Pak-de-bal schreef:mercedes2803 schreef:Daarnaast vind ik het heeeerlijk rustig dat mensen uit mijn buurt blijven en ik hou dat graag zo...wat voor idee ZIJ daar hebben interesseert me dus echt niet
volgens mij vind je het toch wel prachtig, toch, dat ze zo over je denken?
getuige al voor het kopen van zo'n tuig..dat komt toch al heel stoer over,?
je bent wat je uitstraalt en zo word je ook beoordeeld.
weet je waarom ik dat zo prachtig vindt, alwetende Marjolein die nog te beroerd is na te gaan hoe het verleden van mijn hond eruit ziet ?
Omdat op die manier mijn hond niet om de twee weken bij de dierenarts zit voor krammen in zijn rug en op die manier niet zijn kop iedere maand open heeft liggen omdat de zoveelste onbenullige hondeneigenaar zijn hond op Rimpel laat duiken.
Ik vind het PRACHTIG en FANTASTISCH dat mensen uit mijn buurt blijven ja...heerlijk!!!
Want nu hoef ik niet weer ruim twee jaar bij een gedragstherapeut te lopen met mijn hond die helemaal de weg kwijt was omdat hij in korte tijd een paar keer heel rot gegrepen en gebeten werd door andere honden.
Nu kan ik namelijk gewoon dingen doen die andere hondebezitters ook doen met hun hond....
Ontspannen wandelen zonder dat mijn hond zich de ogen uit zijn kop staat te hijgen van de stress
En dat tuig is er voor de functionaliteit.
Ik loop met een 8 meter flexi lijn en als Rimpel de klappen in zijn nek op moet vangen dan had ik inmiddels geen hond meer gehad maar had hij zijn eigen kop er allang een keer afgetrokken
Met het handvat op zijn rug kan ik hem ook optillen als ik mensen zoals jou tegenkom

Of mensen die al van afstand roepen:
"Gaat wel goed hoor"
Ik wil niet dat ze in mijn buurt komen, klaar, en als ik het niet meer ontwijken kan, kan ik hem dus oppakken aan zijn tuig en boven mijn borst houden zodat hij niet als een gare lappenpop aan flarden getrokken wordt door een hond die toch ineens een schruft hekel blijkt te hebben aan een Sharpei waarvan hij de lichaamstaal niet herkennen kan.
Die lichaamstaal is het gebrek van mijn hond hoor, dat weet ik...
maar mag ik het dan wel even heel prettig vinden dat mensen uit mijn buurt blijven in plaats van hun honden maar als ongeleide projectielen op me af te laten schieten?
dat jij dat tuig stoer over vindt komen zegt meer over jou dan over mij en mijn hond hoor
Als ik het graag stoer had willen maken had ik er wel weerhaken aangezet en spijkers en spikes en nog meer scherpe puntige dingen die andermans hond verwonden als ze bovenop hem springen
Misschien ga ik dat nog wel doen!!!! Puntige glasscherven aan zijn tuig monteren waardoor ie NOG stoerder is!
en ik zou iets uitstralen waardoor mensen mijn hond een valse gek vinden?
Nee hoor, ik straal maar weinig uit als ik met mijn honden aan het lopen ben...ik straal uit dat ik met rust gelaten wil worden en niet zit te wachten op socio's die graag babbelen terwijl hun hond rondjes om de mijne heen rent.
Daaaaag maar weer Marjolein