Pff, ik vind dit al ingewikkeld genoeg.Casey schreef:Mij ook... ben dan ook erg blij dat ik niet aan fretjes of egels doe, daar zijn de kleuren nog veel ingewikkelder geloof ikInge O schreef:het duizelt me een beetjeElmar schreef:Gaat het, IngeInge O schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
![]()
Kees
Ook ontdekt men toch weer varianten. Zo had ik altijd geleerd dat gestroomd dominant vererfde, maar dankzij dit forum weet ik dat er ook een andere vorm van brindle is.
Ook bij de corgi ben ik er sinds kort achter dat ee voorkomt, helaas werd dat op de site waar ik het op vond niet zo benoemd, maar weet ik dat gelukkig dankzij Marjoleine weer.
Mijn Rico is wel EE, want hij heeft in zijn staart veel zwarte haren en was als pup ook donker. Ik heb wel het vermoeden dat de ee-Cardigan ruim 30 jaar geleden (toen rood/sable de meest gefokte kleur was) wel voorkwam in Nederland, maar mogelijk vrijwel verdwenen is door het fokken met nieuwe bloedlijnen.
In Nederland zijn eigenlijk nog maar een paar fokkers die ook regelmatig sable/rood in hun nest hebben. Drie zitten op een forum, waar ik de oproep geplaatst heb. De eerste toezegging heb ik al.