Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fientje is niet lekker :-( *toch naar DA geweest*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Fientje is niet lekker :-( *toch naar DA geweest*

Ongelezen bericht door Tamara. »

Vannacht rond een uur of vier werd ik wakker van een hond met kokhals geluiden. Ik m'n bed uit, was het Fien die helemaal niet lekker was en gal braakte. Onderweg naar de keuken om een sopje te maken zag ik dat ze ook in de huiskamer had gepoept, 2x en het een was helemaal water.

Ze was dus echt niet lekker :jank: Toen we even buiten waren was ze voor haar doen ook echt rustig en een beetje sloom :(:

Haar mee naar bed genomen waar ze meteen weer in diepe slaap is gevallen, bij mij kwam de slaap niet meer, omdat ik alleen maar naar haar aan het luisteren was.

Vanmorgen heeft ze nog een klein beetje gal gespuugd dus ik dacht ook dat het kon komen omdat ze niets meer in haar maag had. Kipfilet in bouilon gekookt en met wat rijstwater aan haar gegeven wat er met moeite in ging. Ze heeft uit zichzelf wel wat water gedronken. Daarna knapte zie iets op en na de hele morgen geslapen te hebben -wat helemaal niets voor haar is- werd ze alweer wat levendiger en wilde zelfs met Bowie spelen.

Omdat het al heel wat beter ging heb ik haar nog een klein beetje kipfilet gegeven zodat ze in ieder geval iets at. Dit ging er al met meer smaak in maar nog steeds niet zoals ik van Fien gewend ben.

Helaas heeft ze net de kipfilet weer uitgespuugd en ligt ze weer te slapen :jank:

Bij een volwassen hond zou ik het gewoon even aankijken hoe het gaat, maar met een pup?
Ik heb mezelf tot eind van de middag gegeven om te kijken hoe het gaat en anders ga ik naar de DA hoor.

2 weken geleden heb ik haar ontwormt en zat er 1 dood lintwormpje in haar ontlasting, daarna niets meer. Zal het toch iets met wormen te maken kunnen hebben? Ook omdat ik het topic van Madelief in mijn achterhoofd heb. Maar ja, ik durf haar nu ook geen ontwormingstabletje te geven, nu ze zo is.

Zit me ook suf te piekeren maar gister heeft ze helemaal niets raars gegeten of iets van straat gegeten wat het kan zijn.

Ik vind dit vreselijk, wil m'n terror pup terug :jank:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 25 mei 2008 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Sterkte met de kleine meid! Hoop dat ze vanmiddag weer als vanouds is!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Arm ding.
Je hebt groot gelijk als je naar de da zou gaan, ze is nog zo jong.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach gos arme Fien. :jank: Ik zou ook vandaag naar de da gaan hoor met zo'n pupje.
Moos had als pup vrij vaak last van zijn maag/darmen en de da had dan altijd wel iets waardoor hij heel snel weer opknapte.

Beterschap voor het meiske! Dat ze maar snel weer druk draakje mag zijn!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

bah, sneu hoor! als je het niet vertrouwt zou ik ook naar de da gaan. zorg idd dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. beterschapjes!!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Beterschap voor Fientje Tamara ik hoop dat ze snel opknapt :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, Fientje ziek!
Beterschap gewenst enne... idd naar de da als je het niet vertrouwd.
(Dehydratie moet je niet hebben... :(: ).
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:o jee, fientje :(: .

wat bedoel je met lintwormpje, tamara - die zijn toch niet echt klein te noemen?

ik zou haar iig even niks meer te eten geven, alleen drinken. dat eten kan ze nog rustig missen namelijk maar drinken niet.

heb je geen primperan in huis?
Het was een lintworm van ongeveer 7cm, ik heb ze wel eens veel langer gezien vandaar is deze, in mijn beleving klein :wink:

Ze heeft net uit zichzelf al water gedronken en ze liep net al met een speeltje in haar bek. Er zit in ieder geval weer beweging in...

Primperan heb ik niet in huis, dit is niet vrij verkrijgbaar en de DA wilde het me ook niet geven om het "zomaar" in huis te hebben. Dit heb ik al een keer gevraagd :boos:
Tamara.
Zeer actief

Hutsje schreef:bah, sneu hoor! als je het niet vertrouwt zou ik ook naar de da gaan. zorg idd dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. beterschapjes!!
Vanmorgen heeft ze wel wat bouilon binnen gekregen, met moeite, maar het was iets.

En net heeft ze uit zichzelf een paar behoorlijke slokken water gedronken, dat is voor mij het belangrijkste, dat ze in ieder geval drinkt.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik vind dat ook helemaal niks , die kleintjes en dan zo ziek terwijl ik met de groters heel makkelijk ben en het altijd een paar dagen aankijk.
Hou het maar goed in de gaten en anders gewoon naar de DA hoor.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

arme Fientje, geef een klein beetje verdunde bouillon anders.
Beterschap hoor
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:vreemd, hoe komt ze daaraan :denken: ? zoveel vlooien of muizen kan ze nog niet gegeten hebben toch :oeps: ?
nu ja, van een lintworm worden ze niet ziek en zou ze (zoals yanthe van madelief) misselijk van de spoelwormen zijn geweest dan zou ze er ook uitgebraakt hebben.

Nouuuuu, ik heb misschien een vermoeden waar die vandaan komt hoor... :oeps: Met Fien haar neus is namelijk helemaal nietsss mis en ze heeft al een keer een dode merel gevonden een dode meerkoet, vogel en een dode muis. Op zulke momenten is het net een wild hondje dus het heeft me wat moeite gekost om het los te krijgen :ugh:
Inge O schreef: maar gelukkig lijkt het al wat beter te gaan. hoogstwaarschijnlijk een vervelende kinderinfectie, hopen maar :wink: .
Het lijkt er wel op, ja, dat het beter gaat. Ook net heeft ze weer wat gedronken en loopt nu een beetje door het huis heen (ik hoop op zoek naar kattekwaad :mrgreen: )
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gelukkig dat het al wat beter gaat!
Ook even de temperatuur in de gaten houden he? Heeft ze er koorts bij en gaat ze weer braken/erg aan de diarree, dan zou ik bij zo'n kleintje ook de dierenarts belen.

Veel beterschap voor Fientje :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ahhhh kleine hummeltjes die niet lekker zijn... :jank:
Voor hun niet leuk en voor jezelf al helemaal niet natuurlijk!
Ik hoop dat ze gauw weer de terror Fien uithangt :ok:
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Beterschap :ok:
Tamara.
Zeer actief

Ook al ging het iets beter met Fien toch ben ik even naar de DA gegaan. Ze was nog niet zoals ik haar wilde zien en ik wilde op deze manier niet de nacht in gaan.

Ze had sowieso geen koorts en de DA heeft voor de zekerheid een giardia test gedaan welke negatief was. Buik voelde ook goed aan en voelde ook leeg aan. Zo op het eerste gezicht niet iets wat er in zit wat er niet in hoort.

Ze heeft een injectie Cerenia gekregen tegen de misselijkheid en voor de zekerheid tabletjes tegen de diaree.

Dit keer heb ik ook tabletjes Cerenia meegekregen om in huis te hebben. Dit is in de plaats van Primperan gekomen.

Toch blij dat ik even ben gegaan :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Goed dat je gegaan bent....... :ok: .........Dan weet je tenminste wat :wink:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hoe is het nu met fientje? alweer druk met kattekwaad uithalen? :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gelukkig dat er niks geks gevonden is en jij bent nu vast een stuk geruster :ok:

Kom Fientje, laat vrouwtje weer even lachen of boos worden om je gekke streken :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Groot gelijk dat je gegaan bent!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ze zo klein zijn dan loop ik ook iets harder hoor, ik hoop dat ze snel weer je eigen terrorpupje zal zijn :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Joh, beterschap hoor met Fientje :ok:
Ik hoop dat ze nu weer vlot de ondeugende Fien wordt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamara.
Zeer actief

C@rmen schreef:Hoe is het nu met fientje? alweer druk met kattekwaad uithalen? :mrgreen:
Nee, nog niet helemaal :wink: Ze heeft al wel een kleine opleving gehad en heeft even in Bowie haar nek gehangen maar nu ligt ze weer lekker te slapen. Ze kijkt in ieder geval al wel wat helder en wakker uit haar ogen en sinds vanmiddag half vier ook niet meer overgegeven. Drinken doet ze gelukkig goed.
Caro. schreef:Gelukkig dat er niks geks gevonden is en jij bent nu vast een stuk geruster :ok:

Kom Fientje, laat vrouwtje weer even lachen of boos worden om je gekke streken :wink:
Geruster ben ik zeker ja, ben blij dat ik ben gegaan.

Ik keek erg uit naar de dag dat ze íetsie pietsie rustiger zou worden maar zoals nu vind ik er geen zak aan (de reden waarom ze nu rustig is even buiten beschouwing gelaten :wink: ). Als ze straks al haar streken weer terug heeft ga ik er nog meer van genieten :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Ah gossie, arme Fientje en arme Tamara...
Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op en haalt ze al haar ondeugende streken weer uit.
Beterschapsknuffeltje voor d'r.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

He bah, dat is helemaal niks, zo'n ziek pupje. Goed dat je naar de da geweest bent, voelt het toch prettiger om de nacht in te gaan. Beterschap Fientje, dat je maar snel de boel weer op stelten zet :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

alles goed gegaan vannacht?
:pop:
Tamara.
Zeer actief

pooh schreef:alles goed gegaan vannacht?
Mwah... Het kan vele malen beter :(: Het enige positieve is dat ze niet meer heeft overgegeven en dat ze heel iets helderder is en uit zichzelf goed drinkt.
Eten wil ze ze niet en vanmorgen kwam er ontlasting als een straal water weer uit. Gelukkig geen bloed erbij.

Heb de DA weer gesproken, en als het zo blijft ga ik vanavond weer langs. Wat ze moeten onderzoeken weet ik niet maar ik vind dit helemaal niks en dan onderzoeken ze maar wat.
Neem dan voor de zekerheid al wat water/ontlasting mee (als er nog iets uit kan komen :roll: ) dan heb ik in ieder geval iets waar ze wat mee kunnen.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

He getver, klinkt helemaal niet leuk.
Snel beter worden puppekind !
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Beterschap voor Fientje (en sterkte voor jou)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

oh bah Tamara, dat is helemaal niets zo.

Ik geef trouwens (ook bij pups ) wel eens Staupecid (vrij verkrijgbaar bij de dierenwinkel) Het is een mineralen goedje wat de spijsvertering een flinke boost geeft. Het heeft hier altijd als een tierelier gewerkt. Misschien zou je het ook kunnen halen. Het kan in ieder geval geen kwaad, als het niet werkt kan het ook geen kwaad.

Ik hoop dat Fientje snel herstelt.
:pop:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”