Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met hoeveel weken mag mijn pup mee?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- pammetje
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Met hoeveel weken mag mijn pup mee?
beter lezen dan hoor, dit is al een paar keer gezegd in dit topicMarjoleine schreef: Nee, en waarom is al vrij duidelijk geloof ik.
Er is echter nog iets anders dat ik tot nog toe niet heb gelezen: het is wettelijk verboden.

- fromstaceyhome
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
Mn pup mocht/moest ik met 7 weken halen.
Ze wilde ineens op vakantie dus toen was de boodschap kom de pup maar halen.
De dierenarts had het ze ook aangeraden om ze met 7 weken weg te doen, want dan zou moeders haar pups beu zijn.
Ondertussen weet ik beter, de moeder is de pups niet beu maar geeft juist wijze lessen die pups nodig hebben op die leeftijd.
Voor mn gevoel missen ze toch een hoop.
Chihuahuapups blijven vaak tot 10-12 weken bij de fokker.
Mijn papillonpup is nu 8 weken oud.
In Nederland zou ik haar met 8 weken mogen halen. Ze komt uit Duitsland en de fokker doet haar pups met 10 weken weg.
Prima leeftijd wat mij betreft
Kan ze nog mooi de wijze lessen van mams, de andere papillon's en haar zusjes meekrijgen
Tuurlijk was het voor mij leuk geweest om haar zo snel mogelijk op te halen, maar is dat verstandig?!
Ze wilde ineens op vakantie dus toen was de boodschap kom de pup maar halen.
De dierenarts had het ze ook aangeraden om ze met 7 weken weg te doen, want dan zou moeders haar pups beu zijn.
Ondertussen weet ik beter, de moeder is de pups niet beu maar geeft juist wijze lessen die pups nodig hebben op die leeftijd.
Mijn papillonpup is nu 8 weken oud.
In Nederland zou ik haar met 8 weken mogen halen. Ze komt uit Duitsland en de fokker doet haar pups met 10 weken weg.
Prima leeftijd wat mij betreft

Kan ze nog mooi de wijze lessen van mams, de andere papillon's en haar zusjes meekrijgen

Tuurlijk was het voor mij leuk geweest om haar zo snel mogelijk op te halen, maar is dat verstandig?!
- Ozzfest
- Zeer actief
Ik vind 6wkn wel heel erg jong hoor..
Ondanks dat moeders het drinken niet meer toelaat,had pup nog genoeg kunnen leren van de fokker/nestgenootjes/teef.
Ozzy hebben wij opgehaald toen hij op 2 dagen na 8 weken was,had hem zeker niet jonger willen hebben,denk dat hij dan een hoop gemist had.
Daarbij is als ik me niet vergis 8 weken de toegestane leeftijd het nest te verlaten
Beetje jammer dat je goed advies krijgt en er niets mee doet.
Daarbij lees ik dat je vind dat je veroordeeld word op je "kennis"..
Als je die kennis had,liet je je pup lekker zitten tot het wat ouder is
Ondanks dat moeders het drinken niet meer toelaat,had pup nog genoeg kunnen leren van de fokker/nestgenootjes/teef.
Ozzy hebben wij opgehaald toen hij op 2 dagen na 8 weken was,had hem zeker niet jonger willen hebben,denk dat hij dan een hoop gemist had.
Daarbij is als ik me niet vergis 8 weken de toegestane leeftijd het nest te verlaten
Beetje jammer dat je goed advies krijgt en er niets mee doet.
Daarbij lees ik dat je vind dat je veroordeeld word op je "kennis"..
Als je die kennis had,liet je je pup lekker zitten tot het wat ouder is

-
- Zeer actief
De moeder is de pups ook niet beu. Ik heb verschillende nesten gefokt en de moeder altijd haar eigen gang laten gaan. De moeder keek altijd naar de pups om, de pups die ik zelf hield hebben nog heel wat wijze lessen van haar gehad in hun leven.Rabecca schreef:De dierenarts had het ze ook aangeraden om ze met 7 weken weg te doen, want dan zou moeders haar pups beu zijn.
Helaas, ze heeft de pup al.fromstaceyhome schreef:als we nog ff doorgaan dan is ze bijna 7 weken en dan ken je ze ophalen![]()
![]()
![]()
![]()
Mocht die 6 weken nu nog de enige "minder voorbereide" actie zijn dan nog tot daar aan toe. Maar gezien de andere vragen (ook op dit forum gesteld) heb ik toch het idee dat dit meer een impulsieve aankoop was. Zo van de buren hebben een pretnest en ik vind de puppies zo lief, ikke ook hebben!

Hopelijk verdiept ze zich wat meer en gaat ze met pup op cursus. En vooral, neemt ze de tijd voor het beestje.
- fromstaceyhome
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
- Aantal honden: 1
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik heb hier een hyperaktieve stuiterbal die met vier weekjes zijn moeder verloren is, hij komt trouwens uit SpanjeMadison schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Wat zijn dan de meestvoorkomende problemen als je een pup al voor die 7 weken uit het nest haalt?
Alvast bedankt voor het antwoord!
EDIT: het lijkt me trouwens juist leuk wat langer te wachten! Des te leuker is als je je pup op kunt halen

- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Ach, arme schat.Addy schreef:Ik heb hier een hyperaktieve stuiterbal die met vier weekjes zijn moeder verloren is, hij komt trouwens uit Spanje
Ja, ik had mijn pupje ook te vroeg, na iets van 5 weken en 6 dagen. VEEEEEELS te vroeg ik weet het. Maar de 'fokker' wilde niet langer wachten (toen wist ik ook al dat er iets niet goed zat), want het was natuurlijk geen 'echte fokker', dus. Maar goed, ik vond het zo zielig, want hij stond er echt op dat ze toen al het nest uit ging. Ik heb zo goed mogelijk proberen voor haar te zorgen, maar de zorg van een moeder neem je nooit over! Het is dus eigenlijk heel zielig voor je pup als je hem/haar te vroeg uit het nest haalt.
Bij mijn hondje merk ik niet echt raar gedrag. Ze is alleen heeeeeeeel erg onderdanig, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ja, 7 weken is idealer denk ik. maar die van mij ook opgehaald op verzoek van fokker met ruim 6,5 week.( het was geen professionele fokker, geef ik direct toe.maar wij wilden ook geen rashond) en hij wil met alle honden spelen en vind iedereen interessant. maar verder nergens bang voor of andere problemen. je weet natuurlijk niet of hij door langer in het nest te zitten minder hond en mens gericht was geworden. maar ik heb liever dit, dan met 8 of 9 weken en dat de pup zo weinig heeft meegemaakt dat het wel al angst voor iets zou hebben. maar er zullen ook honden zijn die met 6 weken nog weinig zelfvertrouwen hebben en waar het nog heel leerzaam voor is. en misschien was dat voor onze hond ook wel. alhoewel dat nu direct niet op 2 dagen aankomt denk. het zal ook wel per hond individu verschillen. maar ik heb hier natuurlijk geen bergen ervaring mee en andere mensen hier wel. en ik geloof dat als min. 7 weken beter is, dat dat ook wel zo is.
- pammetje
- Zeer actief
mijn hond miste echt een hoop van de hondetaalMadison schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Wat zijn dan de meestvoorkomende problemen als je een pup al voor die 7 weken uit het nest haalt?
Alvast bedankt voor het antwoord!
EDIT: het lijkt me trouwens juist leuk wat langer te wachten! Des te leuker is als je je pup op kunt halen
hij snapte bv niet wat corrigeren van een andere hond was
dat zag hij als een spelletje
en daardoor is ie wel eens flink op zn nummer gezet

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Persoonlijk vind ik het ronduit misdadig tenzij er echt een gegronde reden is waarom de pup eerder weg moetMadison schreef:Ach, arme schat.Addy schreef:Ik heb hier een hyperaktieve stuiterbal die met vier weekjes zijn moeder verloren is, hij komt trouwens uit Spanje
Ja, ik had mijn pupje ook te vroeg, na iets van 5 weken en 6 dagen. VEEEEEELS te vroeg ik weet het. Maar de 'fokker' wilde niet langer wachten (toen wist ik ook al dat er iets niet goed zat), want het was natuurlijk geen 'echte fokker', dus. Maar goed, ik vond het zo zielig, want hij stond er echt op dat ze toen al het nest uit ging. Ik heb zo goed mogelijk proberen voor haar te zorgen, maar de zorg van een moeder neem je nooit over! Het is dus eigenlijk heel zielig voor je pup als je hem/haar te vroeg uit het nest haalt.
Bij mijn hondje merk ik niet echt raar gedrag. Ze is alleen heeeeeeeel erg onderdanig, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
wat ik gemerkt hebMadison schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Wat zijn dan de meestvoorkomende problemen
-super druk
-super zenuwachtig
-super onzer
-snel bang
-verlatingsangst
dan heb ik nog een voordeel gehad dat Happy heel erg gemoederd heeft en heel stabiel is Ruby hangt heel erg aan haar en lijk haar vaak totaal te imiteren
de eerste 2 jaar heel veel bezig geweest het blafen uit onzekerheid er uit te krijgen
met zo veel mogelijk honden en mensen in contact brengen
zorgen dat ze niet schikt dan was je weer tien stappen terug
nu is ze 4 en gaat het al heel goed ze gaat nu heel veel zonder happy mee naar buiten en is best zelfzeker gewoorden
dat hele drukke zit er nog wel in maar ze is niet zo onzeker meer
het heeft echt heel wat geduld gekost haar zo ver te krijgen
en ik kan me voor stellen met een groot ras dat je aardig in de problemen komt in veel situaties