Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meerdere honden tegelijk eten
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
meerdere honden tegelijk eten
voor degene die meerdere honden hebben;
kunne jullie gewoon weglopen terwijl de dieren aan het eten zijn?
of gaan ze dan elkaars eten opeten?
Ik sta er namelijk nog steeds van te kijken dat het hier allemaal zo goed gaat, ik kan gerust naar boven lopen en iedereen blijft gewoon bij zn eigen bak eten en als het op is lopen ze weg,had ik eigenlijk wel anders verwacht met 3 honden
Ik sta er namelijk nog steeds van te kijken dat het hier allemaal zo goed gaat, ik kan gerust naar boven lopen en iedereen blijft gewoon bij zn eigen bak eten en als het op is lopen ze weg,had ik eigenlijk wel anders verwacht met 3 honden
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: meerdere honden tegelijk eten
Hier eten ze in een paar groepjes en binnen die groepjes respecteren ze elkaar. Ga ik ze husselen dan gaat er gejat worden bij het leven, dus dat doen we maar nietIrene schreef:voor degene die meerdere honden hebben;

Ik blijf er wel altijd bij. Maar goed, we hebben het dan over maximaal 5 minuten en dan kan ik weer bakken gaan verzamelen. Meestal is het gewoon een rondje lopen, tegen de tijd dat de laatsten krijgen hebben de eersten het al op.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nanni kreeg in de keuken, Tuana in de woonkamer en later op de gang, omdat daar de voorstandaard heen verhuisde. Nanni kreeg als eerst, 1/2 tot 2/3 minder dan Tuana, maar toch was Tuana vaak eerder klaar. Dan moet je echt er bij blijven en pas als Nanni wegloopt, rent Tuana naar de bak. Soms had ze geluk, zaten er nog wat brokjes in.
tuana verdedigt haar bak en Nanni laat zich wegjagen
Naja, Tuana duikt er met der lompe kop gewoon zo huppa in 
tuana verdedigt haar bak en Nanni laat zich wegjagen

- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier krijgen ze ook bij elkaar eten, geen probleem. De jongste zitten in de bench ivm opeten van elkaars eten. Kira eet soms niet heel haar bak leeg en dan wil mn reu het weleens op eten maar dat mag ie niet als ze in de buurt is haha en dat weet ie maar soms is ie zo lomp en dan probeert ie het en dan krijgt ie weer op zn donder en dan rent ie snel naar zn eigen bak 

Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, ik blijf er bij. Maar dat heeft niet met afpakken van elkaars eten te maken (dat doen ze domweg niet) maar wel met het feit dat ik oa (vlees)bot voer en dat toch graag in de gaten houd.
Als ze een moeilijk bot hebben (een strot of een schouder of een kop) dan kan het soms wel een half uur duren voor het op is. Dan ga ik in de tussentijd een beetje onkruid wieden of zo (ik voer de honden in de tuin
).
Als ze een moeilijk bot hebben (een strot of een schouder of een kop) dan kan het soms wel een half uur duren voor het op is. Dan ga ik in de tussentijd een beetje onkruid wieden of zo (ik voer de honden in de tuin

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier eet iedereen op zijn/haar eigen plek maar ik blijf wel even in de buurt heb namelijk 1 veelvraat die voor haar eigen bak baknijd heeft...dus ff in de gaten houden maae eigenlijk is alles binnen 30 seconden op.
Alleen met de verse lappen gaan ze echt apart.. 1 in de bench de ander op zijn kleed en de ander mag gewoon los... als ze buiten eten dan zit er 1 achter konijnenren delen en de andere los.
Alleen met de verse lappen gaan ze echt apart.. 1 in de bench de ander op zijn kleed en de ander mag gewoon los... als ze buiten eten dan zit er 1 achter konijnenren delen en de andere los.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier eten ze samen in de keuken, Ben heeft het altijd binnen een paar tellen op ( Ducks ) en Osa doet er veel langer over ( brokken ) en aangezien Ben het echt niet in zijn kop zal halen om bij haar bak in de buurt te komen als ze eet, gaat dat prima, alleen als het andersom zou zijn ( Osa snel klaar, Ben niet snel klaar, zouden er wel problemen van kunnen komen )
Ik blijf er trouwens niet bij
Wel als Osa haar medicijnen krijgt, maar dat lijkt me logisch 
Ik blijf er trouwens niet bij

Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 23 mei 2008 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Hier wordt gebarft dus doen de hondne er soms wel een tijdje over voor het op is.
We letten op tijdens het eten en zorgen dat iedere hond de tijd en de ruimte krijgt om zijn eten rustig te eten,zeker als ze alle 5 bij elkaar zijn..
Ze eten in de tuin als het weer het toelaat en Micron eet vaak in de badkamer of als we bij Jan thuis zijn op het toilet.
We letten op tijdens het eten en zorgen dat iedere hond de tijd en de ruimte krijgt om zijn eten rustig te eten,zeker als ze alle 5 bij elkaar zijn..
Ze eten in de tuin als het weer het toelaat en Micron eet vaak in de badkamer of als we bij Jan thuis zijn op het toilet.
- Moos2007
- Actief
Die van mij krijgen alletwee in de keuken eten en ik loop gewoon weg. als de een klaar is gaat ie wel bij de ander kijken maar komt niet te dicht in de buurt dus ik hoor nooit gegrom ofzo. Gina moest je vroeger wel altijd opsluiten omdat ze alle andere bakken leegvrat maar toen ze eenmaal oud en krakkemikkig was moest ik haar apart zetten juist omdat anders haar eten werd gejat.
-
- Zeer actief
Hier heeft ieder z`n eigen plekkie, maar wel allemaal in de keuken, geen baknijd, maar ik blijf er wel altijd bij totdat de bakken leeg zijn
Als ik een nestje heb, dan staat de kist in de keuken en hebben ze allemaal een plekje in de kamer, maar dan is er de eerste tijd paniek, van waar moet ik eten
Tegen de tijd dat ze daar duidelijk hun plekkie hebben geaccepteerd, zijn de hondjes weg en hebben ze hun oude plek weer terug in de keuken en ik kan merken dat ze dat best weer fijn vinden, ze lopen dan ook allemaal rechtstreeks naar hun eigen plek toe.

Als ik een nestje heb, dan staat de kist in de keuken en hebben ze allemaal een plekje in de kamer, maar dan is er de eerste tijd paniek, van waar moet ik eten

Tegen de tijd dat ze daar duidelijk hun plekkie hebben geaccepteerd, zijn de hondjes weg en hebben ze hun oude plek weer terug in de keuken en ik kan merken dat ze dat best weer fijn vinden, ze lopen dan ook allemaal rechtstreeks naar hun eigen plek toe.

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier eten ze apart.
Nika eet in de kamer, Marouck in de keuken en Biène in de kennel of in de gang. Ze komen pas weer bij elkaar als alles op is, anders is het wachten op oorlog (met name Biène is nogal fel op eten).
Nika eet in de kamer, Marouck in de keuken en Biène in de kennel of in de gang. Ze komen pas weer bij elkaar als alles op is, anders is het wachten op oorlog (met name Biène is nogal fel op eten).

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- balls & bones
- Actief
-
- Zeer actief
Ja, kluiven doen ze hier apart, tenminste, de vier Mechelaars is geen probleem, maar die Teckelballs & bones schreef:Ze eten bij mij allebei Duck en dat is binnen 20 seconden weg. Alleen duck kunnen ze in dezelfde ruimte eten maar ik geef er vaak een bullepeesje bij zodat ze een poosje langer zoet zijn, dan eten ze allebei in hun eigen bench met het deurtje dicht anders wordt het een bloederig geheel vrees ik.

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
ik zeg maar niet dat de poesen zelfs ook gewoon mee staan te eten geregeldponne schreef:Toppunt van verdraagzaamheidtwinkeltje schreef:hier eten ze samen en als ze brokken eten zelfs samen uit 1 bak eerst gaf ik ze altijd appart maardan aten ze samen bijde bakjes om beurte leeg dus dan maar 1 bak
dan lijken het helemaal watjes :N:
- iones
- Zeer actief
De honden hier weten dat ze niet aan elkaars bak mogen komen. MAar Sokkie is nogal een aarzelende muts die vaak geen honger heeft. EN dan druipt ze af. En dan duiken de andere 2 in haar bak als ik niet kijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier alles apart. Eva en Dapper vechten om hun eten dus die kunnen niet samen eten. Als Dapper naar Eva kijkt klinkt er al diep gegrom in de bench en als hij komt kijken hakt ze in de tralies
Dapper doet niks tot een hond een hap uit zijn bak neemt. Dus bij ons is het duidelijk beter iedereen van elkaar te scheiden rondom eten. Pas als ze allemaal klaar zijn krijgen ze een kluifje, Dapper en Cleo samen want Cleo laat Dapper wel met rust. Andersom mag Dapper de kluif gewoon afpakken. Eva eet 2 kluifjes in de bench en rust even uit. Dan is het hele eten-ritueel weer afgewerkt en zijn ze weer poeslief naar elkaar. Eten vergeten denk ik altijd maar.
Wij kunnen wel alles doen met hun eten en de bakken gelukkig

Wij kunnen wel alles doen met hun eten en de bakken gelukkig

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
We hebben het voordeel dat de voerbakken ieders aan 1 kant van de kamer staan dus redelijk ver van elkaar. Ik blijf er altijd bij omdat Nilo dus wel zijn eten zo snel mogelijk op eet en dan naar Nora's bak vliegt. Andersom gebeurt dit niet maar dat is misschien ook omdat Nilo's bak in zijn bench staat.