Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met hoeveel weken mag mijn pup mee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jordi
Actief

Ongelezen bericht door Jordi »

Volgensmij is het het best als je ze pas na 7 weken ophaald...
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

mijn eerste hondje was ook 6 weken
ik raad het niemand aan
hij heeft veel gemist
was al vanaf het begin moeilijk met andere honden
en wist de taal niet voldoende
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
SannePP schreef:De fokker is geen broodfokker, heeft genoeg verstand van honden en het beste met ze voor.
welke goede fokker, fokt bewust een dergelijke kruising? :19:
broodfokkers, lijkt me niet zo moeilijk toch :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

SannePP schreef:Sh*t wat laat ik m'n eigen kennen!

Dank jullie wel. Topic kan sluiten.
Je laat inderdaad behoorlijk wat van jezelf zien. Ik heb een goed beeld.

Anne
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

starfleet schreef:
SannePP schreef:Sh*t wat laat ik m'n eigen kennen!

Dank jullie wel. Topic kan sluiten.
Je laat inderdaad behoorlijk wat van jezelf zien. Ik heb een goed beeld.

Anne
Een iets te goed beeld zelfs. :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Met hoeveel weken mag mijn pup mee?

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marjoleine schreef: Nee, en waarom is al vrij duidelijk geloof ik.
Er is echter nog iets anders dat ik tot nog toe niet heb gelezen: het is wettelijk verboden.
beter lezen dan hoor, dit is al een paar keer gezegd in dit topic ;).
Afbeelding
fromstaceyhome
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door fromstaceyhome »

als we nog ff doorgaan dan is ze bijna 7 weken en dan ken je ze ophalen :smile: :smile: :smile: :denken: :denken:
Afbeelding
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Mn pup mocht/moest ik met 7 weken halen.
Ze wilde ineens op vakantie dus toen was de boodschap kom de pup maar halen.
De dierenarts had het ze ook aangeraden om ze met 7 weken weg te doen, want dan zou moeders haar pups beu zijn.
Ondertussen weet ik beter, de moeder is de pups niet beu maar geeft juist wijze lessen die pups nodig hebben op die leeftijd.
Voor mn gevoel missen ze toch een hoop.
Chihuahuapups blijven vaak tot 10-12 weken bij de fokker.

Mijn papillonpup is nu 8 weken oud.
In Nederland zou ik haar met 8 weken mogen halen. Ze komt uit Duitsland en de fokker doet haar pups met 10 weken weg.
Prima leeftijd wat mij betreft :)
Kan ze nog mooi de wijze lessen van mams, de andere papillon's en haar zusjes meekrijgen ;)

Tuurlijk was het voor mij leuk geweest om haar zo snel mogelijk op te halen, maar is dat verstandig?!
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ik vind 6wkn wel heel erg jong hoor..
Ondanks dat moeders het drinken niet meer toelaat,had pup nog genoeg kunnen leren van de fokker/nestgenootjes/teef.

Ozzy hebben wij opgehaald toen hij op 2 dagen na 8 weken was,had hem zeker niet jonger willen hebben,denk dat hij dan een hoop gemist had.
Daarbij is als ik me niet vergis 8 weken de toegestane leeftijd het nest te verlaten

Beetje jammer dat je goed advies krijgt en er niets mee doet.
Daarbij lees ik dat je vind dat je veroordeeld word op je "kennis"..
Als je die kennis had,liet je je pup lekker zitten tot het wat ouder is :wink:
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Rabecca schreef:De dierenarts had het ze ook aangeraden om ze met 7 weken weg te doen, want dan zou moeders haar pups beu zijn.
Ondertussen weet ik beter, de moeder is de pups niet beu maar geeft juist wijze lessen die pups nodig hebben op die leeftijd.
Voor mn gevoel missen ze toch een hoop.
Chihuahuapups blijven vaak tot 10-12 weken bij de fokker.

De moeder is de pups ook niet beu. Ik heb verschillende nesten gefokt en de moeder altijd haar eigen gang laten gaan. De moeder keek altijd naar de pups om, de pups die ik zelf hield hebben nog heel wat wijze lessen van haar gehad in hun leven.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

fromstaceyhome schreef:als we nog ff doorgaan dan is ze bijna 7 weken en dan ken je ze ophalen :smile: :smile: :smile: :denken: :denken:
Helaas, ze heeft de pup al.
Mocht die 6 weken nu nog de enige "minder voorbereide" actie zijn dan nog tot daar aan toe. Maar gezien de andere vragen (ook op dit forum gesteld) heb ik toch het idee dat dit meer een impulsieve aankoop was. Zo van de buren hebben een pretnest en ik vind de puppies zo lief, ikke ook hebben! :19:
Hopelijk verdiept ze zich wat meer en gaat ze met pup op cursus. En vooral, neemt ze de tijd voor het beestje.
fromstaceyhome
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door fromstaceyhome »

oooooooooo nou en hoe gaat het nu met de pup . :denken: :denken:
hoop voor der dat het goed gaat ,want zal toch wat achterstand hebben nu .in die belangrijke weken die ze moet missen bij der moeder .hoop dat het goed gaat voor het hondje :roll: :roll: :roll:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nou TS, ik wens je veel succes met het verdere leven van je hond.
Ik hoop alleen niet dat je pup over een paar maanden of jaren op MP te vinden is wegens zgn allergie ofzo iets.
:zweep:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Wat zijn dan de meestvoorkomende problemen als je een pup al voor die 7 weken uit het nest haalt?
Alvast bedankt voor het antwoord!

EDIT: het lijkt me trouwens juist leuk wat langer te wachten! Des te leuker is als je je pup op kunt halen :)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Heb je de pup al? Hoe gaat het?
Ben wel benieuwd, als je foto's hebt, wil je die dan posten?
Afbeelding
Addy

Madison schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Wat zijn dan de meestvoorkomende problemen als je een pup al voor die 7 weken uit het nest haalt?

EDIT: het lijkt me trouwens juist leuk wat langer te wachten! Des te leuker is als je je pup op kunt halen :)
Ik heb hier een hyperaktieve stuiterbal die met vier weekjes zijn moeder verloren is, hij komt trouwens uit Spanje :wink:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Addy schreef:Ik heb hier een hyperaktieve stuiterbal die met vier weekjes zijn moeder verloren is, hij komt trouwens uit Spanje :wink:
Ach, arme schat.
Ja, ik had mijn pupje ook te vroeg, na iets van 5 weken en 6 dagen. VEEEEEELS te vroeg ik weet het. Maar de 'fokker' wilde niet langer wachten (toen wist ik ook al dat er iets niet goed zat), want het was natuurlijk geen 'echte fokker', dus. Maar goed, ik vond het zo zielig, want hij stond er echt op dat ze toen al het nest uit ging. Ik heb zo goed mogelijk proberen voor haar te zorgen, maar de zorg van een moeder neem je nooit over! Het is dus eigenlijk heel zielig voor je pup als je hem/haar te vroeg uit het nest haalt.
Bij mijn hondje merk ik niet echt raar gedrag. Ze is alleen heeeeeeeel erg onderdanig, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ja, 7 weken is idealer denk ik. maar die van mij ook opgehaald op verzoek van fokker met ruim 6,5 week.( het was geen professionele fokker, geef ik direct toe.maar wij wilden ook geen rashond) en hij wil met alle honden spelen en vind iedereen interessant. maar verder nergens bang voor of andere problemen. je weet natuurlijk niet of hij door langer in het nest te zitten minder hond en mens gericht was geworden. maar ik heb liever dit, dan met 8 of 9 weken en dat de pup zo weinig heeft meegemaakt dat het wel al angst voor iets zou hebben. maar er zullen ook honden zijn die met 6 weken nog weinig zelfvertrouwen hebben en waar het nog heel leerzaam voor is. en misschien was dat voor onze hond ook wel. alhoewel dat nu direct niet op 2 dagen aankomt denk. het zal ook wel per hond individu verschillen. maar ik heb hier natuurlijk geen bergen ervaring mee en andere mensen hier wel. en ik geloof dat als min. 7 weken beter is, dat dat ook wel zo is.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

mijn hond miste echt een hoop van de hondetaal
hij snapte bv niet wat corrigeren van een andere hond was
dat zag hij als een spelletje
en daardoor is ie wel eens flink op zn nummer gezet
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Addy

Madison schreef:
Addy schreef:Ik heb hier een hyperaktieve stuiterbal die met vier weekjes zijn moeder verloren is, hij komt trouwens uit Spanje :wink:
Ach, arme schat.
Ja, ik had mijn pupje ook te vroeg, na iets van 5 weken en 6 dagen. VEEEEEELS te vroeg ik weet het. Maar de 'fokker' wilde niet langer wachten (toen wist ik ook al dat er iets niet goed zat), want het was natuurlijk geen 'echte fokker', dus. Maar goed, ik vond het zo zielig, want hij stond er echt op dat ze toen al het nest uit ging. Ik heb zo goed mogelijk proberen voor haar te zorgen, maar de zorg van een moeder neem je nooit over! Het is dus eigenlijk heel zielig voor je pup als je hem/haar te vroeg uit het nest haalt.
Bij mijn hondje merk ik niet echt raar gedrag. Ze is alleen heeeeeeeel erg onderdanig, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Persoonlijk vind ik het ronduit misdadig tenzij er echt een gegronde reden is waarom de pup eerder weg moet
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat zijn dan de meestvoorkomende problemen
wat ik gemerkt heb

-super druk
-super zenuwachtig
-super onzer
-snel bang
-verlatingsangst

dan heb ik nog een voordeel gehad dat Happy heel erg gemoederd heeft en heel stabiel is Ruby hangt heel erg aan haar en lijk haar vaak totaal te imiteren
de eerste 2 jaar heel veel bezig geweest het blafen uit onzekerheid er uit te krijgen
met zo veel mogelijk honden en mensen in contact brengen
zorgen dat ze niet schikt dan was je weer tien stappen terug
nu is ze 4 en gaat het al heel goed ze gaat nu heel veel zonder happy mee naar buiten en is best zelfzeker gewoorden
dat hele drukke zit er nog wel in maar ze is niet zo onzeker meer
het heeft echt heel wat geduld gekost haar zo ver te krijgen
en ik kan me voor stellen met een groot ras dat je aardig in de problemen komt in veel situaties
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”