Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dat was ff schrikken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Frenk schreef:
Oh gelukkig, het dynamische duo compleet :ok:
hahaha
dan mis je er nog een paar
we zijn meestal met vieren :ok:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Frenk schreef:
Anne Panne schreef:mensen moeten een voorbeeld hebben van hoe het ook kan toch?
Dat ben ik helemaal met je eens :ok: Het wordt alleen tijd dat je dat dan eens gaat laten zien :mrgreen:
dat doet pammetje toch ook? :pffff:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Anne Panne schreef:dat doet pammetje toch ook? :pffff:
onverantwoordelijk en patsen met een potentieel gevaarlijke hond...

right... :roll:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Frenk schreef:

hahahahahahahahaha
ik zie hier zo goed dat jij mij niet kent hahahahahah
en mn hond evenmin
maar ja ik laat je maar
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Limanade
Zeer actief

Frenk schreef:

vind ik toch echt knap van je.. dat je dat door een beeldschermpje kan zien.. :roll:
Afbeelding

Frenk
Zeer actief

pammetje schreef:hahahahahahahahaha
ik zie hier zo goed dat jij mij niet kent hahahahahah
en mn hond evenmin
maar ja ik laat je maar
Ach stel je aan...

Je vertelt net zelf dat je die domme mensen even hebt laten zien hoe het hoort door Bob los te klikken en met hem los langs die honden te lopen... Dat terwijl je even daarvoor nog tegen ze stond te gillen hoe fout het wel niet kon gaan als zij hun honden niet terug haalden...

Meisje, heb je ooit gehoord van de uitdrukking "de kat op het spek binden"? (Of "de put dempen als het kalf verdronken is" :N: )
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Anne Panne schreef:vind ik toch echt knap van je.. dat je dat door een beeldschermpje kan zien.. :roll:
Niets knaps aan. Dat heet begrijpend lezen en de bron is Pammetje zelf.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

heb jij wel eens gehoord van: 'overdrijven is ook een vak' en ' de beste stuurlui staan aan wal' ?
Afbeelding

Frenk
Zeer actief

Anne Panne schreef:heb jij wel eens gehoord van: 'overdrijven is ook een vak' en ' de beste stuurlui staan aan wal' ?
Van overdrijven is geen sprake als je gewoon letterlijk quote wat iemand zegt. En ik mag dan geen stuurman zijn, Pam is dat duidelijk ook niet :mrgreen:

Maar wij gaan elkaar hier niet in vinden en voordat we elkaar de rest van deze avond en de komende dagen vliegen gaan zitten afvangen, neem ik afscheid.

Ik wens jullie veel plezier toe met jullie hondjes en veel wijsheid.

Weltrusten
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ach ik zeg ook eerlijk dat ik stiekem lach als Tyra snel aan komt rennen als ik haar roep (ik geef ook meteen toe dat ze dat niet altijd doet, maar gelukkig erg vaak wel) en dat mensen met "makkelijk" trainbare rassen dan met open mond staan te kijken omdat hun honden voor geen meter luisteren. Ja, dan moet ik stiekem van binnen lachen en ben dan een beetje trots. Maar ik lach even hard als ze weer een of andere gekke streek uithaald.
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Ach ik zeg ook eerlijk dat ik stiekem lach als Tyra snel aan komt rennen als ik haar roep (ik geef ook meteen toe dat ze dat niet altijd doet, maar gelukkig erg vaak wel) en dat mensen met "makkelijk" trainbare rassen dan met open mond staan te kijken omdat hun honden voor geen meter luisteren. Ja, dan moet ik stiekem van binnen lachen en ben dan een beetje trots. Maar ik lach even hard als ze weer een of andere gekke streek uithaald.
Trots zijn is toch logisch. Dat zijn we vast allemaal. Maar zou jij met Bob van Pammetje 'los' langs andere honden gaan paraderen. Alleen maar omdat die mensen je irriteren?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ik ken bobje wel, is een heerlijk ventje. Maar ik heb zelf nooit een hond gehad als bob dus weet niet wat ik zou doen. Ik snap best het gevoel van lekkerrr puhh, maar ben geen fan van risico's nemen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Frenk schreef:
Valerie schreef:Ach ik zeg ook eerlijk dat ik stiekem lach als Tyra snel aan komt rennen als ik haar roep (ik geef ook meteen toe dat ze dat niet altijd doet, maar gelukkig erg vaak wel) en dat mensen met "makkelijk" trainbare rassen dan met open mond staan te kijken omdat hun honden voor geen meter luisteren. Ja, dan moet ik stiekem van binnen lachen en ben dan een beetje trots. Maar ik lach even hard als ze weer een of andere gekke streek uithaald.
Trots zijn is toch logisch. Dat zijn we vast allemaal. Maar zou jij met Bob van Pammetje 'los' langs andere honden gaan paraderen. Alleen maar omdat die mensen je irriteren?
nou, die andere mensen hadden hun honden al aangelijnd en zoals je kunt lezen in pammetje haar verhaal, blijft bob bij haar, luisterd dus echt wel, alleen als er een hond in zijn space komt, grijpt hij.... dus zoveel risico nam ze niet, of het handig en nodig is? dat is een tweede.
ik "viel" in het eerste verhaal vooral om het feit dat ze normaal bob oppakt omdat hij dit kan doen en dit nu niet kon doen omdat ze haar handen vol had ivm de andere 2, dát vind ik dus niet slim, ook al luisteren honden van andere mensen niet, als je weet dat je een hond hebt die er zonder pardon opduikt, moet je die zelf kunnen mannen, neem iig aan dat je niet denkt als: eigen schuld dikke bult motten ze hun honden maar bij zich houden? " ik zou er enorm van balen als mijn hond schade maakt bij een andere hond, ook al zijn die andere ook fout.
Frenk
Zeer actief

yamie schreef:nou, die andere mensen hadden hun honden al aangelijnd en zoals je kunt lezen in pammetje haar verhaal, blijft bob bij haar, luisterd dus echt wel, alleen als er een hond in zijn space komt, grijpt hij.... dus zoveel risico nam ze niet, of het handig en nodig is? dat is een tweede.
ik "viel" in het eerste verhaal vooral om het feit dat ze normaal bob oppakt omdat hij dit kan doen en dit nu niet kon doen omdat ze haar handen vol had ivm de andere 2, dát vind ik dus niet slim, ook al luisteren honden van andere mensen niet, als je weet dat je een hond hebt die er zonder pardon opduikt, moet je die zelf kunnen mannen, neem iig aan dat je niet denkt als: eigen schuld dikke bult motten ze hun honden maar bij zich houden? " ik zou er enorm van balen als mijn hond schade maakt bij een andere hond, ook al zijn die andere ook fout.
Dat eerste verhaal had ik al eerder op gereageerd en toen kwam ze als voorbeeld van hoe goed ze het wel niet doet met dit verhaal... In het eerste geval zit ik helemaal op jouw lijn. In het tweede gaat het me ook niet om hoe het ging, maar om wat er had kunnen gebeuren. Bob hoeft maar 1x af te wijken van hoe hij normaal is en tadaa: "dat doet hij anders nooit..."

Het spijt me, maar ik vind beiden onverstandig en onverantwoordelijk.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Frenk schreef:
yamie schreef:nou, die andere mensen hadden hun honden al aangelijnd en zoals je kunt lezen in pammetje haar verhaal, blijft bob bij haar, luisterd dus echt wel, alleen als er een hond in zijn space komt, grijpt hij.... dus zoveel risico nam ze niet, of het handig en nodig is? dat is een tweede.
Dat eerste verhaal had ik al eerder op gereageerd en toen kwam ze als voorbeeld van hoe goed ze het wel niet doet met dit verhaal... In het eerste geval zit ik helemaal op jouw lijn. In het tweede gaat het me ook niet om hoe het ging, maar om wat er had kunnen gebeuren. Bob hoeft maar 1x af te wijken van hoe hij normaal is en tadaa: "dat doet hij anders nooit..."

Het spijt me, maar ik vind beiden onverstandig en onverantwoordelijk.
mee eens hoor, vind het ook onnodig ;)
Valerie
Zeer actief

Ach als mijn hond lost op commando zou ik niet doodsbang zijn. Begrijp mij niet verkeert, riscos nemen zijn onnodig.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

boxersien schreef:Sorry, maar veel mensen beseffen volgens mij niet dat je als baas zijnde vaak zelf het beste je eigen hond in kan schatten
Ja dat hebben we net weer kunnen lezen van Romeo :roll:
Ook weer een typisch gevalletje van foutje bedankt :boos:
Alleen zo vervelend dat altijd die andere hondjes dan die schade oplopen :19:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Wat ik ervan vind: als je WEET van je hond dat hij onbetrouwbaar is als er een andere hond in de buurt komt, moet je hem gewoon aanlijnen, punt. En als er een andere hond losloopt en die komt dan naar jouw hond toe, is het wat anders, maar dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan om te zorgen dat jouw hond geen schade aan kan richten.

En om dan te zeggen: ik heb geen zin steeds rekening te houden met mijn medemens, vind ik echt een verschrikkelijke domme opmerking. Natuurlijk moet je rekening houden met je medemens, wat is dat voor achterlijks? :neenee:

EDIT: en dan nog iets over mensen die zeggen hun hond voor de volle 100% te vertrouwen. Ja, dat denk ik ook, maar je kunt nooit een dier (een mens trouwens ook niet maar dat is weer een ander verhaal) voor 100% vertrouwen. Dat is gewoon niet mogelijk. Er kan altijd iets in het koppetje omgaan en het is dan nog maar de vraag of JIJ er als baasje iets aan kunt doen met je 100% vertrouwen...En pammetje, nog even iets over jouw actie zoals je het beschreef. Ben het helemaal met Frenk eens.. Ik bedoel.... Anderen mensen kunnen wel een fout maken, maar dat betekent dat jij daar op moet anticiperen door juist het goede te doen. Kwaad met kwaad bestrijden is nu eenmaal geen goede oplossing. Voor hetzelfde geld had jouw hondje die andere hondjes wel gegrepen en wat had je dan gedaan? Nog steeds trots geweest op het feit dat je je hondje zo vertrouwde? Tja. Ik vind het heel onverantwoordelijk. En als ik daar had gelopen als baasje van die andere honden, had je echt een probleem met me gehad. En dat is niet een dreigement ofzo, dat is gewoon bescherming van je eigen hondje.
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona_Diego »

Hier wordt iedere keer maar gesproken met: Wat als, stel dat, voor hetzelfde geld..

Ja ja STEL DAT ik morgen de straat oploop en er komt ineens een auto aan, VOOR HETZELFDE GELD wordt ik onderste boven gereden, WAT ALS dat nou gebeurd??? :denken:

Nou voor de mensen die iedere keer weer zulke uitspraken doen...
blijf lekker de rest van je lezen binnen met je hondje, doe de hond in de bench dan weet je zeker dat jullie niks overkomt!

Pfff wat wordt ik moe van mensen als jullie zeg.. dat gezeik!
En Frenk dat jij ANTI-staff bent.. maakt niet uit hoor, dat weten we zo onderhand wel.. maar loop niet iedere keer weer iets te zoeken waar je over kunt zeuren!
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

pammetje schreef:
Frenk schreef:
pammetje schreef:heb ze laten zien wat je hond onder controle hebben is
Ik heb tegen bob gezegt VOET en heb hem losgeklikt
Ik ben tussen die mensen door gelopen met een losse hond
Bob keek niet was alleen maar gefixeerd op mij
En toen zei ik tegen die mensen
KIJK DIT IS JE HONDEN ONDER CONTROLE HOUDEN

Als ik niet alle vertrouwen in hem had gehad
had ik dit niet aangedurft
maar ik kan mijn hond zo goed lezen
en ik begrijp hem helemaal
En ik noem dat patsen en een onverantwoord groot risico nemen met het leven van andermans honden.

Bah!
en dan vraag ik aan jouw hoe jij het gedrag dan noemt van die andere mensen?
die dus gewoon hun hond aan laten komen stormen
en zelfs na twee keer roepen geen aanstoot geven om hun hond terug te roepen
Hierin geef ik Frenk gelijk. Totaal onverantwoord en onnodig en patserig idd .
Jij hebt je hond misschien onder controle , maar wat als een van die honden zich per ongeluk had losgerukt? :wink: Zoals je in het bericht van Moos hebt kunnen lezen was haar hondje geschrokken en heeft ze zich per ongeluk losgerukt.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Frenk
Zeer actief

Ilona_Diego schreef:Hier wordt iedere keer maar gesproken met: Wat als, stel dat, voor hetzelfde geld..

Ja ja STEL DAT ik morgen de straat oploop en er komt ineens een auto aan, VOOR HETZELFDE GELD wordt ik onderste boven gereden, WAT ALS dat nou gebeurd??? :denken:

blijf lekker de rest van je lezen binnen met je hondje, doe de hond in de bench dan weet je zeker dat jullie niks overkomt!

Pfff wat wordt ik moe van mensen als jullie zeg.. dat gezeik!
En Frenk dat jij ANTI-staff bent.. maakt niet uit hoor, dat weten we zo onderhand wel.. maar loop niet iedere keer weer iets te zoeken waar je over kunt zeuren!
Ilona, het gaat om de vraag welke problemen je kunt voorkomen en in hoeverre je daar als hondenbaas bij voorbaat je verantwoordelijkheid voor neemt. Bijvoorbeeld door kort aan te lijnen of in uiterste gevallen zelfs een muilkorf te gebruiken. Daarbij heb ik een mening en andere mensen weer een andere. Daar is toch niets mis mee? :19:

Je laatste opmerking aan mijn adres slaat kant nog wal. Ik ben pas de laatste paar dagen in deze discussie terecht gekomen, dus 'onderhand' vind ik dan niet echt passend. Dit is zeker niet de eerste keer dat dit onderwerp ter sprake is gekomen en helaas vast ook niet de laatste. :N:

Daarnaast ben ik helemaal niet ANTI welke hond dan ook. :neenee: De hond kan er namelijk niets aan doen dat hij of zij is zoals 'ie is. Een hond doet niets bewust expres. Maar, hij kan wel een bepaald karakter of bepaalde eigenschappen hebben die het nodig maken voor de baas om ervoor te zorgen dat de hond geen andere honden of andere mensen kwaad kan doen.

Ik heb het steeds over hondagressieve honden gehad. Dat zijn niet uitsluitend staffs, maar de staff is wel een ras waar die agressie een kenmerkend onderdeel van het ras is, vandaar dat je de staff regelamtig in de discussie terugvindt. Maar, mijn kijk op deze kwestie zou net zo goed gelden voor een (hond)agressieve labrador, poedel of chi. :19:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Frenk schreef:
pammetje schreef:heb ze laten zien wat je hond onder controle hebben is
Ik heb tegen bob gezegt VOET en heb hem losgeklikt
Ik ben tussen die mensen door gelopen met een losse hond
Bob keek niet was alleen maar gefixeerd op mij
En toen zei ik tegen die mensen
KIJK DIT IS JE HONDEN ONDER CONTROLE HOUDEN

Als ik niet alle vertrouwen in hem had gehad
had ik dit niet aangedurft
maar ik kan mijn hond zo goed lezen
en ik begrijp hem helemaal
En ik noem dat patsen en een onverantwoord groot risico nemen met het leven van andermans honden.

Bah!
Ook ik vind dit zeer onverantwoord en patserig. De andere honden hoeven maar dit te doen en hij klapt er wel op. Jij zegt als baas je hond 100% onder controle te hebben, nou laat me je uit die droom helpen, niemand heeft zijn hond 100% onder controle. Dat kan niet. Het zijn en blijven honden met soms voor ons onvoorspelbaar gedrag....

Hier loopt ook iemand met een staff altijd los. De eerste keer dat ik haar tegenkwam, liet ik mijn honden uiteraard ook loslopen. Totdat ze vlak bij me was en riep dat ik mijn honden vast moest doen anders kon het wel eens heel verkeerd aflopen voor mijn honden. Ja lekker zeg, mijn honden zijn super sociaal en door een agressieve hond die los moet lopen, moet ik ze aanlijnen. Zolang andere honden aan de riem zitten doet hij niks, maar hij mag er wel op af lopen. Als mijn honden aan de riem zitten, tolereren ze minder. Hoe kweek je onverdraagzaamheid tussen staff eigenaren en eigenaren van de andere honden? Nou oa door die actie van jou en van die staff eigenaar die hier loopt!

Ik heb niks tegen welke hond dan ook, maar zo langzamerhand krijg ik wel een antipathie tegen staff eigenaren die zich niet aan de ongeschreven regels van hondenuitlaters hoeven te houden....
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Ilona_Diego schreef:Hier wordt iedere keer maar gesproken met: Wat als, stel dat, voor hetzelfde geld..

Kijk, zulke reacties zijn natuurlijk wel een beetje kinderachtig. Ik bedoel, blijf de rest van je leven binnen met je hondje :denken: Dat slaat natuurlijk nergens op. Mensen die dit zeggen, bedoelen alleen dat je REKENING MET ELKAAR MOET HOUDEN en wat pammetje deed is geen rekening houden. Precies wat nance zegt, een hond blijft een hond, onvoorspelbaar.
En soms is het misschien wel verstandig te denken: 'wat als?' want als iemand met zo'n hond dat niet doet, dan zijn de gevolgen niet te overzien. En dat is altijd in het nadeelvan de mensen die WEL rekening houden. Ik vraag me af wat pammetje zou doen als haar hond een keertje gegrepen wordt door een NOG sterkere hond en die niet meer loslaat... Ben benieuwd of ze dan nog steeds van die streken uithaalt.. Het slaat gewoon nergens op, klaar. Ik word juist moe van mensen zoals zij, die gewoon denken dat alles om hen draait. Mijn hondje bijvoorbeeld... is heel erg bang en heel onderdanig. En ik heb zo de pest aan mensen die dan gewoon hun dominante hond loslaten en er niets aan doen als die mijn hondje domineert. Verschrikkelijk. Daarom zeg ik nogmaals: als we nou een beetje rekening met elkaar zouden houden (De hondenbezitters) zouden er ook een stuk minder ergernissen en ongelukken gebeuren.
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona_Diego »

Madison schreef: Ik word juist moe van mensen zoals zij, die gewoon denken dat alles om hen draait. Mijn hondje bijvoorbeeld... is heel erg bang en heel onderdanig. En ik heb zo de pest aan mensen die dan gewoon hun dominante hond loslaten en er niets aan doen als die mijn hondje domineert. Verschrikkelijk. Daarom zeg ik nogmaals: als we nou een beetje rekening met elkaar zouden houden (De hondenbezitters) zouden er ook een stuk minder ergernissen en ongelukken gebeuren.
Misschien een hele rare gedachten van mij hoor.. want wat wij hier zeggen wordt iedere keer afgekeurd :denken:
Maar goed! Een beetje fatsoenlijke hondenbezitter laat zijn hond niet los lopen als de hond niet luisterd!
Mijn hond is idd dominant.. dus dan zou hij jou hondje idd domineren maarrrr ik laat mijn hond ook niet los lopen omdat ik bang ben dat hij niet luisterd en wegloopt.. al zeiden ze op cursus dat ik meer vertrouwen in hem moet hebben!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”