Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lammetje sterft

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

zwartemeer -
Het zeven weken oude geitje Paulie en twee kalkoenen van Kinderboerderij Beatrixhoeve in Zwartemeer zijn volgens getuigen afgelopen weekend doodgebeten door twee honden. Enkele weken geleden zou een groep konijnen op dezelfde manier gedood zijn door deze viervoeters.

Het bestuur van de kinderboerderij is geschokt. Zij trokken weken geleden aan de bel bij de gemeente Emmen om een nieuwe hekwerk te laten plaatsen en nieuwe onderkomens voor de dieren te bouwen. "Als die beloftes waren nagekomen, had dit leed ons bespaard kunnen blijven."

Het bestuur heeft de politie ingeschakeld en zal aangifte tegen de eigenaar van de honden doen.

En dit was ook geen pitbullachtige. Anders had het er zéker bijgestaan. Ik wordt zó moe van steeds die berichtjes. Wat is het nut, Nanna? Even laten weten wat voor kuthonden het wel niet zijn? Dat je dat vindt, is duidelijk hoor :ok: Als je nu steeds consequent álle berichtgevingen zou plaatsen over bijtincidenten, zou men nog kunnen denken dat je gewoon ter informatie e.e.a. op het forum zet. Maar dat is duidelijk niet het geval.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pak-de-bal schreef:waar is dan een dierentuin in Den Hleder?? :denken:
:roll: Marjolein, die dierentuin is er niet, zoals al een aantal keren is aangeven en tevens is aangehaald om te laten zien hoe snel mensen zich laten meeslepen door foutieve interpretatie.
Er is ook geen kinderboerderij.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

*Linda* schreef:En dit was ook geen pitbullachtige. Anders had het er zéker bijgestaan.
ben je getuige ervan geweest dan?

dat je het zo geod weet dat het GEEN ptibulls waren ? :denken:

wie zegt dan dat het er steeds bij staat? ...Kan toch ook een keer niet? :denken:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Pak-de-bal schreef:
*Linda* schreef:En dit was ook geen pitbullachtige. Anders had het er zéker bijgestaan.

wie zegt dan dat het er steeds bij staat? ...Kan toch ook een keer niet? :denken:
Ik meen zelfs te hebben vernomen uit betrouwbare bron dat het een stabij was....
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Pak-de-bal schreef:

Nou ja ......Deze vraag kan je ook aan jezelf stellen,ben jij er bij geweest als het om een pitbullachtige ging :wink:
Laatst gewijzigd door Pepie op 12 jun 2008 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pak-de-bal

Mickie schreef:En wat had die vos in zijn bek? Vind je die vos ook abnormaal?
Dat is de natuur, instinct dus. Hetzelfde instinct dat ook nog in de meeste honden aanwezig is. Voor ons is dat gedrag ongewenst, het is daarom aan ons om het te voorkomen, maar voor een hond is jagen en doden normaal, ja.
sinds wanneer gaan we een vos met het instnct van een hond veregeijken. :denken:
we mochten al niet teveel de wolf erbij halen, maar nù ineesn weer wel? :denken:

het is maar net hóe het uitkomt :smile:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 12 jun 2008 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

*Linda* schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ik meen zelfs te hebben vernomen uit betrouwbare bron dat het een stabij was....
:neenee: die zouden dat nooit doen, geen jachtinstinkt :pffff:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Pak-de-bal schreef:
Anne Panne schreef:
Pak-de-bal schreef:
Anne Panne schreef:ik bedoel hiermee wat het verschil is dat een vos een konijn pakt, of een hond een lammetje..
ik hoop dat volgende keer je eigen hond jòu eens pakt :ok:

dan hou je eens op , met dit achterlijke gedoe :roll:
je weet geen antwoord op een dood simpele vraag en gaat dus maar persoonlijk worden?

teken van geen stijl hebben :roll:
dus jij vind het dan ( even uitleggen dan maar ) .. heel normaal als een hond een lammetje dood bijt? :denken:

ga toch fietsen , zeg ! :pffff:

of doe iets beters , de prijsvraag: .. waar is dan een dierentuin in Den Hleder?? :denken:
Nou ik weet nog niet wat ik win, maar hier komt ie..

Zoals eerder in het topic aangehaald door mij en door Cloris is er geen dierentuin of kinderboerderij daar. Ook geen dierenpark oid.. Nee dit gaat gewoon om een ordinair weilandje met een paar schaapjes er op. Niets meer, niets minder.
Afbeelding
Pak-de-bal

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:En wat had die vos in zijn bek? Vind je die vos ook abnormaal?
Dat is de natuur, instinct dus. Hetzelfde instinct dat ook nog in de meeste honden aanwezig is. Voor ons is dat gedrag ongewenst, het is daarom aan ons om het te voorkomen, maar voor een hond is jagen en doden normaal, ja.
sinds wanneer gaan we een vos met het instnct van een hond veregeijken. :denken:
we mochten al niet teveel de wolf erbij halen, maar nù ineesn weer wel? :denken:

Tegen zoveel kortzichtigheid kan ik niet op...
Het wordt tijd dat die wet tegen domme blondjes er door komt :roll:
oh , je kan er niet tegen , hè? :pffff:
....als je niet meer weet wat erop te moeten schrijven :smile: :smile: :smile:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pak-de-bal schreef: sinds wanneer gaan we een vos met het instnct van een hond veregeijken. :denken:

Negen schapen de dood ingejaagd

In Niawier zijn vorige week negen topschapen van Durk Visser uit Paesens de dood ingejaagd. Volgens de eigenaar moet dit het werk zijn van vossen. De heer Visser deed donderdagochtend de ontdekking op het land aan de Miedwei te Niawier. Hij had meteen in de gaten dat er iets mis was want zijn schapen waren schuw terwijl ze anders altijd op hem afkwamen.

Bij de sloot aangekomen deed de hobbyboer de afschuwelijke ontdekking: negen ooien (topschapen) waren de dood ingejaagd. Voor Visser is het een duidelijke zaak: "Dit is het werk van vossen. Dit kan geen hondenwerk zijn want een hond pakt zijn prooi terwijl een vos zijn prooi in het nauw drijft." Van de 22 Stamboek Texelaars zijn er nu nog 13 over. "Ik had de tranen in de ogen en dit kost me ook nog eens honderden euros van het fokken van deze ooien."

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Doden en aanvreten schapen, is vermoedelijk het werk van vossen

purmerend -
Aan de Westerweg lopen ze en in de Wijdewormer, de schapen van Cor Breebaart. Twee lammeren werden er deze week gedood. Hij is ervan overtuigd dat dit het werk is van vossen. Heeft ze zelf gezien. Ook Piet Garms uit Kwadijk is een schaap kwijt.

Breebaart was de dagen ervoor bezig geweest met het verzorgen van de dieren op zijn land aan de N244 ten oosten van de Westerweg. Een pilletje tegen de wormen en een spray tegen de groene vlieg. Daarna verplaatste hij de schapen naar een andere wei, met vers gras, gelegen aan de westkant van de Westerweg.

De volgende dag trof Breebaart twee van zijn jonge schapen, flinke lammeren van drie maanden oud, er doodgebeten en aangevreten aan. De voorpoten waren verdwenen.

Voor de familie Breebaart bestaat er geen twijfel over dat een vos hiervoor verantwoordelijk is. Alles wijst daarop. Hij heeft ze er zien lopen en ook de aanpak is kenmerkend. ,,Het borstbeen kunnen ze niet kapot krijgen, maar voor de rest zijn de schapen helemaal kaal gekloven. Beide slachtoffers lagen op de rug. Dan kunnen ze toeslaan. Een gezond exemplaar, dat met beide poten op de grond staat, pakken ze niet.''
Pak-de-bal

Brigitte schreef:"Dit is het werk van vossen. Dit kan geen hondenwerk zijn want een hond pakt zijn prooi terwijl een vos zijn prooi in het nauw drijft."
ik betwijfel dit, want hoe vaak komt dit niet voor en dan zijn het wèl een paar honden geweest? :denken:

er waren hier toch ook geen getuige bij, maar wel van die honden toen.
en die dieren ook in de sloot gedreven hadden?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Okee okee Bri, ik had het fout, het staat er niet alleen als het om een pitbullachtige gaat :mrgreen: Sorry :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:zeg troela, je wilt gewoon niet inzien, dat het ècht zo is, :19:
dat een lab gezellig met de kinderen op een kinder beoerderij ècht niet een lam pakt , hoor :roll:

bewijs het maar eens dan :pffff:
De bedoeling van jouw Bauke is voornamelijk dat hij bijvoorbeeld mollen uitgraaft en dood maakt. Dat is een niet zo gezellige bezigheid maar dat is waar hij voor is.
Ik krijg de indruk dat je een beetje een salondierenliefhebber bent. Ze moeten zich netjes gedragen en geen lieve beestjes pesten.
weet je wel wàt jij schrijft?

je hond , of eigenlijk van iedreen, moet in een dierentuin een ander beest doden,
anders is het geen huis hond, die je hebt

daar komt het toch op neer soms? :denken:

zit je je nu te vervelen of zo, dat je al dit soort dingen opschrijft?
Klopt. Ik ga regelmatig ff met mn hond naar dierenpark Amersfoort.
Mag ie ff lekker wat bevers, antilopen en zebra's pakken. Want ja, anders is het geen huishond :pffff:

Jonge jonge, er is ook geen grijs gebied bij jou te bekennen he....Zwartwitje..
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Paniek onder schapen

In Haarlem zagen twee honden van het merk Friese Stabij in een weiland aan de plaatselijke Vondelweg een kudde schapen staan. Omdat schapen nu eenmaal staan en honden het niet leuk vinden dat schapen staan, besloten de honden in te grijpen. Een schaap schrok zo erg, dat het in een sloot sprong.
Brigitte
Zeer actief

Drachten: Stabij hond bijt meisje
Zaterdag omstreeks 12.15 uur wilde een 4-jarige meisje uit Joure op het Zuid in Drachten een aldaar loslopende hond gaan aaien. Het kind was op de hond toegelopen en toen zij haar hand naar de hond uitstak, beet deze haar één keer in het gezicht. Het kind liep een bloedende wond op, die in het ziekenhuis in Heerenveen werd gehecht. De hond, een soort Stabij, was eigendom van een 63-jarige inwoner uit Drachten. De eigenaar van de hond zou de schade met de ouders van het meisje regelen.
Brigitte
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Brigitte schreef:"Dit is het werk van vossen. Dit kan geen hondenwerk zijn want een hond pakt zijn prooi terwijl een vos zijn prooi in het nauw drijft."
ik betwijfel dit, want hoe vaak komt dit niet voor en dan zijn het wèl een paar honden geweest? :denken:

er waren hier toch ook geen getuige bij, maar wel van die honden toen.
en die dieren ook in de sloot gedreven hadden?
Voor de familie Breebaart bestaat er geen twijfel over dat een vos hiervoor verantwoordelijk is. Alles wijst daarop. Hij heeft ze er zien lopen en ook de aanpak is kenmerkend.
Pak-de-bal

Brigitte schreef:Drachten: Stabij hond bijt meisje
Zaterdag omstreeks 12.15 uur wilde een 4-jarige meisje uit Joure op het Zuid in Drachten een aldaar loslopende hond gaan aaien. Het kind was op de hond toegelopen en toen zij haar hand naar de hond uitstak, beet deze haar één keer in het gezicht. Het kind liep een bloedende wond op, die in het ziekenhuis in Heerenveen werd gehecht. De hond, een soort Stabij, was eigendom van een 63-jarige inwoner uit Drachten. De eigenaar van de hond zou de schade met de ouders van het meisje regelen.
:smile: .. je bent wel op dreef , is deze uit 1910? :smile:

en er staat "een soort" , hè? .. kan dus ook een Border collie zijn

( daar wordt Bauke ook altijd mee verward :19: )
Pak-de-bal

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef: sinds wanneer gaan we een vos met het instnct van een hond veregeijken. :denken:

Tegen zoveel kortzichtigheid kan ik niet op...
Je leest wederom niet wat ik schrijf... ik zei niet dat ik er niet tegen kan, ik zei dat ik niet tegen zoveel kortzichtigheid op kan. Dat is iets anders, maar ook dat zal jouw begrip wel te boven gaan.
aah , Mickie is ook weer lekker op dreef,.. ik hou jullie wel van de straat, hè? :ok:
Brigitte
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Brigitte schreef:Drachten: Stabij hond bijt meisje

en er staat "een soort" , hè? .. kan dus ook een Border collie zijn

( daar wordt Bauke ook altijd mee verward :19: )
Deze is uit 2007 :ok:

Ennu bij Pitbullachtige is het ook een soort type hond, dus het kan ook een hottenmetottenhond zijn.
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef: Tegen zoveel kortzichtigheid kan ik niet op...
Je leest wederom niet wat ik schrijf... ik zei niet dat ik er niet tegen kan, ik zei dat ik niet tegen zoveel kortzichtigheid op kan. Dat is iets anders, maar ook dat zal jouw begrip wel te boven gaan.
aah , Mickie is ook weer lekker op dreef,.. ik hou jullie wel van de straat, hè? :ok:
DAAROM doe je zo irritant. Jij denkt: Zo, ff knuppels in hoenderhokken gooien, dan zitten al die aso's met hun vechthonden druk te typen en dan kan ik effe snel ongestoord Baukje uitlaten zonder die criminelen tegen te komen :cheer: :smile:
Slim!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Wij jouw ook he? :ok:
Brigitte
Zeer actief

Jinx schreef: dan kan ik effe snel ongestoord Baukje uitlaten zonder die criminelen tegen te komen :cheer: :smile:
Slim!
Als ze naar buiten mag dan he van hem. Kijk dat heb je met dat soort honden he, ik zou dat eng vinden hoor als mijn hond grommend voor me stond en ik niet naar buiten zou mogen :N: Gelukkig heb ik dat soort honden niet :ok:
Mit
Zeer actief

Brigitte schreef:
Jinx schreef: dan kan ik effe snel ongestoord Baukje uitlaten zonder die criminelen tegen te komen :cheer: :smile:
Slim!
Als ze naar buiten mag dan he van hem. Kijk dat heb je met dat soort honden he, ik zou dat eng vinden hoor als mijn hond grommend voor me stond en ik niet naar buiten zou mogen :N: Gelukkig heb ik dat soort honden niet :ok:
Daarom zit ze ook zovaak hier...De stoel van het computerbureau ligt niet lekker voor Bauke. Dus die ligt op de bank..Maarja, dan is er geen plaats voor Marjolein. Dus dan maar weer hondenforummen :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Jinx schreef:dan zitten al die aso's met hun vechthonden druk te typen en dan kan ik effe snel ongestoord Baukje uitlaten zonder die criminelen tegen te komen :cheer: :smile:
Slim!
laat Mickie dit maar niet lezen, want zij heeft 2 "deftige" stabij's , die altijd "goedjes" halen bij shows :smile:
Brigitte
Zeer actief

juni 2008

Hoi Martin ik heb een vraag waar ik erg mee zit misschien heb jij een oplossing?

Ik heb een bijna 3 jaar oude hond kruising friese stabij die als de kinderen hem willen aaien gaat grommen en zijn tanden laat zien
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:dan zitten al die aso's met hun vechthonden druk te typen en dan kan ik effe snel ongestoord Baukje uitlaten zonder die criminelen tegen te komen :cheer: :smile:
Slim!
laat Mickie dit maar niet lezen, want zij heeft 2 "deftige" stabij's , die altijd "goedjes" halen bij shows :smile:
Ik denk dat Mickie snugger genoeg is om de humor van mijn opmerking in te zien :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Jinx schreef:
Pak-de-bal schreef:
Slim!
Ik denk dat Mickie snugger genoeg is om de humor van mijn opmerking in te zien :ok:
volgens mij heeft "die onderwijzeres' helemaal geen humor :N:
Brigitte
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jij gelukkig nooit he :wink:
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Connie »

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:
Pak-de-bal schreef:
Slim!
volgens mij heeft "die onderwijzeres' helemaal geen humor :N:
en jij hebt geen verstand wat een dom wicht ben jij zeg
ik verbaas mij echt over het geduld van al die mensen hier
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”