Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dat was ff schrikken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pammetje
Zeer actief

dat was ff schrikken

Ongelezen bericht door pammetje »

Zoals ik al vaker heb verteld kan bob met iedere reu overweg zolang ze maar niet bij hem in de buurt komen.
Vanochtend ging ik ff hier in de buurt met alle drie mn doggies, meestal doe ik ze 2 bij 1 maar toevallig nu een keer alle drie.
Bob loopt dan los, omdat die het beste luisterd en baukje en bente vast.
Nu komt er aan de overkant van de straat een spaniel aangevlogen, het was een reu.
Ik roep tegen het baasje dat ze hem bij moet houden, maar nee hond vliegt de straat over en komt op ons afgestormd, en natuurlijk recht op bob af die pal naast mijn voeten liep. Normaal pak ik hem dan op maar ik had die andere twee ook nog vast en dan werkt dat niet.

En dan gaat het vlug, ik had geen tijd meer om te schoppen naar die hond, bob dook er direct op, spaniel janken natuurlijk.
Godzijdank luisterde bob weer naar mijn hele harde LOS en VOET en hij kwam direct weer naast me staan.
Ik vraag aan het baasje of alles oke is met haar hond, antwoord ze
dat denk ik wel en anders is het zijn eigen schuld en de mijne moet ik hem maar niet los laten, want jouw hond bleef netjes bij je

nou gelukkig maar dat ze het zo oppakte want ik had hem dus ook los. Al had dat weinig uitgemaakt al had ik hem vast gehad want dan had bob hem ook te pakken gehad.
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona_Diego »

Gelukkig maar dat Bob weer zo goed luisterde.. :ok: want jeetje ik wil niet weten wat er anders was gebeurd.. hij had die spaniel hartstikke verscheurd :N:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als hij idd bij je bleef kon jij er weinig aan doen, maar je eerste zin klopt natuurlijk niet he, hij kan dus niet met iedere reu overweg ( en dat geeft niet) maar toch zou ik een hond, waarvan je weet dat die er direct op klapt niet loslaten, iig dus niet als je je handen niet vrij hebt.
Laatst gewijzigd door yamie op 16 mei 2008 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
pammetje
Zeer actief

yamie schreef:als hij idd bij je bleef kon jij er weinig aan doen, maar je eerste zin klopt natuurlijk niet he, hij kan dus niet met iedere reu overweg ( en dat geeft niet)
dat was een sarcastische zin
hij laat alles met rust als ze maar niet in zijn vierkante meter komen
zo beter :ok:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

yamie schreef:als hij idd bij je bleef kon jij er weinig aan doen, maar je eerste zin klopt natuurlijk niet he, hij kan dus niet met iedere reu overweg ( en dat geeft niet)
Ze bedoelt natuurlijk.. bob kan met iedere reu overweg zolang ze ver bij hem uit de buurt blijven, dus met andere woorden het gaat niet goed komen als een reu wel bij hem in de buurt komt :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:
ja dat snap ik wel, maar dan snap ik je keus niet om wel met 3 honden te gaan lopen en dus bob niet direct te kunnen pakken als er een andere hond wel bedenkt om in zijn space te komen, ik snap wel dat die andere hond daar niet had moeten komen, maar ja...dat is geen excuus voor als hij een hond echt verwond dan
pammetje
Zeer actief

yamie schreef:
pammetje schreef:
ja dat snap ik wel, maar dan snap ik je keus niet om wel met 3 honden te gaan lopen en dus bob niet direct te kunnen pakken als er een andere hond wel bedenkt om in zijn space te komen, ik snap wel dat die andere hond daar niet had moeten komen, maar ja...dat is geen excuus voor als hij een hond echt verwond dan
zal het je ff uitleggen
ik loop normaal eerst met 2 en dan met 1
deze keer had ik een afspraak en wilde ze nog even laten plassen bij ons rond het huis.
Dan laat ik bob los omdat die het beste luisterd
en als ie vast zit dan voelt ie zich sterker en gaat juist fanatieker te keer
ik weet hoe mijn hond is
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
yamie
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:
yamie schreef:
pammetje schreef:
zal het je ff uitleggen
deze keer had ik een afspraak en wilde ze nog even laten plassen bij ons rond het huis.
ik weet hoe mijn hond is
:denken:
ik snapte je wel hoor, maar ja, met sommige honden kun je dat dus niet doen, ook al heb je een afspraak, jij kon bob op dat moment niet bij je nemen omdat je je handen vol had... dat die andere hond ook niet zo los had mogen rennen begrijp ik ook, alleen dat zul je altijd tegen komen, en als je dan dus een hond hebt van welke je weet dat die r boven op duikt, dan behoor je toch ook zelf die verantwoording te nemen :wink:
pammetje
Zeer actief

ik neem altijd mijn verantwoording
en ik denk dat als ik bob vast had gehad dat dit minder goed had afgelopen
want die hond die vloog recht op ons af en zat tussen mijn benen zelfs
en gelukkig ken ik mijn hond
en weet dat ie luisterd dan

en ja soms heb je wel eens dat je wat minder tijd hebt op een ogenblik en neem je een beslissing die soms wat minder goed uit kan pakken
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nou ik kan best begrijpen dat als je minder tijd heb.. dat je ook een makkelijke manier kies om je honden uit te laten.
En dat dit juist op dat moment moet gebeuren is gewoon Kut!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:ik neem altijd mijn verantwoording

en ja soms heb je wel eens dat je wat minder tijd hebt op een ogenblik en neem je een beslissing die soms wat minder goed uit kan pakken
Normaal pak ik hem dan op maar ik had die andere twee ook nog vast en dan werkt dat niet.

door dit zinnetje ...... dan wist je dus gewoon wat er kon gebeuren.. vandaar dat ik nooit dan met 3 honden zou gaan lopen ;)

maar goed het is uiteraard fijn dat er verder geen schade is :wink:
pammetje
Zeer actief

yamie schreef:
pammetje schreef:ik neem altijd mijn verantwoording

Normaal pak ik hem dan op maar ik had die andere twee ook nog vast en dan werkt dat niet.

door dit zinnetje ...... dan wist je dus gewoon wat er kon gebeuren.. vandaar dat ik nooit dan met 3 honden zou gaan lopen ;)

maar goed het is uiteraard fijn dat er verder geen schade is :wink:
idd ik pak hem normaal op dan
omdat ik dan het zekere voor het onzekere wil nemen
en zeker bij kleine hondjes
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Het spijt me zeer, maar ik weet ook 100% zeker dat een hond gewoon gepakt wordt als hij mijn clubje binnen komt rennen. Of het nu een reu is of een hoog loopse teef.
Maar echt: ik heb geen zin om constant op mijn mede mensen voorbereid te moeten zijn. Ik kan mijn honden goed aan. Ze kijken amper naar andere honden en lopen gewoon rustig en aangelijnd mee. Ik heb het in al de jaren nooit gehad dat er een hond mijn clubje in kwam stormen.
Ik zou dus mijn 3 kameraden perce gescheiden mee moeten nemen omdat de kans is dat er een keer een hond tussen komt die dan gepakt wordt??

Nee, ik hou me verantwoordelijk voor mijn honden. Die zijn vast, luisteren, gaan er niet op af en blijven dus gewoon naast me lopen. Ik vind dat ik ook best mag eisen dat een ander zijn hond ook bij zich houdt en anders is het risico voor de eigenaar van die andere hond.

Oh ja, ik pak mijn boxer sowieso niet op :mrgreen: of er nu wel/geen sint bij is. Gelukkig komen die sinten zo groot over voor de meeste honden dat tot nu toe als er één ontsnapt aan de baas deze met een boog om het clubje gaat door de angst voor de sinten.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

boxersien schreef:Het spijt me zeer, maar ik weet ook 100% zeker dat een hond gewoon gepakt wordt als hij mijn clubje binnen komt rennen. Of het nu een reu is of een hoog loopse teef.
Maar echt: ik heb geen zin om constant op mijn mede mensen voorbereid te moeten zijn. Ik kan mijn honden goed aan. Ze kijken amper naar andere honden en lopen gewoon rustig en aangelijnd mee. Ik heb het in al de jaren nooit gehad dat er een hond mijn clubje in kwam stormen.
Ik zou dus mijn 3 kameraden perce gescheiden mee moeten nemen omdat de kans is dat er een keer een hond tussen komt die dan gepakt wordt??

Nee, ik hou me verantwoordelijk voor mijn honden. Die zijn vast, luisteren, gaan er niet op af en blijven dus gewoon naast me lopen. Ik vind dat ik ook best mag eisen dat een ander zijn hond ook bij zich houdt en anders is het risico voor de eigenaar van die andere hond.

Oh ja, ik pak mijn boxer sowieso niet op :mrgreen: of er nu wel/geen sint bij is. Gelukkig komen die sinten zo groot over voor de meeste honden dat tot nu toe als er één ontsnapt aan de baas deze met een boog om het clubje gaat door de angst voor de sinten.
Je kan je honden goed aan maar je weet zeker dat een hond die jouw clubje binnen komt gepakt word :denken:
Als je ze zo goed aankunt verbied je dat toch gewoon :19:
Ik vind het aso om met een groep honden met het formaat en de kracht waar jij mee loopt af te doen met een als het mis gaat is het het risico van de andere eigenaar.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

tineke schreef: Ik vind het aso om met een groep honden met het formaat en de kracht waar jij mee loopt af te doen met een als het mis gaat is het het risico van de andere eigenaar.
Ik ook. Want ook niet alle gevallen van "hond komt op aangelijnde hond af" is een kwestie van enorme nalatigheid van de andere baas.
Saar heeft zich 1 keer losgerukt aan de riem. Ik had mijn handschoenen aan omdat het vroor, Saar schrok ergens van, en doordat mijn handschoenen glad waren schoot zo de riem weg.
Als Saar dan, in paniek, jouw groepje inrent, en ze wordt doodgebeten dan is dat gevalletje "risico is voor mij"? :19:
(en nog maar even voor de duidelijkheid, sindsdien sla ik de riem een paar keer om mijn hand als ik handschoenen aanheb).

En zelfs al zou het wel een hond zijn die een nalatige baas heeft, dan nog. Je moet het zelf ook gewoon TE erg vinden als jouw 3 honden een andere hond enorm te grazen nemen.
Afbeelding
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

boxersien schreef: Maar echt: ik heb geen zin om constant op mijn mede mensen voorbereid te moeten zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens... Dus ik moet rekening houden (3x lopen of whatever) met andere hondeneigenaren omdat ik 3 krachtige honden zou hebben. Maar als ik 3 fifi's zou hebben dan mag het wel? :denken:
Als iemand zijn honden niet aan zou kunnen dan kan ik begrijpen dat je bijv 3x loopt.. maar als ze goed luisteren en als je de honden aan kan, dan zou ik ook gewoon in 1x met ze gaan lopen hoor. Of net wat pammetje zegt: de ene wandeling 2 en de andere 1
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ilona_Diego schreef:
boxersien schreef: Maar echt: ik heb geen zin om constant op mijn mede mensen voorbereid te moeten zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens... Dus ik moet rekening houden (3x lopen of whatever) met andere hondeneigenaren omdat ik 3 krachtige honden zou hebben. Maar als ik 3 fifi's zou hebben dan mag het wel? :denken:
Als iemand zijn honden niet aan zou kunnen dan kan ik begrijpen dat je bijv 3x loopt.. maar als ze goed luisteren en als je de honden aan kan, dan zou ik ook gewoon in 1x met ze gaan lopen hoor. Of net wat pammetje zegt: de ene wandeling 2 en de andere 1
Als je met 3 enorme honden loopt waarvan je zelf zegt dat een andere hond gegrepen wordt als hij in die roedel terecht komt, ja, dan moet je rekening houden met andere honden ja.
Als je met 3 chihuahuas loopt die dat doen moet je net zo goed rekening houden met andere honden. Denk alleen dat je die 3 chihuahuas nog wel samen de lucht in kan hijzen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:
Ilona_Diego schreef:

Als je met 3 enorme honden loopt waarvan je zelf zegt dat een andere hond gegrepen wordt als hij in die roedel terecht komt, ja, dan moet je rekening houden met andere honden ja.
Als je met 3 chihuahuas loopt die dat doen moet je net zo goed rekening houden met andere honden. Denk alleen dat je die 3 chihuahuas nog wel samen de lucht in kan hijzen.
Precies!

Als jij de eigenaar bent van een (hond)agressieve hond, dan is het heel vervelend, maar dan zul jij toch echt te allen tijde voorbereid moeten zijn op ingrijpen. En ik heb het natuurlijk niet over een 'normale' correctie, maar over honden die een waas voor de ogen krijgen.

Ik wil nog wel een stapje verder gaan ook: als je dan ook nog eens bewust kiest voor 3 van dergelijke (hond)agressieve honden, dan ga je inderdaad maar 3x lopen ook ja. :pffff:

En dan nog even aan het adres van de TS: los laten lopen? Je neemt dan nogal een risico met het leven van mijn hond! Onder appel is leuk en aardig, maar het hoeft maar 1x fout te gaan he... :neenee:
Afbeelding
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

In ben ervan overtuigd dat, als je de hond volledig onder controle hebt, je ook kunt voorkomen dat hij een andere hond aanvalt, een normale correctie daargelaten.

Jij bent de baas en jij bepaalt of er gevochten wordt.

Ik heb zelf een DH herplaatser gehad, die als er een hond binnen een straal van 15 meter kwam, er meteen op klapte.

Na 5 maanden kon ik haar gewoon los meenemen naast de fiets of paard, ze heeft nooit meer een andere hond aangevallen.

Als een hond te dichtbij kwam, kreeg hij enkel een normale grauw.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:
pammetje schreef:
precies... ik heb er hier een lopen die helemaal geen andere honden moet, geen reuen en geen teven.. hij loopt aangelijnd altijd alleen met mij omdat als er er zo iets zou gebeuren ik alle aandacht op hem kan richten... los loopt hij met mn teef maar daar is af ook af voor, daar hoef ik dan niet meer op te letten...ook al mn aandacht bij hem. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:
yamie schreef:
pammetje schreef:
zal het je ff uitleggen
ik weet hoe mijn hond is
dat moet je eerder gaan lopen dan kun je gewoon in 2 x :19:
Mijn reu loopt dus ALTIJD alleen als hij aangelijnd uitgaat... daar hou ik rekening mee qua tijd/afspraken etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

als er wel een lijntje tussen bob en pammetje had gezeten was precies hetzelfde gebeurd.. bob liep aan de voet.. die andere hond luisterde niet en stormde op hem af.. dan had dat lijntje ook niks meer uit gemaakt..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:als er wel een lijntje tussen bob en pammetje had gezeten was precies hetzelfde gebeurd.. bob liep aan de voet.. die andere hond luisterde niet en stormde op hem af.. dan had dat lijntje ook niks meer uit gemaakt..
als je die hond alleen zou hebben kun je wat beginnen... ik ga hier echt niet met 3 honden lopen aangelijnd... dan kan ik niets beginnen als er hier een hond tussen zou springen...
Ik loop er aangelijnd met max. 2 tegelijk en dan 2 waarvan de 1 in principe makkelijk is met andere honden en de ander eventueel wat lastiger, zodat ik er 1 los kan laten en mn aandacht op de ander kan richten zonder dat er wat gebeurd...
Als ze los lopen roep ik ze af en zal bij de moeilijkste gaan staan... ook weer alleen honden bij elkaar waarvan ik er maar op 1 moet letten in principe... je mag er wel iets moeite voor doen.... :roll:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

malinois schreef:
Anne Panne schreef:als er wel een lijntje tussen bob en pammetje had gezeten was precies hetzelfde gebeurd.. bob liep aan de voet.. die andere hond luisterde niet en stormde op hem af.. dan had dat lijntje ook niks meer uit gemaakt..
als je die hond alleen zou hebben kun je wat beginnen... ik ga hier echt niet met 3 honden lopen aangelijnd... dan kan ik niets beginnen als er hier een hond tussen zou springen...
Ik loop er aangelijnd met max. 2 tegelijk en dan 2 waarvan de 1 in principe makkelijk is met andere honden en de ander eventueel wat lastiger, zodat ik er 1 los kan laten en mn aandacht op de ander kan richten zonder dat er wat gebeurd...
Als ze los lopen roep ik ze af en zal bij de moeilijkste gaan staan... ook weer alleen honden bij elkaar waarvan ik er maar op 1 moet letten in principe... je mag er wel iets moeite voor doen.... :roll:
ik doe er wel zeker moeite voor
en als ik met twee honden loop zit daar altijd bob bij
omdat juist dan je meestal een afleiding hebt voor de andere hond die komt
want dan gooi ik mijn teefje los
omdat reuen meestal naar de teef als eerste gaan
en dan pak ik bob op
helaas deze reu dus niet, stormde recht op bob af
en ik gooide hier mijn teefje ook niet los omdat dit langs een weg was
en mijn teven zaten juist vast omdat ze minder goed luisteren
en ik ga niet de kans lopen dat mijn hond wordt overreden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Niet zo schrikken hoor meid is niet goed voor je hart :wink:
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Frenk schreef:
En dan nog even aan het adres van de TS: los laten lopen? Je neemt dan nogal een risico met het leven van mijn hond! Onder appel is leuk en aardig, maar het hoeft maar 1x fout te gaan he... :neenee:
Bob luisterd goed, ze weet heus wel hoe haar hond in elkaar steekt, dus ze neemt geen risico!
En dan zeg je dat ze een risico neemt voor het leven van jou hond? Dan moet jij maar zorgen als jou hond ook los loopt, dat jou hond naar jou luisterd en niet zomaar op een andere hond afgaat! Doet Bob namelijk ook niet!
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Mijn sint reu zal geen zak doen hoor, wat de andere honden ook doen. Mijn boxer kan ik idd gewoon onder appel houden zonder te bijten als er een hond binnen komt stormen. Tenzij die hond verkeerde bedoelingen heeft. Bo niet, die pakt uit angst gelijk. Komt de hond heel rustig aan dan is er niets aan de hand want vals is ze niet. Maar komt er een hond aanrennen dan pakt ze gewoon.
En gezien het ook al jaren goed gaat, waar ik ook loop ben ik niet van plan om ze om de beurt uit te gaan laten omdat andere mensen dat willen die hun honden los laten schieten of wat dan ook.
De "vaste" mensen die hier lopen hebben ook geen last van mij en ik niet van hun. De honden gaan gewoon allemaal aan de lijn terwijl ze wel bij elkaar kunnen omdat ze elkaar kennen. Alleen omdat mijn teef uit angst opeens toch weer aan kan vallen proberen we het nooit. Sowieso kan ze heel goed tussen de honden lopen totdat de vreemde honden (alles buitenom boris en sam) gaan rennen. Dan krijgt ze jachtneigingen (ja, het is echt een sint).

Ik heb het overigens twee keer gehad dat ik een hond alleen tegen kwam als ik met mijn clubje liep. Nou, dan bindt ik ze gewoon vast (altijd bomen in de buurt of weidepalen). Pak mijn extra riem, lijn die hond aan en ga bellen.
Of ik gooi de hond los die ik zeker weet dat erbij kan (als ik weet dat die hond/honnden niet vals zijn) en dan hou ik er twee vast en dirigeer alles zo mee. Dan heb ik ook geen problemen met Bo en/of Boris. Zij zijn vast en mee lopen is mee lopen.

Overigens: ik loop een route waar ik altijd maar één persoon tegen kom en dat is aan de rijksweg omdat we altijd de andere kant van de polder kiezen dan dat de andere loopt voor het gemak. Voor de rest komen daar eigenlijk nooit honden en is het zeer overzichtelijk. Mocht ik het echt niet vertrouwen dan kan ik ook zo de boomgaarden in lopen. Heerlijke omgeving hier alleen gewoon jamme rdat de meeste honden de polders nooit/ zeer zelden zien :jank:

Enne, 2 sinten zijn gemakkelijker in de hand te houden dan 2 chihuahua's of Jack Hussells. Op tillen kan ik ze niet, maar ze zijn eigenlijk nooit fel en overtuigend in hun acties. Je kan ze snel overrompelen en op andere gedachten brengen dus is het veel minder gevaarlijk. En kracht? Ze weten niet eens wat trekken is dus of ze kracht hebben weet ik niet. Gewoon vanaf het begin goed opvoeden dan kan je later goed met 3 honden lopen, zonder vechtpartijen terwijl ze vreemde honden binnen de roedel niet accepteren. Het is altijd nog zo geweest: je eigen honden, je eigen omgeving, eigen kunnen en het kunnen van mijn honden kan ik nog veel beter bekijken dan dat iemand vanaf een forum het ziet.

Loslopende honden zijn wel los, maar ook echt niet dom hoor. Toen ik voorheen nog met Sem, Paco, Boris en Bo liep en boris veel feller was en Sem alles gewoon opvrat aan andere honden zijnde kwam er ook nooit een hond in het clubje. Geen enkele hond die losgebroken was dacht eraan om ertussen te komen en als ik de mijne kort hou dan gebeurd er ook weinig want kunnen ze geen kant op.
Frenk
Zeer actief

Ilona_Diego schreef:
Frenk schreef:
Bob luisterd goed, ze weet heus wel hoe haar hond in elkaar steekt, dus ze neemt geen risico!
En dan zeg je dat ze een risico neemt voor het leven van jou hond? Dan moet jij maar zorgen als jou hond ook los loopt, dat jou hond naar jou luisterd en niet zomaar op een andere hond afgaat! Doet Bob namelijk ook niet!
Tot 1x "dat doet hij anders nooit' of "het ging echt veel vaker goed dan niet" en ik ben mijn hond kwijt...

Mijn hond is niet de bewezen (hond) agressieve hond. Als dat wel het geval zou zijn, dan liep hij niet los.

Kies je voor zo'n hond? Neem dan ook je verantwoordelijkheid. We leven hier met z'n allen namelijk.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

boxersien schreef:Sowieso kan ze heel goed tussen de honden lopen totdat de vreemde honden (alles buitenom boris en sam) gaan rennen. Dan krijgt ze jachtneigingen (ja, het is echt een sint).
Dus een voorbijrennende hond is al voldoende om haar jachtinstinct dermate te triggeren dat ze er op een agressieve manier achteraan gaat? En stel dat dat gebeurt, wat doet ze dan als ze haar 'prooi' te pakken krijgt? :N:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

boxersien schreef:Mijn sint reu zal geen zak doen hoor, wat de andere honden ook doen. Mijn boxer kan ik idd gewoon onder appel houden zonder te bijten als er een hond binnen komt stormen. Tenzij die hond verkeerde bedoelingen heeft. Bo niet, die pakt uit angst gelijk. Komt de hond heel rustig aan dan is er niets aan de hand want vals is ze niet. Maar komt er een hond aanrennen dan pakt ze gewoon.
En gezien het ook al jaren goed gaat, waar ik ook loop ben ik niet van plan om ze om de beurt uit te gaan laten omdat andere mensen dat willen die hun honden los laten schieten of wat dan ook. .
Jaren goed gaat :denken: de laatste hond die er bij de buren, want het zijn toch niet jouw honden, is bijgekomen was toch pas onlangs.
boxersien schreef: Enne, 2 sinten zijn gemakkelijker in de hand te houden dan 2 chihuahua's of Jack Hussells. Op tillen kan ik ze niet, maar ze zijn eigenlijk nooit fel en overtuigend in hun acties. Je kan ze snel overrompelen en op andere gedachten brengen dus is het veel minder gevaarlijk. En kracht? Ze weten niet eens wat trekken is dus of ze kracht hebben weet ik niet. Gewoon vanaf het begin goed opvoeden dan kan je later goed met 3 honden lopen, zonder vechtpartijen terwijl ze vreemde honden binnen de roedel niet accepteren. Het is altijd nog zo geweest: je eigen honden, je eigen omgeving, eigen kunnen en het kunnen van mijn honden kan ik nog veel beter bekijken dan dat iemand vanaf een forum het ziet..
Natuurlijk zijn 2 sinten makkelijker in de hand te houden dan twee husseltjes :roll:
Je eigen hond ken je misschien door en door maar die van de buren worden toch ook door hun opgevoed en ze kiezen sowieso toch in de regel voor herplaatsers die volwassen zijn.
Natuurlijk kun jij de situatie beter beoordelen dan wij maar als jij dit schrijft vind ik dat dus een asociale instelling.
boxersien schreef:Het spijt me zeer, maar ik weet ook 100% zeker dat een hond gewoon gepakt wordt als hij mijn clubje binnen komt rennen. Of het nu een reu is of een hoog loopse teef.
Maar echt: ik heb geen zin om constant op mijn mede mensen voorbereid te moeten zijn. .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”