Ja, maar bij Moos was van "milder zijn" niet eens sprake. Hij snauwde weleens naar een reu die tegen hem aan kwam duwen om te patseren. Dat was hetJinx schreef:Quasar is ook milder als hij losloopt hoor. Maar aangezien we hem niet 100% vertrouwen laten we hem niet los
Waar slaat die laatste opmerking nou weer op?
Jullie hebben het zelf over hoe zijn gedrag is, en nee dat is niet vergelijkbaar met het snauwen wat Moos weleens deed, die elke dag prima functioneerde in losloopgebieden ook met op hem afstormende honden. Kan ik ook niks aan doen hoor![]()
Iedereen roept altijd maar om het hardst hier dat een snauw af en toe moet kunnen. Nu opeens was Moos dan een hond-agressieve hond, misschien had ik hem ook wel moeten muilkorven![]()
Nee, ik snap je punt niet, en ik heb het idee dat je nu gewoon stiekem nijdig aan het worden bent en iemand een beetje probeert 'te pakken'.
![]()
Wat de rest van de quote van Lars betreft, geen idee![]()
Hij is beneden en ik wilde hier alleen even op reageren.
Gewoon een reu dus zoals tig reuen. Kwam helemaal geen "niet 100% vertrouwen" en weet ik veel wat bij kijken.
De enige reden waarom ik daar wat voorzichtig mee was was zijn formaat. Niet omdat Moos nou zo fel was, maar omdat ik graag een verantwoordelijke kleine hondenbaas wilde zijn die zijn hond graag heel hield.
Maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat ook helemaal om dat we nu even moeten gaan bedenken wat hond-agressief is. In dit verhaal is er een Stafford die twee maal doodgebeten heeft waarvan 1 maal zonder dat de hond uberhaupt op hem afkwam.
Lijkt me dat je dat toch wel fiks hond-agressief mag noemen, en hoe je die definitie dan verder uit wil melken doet er m.i niet zoveel toe.
En dan liever ook niet over het hoofd van mijn overleden hond, waarvan ik de eerste geweest zou zijn om te erkennen dat hij een hond-agressieve potentiele grijperd was als dat zo was. Maar dat was hij gewoon niet, kan het ook niet helpen.
Sterker nog, ik weet zeker dat heel veel bazen dat snauwen van hem niet eens benoemd zouden hebben, het is meer dat ik zo'n voorzichtige zeikerd ben dat ik het er uberhaupt over had