Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lammetje sterft

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Re: lammetje sterft

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Nanna schreef:En wéér een voorval van een hond met een aso eigenaar waardoor heel NL steeds meer hondenhatend wordt.... :jank:
straks nòg meer , als het goedgekeurd gaat worden :N:

ze hebben het steeds over mensenbeten, dat dat terug is gebracht , maar niet over dierenbeten !! :boos:

en dat wordt dus steeds meer !!! :boos:
.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

lammetje

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Gatver :boos: :boos:

Jammer dat mensen niet in de gaten hebben dat schapen weg rennen als er honden in de buurt zijn en dat is natuurlijk leuk voor de honden....

Hond kan er niets aan doen, eigenaar wel :devil:

Ingrid
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad en daar ben ik dus bang voor nu de RAD is afgeschaft dat er meer van dat soort debielen met hun hond op pad gaan.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dan wordt de hond evengoed in beslag genomen hoor,(zeker als het vaker gebeurd)

het afschaffen van het rad is geen vrijbrief om je hond maar zijn gang te laten gaan :neenee:
en als ze de eigenaar vinden krijgt hijevengoed eenboeten en hij moet de schade vergoeden,
denk dat er weinig mensen zijn die dit tot hobby gaan verheffen :wink:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Neeltje schreef:Inderdaad en daar ben ik dus bang voor nu de RAD is afgeschaft dat er meer van dat soort debielen met hun hond op pad gaan.
Ach kom,
Toen ik als 18 jarige stage liep in een volksbuurt hadden alle stoere Aso's een Bouvier.
Toen ik eind jaren zeventig in de Bijlmer woonde hadden ze een Dobermann.
Toen ik midden jaren tachtig in Zeeland kwam wonen hadden ze een Rottweiler.
Toen ik inde jaren negentig op dit dorp kwam te wonen hadden ze een scherpe Mechelaar.
En op dit moment is het aantal Border Collies in het dorp in twee jaar tijd gestegen van twee naar twintig. En minstens de helft daarvan is gefrustreerd en bijt in alles wat beweegt.

What's new...
Ongetwijfeld zal er nu een hausse in pittbull achtigen komen, maar voor de overlast en het aantal ongelukken maakt dat echt niet veel uit.

En dan wijs ik er ook nog maar even op dat in het afgelopen jaar er drie (grote dus lekker veel pups die verkocht moesten worden) Beauceron nesten in de omgeving geboren zijn. .......En geplaatst zijn.
Dat is nou ook niet bepaald een makkelijk ras waar je jan en alleman mee zou willen zien lopen.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Zolang mensen me nog steeds aanspreken of Punky wel of geen pitbull(achtige) is....neem ik het niet zo nauw met welk ras het nu wel of niet geweest is

Doet niets af aan het voorval natuurlijk...arm lammetje :(:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Leanne schreef:Zolang mensen me nog steeds aanspreken of Punky wel of geen pitbull(achtige) is....neem ik het niet zo nauw met welk ras het nu wel of niet geweest is

Doet niets af aan het voorval natuurlijk...arm lammetje :(:
inderdaad. lola is nog steeds een boxerpup :19:

maar verschrikkelijk dat een onverlaat daar zijn hond loslaat :devil:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het altijd verschrikkelijk als dierenparkjes geen hoge hekjes hebben. Zeg nou eerlijk, wat is er nu abnormaal aan een hond die een lammetje pakt. Daar hoeft het echt geen pitbullachtige voor te zijn hoor.
In deze vind ik dat ook totaal niet relevant omdat het aantal van dit soort incidenten en de ernst ervan niks met het ras te maken heeft. :wink:

Als je schaapjes gaat houden in een wandelparkje voor honden dan zet je er dus een deugdelijk hek omheen.
In Amsterdam hadden ze overal in de parken dierenparkjes. Helaas liepen de kippen en de hangoren meer buiten dan binnen de parkjes. O ja, de honden mogen daar los.
Als wij Cleo daar los hadden gelaten hadden wij ook als slagers met een zwarte hond in het buurtkrantje gekomen. De hekken waren godzijdank net hoog genoeg want daarachter liep nog vanalles. :N:
Afbeelding
Neeltje

MARC_S schreef:Ik vind het altijd verschrikkelijk als dierenparkjes geen hoge hekjes hebben. Zeg nou eerlijk, wat is er nu abnormaal aan een hond die een lammetje pakt. Daar hoeft het echt geen pitbullachtige voor te zijn hoor.
In deze vind ik dat ook totaal niet relevant omdat het aantal van dit soort incidenten en de ernst ervan niks met het ras te maken heeft. :wink:

Als je schaapjes gaat houden in een wandelparkje voor honden dan zet je er dus een deugdelijk hek omheen.
In Amsterdam hadden ze overal in de parken dierenparkjes. Helaas liepen de kippen en de hangoren meer buiten dan binnen de parkjes. O ja, de honden mogen daar los.
Als wij Cleo daar los hadden gelaten hadden wij ook als slagers met een zwarte hond in het buurtkrantje gekomen. De hekken waren godzijdank net hoog genoeg want daarachter liep nog vanalles. :N:
er staat toch nergens of er wel of geen hek om het parkje zit en ja, instinctief is het voor een hond normaal een lammetje te pakken, maar het is helemaall not done in onze huidige wereld en moet je er voor zorgen dat je hond dat niet doet of er nu wel of geen hek erom heen zit. Het is jouw verantwoording om ervoor te zorgen dat je hond de dieren waar dan ook met rust laat.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neeltje schreef:Inderdaad en daar ben ik dus bang voor nu de RAD is afgeschaft dat er meer van dat soort debielen met hun hond op pad gaan.
Als ze niets om hun hond geven dan doen ze dat ja. WAnt de RAD mag dan afgeschaft zijn: de wet beschermt dieren dermate tegen honden, dat de hond afgemaakt wordt als hij een dier in het openbaar bijt met verwondingen en/of dood tot gevolg.

Maar goed, er zijn veel mensen met honden die niet van honden houden, en niet in dieren in het algemeen, dus ach, wat kan het hen verdommen als er een lammetje of ander dier doodgebeten wordt?
Laatst gewijzigd door iones op 12 jun 2008 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Ennath schreef:
Ach kom,
Toen ik als 18 jarige stage liep in een volksbuurt hadden alle stoere Aso's een Bouvier.
Toen ik inde jaren negentig op dit dorp kwam te wonen hadden ze een scherpe Mechelaar.
En op dit moment is het aantal Border Collies in het dorp in twee jaar tijd gestegen van twee naar twintig. En minstens de helft daarvan is gefrustreerd en bijt in alles wat beweegt.

What's new...
Ongetwijfeld zal er nu een hausse in pittbull achtigen komen, maar voor de overlast en het aantal ongelukken maakt dat echt niet veel uit.

En dan wijs ik er ook nog maar even op dat in het afgelopen jaar er drie (grote dus lekker veel pups die verkocht moesten worden) Beauceron nesten in de omgeving geboren zijn. .......En geplaatst zijn.
Dat is nou ook niet bepaald een makkelijk ras waar je jan en alleman mee zou willen zien lopen.
Ik hoef helemaal geen hausse tegen pittbulls of wat dan ook, maar er zullen er genoeg zijn die de laatste jaren niet met hun hond buiten durfden te komen, nu wel te voorschijn komen of honden die erop lijken. Maar in principe maakt het ook niet uit wat voor ras het is, het hoort gewoonweg niet te gebeuren punt uit. En ik had het niet over aso's, maar debielen volgens mij is daar ook nog eens een groot verschil in.
iones
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik vind het altijd verschrikkelijk als dierenparkjes geen hoge hekjes hebben. Zeg nou eerlijk, wat is er nu abnormaal aan een hond die een lammetje pakt. Daar hoeft het echt geen pitbullachtige voor te zijn hoor.
:eek:
Nog zo'n "dierenliefhebber".
Ik vind het abnormaal als zijn eigenaar dat toestaat! Ben jij er zo een Marc? Die zijn hond schapen laat doodbijten met als waardeloos excuus "dat het nu eenmal de natuur van een hond is"?

OVerigens, het is toch abnormaal, ook voor honden! Mijn honden hebben het nooit gedaan, mijn vroegere honden niet en mijn huidige honden hebben er ook geen behoefte aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Mijn honden vinden ze best intressant, en ik woon in een gat dat als je maar wilt,dan kun je alles, bemachtigen, de kippen lopen hier gewoon op straat, los, want de eigenaren vinden dat de kippen moeten kunnen scharrelen :smile: .

Misschien moet ik Cleo of maar eens te logeren vragen, kunnen we hier opruiming houden :N: .

Ducain heeft ook wel eens een kip, gevangen, en tufte hem ook zo weer uit op commando,hield er alleen een bek met veren aan over,
, en ik mijn honden maar onder appel proberen te houden van mag niet, ondertussen lopen de beesten onder hun neus door :lekkerpuh: :lekkerpuh: zo van je mag me toch niet pakken. :eek:

O ja dus deugdelijke hekken en hokken vind ik toch zeer wenselijk
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 12 jun 2008 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

iones schreef:
:eek:
Nog zo'n "dierenliefhebber".
Ik vind het abnormaal als zijn eigenaar dat toestaat! Ben jij er zo een Marc? Die zijn hond schapen laat doodbijten met als waardeloos excuus "dat het nu eenmal de natuur van een hond is"?

OVerigens, het is toch abnormaal, ook voor honden! Mijn honden hebben het nooit gedaan, mijn vroegere honden niet en mijn huidige honden hebben er ook geen behoefte aan.
Ja joh, ik ben er zo een die hier een spoor van schapenlijken achterlaat. Mijn honden pakken niet eens schapen. :19: Maar als ze dat wel deden dan nam ik ze dat inderdaad niet persoonlijk kwalijk nee. Zo een ben ik wel :wink:

Ik vind wel dat dieren in de stad beschermd moeten worden door hoge hekken. Iedereen weet dat er wel eens een hond de benen neemt, even het park uitrent naar een ander parkje of door de voordeur glipt. Ik zou als schaap in de stad dus liever leven op de gratie van een hoog stevig hek dan op de gratie van elke hondeneigenaar die alle jaren die nog komen daar zal wandelen hoor. Ook een ongeluk zit in een klein hoekje. Zeker met schapen in de stad.

Bij onze kinderboerderij waar ik als kind kwam heeft een klein jongetje twee lammetjes de nek omgedraait. Kijk, dat is dan weer wel redelijk ziek natuurlijk. :19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

MARC_S schreef:
Ja joh, ik ben er zo een die hier een spoor van schapenlijken achterlaat. Mijn honden pakken niet eens schapen. :19: Maar als ze dat wel deden dan nam ik ze dat inderdaad niet persoonlijk kwalijk nee. Zo een ben ik wel :wink:
De WET neemt het ze wel kwalijk!
MARC_S schreef:
Ik vind wel dat dieren in de stad beschermd moeten worden door hoge hekken. Iedereen weet dat er wel eens een hond de benen neemt, even het park uitrent naar een ander parkje of door de voordeur glipt. Ik zou als schaap in de stad dus liever leven op de gratie van een hoog stevig hek dan op de gratie van elke hondeneigenaar die alle jaren die nog komen daar zal wandelen hoor. Ook een ongeluk zit in een klein hoekje. Zeker met schapen in de stad.
MIsschien is dat wel zo, maar in het buitengebied zit er alleen maar een prikkeldraadje omheen, dan kan hij er ook bij komen. Ik denk dat als je het idee hebt dat je hond niet te vertrouwen is, dan moet je hem niet los laten in de buurt van die dieren.
MARC_S schreef:
Bij onze kinderboerderij waar ik als kind kwam heeft een klein jongetje twee lammetjes de nek omgedraait. Kijk, dat is dan weer wel redelijk ziek natuurlijk. :19:
Dat is inderdaad behoorlijk ziekelijk ja. Zoals je kinderen niet alleen kunt laten bij honden, kun je ze ook neit alleen laten bij andere dieren. Op een kinderboerderij hoort toch toezicht te zijn. Kinderboerderijen hebben toch een opvoedkundige taak? DAn moeten ze wel opletten wat die jong allemaal uitvreten.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Pak-de-bal schreef: straks nòg meer , als het goedgekeurd gaat worden :N:

ze hebben het steeds over mensenbeten, dat dat terug is gebracht , maar niet over dierenbeten !! :boos:

en dat wordt dus steeds meer !!! :boos:
.
:blah: :blah: :blah:

Ach ach het is weer een Pitbullachtige hoeveel andere rassen hebben wel niet in de krant gestaan dat ze een schaap/lam hebben dood gebeten?!!
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
MARC_S schreef:
De WET neemt het ze wel kwalijk!
Nee, de wet stelt de baas aansprakelijk voor de schade.
De wet neemt het dus de baas kwalijk.
iones schreef:
MARC_S schreef:
MIsschien is dat wel zo, maar in het buitengebied zit er alleen maar een prikkeldraadje omheen, dan kan hij er ook bij komen. Ik denk dat als je het idee hebt dat je hond niet te vertrouwen is, dan moet je hem niet los laten in de buurt van die dieren.
Veel honden in de stad komen niet in het buitengebied.
Honden in de stad zijn veel minder gewend aan andere dieren die buiten lopen.
Ga geen appels met peren vergelijken.
Een ongelukje zit inderdaad in een klein hoekje (ontsnappen enz.)
En een hond die het nooit heeft gedaan (doet hij anders nooooit :mrgreen: ) kan het toch een keertje wel doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

ranetje schreef: Nee, de wet stelt de baas aansprakelijk voor de schade.
De wet neemt het dus de baas kwalijk.
De wet straft de hond anders harder dan het baasje. De hond moet het met zijn leven bekopen en de baas met zijn portemonee.
ranetje schreef: Veel honden in de stad komen niet in het buitengebied.
Honden in de stad zijn veel minder gewend aan andere dieren die buiten lopen.
Ga geen appels met peren vergelijken.
Veel honden uit de stad komen dus WEL in buitengebied. En er zijn ook veel schapen in het buitengebied die gedood worden door honden. Dus hoezo appels met peren vergelijken? Als honden zich in de stad niet kunnen beheersen of niet onder controle staan, dan op het platteland ook niet.
ranetje schreef: Een ongelukje zit inderdaad in een klein hoekje (ontsnappen enz.)
En een hond die het nooit heeft gedaan (doet hij anders nooooit :mrgreen: ) kan het toch een keertje wel doen.
maar jij weet net zoals ik dat het in de meeste gevallen gebeurt uit nalatigheid van de baas en niet per ongeluk.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Neeltje schreef:
Ennath schreef:
Ach kom,

What's new...

Ik hoef helemaal geen hausse tegen pittbulls of wat dan ook, Je hebt geen hausse tegen, maar een hausse in. Een hausse is een plotselinge massale belangstelling ergens voor. Zo heerst er momenteel een hausse in voetbal liefhebbers. (ook vervelend maar van een andere orde) maar er zullen er genoeg zijn die de laatste jaren niet met hun hond buiten durfden te komen, nu wel te voorschijn komen of honden die erop lijken. Maar in principe maakt het ook niet uit wat voor ras het is, het hoort gewoonweg niet te gebeuren punt uit. En ik had het niet over aso's, maar debielen volgens mij is daar ook nog eens een groot verschil in. niet iedere debiel is een Aso, maar inderdaad zijn veel Aso's wel min of meer debiel
En natuurlijk hoort het niet te gebeuren, en maakt het ras dat overlast geeft niet uit. Maar dat is nu juist mijn punt. Ik hou helemaal niet van de pittbull achtigen maar sommige gebruikers hier doen nou net alsof uitsluitend deze honden gevaarlijk zijn en overlast veroorzaken. En dat met het afschaffen van de RAD niets of niemand zijn leven meer zeker is. En dat slaat gewoon nergens op.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Nanna schreef:Lammetje sterft na hondenbeet

Den Helder -
Een aanval door een witte pitbullachtige hond is maandagmiddag een lammetje in het dierenpark aan de Schootenweg fataal geworden.
Een passant zag het gebeuren en waarschuwde de politie. Een dierenarts heeft het lammetje laten inslapen. De eigenaar van de hond is nog onbekend.

En wéér een voorval van een hond met een aso eigenaar waardoor heel NL steeds meer hondenhatend wordt.... :jank:
nanna.. wat is hier nou anders aan voor de hond, dan dat jouw hond een konijn in het bos vangt?
kan me namelijk nog een topic van je herinneren dat jij daar trots foto's van had laten zien

onverantwoordelijke eigenaar? wat je zegt ben je zelf!
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

tuurlijk vind ik het ook stom van de eigenaar van de pitbull (wie zegt dat het daadwerkelijk om een pitbull ging, maar dat even ter zijde)
maar ik vind niet dat de hond hiervoor gestraft moet worden.. de onverantwoordelijke baas, die moet hiervoor gestraft worden..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:het ergste aan het voorval vind ik dat het IN het dierenpark heeft plaatsgevonden. Één of andere debiel leek het dus wel een goed plan om juist daar zijn/hond los te laten....
Je was erbij en zag dit dit het geval was?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik zit dat dierenpark eens te zoeken op googlemaps, maar ik krijg hem niet gevonden hoor. Wel een sport park. En ik kom toch uit de regio Den Helder vandaan. Ben d'r opgegroeid.. Wat is wel zag is dat het vlak bij de Falga ligt, maar in Den Helder ligt alles vlak bij de Falga.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Hoe makkelijk nemen mensen dingen aan zeg... ongelofelijk :denken: de meeste mensen zien het verschil tussen een Staff. en een kruising Boxer nog niet eens maar als er iets in de krant staat gillen we moord en brand want dan klopt het geschreven woord natuurlijk helemaal,. Elke hond kan voor de kill gaan en dat hebben wij jaren geleden ook gemerkt, dat waren er meer dan dat ene lammetje van gister dat was een slachtpartij maar wat schetst mijn verbazing? het waren Border Collies geweest.
Het is zielig ja maar hou eens op met dat ongelofelijk zeikerige gezeur over die type honden het komt me inmiddels de strot uit, mensen die dat maar blijven herhalen reken ik niet tot de hondenliefhebbers, nee die houden alleen van de honden in hun eigen bekrompen wereldje en wat er voor de rest met honden gebeurd zal ze een worst zijn.
Dat gezeur over het afschaffen van de RAD en de eventuele consequenties komt volgens mij maar uit een ding voort; ook de honden van deze notaire zeurkousen kunnen nu de l*l zijn met een nieuwe wet die niet meer op uiterlijk selecteert.

Even voor de goede orde het was geen van mijn honden, die zijn zo snel niet meer :roll:

Mensen zouden eens wat meer moord en brand moeten gillen bij de transporten van lammetjes voor ze op je bord liggen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Chione
Zeer actief

Anne Panne schreef:tuurlijk vind ik het ook stom van de eigenaar van de pitbull (wie zegt dat het daadwerkelijk om een pitbull ging, maar dat even ter zijde)
maar ik vind niet dat de hond hiervoor gestraft moet worden.. de onverantwoordelijke baas, die moet hiervoor gestraft worden..
Het is absoluut de verantwoordelijkheid van de eigenaar ( van wie anders ? ), of de hond nu los geschoten was van de riem, de deur uit glipte of bewust werdt losgelaten. Al zie ik wel nuance in of dit opzettelijk was of een ongeluk, de verantwoordelijkheid blijft an sich hetzelfde.

Of het hier een Pitbullachtige betrof? Ik moet er haast om lachen, voor waarheid neem ik het absoluut niet aan.

~
Afbeelding
~
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Gaia schreef:Ik zit dat dierenpark eens te zoeken op googlemaps, maar ik krijg hem niet gevonden hoor. Wel een sport park. En ik kom toch uit de regio Den Helder vandaan. Ben d'r opgegroeid.. Wat is wel zag is dat het vlak bij de Falga ligt, maar in Den Helder ligt alles vlak bij de Falga.
Bij de sporthal, schuin t.o. de Praxis :wink: daar is een weilandje met schapen, het is ook geen dierenparkje want die zijn er niet :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
S@ndr@
Zeer actief

Dat zit ik ook wel te bedenken, dat als mijn slager pens komt brengenheeft ie een aanhange rmet schattige lammetjes achter zijn auto hangen, en ik weet dan ook wel dat het de volgende ochtend geen schattige lammetjes meer zijn (boter op mijn hoofd :roll: )

maar iedere eigenaar die zijn hond niet voor is of vast heeft als er gelegenheid is tot jagen , is nalatig, en we hebben maar goed op te letten ieder incident is er een teveel.
het draagvlak voor honden wordt steeds minder, helaas
Chione
Zeer actief

cloris schreef: Dat gezeur over het afschaffen van de RAD en de eventuele consequenties komt volgens mij maar uit een ding voort; ook de honden van deze notaire zeurkousen kunnen nu de l*l zijn met een nieuwe wet die niet meer op uiterlijk selecteert.
Hear hear. Wat ik elders ook al heb aangegeven, ik vermoed dat sowieso de regels zouden worden aangescherpt, mbt alle honden, gezien de regering de bijtincidenten wil verminderen en in zag dat alle honden die konden veroorzaken. En dat 'daarnaast' ook de regeling mbt selecteren op uiterlijk is veranderd.

Het zal er alleen maar veiliger op kunnen worden, nu eindelijk elke hond die wat veroorzaakt evt kan ( en zal ) worden 'aangepakt'.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

cloris schreef:
Gaia schreef:Ik zit dat dierenpark eens te zoeken op googlemaps, maar ik krijg hem niet gevonden hoor. Wel een sport park. En ik kom toch uit de regio Den Helder vandaan. Ben d'r opgegroeid.. Wat is wel zag is dat het vlak bij de Falga ligt, maar in Den Helder ligt alles vlak bij de Falga.
Bij de sporthal, schuin t.o. de Praxis :wink: daar is een weilandje met schapen, het is ook geen dierenparkje want die zijn er niet :19:
Nee nee, er werd in dit topic geschreven dat de hond opzettelijk werd los gelaten in een dierenparkje, heb het zelf gelezen. :roll:

~
Afbeelding
~
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Chione schreef:
cloris schreef:
Nee nee, er werd in dit topic geschreven dat de hond opzettelijk werd los gelaten in een dierenparkje, heb het zelf gelezen. :roll:
Dat werd meteen maar even verondersteld.
In het openingsberichtje staat dat niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”