Sinds wanneer valt bordeaux dog onder pitbullachtige? Check even je bronnen pak.Jinx schreef:Omdat er voornamelijk nadruk wordt gelegd op "vechthonden" bij mediaberichten. En dat is storend, de onwetende (of oogkleppende) Nederlander krijgt zo een heel verkeerd beeld van een bepaald soort hond. Er wordt elke keer angst gekweekt. Terwijl ze net zo goed bang kunnen worden van een Labje, maar dat gebeurt niet omdat de media DAAR geen nadruk op legt.Pak-de-bal schreef:er stond pitbul-achtige, dus kon ook zijn: stafford, bordeuax dog , enz enz , of een echte pitbull.Jinx schreef:Waaaaaaaaaarom moet er nou ALTIJD bijstaan "pitbull doet dit, pitbull doet dat, stafford zus zo...."
Als het een labje was staat er: Hond bijt schaap dood...
Maar als er staat : stafford doet dat en dat, is het ook weer niet goed
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lammetje sterft
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Daar ben ik niet van overtuigd,juist omdat jij er gespits op bent weet je het......maar zou je hem door een willekeurige voorbijganger laten doen,dan weet ik hetzonet nog niet........Daarom niet zo maar klakkeloos afgaan wat er in de krant staat,de voorbijganger zou het weleens mis kunnen hebbenPak-de-bal schreef:ik had hem in 1 keer goed, ja, ik ben natuurlijk er heel gespitst opPepie schreef:Heb jij dat Testje al eens gedaan..van Zoek de pitbull?Pak-de-bal schreef:er stond pitbul-achtige, dus kon ook zijn: stafford, bordeuax dog , enz enz , of een echte pitbull.Jinx schreef:Waaaaaaaaaarom moet er nou ALTIJD bijstaan "pitbull doet dit, pitbull doet dat, stafford zus zo...."
Als het een labje was staat er: Hond bijt schaap dood...
Maar als er staat : stafford doet dat en dat, is het ook weer niet goed
( en andere mensen uit het volk, ook zo langzamerhand)

- Moos
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
En dat komt nooit meer goed...Hij heeft nu 1 keer bloed geproefd en is helemaal vals nuMoos schreef:Alleen als ze vers eten he!Mickie schreef:Ja precies... die werkingJaap* schreef:Erg grappig dat het nu al een kinderboerderij is![]()
Het lammetje was waarschijnlijk pasgeboren en zat nog onder het bloed, dat ruikt zo'n hond en dan gaan die instincten werken hè?

- Moos
- Zeer actief
En vallen andere honden dan dus ook onder die dieren? Nou dan is alleen Moos er al een stuk of 3 tegengekomen die afgemaakt moesten worden :N:Inge O schreef:iones schreef: WAnt de RAD mag dan afgeschaft zijn: de wet beschermt dieren dermate tegen honden, dat de hond afgemaakt wordt als hij een dier in het openbaar bijt met verwondingen en/of dood tot gevolg.
u zei
? is het dat wat ze nu van plan zijn? zullen we dan maar vast beginnen met alle katten dood te maken
? (en topsi van nanna kunnen we er ook gelijk maar bij doen).

-
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hier liep laatst zo'n verschrikkelijke "komjoeniekaisjon=soluusjon" cursus voor een aantal mensen, daar zat ook zo'n doorvertelverhaaltje bij. Je weet wel dat de laatste dan een heel ander verhaal ophangt dan de eerste te horen heeft gekregenMickie schreef:Ja precies... die werkingJaap* schreef:Erg grappig dat het nu al een kinderboerderij is![]()
Het lammetje was waarschijnlijk pasgeboren en zat nog onder het bloed, dat ruikt zo'n hond en dan gaan die instincten werken hè?
En een volgende persoon neemt zo'n theoretische uitlating voor waarheid aan. Mensen zijn ook kuddedieren

Één van onze mensen had er onderweg zelf iets bij verzonnen dat betrekking had op dikke tieten. Op het eind was dat het enige wat nog klopte van het hele verhaal. Iedereen luistert en leest selectief

En dat is op zich niet zo erg, maar als je enkel selecteert op negativiteit mis je een heleboel informatie.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Labradors verscheuren maltezertjePak-de-bal schreef:zeg troela, je wilt gewoon niet inzien, dat het ècht zo is,Jinx schreef:Omdat er voornamelijk nadruk wordt gelegd op "vechthonden" bij mediaberichten. En dat is storend, de onwetende (of oogkleppende) Nederlander krijgt zo een heel verkeerd beeld van een bepaald soort hond. Er wordt elke keer angst gekweekt. Terwijl ze net zo goed bang kunnen worden van een Labje, maar dat gebeurt niet omdat de media DAAR geen nadruk op legt.![]()
dat een lab gezellig met de kinderen op een kinder beoerderij ècht niet een lam pakt , hoor
bewijs het maar eens dan
Een vrouw uit het Vlaams-Brabantse Keerbergen is tijdens een wandeling aangevallen door drie ontsnapte labradors van een van haar buren. De honden beten haar maltezertje dood.
De aanval dateert al van vorige week dinsdag, maar nu pas kan de geschokte Maria Smans erover praten.
“Tijdens een wandeling kwam een hond op mij af en hij gromde naar mijn Jupi. Toen ik Jupi oppakte, sprong de labrador op mij. Jupi rukte zich los en sprong op de grond.”
Op dat moment kwamen twee andere honden aangerend.
“Ze stortten zich onmiddellijk op Jupi. Het beestje werd letterlijk in stukken getrokken. Waarschijnlijk heeft hij mijn leven gered door uit mijn armen te springen,” zegt Maria.
-
- Zeer actief
Nou bij een man vind ik het nou niet echt mooi ofzo hoorNanna schreef:En sinds wanneer zijn dikke tieten negatief?Jaap* schreef: Één van onze mensen had er onderweg zelf iets bij verzonnen dat betrekking had op dikke tieten. Op het eind was dat het enige wat nog klopte van het hele verhaal. Iedereen luistert en leest selectief![]()
En dat is op zich niet zo erg, maar als je enkel selecteert op negativiteit mis je een heleboel informatie.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nooit, maar ze vallen iemand die enkel op negativiteit zit te wachten misschien niet zo op. En dat zou zonde zijnNanna schreef:En sinds wanneer zijn dikke tieten negatief?Jaap* schreef: Één van onze mensen had er onderweg zelf iets bij verzonnen dat betrekking had op dikke tieten. Op het eind was dat het enige wat nog klopte van het hele verhaal. Iedereen luistert en leest selectief![]()

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Jaap* schreef:Nooit, maar ze vallen iemand die enkel op negativiteit zit te wachten misschien niet zo op. En dat zou zonde zijnNanna schreef:En sinds wanneer zijn dikke tieten negatief?Jaap* schreef: Één van onze mensen had er onderweg zelf iets bij verzonnen dat betrekking had op dikke tieten. Op het eind was dat het enige wat nog klopte van het hele verhaal. Iedereen luistert en leest selectief![]()
nouwwwwwwww ik kan wel wat negatieve dikke tieten bedenken hoor....

- Moos
- Zeer actief
En dus wordt het ook gemeld als het om een Labje gaatBrigitte schreef:Labradors verscheuren maltezertjePak-de-bal schreef:zeg troela, je wilt gewoon niet inzien, dat het ècht zo is,Jinx schreef:Omdat er voornamelijk nadruk wordt gelegd op "vechthonden" bij mediaberichten. En dat is storend, de onwetende (of oogkleppende) Nederlander krijgt zo een heel verkeerd beeld van een bepaald soort hond. Er wordt elke keer angst gekweekt. Terwijl ze net zo goed bang kunnen worden van een Labje, maar dat gebeurt niet omdat de media DAAR geen nadruk op legt.![]()
dat een lab gezellig met de kinderen op een kinder beoerderij ècht niet een lam pakt , hoor
bewijs het maar eens dan
Een vrouw uit het Vlaams-Brabantse Keerbergen is tijdens een wandeling aangevallen door drie ontsnapte labradors van een van haar buren. De honden beten haar maltezertje dood.
De aanval dateert al van vorige week dinsdag, maar nu pas kan de geschokte Maria Smans erover praten.
“Tijdens een wandeling kwam een hond op mij af en hij gromde naar mijn Jupi. Toen ik Jupi oppakte, sprong de labrador op mij. Jupi rukte zich los en sprong op de grond.”
Op dat moment kwamen twee andere honden aangerend.
“Ze stortten zich onmiddellijk op Jupi. Het beestje werd letterlijk in stukken getrokken. Waarschijnlijk heeft hij mijn leven gered door uit mijn armen te springen,” zegt Maria.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Dát zijn nou Fotosoep tietenmassam schreef:Jaap* schreef:Nooit, maar ze vallen iemand die enkel op negativiteit zit te wachten misschien niet zo op. En dat zou zonde zijnNanna schreef:En sinds wanneer zijn dikke tieten negatief?Jaap* schreef: Één van onze mensen had er onderweg zelf iets bij verzonnen dat betrekking had op dikke tieten. Op het eind was dat het enige wat nog klopte van het hele verhaal. Iedereen luistert en leest selectief![]()
nouwwwwwwww ik kan wel wat negatieve dikke tieten bedenken hoor....
- *Linda*
- Zeer actief
Helemaal mee eens.cloris schreef:Het is zielig ja maar hou eens op met dat ongelofelijk zeikerige gezeur over die type honden het komt me inmiddels de strot uit, mensen die dat maar blijven herhalen reken ik niet tot de hondenliefhebbers, nee die houden alleen van de honden in hun eigen bekrompen wereldje en wat er voor de rest met honden gebeurd zal ze een worst zijn.
Dat gezeur over het afschaffen van de RAD en de eventuele consequenties komt volgens mij maar uit een ding voort; ook de honden van deze notaire zeurkousen kunnen nu de l*l zijn met een nieuwe wet die niet meer op uiterlijk selecteert.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
pak ze bij de balletjes... ik verwacht hier nog wel een reactie op hoor..Anne Panne schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=140509Pak-de-bal schreef:MARC_S schreef:Ik vind het altijd verschrikkelijk als dierenparkjes geen hoge hekjes hebben. Zeg nou eerlijk, wat is er nu abnormaal aan een hond die een lammetje pakt. Daar hoeft het echt geen pitbullachtige voor te zijn hoor. :![]()
![]()
ja hoor, we gaan het weer eens goed praten![]()
ach, het zal wel weer aan het lammetje liggen, hè?
pak het balletje... jouw topic.. ongeveer hetzelfde.. maar 2 zo verschillende reacties van jou..

Laatst gewijzigd door Limanade op 12 jun 2008 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
weet je wel wàt jij schrijft?Jaap* schreef:De bedoeling van jouw Bauke is voornamelijk dat hij bijvoorbeeld mollen uitgraaft en dood maakt. Dat is een niet zo gezellige bezigheid maar dat is waar hij voor is.Pak-de-bal schreef:zeg troela, je wilt gewoon niet inzien, dat het ècht zo is,![]()
bewijs het maar eens dan
Ik krijg de indruk dat je een beetje een salondierenliefhebber bent. Ze moeten zich netjes gedragen en geen lieve beestjes pesten.
je hond , of eigenlijk van iedreen, moet in een dierentuin een ander beest doden,
anders is het geen huis hond, die je hebt
daar komt het toch op neer soms?

zit je je nu te vervelen of zo, dat je al dit soort dingen opschrijft?
-
- Zeer actief
Ontsnapte jachthonden richten bloedbad aan in kinderboerderij
Antwerpen- Twee jachthonden die aan de aandacht van hun eigenaar waren ontsnapt, hebben vrijdagnacht een bloedbad aangericht in een kinderboerderij in Zoersel. Drie kangoeroes, waaronder een drachtige, een koppel witte sierpauwen, twee diamantfazanten, vijf berggeitjes en een aantal kippen overleefden de slachtpartij niet.
De kinderboerderij, die goed omheind is, ligt achter eethuis De Lamme Goedzak in het centrum van Zoersel. ,,De twee honden zijn vrijdagavond losgebroken. De eigenaar heeft de politie verwittigd en heeft zelf tot drie uur ’s nachts geprobeerd om zijn honden op te sporen, maar tevergeefs'', vertelt Rik Vervecken, eigenaar van het eethuis aangeslagen. ,,Rond zeven uur zaterdagmorgen zijn de honden hier over de omheining gesprongen met een bloedbad tot gevolg. Nadat ze alle dieren hadden doodgebeten, zaten de honden ingesloten. De eigenaar is ze dan komen ophalen. Ik vind het vooral erg voor de kinderen die hier naar de dieren kwamen kijken.
Antwerpen- Twee jachthonden die aan de aandacht van hun eigenaar waren ontsnapt, hebben vrijdagnacht een bloedbad aangericht in een kinderboerderij in Zoersel. Drie kangoeroes, waaronder een drachtige, een koppel witte sierpauwen, twee diamantfazanten, vijf berggeitjes en een aantal kippen overleefden de slachtpartij niet.
De kinderboerderij, die goed omheind is, ligt achter eethuis De Lamme Goedzak in het centrum van Zoersel. ,,De twee honden zijn vrijdagavond losgebroken. De eigenaar heeft de politie verwittigd en heeft zelf tot drie uur ’s nachts geprobeerd om zijn honden op te sporen, maar tevergeefs'', vertelt Rik Vervecken, eigenaar van het eethuis aangeslagen. ,,Rond zeven uur zaterdagmorgen zijn de honden hier over de omheining gesprongen met een bloedbad tot gevolg. Nadat ze alle dieren hadden doodgebeten, zaten de honden ingesloten. De eigenaar is ze dan komen ophalen. Ik vind het vooral erg voor de kinderen die hier naar de dieren kwamen kijken.
ik snap even niet wat je er nu mee bedoeltAnne Panne schreef:pak ze bij de balletjes... ik verwacht hier nog wel een reactie op hoor..Anne Panne schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=140509Pak-de-bal schreef:MARC_S schreef:Ik vind het altijd verschrikkelijk als dierenparkjes geen hoge hekjes hebben. Zeg nou eerlijk, wat is er nu abnormaal aan een hond die een lammetje pakt. Daar hoeft het echt geen pitbullachtige voor te zijn hoor. :![]()
![]()
pak het balletje... jouw topic.. ongeveer hetzelfde.. maar 2 zo verschillende reacties van jou..![]()
dat ik Bauke keurig bij mij roep als er een vos op 2 meter afstand is?
ik heb geen pitbull !

Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 12 jun 2008 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pepie
- Zeer actief
Banjer rent ook achter de konijntjes aan hoor.......wi sluipen er saampjes naartoe, :N: dat vind hij helemaal leukPak-de-bal schreef:weet je wel wàt jij schrijft?Jaap* schreef:De bedoeling van jouw Bauke is voornamelijk dat hij bijvoorbeeld mollen uitgraaft en dood maakt. Dat is een niet zo gezellige bezigheid maar dat is waar hij voor is.Pak-de-bal schreef:zeg troela, je wilt gewoon niet inzien, dat het ècht zo is,![]()
bewijs het maar eens dan
Ik krijg de indruk dat je een beetje een salondierenliefhebber bent. Ze moeten zich netjes gedragen en geen lieve beestjes pesten.
je hond , of eigenlijk van iedreen, moet in een dierentuin een ander beest doden,
zit je je nu te vervelen of zo, dat je al dit soort dingen opschrijft?

- Limanade
- Zeer actief
ben je nou zo dom???Pak-de-bal schreef:ik snap even niet wat je er nu mee bedoeltAnne Panne schreef:pak ze bij de balletjes... ik verwacht hier nog wel een reactie op hoor..Anne Panne schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=140509Pak-de-bal schreef:![]()
![]()
pak het balletje... jouw topic.. ongeveer hetzelfde.. maar 2 zo verschillende reacties van jou..![]()
ik heb geen pitbull !
ik bedoel hiermee wat het verschil is dat een vos een konijn pakt, of een hond een lammetje..

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
degene waar dit bericht over gaat ook niet.Pak-de-bal schreef:ik snap even niet wat je er nu mee bedoeltAnne Panne schreef:pak ze bij de balletjes... ik verwacht hier nog wel een reactie op hoor..Anne Panne schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=140509Pak-de-bal schreef:![]()
![]()
ik heb geen pitbull !
ok ik ben niet voor 5000% zeker maar toch wel voor 4999%...

-
- Zeer actief
Agressieve haas valt hondenslee aan
In Noorwegen heeft "een grote en agressieve haas" zowaar een hondenslee aangevallen. Wenche Offerdal, die de slee bereed, zegt nog nooit zoiets gezien te hebben. De vrouw vertelt in de Noorse krant Nordlys dat zij en haar team huskies de agressieve haas tegenkwamen in Troms County. "De haas zat op een tiental meter van ons traject", legt Offerdal uit. "Ik dacht dat hij zich wel snel uit de voeten zou maken, had zelfs even schrik dat de honden achter de haas zouden aangaan. Maar dat was even mis."
De haas benaderde de honden en sprong recht tussen de verbouwereerde huskies. "Het was een absurde situatie", gaat Offerdal verder. "De honden stonden helemaal perplex. De haas staarde hen aan en zij staarden terug, alsof ze allemaal doodgevrozen waren." Waarna de haas zich dan toch maar uit de voeten maakte, niet zonder enkele honden met zijn klauwen op hun neus te raken. "Met een enorme sprong verliet hij de ring honden en liep weg in het bos", besluit Offerdal.
In Noorwegen heeft "een grote en agressieve haas" zowaar een hondenslee aangevallen. Wenche Offerdal, die de slee bereed, zegt nog nooit zoiets gezien te hebben. De vrouw vertelt in de Noorse krant Nordlys dat zij en haar team huskies de agressieve haas tegenkwamen in Troms County. "De haas zat op een tiental meter van ons traject", legt Offerdal uit. "Ik dacht dat hij zich wel snel uit de voeten zou maken, had zelfs even schrik dat de honden achter de haas zouden aangaan. Maar dat was even mis."
De haas benaderde de honden en sprong recht tussen de verbouwereerde huskies. "Het was een absurde situatie", gaat Offerdal verder. "De honden stonden helemaal perplex. De haas staarde hen aan en zij staarden terug, alsof ze allemaal doodgevrozen waren." Waarna de haas zich dan toch maar uit de voeten maakte, niet zonder enkele honden met zijn klauwen op hun neus te raken. "Met een enorme sprong verliet hij de ring honden en liep weg in het bos", besluit Offerdal.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
ik hoop dat volgende keer je eigen hond jòu eens paktAnne Panne schreef:ik bedoel hiermee wat het verschil is dat een vos een konijn pakt, of een hond een lammetje..

dan hou je eens op , met dit achterlijke gedoe

zij jouw grenzen echt zo laag, of ben je niet helemaal lekker?

Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 12 jun 2008 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pepie
- Zeer actief
En even ter aanvulling,als ik zeg,, pak ze.. dan rent hij erachteraan.......totale verkeerde opvoedingPepie schreef:Banjer rent ook achter de konijntjes aan hoor.......wi sluipen er saampjes naartoe, :N: dat vind hij helemaal leukPak-de-bal schreef:weet je wel wàt jij schrijft?Jaap* schreef:De bedoeling van jouw Bauke is voornamelijk dat hij bijvoorbeeld mollen uitgraaft en dood maakt. Dat is een niet zo gezellige bezigheid maar dat is waar hij voor is.Pak-de-bal schreef:zeg troela, je wilt gewoon niet inzien, dat het ècht zo is,![]()
bewijs het maar eens dan
zit je je nu te vervelen of zo, dat je al dit soort dingen opschrijft?Ik sta wel grandioos voor lul voor een ander ,maar dat deert mij niet

- Limanade
- Zeer actief
je weet geen antwoord op een dood simpele vraag en gaat dus maar persoonlijk worden?Pak-de-bal schreef:ik hoop dat volgende keer je eigen hond jòu eens paktAnne Panne schreef:ik bedoel hiermee wat het verschil is dat een vos een konijn pakt, of een hond een lammetje..![]()
teken van geen stijl hebben

dus jij vind het dan ( even uitleggen dan maar ) .. heel normaal als een hond een lammetje dood bijt?Anne Panne schreef:je weet geen antwoord op een dood simpele vraag en gaat dus maar persoonlijk worden?Pak-de-bal schreef:ik hoop dat volgende keer je eigen hond jòu eens paktAnne Panne schreef:ik bedoel hiermee wat het verschil is dat een vos een konijn pakt, of een hond een lammetje..![]()
teken van geen stijl hebben

ga toch fietsen , zeg !

of doe iets beters , de prijsvraag: .. waar is dan een dierentuin in Den Hleder??

- Limanade
- Zeer actief
we gaan geen vraag met een wedervraag beantwoorden he?Pak-de-bal schreef:dus jij vind het dan ( even uitleggen dan maar ) .. heel normaal als een hond een lammetje dood bijt?Anne Panne schreef:je weet geen antwoord op een dood simpele vraag en gaat dus maar persoonlijk worden?Pak-de-bal schreef:ik hoop dat volgende keer je eigen hond jòu eens paktAnne Panne schreef:ik bedoel hiermee wat het verschil is dat een vos een konijn pakt, of een hond een lammetje..![]()
teken van geen stijl hebben![]()
ga toch fietsen , zeg !![]()
of doe iets beters , de prijsvraag: .. waar is dan een dierentuin in Den Hleder??

-
- Zeer actief
Bouviers bijten vijf katten dood
Bron: ‘Twentsche Courant
Enschede – Twee loslopende bouviers hebben rond de Pathmosstraat in Enschede vijf katten doodgebeten. De honden bleken door een gat in de schutting van een bedrijf aan de Ossenboer te zijn ontsnapt. Ze zijn opgespoord en door de politie in bewaring genomen.
De eigenaar van de honden, een man uit Enschede, heeft zich op het bureau gemeld. Hij is op de hoogte gebracht van de aangerichte schade. De dode katten zijn door de dierenambulance opgehaald.
Husky Hond bijt baby dood
GORREDIJK - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje. Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten.
De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen. De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond. De politie onderzoekt de zaak verder en gaat met de ouders praten over het drama. „Hoe verschrikkelijk het ook is, het is toch een onnatuurlijke dood die we moeten onderzoeken”, aldus een zegsman van de politie.
De gemeente Opsterland, waar Gorredijk onder valt, betuigde haar medeleven met de familie. Volgens een woordvoerder van de Friese plattelandsgemeente zal burgemeester Sicko Heldoorn op een later moment persoonlijk zijn medeleven aan de familie betuigen. „Hij zal overleggen met de politie wat een geschikt moment is, want de ouders zijn nu natuurlijk in een shock. Het is een groot drama”, aldus de woordvoerder
Jack Russel Terriër valt edele delen Duitser aan
Bron: Deutsche Welle
De grootte van een hond zegt weinig over de gevaarlijkheid ervan. Dat besef moet inmiddels wel doorgedrongen zijn bij Daniel Dietmaier uit het Duitse Düren. Dietmaier moest met spoed worden opgenomen in een ziekenhuis, nadat een Jack Russell terriër bijna de edele delen van de man afbeet.
Het geslachtsorgaan van de man kon door chirurgen worden gered omdat de terriër niet volledig had doorgebeten. Dietmaier heeft, na te zijn ontslagen uit het ziekenhuis, de vriendin van zijn broer aangeklaagd. Deze had de hond het commando gegeven aan te vallen. Daarnaast wordt de vrouw ervan beschuldigd geen hulp te hebben geboden. Toen de terriër daadwerkelijk de aanval op het scrotum van de man opende, rolde zij hysterisch van het lachen over de grond.
Resteert natuurlijk de vraag waarom het hondje überhaupt zo makkelijk de mannelijkheid van Dietmaier kon aanvallen.
Chihuahua bedreigt postbodes
De eigenaresse van een Chihuahua heeft schuld bekend om het feit dat ze haar hondje los liet rondlopen, waardoor deze de schrik kon worden van de lokale postbodes. Vicky Seber betaalt de kosten van de rechtzaak ($172), maar ontloopt de boetes omdat ze haar 4,5 jaar oude hondje bij haar moeder onderbrengt die in een stad dichtbij woont.
Seber vertelde de jury dat 'Bobo' welliswaar heel klein, maar ook gemeen was en telkens via de voordeur naar buiten glipte, vervolgens onder het hek door kroop om zo de postbode te kunnen bijten. Het hondje werd daarmee zelfs zo'n groot probleem voor de postbestelling dat de postbodes de hele straat niet meer van post voorzagen tijdens hun ronde.
Bron: ‘Twentsche Courant
Enschede – Twee loslopende bouviers hebben rond de Pathmosstraat in Enschede vijf katten doodgebeten. De honden bleken door een gat in de schutting van een bedrijf aan de Ossenboer te zijn ontsnapt. Ze zijn opgespoord en door de politie in bewaring genomen.
De eigenaar van de honden, een man uit Enschede, heeft zich op het bureau gemeld. Hij is op de hoogte gebracht van de aangerichte schade. De dode katten zijn door de dierenambulance opgehaald.
Husky Hond bijt baby dood
GORREDIJK - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje. Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten.
De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen. De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond. De politie onderzoekt de zaak verder en gaat met de ouders praten over het drama. „Hoe verschrikkelijk het ook is, het is toch een onnatuurlijke dood die we moeten onderzoeken”, aldus een zegsman van de politie.
De gemeente Opsterland, waar Gorredijk onder valt, betuigde haar medeleven met de familie. Volgens een woordvoerder van de Friese plattelandsgemeente zal burgemeester Sicko Heldoorn op een later moment persoonlijk zijn medeleven aan de familie betuigen. „Hij zal overleggen met de politie wat een geschikt moment is, want de ouders zijn nu natuurlijk in een shock. Het is een groot drama”, aldus de woordvoerder
Jack Russel Terriër valt edele delen Duitser aan
Bron: Deutsche Welle
De grootte van een hond zegt weinig over de gevaarlijkheid ervan. Dat besef moet inmiddels wel doorgedrongen zijn bij Daniel Dietmaier uit het Duitse Düren. Dietmaier moest met spoed worden opgenomen in een ziekenhuis, nadat een Jack Russell terriër bijna de edele delen van de man afbeet.
Het geslachtsorgaan van de man kon door chirurgen worden gered omdat de terriër niet volledig had doorgebeten. Dietmaier heeft, na te zijn ontslagen uit het ziekenhuis, de vriendin van zijn broer aangeklaagd. Deze had de hond het commando gegeven aan te vallen. Daarnaast wordt de vrouw ervan beschuldigd geen hulp te hebben geboden. Toen de terriër daadwerkelijk de aanval op het scrotum van de man opende, rolde zij hysterisch van het lachen over de grond.
Resteert natuurlijk de vraag waarom het hondje überhaupt zo makkelijk de mannelijkheid van Dietmaier kon aanvallen.
Chihuahua bedreigt postbodes
De eigenaresse van een Chihuahua heeft schuld bekend om het feit dat ze haar hondje los liet rondlopen, waardoor deze de schrik kon worden van de lokale postbodes. Vicky Seber betaalt de kosten van de rechtzaak ($172), maar ontloopt de boetes omdat ze haar 4,5 jaar oude hondje bij haar moeder onderbrengt die in een stad dichtbij woont.
Seber vertelde de jury dat 'Bobo' welliswaar heel klein, maar ook gemeen was en telkens via de voordeur naar buiten glipte, vervolgens onder het hek door kroop om zo de postbode te kunnen bijten. Het hondje werd daarmee zelfs zo'n groot probleem voor de postbestelling dat de postbodes de hele straat niet meer van post voorzagen tijdens hun ronde.