Frenk schreef:
Lekker eufemistisch allemaal, maar het komt op hetzelfde neer: een onbetrouwbare (hond)agressieve hond.
Ik heb het over de situatie waarbij de agressieve hond er ook bij een onbedreigende hond er zomaar 'op kan klappen' :N:
Om dat te voorkomen vind ik dat je honden die zichzelf dus echt niet kunnen beheersen een handje moet helpen. Met een muilkorf bijvoorbeeld.
Uitersten. En als jij zegt dat jouw hond dat niet doet en alleen maar aanvalt als hij echt aangevallen of uitgedaagd wordt, dan val je toch niet in de categorie die ik schets?
Maar misschien is dat dus wel het hele probleem, niet waar? Dat je donders goed weet dat jouw hond inderdaad niet te vertrouwen is en daarom zo'n 'uiterste' is.
Nou ik weet wel zeker dat mijn hond niet zomaar op een andere hond zou klappen. En hij is zeker wel te vertrouwen, alleen hij is een dominante reu. Dus ik moet oppassen met andere reuen!
En dit weet ik, dus dan hou je daar ook ten alle tijden rekening mee lijkt mij.
Maar goed jij vind dus dat een hondagressieve hond een muilkorf moet dragen. Nou dat is dan jou mening!
Ik vind van niet omdat er andere mogelijkheden zijn, zodat jou hond niet gemuilkorft hoeft te worden. Je kunt bijv op andere tijden lopen (zodat je minder andere honden tegenkomt), blokkie omlopen als er hond aankomt, of gewoon kort aan de lijn houden!
En als je dan al een andere hond tegenkomt, nou dan moeten die mensen ervoor zorgen dat hun hond niet zomaar naar een andere hond toe loopt. En je kunt ook altijd vragen of die mensen hun hond bij zich willen houden ofzo! Tsja, ik ben gewoon anti-muilkorf!