Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keiharde keuteltjes op CB/Vers combi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Keiharde keuteltjes op CB/Vers combi

Ongelezen bericht door Frenk »

Bij voorbaat sorry voor het onsmakelijke onderwerp.... :N:

Zoals jullie vast zullen herkennen volg ik de ontlasting van Frenk op de voet :mrgreen: (Ja, zoals ik eerder al zei ben ik een heuse drollenkieker...)

Hij zit nu een week op CB en krijgt daarnaast dus af en toe karnemelk, kippennekken, een bullepees, een eitje of een lapje vuile pens. Hiervoor zat hij op Duck en Rodi en kreeg hij die andere dingen er ook bij (behalve de kippennekken en bullepezen dan).

Dat zijn ontlasting van kleur kon/zou veranderen door de verandering in voeding, dat wist ik, maar de consistentie van zijn drollen wisselt nu ook heel sterk. Op de Duck kon ik zo ongeveer de klok zetten op z'n ontlasting (vanaf de eerste dag dat hij dat at trouwens al). 1 's ochtends en 1 's avonds en zijn drollen waren mooie 'sigaren', zeg maar :mrgreen:

Nu poept hij veel meer en veel onregelmatiger. Hij poept vanochtend in een tijdspanne van anderhalfuur wel drie keer. Daarnaast zijn het soms langere lichtgekleurde 'sigaren' en soms hele harde kleine keuteltjes. En soms allebei. Daarnaast plast hij ook veel meer, niet zozeer vaker alswel veel grotere plassen.

Is dit gewoon iets wat weer moet stabiliseren of moet ik iets bijvoeren of weglaten? Die keuteltjes lijken me namelijk niet heel comfortabel :N: En ik dacht altijd dat bij kwalitatief goed voer de hoeveelheid ontlasting terugliep :19:

Jullie input wordt zoals altijd zeer op prijs gesteld! :ok:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou wat xtra spiervlees bij de CB geven. :ok:
té harde keutels/krijtpoep duidt meestal op een teveel aan bot in de voeding.
Spiervlees/pens bij de CB geven dus. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

wendy71 schreef:Ik zou wat xtra spiervlees bij de CB geven. :ok:
té harde keutels/krijtpoep duidt meestal op een teveel aan bot in de voeding.
Spiervlees/pens bij de CB geven dus. :wink:
Denk ik ook. Veel poepen en harde en/of lichtgekleurde drollen duidt meestal op (te) veel bot. Kiezen voor een andere kvv (let op het percentage calcium) of - als je aanvullend andere dingen geeft - niet kiezen voor kippennekken oid maar juist voor pens of spiervlees (denk aan riblappen, kopvlees, snijlingen van paard, geit etc.).
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ok dank je :ok:

En welk spiervlees dan bijvoorbeeld? (Ook qua portemonnee :oops: )
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Frenk schreef:Ok dank je :ok:

En welk spiervlees dan bijvoorbeeld? (Ook qua portemonnee :oops: )
Runderkopvlees, afsnijdsels van paard.
kalfkopvlees, kipfilet , rundersnijlingen etc.
Dit koop ik uieraard niet in een winkel, daar heb ik een bezorgservice voor.
Ik haal alles bij Shaweca(hebben een website) maar herby levert ook aan huis.
mijn leverancier bezorgd vanaf 30 euro(meen ik) aan huis.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Lumi krijgt niet veel naast de CB en het valt mij ook op dat haar ontlasting heel wisselend is. Soms hele kleine bijna harde keuteltjs en soms een flinke drol die wel stevig, maar minder hard is. Voor mij is er geen pijl op te trekken.
Zelf denk ik dat misschien de samenstelling van CB wel wisselend kan zijn? In de ene rol wat meer van het een en in de andere rol wat meer van wat anders?
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Heb je toevallig pas geleden kippennekken gegeven?
Sommige kippennekken bevatten meer bot dan vlees waardoor ze dus kalkpoep krijgen.
Groetjes,
Wendy
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik geef voornamelijk carnibest, met af en toe huttenkase of yoghurt, groentemix, eitje, kipvleugeltje of -nek, en hier zijn eigenlijk altijd dezelfd drollekes. Twee keer per dag, piepklein, stevig, alleen de kleur verandert soms.
Ik doe wel altijd een theelepeltje (hooguit) zonnebloemolie door het eten.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Ik geef bandit en ook daarvan hebben de honden harde ontlasting. Vroeger ook bij cb. Op aanraden van iemand geef ik er nu wat groene bladgroente doorheen ( meestal wat deelblokjes rauwe diepvriesspinazie en andijvie ) of boontjes en een lepel lijnzaad ( geen olie of gebroken kijnzaad ).
Frenk
Zeer actief

loti schreef:Ik geef bandit en ook daarvan hebben de honden harde ontlasting. Vroeger ook bij cb. Op aanraden van iemand geef ik er nu wat groene bladgroente doorheen ( meestal wat deelblokjes rauwe diepvriesspinazie en andijvie ) of boontjes en een lepel lijnzaad ( geen olie of gebroken kijnzaad ).
Gewoon van die iglo spinazie deelblokjes zeg maar? En ik heb lijnzaad van Zonnatura in huis, maar volgens mij is dat gebroken. Waarom is dat niet goed?
Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

als je een kvv / barf geeft kun je beter voor kiezen dan om
1 dag kvv te geven en de andere dag samenstellen

in kvv zit bv al zoveel% bot erin als je kippennekkjes erbij gaat geven dan geef je te veel aan calcium
in kvv zit relatief meer organen in als je ook nog pens erbij gaat geven

moetje eens een keer opletten
wanneer poep die sigaren en wanneer poep die vaker
ik vermod dat als je pens geeft dat die dan wat vaker poep
dus je kan beter voeren
bv 4 dagen kvv en 3 dagen barf
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Frenk schreef:
loti schreef:Ik geef bandit en ook daarvan hebben de honden harde ontlasting. Vroeger ook bij cb. Op aanraden van iemand geef ik er nu wat groene bladgroente doorheen ( meestal wat deelblokjes rauwe diepvriesspinazie en andijvie ) of boontjes en een lepel lijnzaad ( geen olie of gebroken kijnzaad ).
Gewoon van die iglo spinazie deelblokjes zeg maar? En ik heb lijnzaad van Zonnatura in huis, maar volgens mij is dat gebroken. Waarom is dat niet goed?
Ik geef inderdaad diepvries deelblokjes door het eten, alleen even laten ontdooien dus rauw. Volgens mij gaat het bij het lijnzaad om de "glijdende " werking en die is het meest optimaal bij heel lijnzaad. Het wordt niet verteerd, je vind het gewoon heel terug in de ontlasting. het maakt de ontlasting niet zachter maar het komt er makkelijker uit. Je kan het voor weinig geld in een reformwinkel kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”