Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meerdere honden tegelijk eten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

meerdere honden tegelijk eten

Ongelezen bericht door Irene »

voor degene die meerdere honden hebben;
kunne jullie gewoon weglopen terwijl de dieren aan het eten zijn?
of gaan ze dan elkaars eten opeten?
Ik sta er namelijk nog steeds van te kijken dat het hier allemaal zo goed gaat, ik kan gerust naar boven lopen en iedereen blijft gewoon bij zn eigen bak eten en als het op is lopen ze weg,had ik eigenlijk wel anders verwacht met 3 honden
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: meerdere honden tegelijk eten

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Irene schreef:voor degene die meerdere honden hebben;
kunne jullie gewoon weglopen terwijl de dieren aan het eten zijn?
of gaan ze dan elkaars eten opeten?
Ik sta er namelijk nog steeds van te kijken dat het hier allemaal zo goed gaat, ik kan gerust naar boven lopen en iedereen blijft gewoon bij zn eigen bak eten en als het op is lopen ze weg,had ik eigenlijk wel anders verwacht met 3 honden
Hier eten ze in een paar groepjes en binnen die groepjes respecteren ze elkaar. Ga ik ze husselen dan gaat er gejat worden bij het leven, dus dat doen we maar niet :mrgreen:
Ik blijf er wel altijd bij. Maar goed, we hebben het dan over maximaal 5 minuten en dan kan ik weer bakken gaan verzamelen. Meestal is het gewoon een rondje lopen, tegen de tijd dat de laatsten krijgen hebben de eersten het al op.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

5 minuten? Mag 30 seconden ook? Maar iedereen eet op zijn eigen plek en ik sta daartussen en hou toezicht. Natuurlijk is het met de lege bakken stuivertje wisselen om te kijken of die ander ook lekker eten had.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni kreeg in de keuken, Tuana in de woonkamer en later op de gang, omdat daar de voorstandaard heen verhuisde. Nanni kreeg als eerst, 1/2 tot 2/3 minder dan Tuana, maar toch was Tuana vaak eerder klaar. Dan moet je echt er bij blijven en pas als Nanni wegloopt, rent Tuana naar de bak. Soms had ze geluk, zaten er nog wat brokjes in.

tuana verdedigt haar bak en Nanni laat zich wegjagen :19: Naja, Tuana duikt er met der lompe kop gewoon zo huppa in :mrgreen:
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Hier krijgen ze ook bij elkaar eten, geen probleem. De jongste zitten in de bench ivm opeten van elkaars eten. Kira eet soms niet heel haar bak leeg en dan wil mn reu het weleens op eten maar dat mag ie niet als ze in de buurt is haha en dat weet ie maar soms is ie zo lomp en dan probeert ie het en dan krijgt ie weer op zn donder en dan rent ie snel naar zn eigen bak :mrgreen:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy en Spike krijgen altijd samen. Kunnen gewoon weg lopen.
Spike komt niet aan Daisy d´r brokjes als ze niet meer hoeft.
Met Kivo ligt het anders. Daisy eet niet altijd alles op, dan moet ik er wél bij blijven, anders begint Spike eraan, en dan krijgt hij te veel.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Gescheiden eten, die kleine is een zakkenroller.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb 2 honden en kan gewoon weg lopen als ze eten krijgen. Ze blijven netjes van elkaars eten af :wink:
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Het is dat ze bij mij het voer nooit laten staan maar dan zal ongetwijfeld een ander het wel opeten denk ik
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, ik blijf er bij. Maar dat heeft niet met afpakken van elkaars eten te maken (dat doen ze domweg niet) maar wel met het feit dat ik oa (vlees)bot voer en dat toch graag in de gaten houd.
Als ze een moeilijk bot hebben (een strot of een schouder of een kop) dan kan het soms wel een half uur duren voor het op is. Dan ga ik in de tussentijd een beetje onkruid wieden of zo (ik voer de honden in de tuin :wink: ).
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Rosita Compagner schreef:5 minuten? Mag 30 seconden ook? Maar iedereen eet op zijn eigen plek en ik sta daartussen en hou toezicht. Natuurlijk is het met de lege bakken stuivertje wisselen om te kijken of die ander ook lekker eten had.
Als er geen groot vleesbot bijzit dan mag 30 seconden ook :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier eet iedereen op zijn/haar eigen plek maar ik blijf wel even in de buurt heb namelijk 1 veelvraat die voor haar eigen bak baknijd heeft...dus ff in de gaten houden maae eigenlijk is alles binnen 30 seconden op.
Alleen met de verse lappen gaan ze echt apart.. 1 in de bench de ander op zijn kleed en de ander mag gewoon los... als ze buiten eten dan zit er 1 achter konijnenren delen en de andere los.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier eten ze samen in de keuken, Ben heeft het altijd binnen een paar tellen op ( Ducks ) en Osa doet er veel langer over ( brokken ) en aangezien Ben het echt niet in zijn kop zal halen om bij haar bak in de buurt te komen als ze eet, gaat dat prima, alleen als het andersom zou zijn ( Osa snel klaar, Ben niet snel klaar, zouden er wel problemen van kunnen komen )

Ik blijf er trouwens niet bij :wink: Wel als Osa haar medicijnen krijgt, maar dat lijkt me logisch :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 23 mei 2008 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

Hier eten ze alle 4 tegelijk binnen 1 min alles schoon op
Ik hoef er niet bij te blijven trouwens ze blijven van elkaars bakken af
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier wordt gebarft dus doen de hondne er soms wel een tijdje over voor het op is.
We letten op tijdens het eten en zorgen dat iedere hond de tijd en de ruimte krijgt om zijn eten rustig te eten,zeker als ze alle 5 bij elkaar zijn..
Ze eten in de tuin als het weer het toelaat en Micron eet vaak in de badkamer of als we bij Jan thuis zijn op het toilet.
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Die van mij krijgen alletwee in de keuken eten en ik loop gewoon weg. als de een klaar is gaat ie wel bij de ander kijken maar komt niet te dicht in de buurt dus ik hoor nooit gegrom ofzo. Gina moest je vroeger wel altijd opsluiten omdat ze alle andere bakken leegvrat maar toen ze eenmaal oud en krakkemikkig was moest ik haar apart zetten juist omdat anders haar eten werd gejat.
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Hier heeft ieder z`n eigen plekkie, maar wel allemaal in de keuken, geen baknijd, maar ik blijf er wel altijd bij totdat de bakken leeg zijn :mrgreen:
Als ik een nestje heb, dan staat de kist in de keuken en hebben ze allemaal een plekje in de kamer, maar dan is er de eerste tijd paniek, van waar moet ik eten :mrgreen:
Tegen de tijd dat ze daar duidelijk hun plekkie hebben geaccepteerd, zijn de hondjes weg en hebben ze hun oude plek weer terug in de keuken en ik kan merken dat ze dat best weer fijn vinden, ze lopen dan ook allemaal rechtstreeks naar hun eigen plek toe.
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

hier eet alles apart, gewoon om conflicten te voorkomen.
En als ze niet gescheiden zijn eten de dames zo gauw mogelijk hun bak leeg om vervolgens bij Josh te gaan stelen, zijn ze gescheiden eten ze ietsjes rustiger. Maar dat scheelt ook geen minuten :roll:
Groetjes,
Wendy
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier eten ze apart.
Nika eet in de kamer, Marouck in de keuken en Biène in de kennel of in de gang. Ze komen pas weer bij elkaar als alles op is, anders is het wachten op oorlog (met name Biène is nogal fel op eten). :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

Ze eten bij mij allebei Duck en dat is binnen 20 seconden weg. Alleen duck kunnen ze in dezelfde ruimte eten maar ik geef er vaak een bullepeesje bij zodat ze een poosje langer zoet zijn, dan eten ze allebei in hun eigen bench met het deurtje dicht anders wordt het een bloederig geheel vrees ik.
ponne
Zeer actief

balls & bones schreef:Ze eten bij mij allebei Duck en dat is binnen 20 seconden weg. Alleen duck kunnen ze in dezelfde ruimte eten maar ik geef er vaak een bullepeesje bij zodat ze een poosje langer zoet zijn, dan eten ze allebei in hun eigen bench met het deurtje dicht anders wordt het een bloederig geheel vrees ik.
Ja, kluiven doen ze hier apart, tenminste, de vier Mechelaars is geen probleem, maar die Teckel :eek: , die gaat dus apart met haar botje :pffff:
Afbeelding

men wordt.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hier eten ze samen en als ze brokken eten zelfs samen uit 1 bak eerst gaf ik ze altijd appart maardan aten ze samen bijde bakjes om beurte leeg dus dan maar 1 bak
Afbeelding
ponne
Zeer actief

twinkeltje schreef:hier eten ze samen en als ze brokken eten zelfs samen uit 1 bak eerst gaf ik ze altijd appart maardan aten ze samen bijde bakjes om beurte leeg dus dan maar 1 bak
Toppunt van verdraagzaamheid :ok:
Afbeelding

men wordt.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ponne schreef:
twinkeltje schreef:hier eten ze samen en als ze brokken eten zelfs samen uit 1 bak eerst gaf ik ze altijd appart maardan aten ze samen bijde bakjes om beurte leeg dus dan maar 1 bak
Toppunt van verdraagzaamheid :ok:
ik zeg maar niet dat de poesen zelfs ook gewoon mee staan te eten geregeld
dan lijken het helemaal watjes :N:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De honden hier weten dat ze niet aan elkaars bak mogen komen. MAar Sokkie is nogal een aarzelende muts die vaak geen honger heeft. EN dan druipt ze af. En dan duiken de andere 2 in haar bak als ik niet kijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Full Monty
Zeer actief
Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Full Monty »

brokken worden hier door de tuin gestrooid, een waar zoekfestijn voor allemaal. Alle andere dingen die niet strooibaar zijn belanden op 1 grote schaal die binnen 6 seconden dan wel helemaal leeg is.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier alles apart. Eva en Dapper vechten om hun eten dus die kunnen niet samen eten. Als Dapper naar Eva kijkt klinkt er al diep gegrom in de bench en als hij komt kijken hakt ze in de tralies :smile: Dapper doet niks tot een hond een hap uit zijn bak neemt. Dus bij ons is het duidelijk beter iedereen van elkaar te scheiden rondom eten. Pas als ze allemaal klaar zijn krijgen ze een kluifje, Dapper en Cleo samen want Cleo laat Dapper wel met rust. Andersom mag Dapper de kluif gewoon afpakken. Eva eet 2 kluifjes in de bench en rust even uit. Dan is het hele eten-ritueel weer afgewerkt en zijn ze weer poeslief naar elkaar. Eten vergeten denk ik altijd maar. :ok:

Wij kunnen wel alles doen met hun eten en de bakken gelukkig :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik blijf er altijd bij, een aantal zitten apart en een aantal kan samen eten.
Ik loop geen enkel risico omdat ik een grote roedel heb :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

allemaal een eigen bak op een eigen plek, buiten, en ik blijf erbij want ik wil geen herrie om eten. De katten eten in de garage.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

We hebben het voordeel dat de voerbakken ieders aan 1 kant van de kamer staan dus redelijk ver van elkaar. Ik blijf er altijd bij omdat Nilo dus wel zijn eten zo snel mogelijk op eet en dan naar Nora's bak vliegt. Andersom gebeurt dit niet maar dat is misschien ook omdat Nilo's bak in zijn bench staat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”