Bijna alle familie leden van mijn zoon hielden daar honden op na, of verzorgende zwerfhonden die dagelijks langs kwamen voor restant eten.
Erfhonden die soms aan kettingen lagen en honden die wel eigendom waren maar waar verder niet naar omgekeken werd omdat ze alleen als waakhond dienden.
Mijn 1ste reactie was, wat maken wij hier ons druk om het vreten van onze beesten, wat een verwende dikke en volgevreten mormels houden wij er op na.
Tijdens gesprekken waar ik mijn verhalen deed over de honden hier viel regelmatig hun monden open met uitspraken van wwwwatttttt..honden binnen? honden in een stoel, honden een hele kip?? rare mensen die Hollanders
Ik kon ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven, in een land waar je met weinig van rond moet komen, waar je zelf amper te eten geef je je honden niet de kip maar wel de restanten daarvan.
Zo eten de honden daar hoofdzakelijk gebraden, gekookte botten.
Zo eten de honden daar materiaal die illegale slachters ergens in een moeras dumpen, bijna 100% bot.
De situatie daar is gelijk aan elk 3e wereld land met dit verschil dat er nu wel steeds meer Nederlanders terug gaan en zo nu ook de situatie van honden wat gaat veranderen en verbeteren.
In 1 supermarkt was er zelfs Smuldier te vinden en 2 soorten gemalen honden voer waarvan er 1 door Ignit gemaakt wordt van materiaal die bij een kippenslachterij wordt opgehaald en met materiaal van een slager die tot hondenvoer wordt gemalen.
De kip is daar whaaaauw..werd altijd wel over geschreven maar heb het nu zelf kunnen proeven, geen plofkip maar echt kip!!
Vlek, ons zwerfhondje die 4 weken bij ons bleef, heb ik ter plekke kunnen observeren hoe hij eet en zijn gedrag hierbij.
Prachtig..na 2 dagen had hij door dat hij buiten een droge boterham veel lekkerder eten kon krijgen als hij niet at.
Er ging dus pindakaas of wat smeerworst op..oke. hij at.
Had hij door dat wij eten gehaald hadden dan vrat hij zelfs die boterham niet meer op. hij roofde bijna de gebraden kippenbotten uit je handen..
Idem de karbonade botten die ik hem niet durfde te geven maar de familie wel want de honden krijgen daar gewoon niet anders.
Ik wilde Vlek niet teveel ander voer geven, hij moest na ons verder overleven en ook zijn afstand naar vreemde bewaren.
2x heeft hij een barf maaltijd gekregen.
kippenvleugels en aangevuld met restanten en het gemalen voer.
De kippenvleugels werden heel snel stuk voor stuk naar een veilig stuk grond gebracht, buiten ons bereik en het rauw voer at hij direct op.

tijdens mijn verblijf daar moest ik regelmatig denken aan bottendocumenten en alles wat verder met hondenvoer hier te maken heeft, incl het vreten van de straat enz
Hij vrat alles maar deze hap ging hem iets te ver