken en vergeet ik daarom heel vaak :roll:

We hebben nu een apporteer-rol-achtig-ding :mrgreen: Vera heeft hem netjes van de dierenwinkel naar huis gedragen :ok: Net even in huis mee geapporteerd en hij valt zeer in de smaak. Ze moest weer evennnn doorhebben dat hij wel bij mij gebracht moet worden en niet halverwege gehouden, maar na hem twee keer weggelegd te hebben op de kast als ze hem jatte, en even een andere strategische positie in huis gekozen te hebben om haar 'op te vangen', had ze hem weer helemaal door.
Je moet nog oppassen dat ze je geen tand door de lip stuitert als ze dat ding komt brengen :N: :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Gos schreef:
Maar zonder gekheid, heerlijk toch dat ze zo uit zichzelf deze apporteerdrang heeft, dat kun je weer lekker gebruiken bij het aanleren van andere dingen :ok:
ik had om die reden besloten om er uit het laatste nest toch echt eentje aan te houden met apporteerdrang :19: ......wat dacht je, not natuurlijk :boos: :mrgreen: .
Crunch apporteerde toch wel? Of ben ik nou abuis :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:Je moet nog oppassen dat ze je geen tand door de lip stuitert als ze dat ding komt brengen :N: :smile:
oeps, wéér een probleem :19: .
:smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
één ding heeft ze wel heel, héél erg : afpakdrang :mrgreen: . elk speeltje wat je hebt is leuk en elk speeltje wat een andere hond heeft moet, moet, moéttttttttttt zij hebben :boos: :boos: . dat is toch al iets :mrgreen: .
Oh maar dat is volgens mijn apporteerboekje het belangrijkste; de afpakdrang :ok: :mrgreen: (of was het nou de drang tot erachteraan jagen :denken: :mrgreen: :F: ).

Mag ze van de andere honden het speeltje ook afpakken dan? :N:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge O schreef: één ding heeft ze wel heel, héél erg : afpakdrang :mrgreen: . elk speeltje wat je hebt is leuk en elk speeltje wat een andere hond heeft moet, moet, moéttttttttttt zij hebben :boos: :boos: . dat is toch al iets :mrgreen: .
Jaja, geef er maar weer een mooie naam aan, het is een verwend nest zul je bedoelen :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
ja, klopt hoor, buitdrift is ook heel belangrijk, alleen is het toch wel handig als daar ook wat apporteerlust bij zit, maar voor crunch is de lol eraf als ze het heeft.
Eigenlijk vind ik dat ook wel logisch ook :mrgreen: Moos was ook zo, die wilde ook echt alleen in ruil voor koekies terugbrengen. Het terugbrengen was niet het spelletje voor hem, dat deed hij alleen maar omdat daar koekies waren te halen, en ach, als hij die bal toch al in zijn bek had nam hij die ook maar mee :19: :mrgreen: Max een keer of 10 en dan kon ik er echt in stikken met koekies en al :mrgreen:

Maar dat willen hebben en houden vind ik eigenlijk gevoelsmatiger logischer haha.

En als je iets in het water gooit voor haar om op te halen? Is die apporteerlust er dan meer? Bij Vera is dat wel zo namelijk, te water is ze het fanatiekst.
en nee, dat afpakken lukt niet bij elke hond evengoed :mrgreen: . van sette mag ze alles afpakken, op attack en drop is ze nog heel erg aan het oefenen en kwiebus, daar veegt ze wat dat betreft de vloer mee aan :mrgreen: .

is al regelmatig gebeurd dat ze van de één of ander een serieuze correctie krijgt voor de afpakken en dat ze zich daarbij gillend ten gronde stort.........om het speeltje in kwestie dan liggend af te bietsen :roll: :mrgreen: .
Arme Kwiebus :jank:
Kleine actrice is ze zo te horen :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:is al regelmatig gebeurd dat ze van de één of ander een serieuze correctie krijgt voor de afpakken en dat ze zich daarbij gillend ten gronde stort.........om het speeltje in kwestie dan liggend af te bietsen :roll: :mrgreen: .
Ohhhhh die ken ik :ok: :cheer:
Dat deed een van mijn Teckels ook.
Hij had er succes mee bij zijn oudere broer.

Vervolgens heeft hij het zijn hele leven geprobeerd ondanks gebrek aan succes bij mij :mrgreen:
Bij de fokker stond jaren later een cavia op het aanrecht.
En hij lag er voor op de grond, op zijn rug te mekkeren :smile2:
De fokker schrok zich een ongeluk. Ze dacht dat hij ernstig ziek was :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Inge O schreef: maar dat is het juist - ze wil het helemaal niet houden, alleen maar hébben, voor eventjes maar en dan wordt het totaal oninteressant :U: .
Ohhh, ik dacht dat ze het dan ook wilde houden :wink: Dat schiet 'apporteer-technisch' niet echt op dan nee.

in het water is het nog erger, maar dan omgekeerd tov. vera : laatst zwom ze (voor het eerst) achter een apportje aan, waarschijnlijk omdat ze dacht dat attack of dropje het zouden ophalen.
toen ze erachter kwam dat ze dat niet deden snuffelde ze even aan het waterapport en liet hem liggen voor wat hij was :80: .
Oeps. Wat is dat nou Crunchje :jank: :wink:

crunch heeft er continu succes mee, want terwijl de grote hun bek opendoen om haar te corrigeren valt hun speeltje eruit en *knip* heeft ze het :mrgreen: .
Hahaha zo gaat dat hier ook! Saar en Vera doen heel veel samen stokje trekken. Als Vera hem heeft houdt ze hem vast en moet Saar echt haar best doen weer een klein 'trekstukje' te pakken te krijgen.
Als Saar hem heeft doet ze keer op keer op keer haar bek open om naar Vera te blaffen, en hop weg stokje, hebbus denkt Vera :19: :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Maar dat willen hebben en houden vind ik eigenlijk gevoelsmatiger logischer haha.
maar dat is het juist - ze wil het helemaal niet houden, alleen maar hébben, voor eventjes maar en dan wordt het totaal oninteressant :U: .
En als je iets in het water gooit voor haar om op te halen? Is die apporteerlust er dan meer? Bij Vera is dat wel zo namelijk, te water is ze het fanatiekst.
in het water is het nog erger, maar dan omgekeerd tov. vera : laatst zwom ze (voor het eerst) achter een apportje aan, waarschijnlijk omdat ze dacht dat attack of dropje het zouden ophalen.
toen ze erachter kwam dat ze dat niet deden snuffelde ze even aan het waterapport en liet hem liggen voor wat hij was :80: .
:smile: :smile: :smile:
Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:is al regelmatig gebeurd dat ze van de één of ander een serieuze correctie krijgt voor de afpakken en dat ze zich daarbij gillend ten gronde stort.........om het speeltje in kwestie dan liggend af te bietsen :roll: :mrgreen: .
Ohhhhh die ken ik :ok: :cheer:
Dat deed een van mijn Teckels ook.
Hij had er succes mee bij zijn oudere broer.
crunch heeft er continu succes mee, want terwijl de grote hun bek opendoen om haar te corrigeren valt hun speeltje eruit en *knip* heeft ze het :mrgreen: .
haar verbieden wil ik zeker niet, want als ik er misschien IPO zou willen mee gaan doen is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik daar eerst een rem op zet :wink: .
én ik gebruik het dan in haar geval wel als alternatieve beloning : geen speeltje ophalen maar haar eentje van me laten afpakken.
Bij de fokker stond jaren later een cavia op het aanrecht.
En hij lag er voor op de grond, op zijn rug te mekkeren :smile2:
De fokker schrok zich een ongeluk. Ze dacht dat hij ernstig ziek was :smile:
heuhh, hoezo :denken: ? had die cavia dan een speeltje dat jouw teckel wilde? of wilde hij de cavia :mrgreen: ?
Deze Teckel had er op dezelfde wijze als Crunch in zijn puppytijd succes mee :ok:
Daardoor bleef het misschien bij hem zo?
Wie weet blijft Crunch het ook doen :smile2:

En ja hij wilde de cavia :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:En ja hij wilde de cavia :mrgreen:
:piew: kijk, zo gek is crunch dan nog net niet, dat ze gaat liggen krullen ónder een speeltje :mrgreen: .
Niet slim genoeg zal je bedoelen :pffff:
Mijn Teckel was er zeker van dat hij die cavia alleen kon krijgen als de fokker het deurtje van de kooi open zou doen :ok:

:denken:
Hij had alleen niet bedacht dat de dat fokker wel eens niet zou kunnen doen :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:Hij had alleen niet bedacht dat de dat fokker wel eens niet zou kunnen doen :mrgreen:
fokkers ook hè :roll: :roll: :mrgreen: .
Vreselijk volk :N: :mrgreen:
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

ranetje schreef:
Inge O schreef:
ranetje schreef:Hij had alleen niet bedacht dat de dat fokker wel eens niet zou kunnen doen :mrgreen:
fokkers ook hè :roll: :roll: :mrgreen: .
Vreselijk volk :N: :mrgreen:
je hebt toch wel een klacht ingediend he? :smile2:
RIP Cena :roos:
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
    Aantal honden: 0

Re: Altijd leuk zo'n apporterende hond.

Ongelezen bericht door Emma »

Moos schreef:Ik ben met mijn pups altijd gewend geweest om als ze iets in de bek hadden van straat wat niet de bedoeling was "los" te zeggen, en als ze het los hadden gelaten (koekje erin) datgene wat ze dan ook in de bek hadden een paar meter verderop ergens in de bosjes te mikken.
    Klaar.

Zo niet met Vera; die gaat met bloedfanatieke hoge staart staan loeren en ruiken naar die bosjes, duikt erin, en apporteert netjes het troepje wat ik zojuist weggemikt had :smile: Met een "los" laat ze het weer los, en als het een beetje mee-, of tegenzit (is maar hoe je het bekijkt :mrgreen: ) gaat ze alvast klaar staan of ze nog een keer mag apporteren.
    Niet dus :mrgreen:

Ik loop nu dus halve wandelingen met troep in mijn jaszakken totdat ik het weg kan mikken zonder dat mevrouw het doorheeft en denkt dat er geapporteerd gaat worden :19: :smile:
    Heel handig :19:
    dus jij gooit gewoon alles maar in de bosjes op straat. :neenee: :mrgreen:
    en ik maar denken dat je vast een heel net persoon was. :pffff: :mrgreen:
    Moos
    Zeer actief

Re: Altijd leuk zo'n apporterende hond.

Emma schreef:
    Moos schreef:Ik ben met mijn pups altijd gewend geweest om als ze iets in de bek hadden van straat wat niet de bedoeling was "los" te zeggen, en als ze het los hadden gelaten (koekje erin) datgene wat ze dan ook in de bek hadden een paar meter verderop ergens in de bosjes te mikken.
    Klaar.

Zo niet met Vera; die gaat met bloedfanatieke hoge staart staan loeren en ruiken naar die bosjes, duikt erin, en apporteert netjes het troepje wat ik zojuist weggemikt had :smile: Met een "los" laat ze het weer los, en als het een beetje mee-, of tegenzit (is maar hoe je het bekijkt :mrgreen: ) gaat ze alvast klaar staan of ze nog een keer mag apporteren.
    Niet dus :mrgreen:

Ik loop nu dus halve wandelingen met troep in mijn jaszakken totdat ik het weg kan mikken zonder dat mevrouw het doorheeft en denkt dat er geapporteerd gaat worden :19: :smile:
    Heel handig :19:
    dus jij gooit gewoon alles maar in de bosjes op straat. :neenee: :mrgreen:
    en ik maar denken dat je vast een heel net persoon was. :pffff: :mrgreen:
    Nou, ik ben niet echt geneigd om bijvoorbeeld vogelkarkasjes of stukken kauwgom in mijn jaszak te stoppen :mrgreen:
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”