cloris schreef:Van het paardnatuurlijk forum;
Aan het eind van de weg waar ik woon loopt een Friese Stabij. Normaal houden ze hem op het erf met een een laaggespannen schrikdraad maar eergisteren was het weg. En op deze dag was ik nu net een rondje met Bright gaan rijden.
Het mormel vloog gelijk luid blaffend op ons af. Gelukkig is Bright totaal niet bang van honden dus ze trok zich er niets van aan. We reden dan ook rustig voorbij. De keffer vloog van het erf af achter ons aan. Bright is stoer en gaf geen krimp. De hond kreeg steeds meer lef en bleef ons maar achtervolgen. Hij kwam ook steeds dichterbij. Op een gegeven moment begon hij achter in de benen van Bright te bijten. Dat ergerde haar wel. Ze trok met haar benen en schudde ongeduldig met haar hoofd om het rotbeest kwijt te raken. Ik ben nog een klein stukje doorgereden omdat ik hoopte dat het beest wel terug zou gaan als we te ver van zijn huis af kwamen. Maar niets ervan. Bright werd steeds ongeduriger van het gehap naar haar benen.
weet je wat ze had móeten doen? schrijf dat maar op dat fourm:
...Stoppen punt 1 ! ....dan is de lol van achtervolgen er af !
punt 2 : ...achter hèm aan.. als ze goed kon paardrijden, natuurlijk
dan schrik hij zich wezenloos , want ze zijn erg schrikachtig ..
ik heb dat een keer gezien op strand :
prachtig gezicht;.. een soort van Spaanse leerschool ruiter ging Bauke op een zig zag manier achterna ..
als ik toen een film had opgenomen zeg !
maar Bauke was gelijk weg en helemaal ontdaan