Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongelukje door inschattingsfout

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

tineke schreef:
Paulala schreef:
tineke schreef:
lieke schreef:Ik snap niet goed waarom er zo over wordt 'doorgezeurd'. Paulala geeft heel duidelijk aan dat zij niet zo slim is geweest, maar dat zij er van heeft geleerd en dat dit niet meer zal gebeuren. Gelukkig is het geen drama geworden en de eigenaar van de andere hond neemt het haar gelukkig niet kwalijk. Zij neemt heel duidelijk haar verantwoordelijkheid voor haar hond. Zij wel gelukkig, iedereen hier op het forum kan legio incidenten opnoemen die zij persoonlijk hebben meegemaakt waarbij hún hond de dupe is geworden van de onverantwoordelijkheid van andere hondeneigenaren. En waar vaak niet eens een excuus van afkon.
Iedereen maakt fouten, maar als je dan oprecht spijt hebt en je excuus aanbiedt en er van leert, is het buitengewoon irritant als anderen iedere keer 'ja maar...' zegt. Dan schiet je vanzelf wel in de verdediging, logisch toch?
't Was dom, ja. En nee, ze doet het nooit meer. Klaar af, punt erachter!
Nou als je eens wat topics van ts zou doorlezen dan kom je er al snel achter dat het nogal eens fout gaat met het inschattingsvermogen van haar,daar volgt dan wel een ''foutje ik heb ervan geleerd op'' maar aan spijt heb ik weinig als mijn hond gebeten is eerlijk gezegd.
De bedoeling van fouten die je maakt is inderdaad dat je ervan leert en als je weet dat je hond niet met andere reuen overweg kan is het ronduit stupide om dat dan bij heel veel honden te gaan uitproberen onder de noemer oh met deze kan hij ook niet opschieten ,foutje :roll:
Waar haal je het toch steeds vandaan dat ik het bij heel veel honden uitprobeer?
Dit is de eerste keer.
In dit topic heb ik alles verteld dat er gebeurd is in het verleden, en die hadden allemaal andere oorzaken, waarvan ik elke keer weer andere dingen heb geleerd.
In dit geval: nooit meer denken dat het goed kan gaan als hij zich met een wandeling goed gedraagt.
Gewoon bij elkaar vandaan houden, en geen kennis laten maken op wat voor manier dan ook.
Ik bedoel niet alleen het bij veel honden proberen maar meer dat je over de algehele linie best veel incidenten hebt ,die uiteraard niet allemaal fout aflopen.
Vervolgens post je daarover , negatieve reacties daarop verwacht je ook , zoals je zelf aangeeft, dus niet zeuren als je daarin nu niet teleurgesteld wordt.
Ik zeur niet over negatieve reacties, maar als mensen onwaarheden gaan vertellen wil ik dat graag recht zetten.
Dat kan je mij niet kwalijk nemen.
:zweep:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Frenk schreef:
Valerie schreef:Frenk hoe wist je dat die honden game waren dan? Was je er zelf bij toen dat getest werd?
Niet stoppen en liever zelf eraan dan opgeven? Dat is toch de definitie van game of heb ik het nou verkeerd onthouden? :denken:
En hoe werd dat getest dan?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Frenk schreef:
chrico schreef:Dat bedoel ik dus.
Omdat jij de fout ingaat en je hond laat ontsnappen moet mijn aangelijnde hond een muilkorf om.
Niet elke hond is gediend van bezoekjes van vreemde honden hoe vrolijk hij ook op je af komt. De aangelijnde hond geeft al genoeg signalen af van kom niet in de buurt en asl jou hond dat toch doet is het de schuld van de ander :denken:
Nee, maar een hond die niet 'gediend' is en dat laat merken door te grommen, blaffen, snauwen of grauwen vind ik heel iets anders dan grijpen.

Of snap je nou werkelijk het onderscheid niet dat ik maak?

Een hond die zonder provocatie al bijt hoort gewoon nooit te kunnen bijten. Veel te link.
Jij vind het geen provocatie maar een hond die ongevraagd de circel van een ander inloopt doet dat wel :wink: al is het kwispelend.
In zo een situatie kan je gewoon de schuld niet bij een ander leggen, jouw hond ontsnapt door jouw fout. Ik ga er vanuit zoals ik zou reageren en dat is dat ik op zo een moment ingrijp voor mijn honden het zouden doen maar ga er ook vanuit dat als dit gebeurd nadat je mij gepasseerd bent en ik niet zie wat er gebeurde dat ik ook te laat kan zijn met ingrijpen. Dan nog zijn mijn honden op dat moment niet fout maar jij als baas van de ontsnapte hond.
Kito is als jonge hond ook een keer op zo een manier gegrepen. Hij ontsnapte, rende op een hond af vanaf de achterkant en die hond greep hem. Hij was 5 krammen rijker en een deuk in zijn ego. Baasje van de andere hond vond het heel rot en vervelend en ik had zoiets van shit happens, had ik maar op moeten letten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

pammetje schreef:en leg me nu eens uit waarom ik mijn hond moet muilkorven als hij zo goed luisterd dat ie meteen los laat als ik dit zeg
omdat andere mensen hun honden niet onder controle kunnen houden
nou sorry waarom alleen de verantwoording aan deze kant leggen
Jeetje Pammetje... 'los' is gewoon te laat. Hij mag niet grijpen. Punt. Een hond die bijt zonder dat het echt levensbedreigend is, die 'spoort' niet in mijn ogen. Dat is tegennatuurlijk.

Maar daar gaan we het waarschijnlijk nooit over eens worden denk ik.

Het is ook 'maar' mijn mening. En daar mag je mee doen en van vinden wat je wilt. :mrgreen:
Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

en jouw type hond heeft ervoor gezorgd dat een van mijn honden nooit meer met kleine hondjes kan. die is (45 kilo) tot haar 3e jaar steeds tot bloedens toe gepakt
Als je de moeite neemt om mijn verhaaltjes te lezen lees je ook dat mijn tibbie niet de hond tot bloedens toe toetakeld.....
hij bijt naar de hond...........in de vacht...........maar NOOIT tot bloedens toe of uberhaut dat de andere hond het heeft gevoeld. JE DENKT TOCH NIET DAT IK DAT TOE ZOU LATEN!!!!!
Ik kan je begrijpen hoor dat je de schurft heb aan kleine hondjes maar zo dat de andere hond er pijn van heeft heeft mijn tibbie nog nooit gebeten hoor.............altijd als ie langsgelopen is...........hij rent er achteraan..................alsof ie echt wil dat ie weg moet wezen en niet bij mijn andere tibbie moet komen???
Ik wil je ook nog een keer uitleggen hoe het misschien is gekomen met tibo....dat beschermende..........er is iets gebeurt tussen mijn 2 hondjes met een ander puppy, maar ik wil dat misschien hier nog niet meteen kwijt.
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:
Frenk schreef:
Valerie schreef:Frenk hoe wist je dat die honden game waren dan? Was je er zelf bij toen dat getest werd?
Niet stoppen en liever zelf eraan dan opgeven? Dat is toch de definitie van game of heb ik het nou verkeerd onthouden? :denken:
Getest? Dat bleek gewoon uit het feit dat ze niet opgaven en niet loslieten. Of heet dat dan weer anders?
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Frenk schreef:
pammetje schreef:en leg me nu eens uit waarom ik mijn hond moet muilkorven als hij zo goed luisterd dat ie meteen los laat als ik dit zeg
Jeetje Pammetje... 'los' is gewoon te laat. Hij mag niet grijpen. Punt. Een hond die bijt zonder dat het echt levensbedreigend is, die 'spoort' niet in mijn ogen. Dat is tegennatuurlijk.

Het is ook 'maar' mijn mening. En daar mag je mee doen en van vinden wat je wilt. :mrgreen:
ken jij het ras
hier is niks tegennatuurlijks aan
is er gewoon vroeger ingefokt
en daar moet je mee om kunnen gaan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Valerie
Zeer actief

Frenk schreef:
Valerie schreef:
Frenk schreef:
Getest? Dat bleek gewoon uit het feit dat ze niet opgaven en niet loslieten. Of heet dat dan weer anders?
Wat lieten ze niet los en wat gaven ze niet op dan?
Valerie
Zeer actief

tibetaantje schreef:
en jouw type hond heeft ervoor gezorgd dat een van mijn honden nooit meer met kleine hondjes kan. die is (45 kilo) tot haar 3e jaar steeds tot bloedens toe gepakt
Als je de moeite neemt om mijn verhaaltjes te lezen lees je ook dat mijn tibbie niet de hond tot bloedens toe toetakeld.....
hij bijt naar de hond...........in de vacht...........maar NOOIT tot bloedens toe of uberhaut dat de andere hond het heeft gevoeld. JE DENKT TOCH NIET DAT IK DAT TOE ZOU LATEN!!!!!
Ik kan je begrijpen hoor dat je de schurft heb aan kleine hondjes maar zo dat de andere hond er pijn van heeft heeft mijn tibbie nog nooit gebeten hoor.............altijd als ie langsgelopen is...........hij rent er achteraan..................alsof ie echt wil dat ie weg moet wezen en niet bij mijn andere tibbie moet komen???
Ik wil je ook nog een keer uitleggen hoe het misschien is gekomen met tibo....dat beschermende..........er is iets gebeurt tussen mijn 2 hondjes met een ander puppy, maar ik wil dat misschien hier nog niet meteen kwijt.
Dus een andere hond in de vacht bijten laat je wel toe? Hoe doe je dat dan bij gladharige honden?
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:
jidde schreef:
slechts 7x vechtpartijen met gewonden, valt best mee he. :19: Sorry, Tuana heeft 3x een hond vastgehad (GEEN verwonding, alleen zij 1x 2 pitjes) en loopt nu dus indien nodig met muilkorf :19:
ja, zo had ik het ook gelezen...........Het kleine hondje had 'alleen 4 gaatjes'. En 'n keer 'gehapt' naar 'n oud reutje, 'alleen een klein putje in het oor'

Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar hier doen wij daar toch allemaal aangifte voor bij de politie en word je kwaad weggekeken als je er niet voor zorgt dat je hond GOED vast zit.

We hadden hier ook 'n man met 'n herder (sorry) die kleine hondjes echt zo uit het niets greep, die heeft hier niet lang gewandeld....... Dat je 'n moeilijke hond hebt, ok, maar zorg er dan voor hoe dan ook, dat hij geen honden kan verwonden, dus muilkorven. ALTIJD!
De mensen hier zijn vrij nuchter en ze weten hoe Romeo is.
De persoon van wie het hondje los schoot vond dat het ook haar fout was.
Geen problemen mee gehad, we hebben alles netjes via de verzekering geregeld en ze is nooit boos geweest.
Toen we op de politie stonden te wachten (omstanders hadden gebeld) vroeg ze nog aan me of mijn honden wel een stamboom hadden, want ze wilde absoluut niet dat ze in beslag zouden worden genomen.
Ze zei dat ik maar snel naar huis moest gaan als ze geen papieren hadden.
Toen ik zei dat ze die wel hadden, was ze daar heel blij mee, want ze zei dat ze het niet op haar geweten wilde hebben dat er honden afgemaakt zouden worden.
Gewoon een ontzettend lieve vrouw.

Met dat oude hondje was ook een hele lieve man.
Hij wilde in eerste instantie helemaal niet dat ik betaalde voor de eventuele da kosten.
Maar ik stond erop dat ik alles zou betalen.
Hij is langs gegaan om te laten kijken, maar er hoefde niets aan gedaan te worden, dus alleen maar consult, dat heb ik gewoon betaald.
Die man vond dat het zijn eigen schuld was omdat zijn hondje los liep.

De meeste mensen hier in de buurt zijn gewoon heel sociaal, en vinden het helemaal niet erg dat er honden lopen die zo reageren als Romeo, zolang die honden maar netjes aan de riem lopen de eigenaren even waarschuwen.
Valerie
Zeer actief

Frenk schreef:

Wat denk je dat wolven vroeger deden? Foei jij kleine etter dit is mijn territorium daar mag jij niet komen, doei doei en groetjes aan je ouders?
chrico
Zeer actief

Frenk schreef:
Ik heb voor de kill gaan dus inderdaad gezien. Ik weet donders goed wat het verschil is tussen een correctie of een echte aanval. Ik heb zelfs game honden meegemaakt.

Ik heb voor eigen ontzettend lieve, maar voor buitenstaanders levensgevaarlijke honden gezien. Ik heb ook (door omstandigheden) vals geworden en geschifte honden meegemaakt.

Ik heb in een situatie gestaan waarbij door een menselijke fout een hele roedel labradors ontvlamde en met z'n 8-en op een teckel doken en die werd echt vol gegrepen en geschud dat het bloed in het rond vloog. :jank:

Ik heb meegemaakt dat twee rottweilers een demente labradorreu zo vreselijk grepen dat die arme hond er helemaal van in een depressie is geraakt en zichzelf ging opvreten. :jank:

Ik ben het met je eens dat in deze situatie Romeo maar een fractie heeft gedaan van waar hij waarschijnlijk toe in staat is. Maar ik kan ook de verdere verhalen van de TS niet negeren.

En over Frenk. Ik denk dat ik de situatie niet help door hem uit iedere 'vervelende' situatie te halen. Bij pups onderling (en daar heb ik het over) kunnen ze best een heleboel met elkaar regelen. Maar, ik zou hem dus nooit zonder toezicht laten spelen. En bij die spelende pups zijn overigens ook de trainster (GT) en haar 'hulpje' (haar RR teef die de boel coördineert :mrgreen: ) aanwezig. Ik heb trouwens bij correcties nog nooit gaten zien vallen. Een blaf, een grom, een snauw, ja dat allemaal. Maar bijten? :neenee:
Ik begrijp niet zo goed dat als jij dit allemaal heb meegemaakt dat je zo oordelend reageerd. Dan hoor je de dingen in de juiste context te zien.
Als mijn pup (die een heks is) met jou pup zou spelen (die waarschijnlijk net zo is) dan kan dat aardig uit de hand lopen onder de noemer spel.
Een volwasse hond die een ander corrigeerd kan schade aanrichten, een hoektand, een nagel of wat ook. Het is een droom dat een correctie altijd schadevrij is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:Jij vind het geen provocatie maar een hond die ongevraagd de circel van een ander inloopt doet dat wel :wink: al is het kwispelend.
In zo een situatie kan je gewoon de schuld niet bij een ander leggen, jouw hond ontsnapt door jouw fout. Ik ga er vanuit zoals ik zou reageren en dat is dat ik op zo een moment ingrijp voor mijn honden het zouden doen maar ga er ook vanuit dat als dit gebeurd nadat je mij gepasseerd bent en ik niet zie wat er gebeurde dat ik ook te laat kan zijn met ingrijpen. Dan nog zijn mijn honden op dat moment niet fout maar jij als baas van de ontsnapte hond.
Kito is als jonge hond ook een keer op zo een manier gegrepen. Hij ontsnapte, rende op een hond af vanaf de achterkant en die hond greep hem. Hij was 5 krammen rijker en een deuk in zijn ego. Baasje van de andere hond vond het heel rot en vervelend en ik had zoiets van shit happens, had ik maar op moeten letten.
Ik vind dat er toch een heleboel geblaf, gegrom, gesnauw en ander theater aan een beet vooraf moet gaan. Bijten is een laatste redmiddel. Is het dat niet, dan is je hond te gevaarlijk voor zijn omgeving. Simpelweg een cirkel binnenlopen is geen reden om te bijten. Is het dat wel, dan ligt de bijtdrempel van je hond gewoonweg te laag.

Ik zou in dat geval mijn hond muilkorven en ik mag hopen dat andere baasjes ook hun verantwoordelijkheid nemen.

Als je hond dermate afwijkt van wat 'normaal' is, dan blijft dat ten allen tijde jouw verantwoordelijkheid. Het is immers jouw hond die niet binnen de norm valt. Ook als de andere hond ontsnapt is en jouw hond benadert.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Dutchie63 schreef:Oeps, ik neem mijn berichtje terug..dit is dan niet goed..inderdaad, een wondjeis een wondje en dan 7 keer..hallo..muilkorfjes zijn misschien wel een betere oplossing..
Ik kan begrijpen dat het maar 1 keer was, maar nu ik die andere verhaaltjes lees, nee, sorry, wakker worden, je hebt nu een probleem, volgende keer kan een hele slechte afloop hebben, en ik hoop eerlijk dat er nooit zo'n volgende keer komt..
Heb je ook alles gelezen?
Dat Romeo zelf ook in een paar gevallen is aangevallen, en er niet elke keer verwondingen waren?
Dat elk geval een andere oorzaak had, en dat ik daarvan telkens weer iets heb geleerd?
En dat ik een muilkorf wil gaan aanschaffen omdat we binnenkort willen gaan verhuizen?
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:Ik begrijp niet zo goed dat als jij dit allemaal heb meegemaakt dat je zo oordelend reageerd. Dan hoor je de dingen in de juiste context te zien.
Als mijn pup (die een heks is) met jou pup zou spelen (die waarschijnlijk net zo is) dan kan dat aardig uit de hand lopen onder de noemer spel.
Een volwasse hond die een ander corrigeerd kan schade aanrichten, een hoektand, een nagel of wat ook. Het is een droom dat een correctie altijd schadevrij is.
Ik ben ook niet bang voor 'schade'. Waar gehakt wordt vallen spaanders enzo. Het gaat mij om die agressieve gevallen, waarbij zonder enige waarschuwing tot de aanval wordt overgegaan. En ik beschuldig niemands hond hier daarvan. Ik zeg alleen dat als je hond aan dat beeld voldoet, dat ik vind dat je hem en aangelijnd en gemuilkorfd moet hebben.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Frenk schreef:
chrico schreef:Jij vind het geen provocatie maar een hond die ongevraagd de circel van een ander inloopt doet dat wel :wink: al is het kwispelend.
Ik vind dat er toch een heleboel geblaf, gegrom, gesnauw en ander theater aan een beet vooraf moet gaan. Bijten is een laatste redmiddel. Is het dat niet, dan is je hond te gevaarlijk voor zijn omgeving. Simpelweg een cirkel binnenlopen is geen reden om te bijten. Is het dat wel, dan ligt de bijtdrempel van je hond gewoonweg te laag.

Ik zou in dat geval mijn hond muilkorven en ik mag hopen dat andere baasjes ook hun verantwoordelijkheid nemen.

Als je hond dermate afwijkt van wat 'normaal' is, dan blijft dat ten allen tijde jouw verantwoordelijkheid. Het is immers jouw hond die niet binnen de norm valt. Ook als de andere hond ontsnapt is en jouw hond benadert.
Oke, dus je moet jou hond muilkorven omdat andere mensen hun honden niet bij zich houden? Omdat de hond niet binnen jou norm van veiligheid past? O god het wordt steeds erger, straks moet ik mijn hond haar benen nog vastbinden omdat ze anders opspringt. Zoals ik al eerder zei er zijn meerdere manieren om loslopende honden afstand te laten houden. Kort aanlijnen vind ik echt genoeg bij niet al te extreme agressie.
tibetaantje
Zeer actief
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Nee beetje bange poeperd is het dan :mrgreen: begint pas als ze al voorbij zijn.

Groetjes Els
[/quote]

zo is het ook.....................................het is een bange poeperd!!!!!!!!!
als de hond waar ie achteraan gaat stil staat rent ie terug en als de hond in questie nog terug rent ook ...dan staat tibo tussen onze benen

Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Wat denk je dat wolven vroeger deden? Foei jij kleine etter dit is mijn territorium daar mag jij niet komen, doei doei en groetjes aan je ouders?
Ik sluit mij geheel bij de post van Nanna een paar pagina's geleden aan:
Nanna schreef:
Frenk schreef: Agressie zonder aanleiding is sowieso een weinig bruikbare reactie. Zou ook in 'de natuur' niet gewaardeerd worden vrees ik...
Ik weet zeker dat er geen wolf ter wereld zomaar een andere wolf zou grijpen en die voorts dan ook niet meer loslaten.
Wat dat aangaat heeft de mens er wel een hele rare kronkel ingefokt.
In deze overvolle maatschappij waar hondengevechten trouwens ook afgeschaft zijn is het ook een volkomen nutteloos, lastig en gevaarlijk gedrag.
Waarom fokken de Staff-fokkers deze eigenschap er niet uit? Blijft over een zeer mensvriendelijke, intelligente en leuke hond.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Frenk schreef:
Paulala schreef:Ik ga de problemen natuurlijk niet steeds opzoeken, dat is voor mij ook niet relaxt lopen.
Alleen hele jonge puppies zoek ik altijd juist op, want daar is Romeo helemaal gek op en daar kan hij werkelijk alles van hebben, dan is het zo'n enorme schat.
Is er helemaal niemand die hier vraagtekens bij heeft? :denken:

Ik moet er toch niet aan denken dat jij met je (hond)agressieve hond blijmoedig op mijn kleine pup duikt. Of, dat Frenk onverhoopt ontsnapt en zich kwispelend bij jullie meldt :N:

Hij is ontzettend lief met pupjes, daar is hij helemaal wezenloos van en altijd lief bij.
Een pup is iets heel anders dan een volwassen reu, dat begrijp je toch wel?
En ik 'duik' niet zomaar met mijn hond op een pup, ik kom er heel normaal naartoe lopen en wacht altijd de reactie van de eigenaren af of zij het wel goed vinden. Romeo staat dan al heel blij met een lage staart te kwispelen en neemt een lagere houding aan.

Het spijt me, maar jouw hond 'spoort' niet, aangezien hij uit het niets andere honden (reuen en teven) grijpt. Hij kan er niets aan doen, want hij is zo gefokt. Maar jij zult als baas die verantwoordelijkheid op je moeten nemen. Jij hebt immers voor een dergelijke hond gekozen.

Hij grijpt geen teven uit het niets.
Er is één keer iets gebeurd met een teef, en de oorzaak is al uitgelegd.
En dat gebeurt ook nooit weer.
Wat de reden is dat ik deze hond heb is een lang verhaal, dat ga ik niet weer uitgebreid uitleggen.
Maar even in het kort: mijn exvriend wilde perse een stoere hond, ik wilde een Teckel of Welsh Springer Spaniel.
Mijn ex was erg dominerend, en dus kwam er een stoere hond.
Ik heb heel de opvoeding op me moeten nemen, en Romeo werd mishandeld door mijn ex.
Toen we uit elkaar zijn gegaan is Romeo bij mij gebleven, en ik zorg voor hem tot zijn dood.

Je zegt dat je die verantwoordelijkheid ook neemt, maar desondanks weet Romeo al 7x andere honden te beschadigen en dan weet ik niet eens hoeveel hij er een levenslang trauma heeft bezorgd.

Lees alles nog maar een keer door, hij heeft niet 7x een andere hond beschadigd, en de dingen die zijn gebeurd in het verleden toen ik jonger was, lagen vaak buiten mijn macht, net zoals de keer met de Rottweiler. Mijn ex had die hond in huis gehaald omdat het dier van zijn moeder was die in de gevangenis zat, ik wilde dit helemaal niet! Ik wist dat het fout zou gaan, maar ik had niets te zeggen.
Inmiddels ben ik ouder geworden en heb ik veel bij geleerd. Daarom vind het ook zo ontzettend stom van mezelf dat Max is gebeten, dat was niet gebeurd als ik even had nagedacht.

Als jij niet kunt stoppen met hopen dat Romeo op een dag wel 'gezellig' met een andere reu (of teef) om kan gaan, dan kun je hem maar beter permanent muilkorven, voordat er nog veel ernstigere ongelukken gebeuren. :19:
Waar haal je het vandaan dat ik denk dat Romeo op een dag wel gezellig met andere honden om kan gaan?
Ja, in mijn dromen misschien, maar echt niet dat ik denk dat dat ooit zal gebeuren.
chrico
Zeer actief

Frenk schreef:

jemig hee :denken: voor iemand met zoveel ervaring kom je nu niet zo over.
1 van mijn honden blaft niet, gromt zelden, maar verteld wel met zijn houding wat hij wel en niet goed vind. Bijten is geen laatste redmiddel, bijten is hondentaal, soms zacht soms hard net wat de tegenstander verdiend op zo een moment. Mijn honden bijten elkaar tijdens het spelen, waarom?? Omdat zij nu eenmaal een bek hebben en op die manier met elkaar communiceren.
Mijn honden zijn geen gevaar voor een ander zolang iedereen zijn eigen verantwoording neemt.
Ik hoop echt dat Frenkie zich uit vechtpartijtjes houd (al zijn ze zijn schuld niet) want dat zou inhouden dat die arme ziel gemuilkorft door het leven moet.
Wat vind jij normaal, spelende hondjes die gezellig met zijn allen achter elkaar aanrennen en alles moeten accepteren. Moeten daarom alle honden zo zijn? Zou wel makkelijk zijn want dan hoeft niemand meer rekening met elkaar te houden
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Oke, dus je moet jou hond muilkorven omdat andere mensen hun honden niet bij zich houden? Omdat de hond niet binnen jou norm van veiligheid past? O god het wordt steeds erger, straks moet ik mijn hond haar benen nog vastbinden omdat ze anders opspringt. Zoals ik al eerder zei er zijn meerdere manieren om loslopende honden afstand te laten houden. Kort aanlijnen vind ik echt genoeg bij niet al te extreme agressie.
Jeetje, selectief lezen is ook een kunst.

Nee, je hoeft je hond niet te muilkorven omdat andere mensen hun honden niet bij zich houden. Je moet hem muilkorven als hij niet te vertrouwen is. Iemand laat zijn hond toch niet expres ontsnappen? Als daar dan toevallig een agressieve hond loopt die mijn hond doodbijt, dan heeft zijn/haar baas toch echt een heel groot probleem. Bijten is echt een hele extreme vorm van agressie en niet loslaten al helemaal.

Bij niet al te extreme agressie is kort aanlijnen prima. Ik heb alleen maar voor muilkorven gepleit als je hond gewoon echt niet te vertrouwen of te stoppen is. Dus bij de uiterste gevallen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Ja ze kan hem ook een spuitje geven wordt de hele wereld veiliger ,
van :roll: en hoeft jij niet meer bang te zijn!!
Ik heb dus wel enige vraag tekens bij jouw manier van reageren :idea:
7 honden zijn er zeven te veel en die expirimenten met Romeo en andere honden gaat mij ook tever,
maar ze is ermisschien al een miljoen gepasseerd waar helemaal niet mee gebeurd is.
het gaat echt veel vaker goed als niet, maar ze moet gewoon stoppen met gokken, het kan niet met deze hond :19:
maar gestoord gaat met veel en veel te ver

hoe weet jij dat??
ken je de hond, heb je hem meegemaakt??? Vertel...........
Juist, en wat jij zegt klopt precies.
Ik had deze gok niet moeten wagen.
En idd gaat het veel vaker goed dan mis, omdat ik hem verder dus nooit bij andere honden in de buurt laat komen, ik blijf altijd op veilige afstand.
En er zijn ook nog heel veel teefjes waar hij het prima mee kan vinden, maar ik laat hem alleen niet meer los met ze spelen.
Ik ben veel te bang dat er weer iets ligt zoals een stok en dat er dan iets fout gaat.
Overigens zijn dit alleen maar teefjes die hij al jaren kent, of die hij van pup af aan heeft op zien groeien.
Vreemde volwassen teven blijf ik ook bij uit de buurt, daar vertrouw ik hem ook niet bij.
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:jemig hee :denken: voor iemand met zoveel ervaring kom je nu niet zo over.
1 van mijn honden blaft niet, gromt zelden, maar verteld wel met zijn houding wat hij wel en niet goed vind. Bijten is geen laatste redmiddel, bijten is hondentaal, soms zacht soms hard net wat de tegenstander verdiend op zo een moment. Mijn honden bijten elkaar tijdens het spelen, waarom?? Omdat zij nu eenmaal een bek hebben en op die manier met elkaar communiceren.
Mijn honden zijn geen gevaar voor een ander zolang iedereen zijn eigen verantwoording neemt.
Ik hoop echt dat Frenkie zich uit vechtpartijtjes houd (al zijn ze zijn schuld niet) want dat zou inhouden dat die arme ziel gemuilkorft door het leven moet.
Wat vind jij normaal, spelende hondjes die gezellig met zijn allen achter elkaar aanrennen en alles moeten accepteren. Moeten daarom alle honden zo zijn? Zou wel makkelijk zijn want dan hoeft niemand meer rekening met elkaar te houden
Typ ik vandaag nou zo onduidelijk?

Als ik het over bijten heb, dan heb ik het over vastbijten en niet meer loslaten. Het serieuze werk zeg maar. Dat is echt een andere categorie dan een 'vechtpartijtje', 'correctie' of wat dan ook.

Die 'ervaring' heb jij toch ook wel, dat je dat onderscheidt kent en onderkent?
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Frenk schreef:

dat werkt gewoon niet voor alle rassen zo, :wink:

ik muilkorf niet,
ik lijn aan, waarschuw mensen, til evt op , gaat het dan nog mis hebben ze pech :wink: ik heb dan meer dan voldoende mijn verandwoording genomen...
en het is ook niet voor niks dat de wet zo heeft bepaald" dat een loslopende hond in zon geval gewoon fout is mits het op een aangegeven hondenlosloopplaats is!!

welke norm ?? en wat is normaal??
jouw normen en waarden zijn dus niet die van andere mensen :wink:
dring dat dan ook niet op....
zelf gewoon niet zon ras aanchaffen waarbij je een risico hebt dat het niet met andere honden zal gaan.....
en dat is echt niet alleen met een staffie of bullterrier hoor
:wink:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Frenk schreef:
Valerie schreef:Oke, dus je moet jou hond muilkorven omdat andere mensen hun honden niet bij zich houden? Omdat de hond niet binnen jou norm van veiligheid past? O god het wordt steeds erger, straks moet ik mijn hond haar benen nog vastbinden omdat ze anders opspringt. Zoals ik al eerder zei er zijn meerdere manieren om loslopende honden afstand te laten houden. Kort aanlijnen vind ik echt genoeg bij niet al te extreme agressie.
Jeetje, selectief lezen is ook een kunst.

Nee, je hoeft je hond niet te muilkorven omdat andere mensen hun honden niet bij zich houden. Je moet hem muilkorven als hij niet te vertrouwen is. Iemand laat zijn hond toch niet expres ontsnappen? Als daar dan toevallig een agressieve hond loopt die mijn hond doodbijt, dan heeft zijn/haar baas toch echt een heel groot probleem. Bijten is echt een hele extreme vorm van agressie en niet loslaten al helemaal.

Bij niet al te extreme agressie is kort aanlijnen prima. Ik heb alleen maar voor muilkorven gepleit als je hond gewoon echt niet te vertrouwen of te stoppen is. Dus bij de uiterste gevallen.
hahahahaha
moet je de wet er eens bij pakken
als mijn hond vast zit en de jouwe los
ook al is ie weggeschoten
dan nog is jouw hond fout
heb daar toevallig een discussie over gehad
en heb dit nagevraagd bij een bevriende rechercheur

maar ja weet je wat ik ga doen
ik ga lekker slapen
en ik lees lekker morgen weer verder
welterusten
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
chrico
Zeer actief

Frenk schreef:

.
iemand laat ook niet expres zijn hond een ander doodbijten. Jouw Frenk zou eerder doodgebeten worden dan mijn heks als ze beide volwassen zijn, het is zijn nadeel dat hij klein is maar toch een hond is en zich zo gedraagd.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mojuan
Zeer actief

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:Ik vind bij dit ras agressie naar andere honden geen gestoord gedrag, en Hij is getraind in het negeren van honden , :19: anders zou hij misschien wel in de lijn hangen om te waarschuwen blijf uit mijn buurt.

Dus daar zie ik geen gestoord gedrag in, sorry.

wat betreft dat hij met een teef heeft gevochten, als het item waar het om gaat maar belangrijk genoeg is zullen meer honden dat doen.
Baco heeft ook een teef ruig gecorrigeerd :wink:
Die teef had Ducain (op dat moment net 3 maanden) gebeten, en dat pikte Baco niet- heel erg gestoord, natuurlijk :pffff:
die takketeef moest gewoon van zijn pup afblijven.

er zijn meer honden die dat (geslachts)onderscheid niet maken als het om ballen of stokken gaat, of om roedelgenoten.
Dus omdat het in dit ras gefokt is, is het geen 'gestoord' gedrag? Hoe wilde je het dan noemen? Onwenselijk? Prima, voor we in een semantische discussie belanden. Dan noemen we het voortaan zo.

En vwb dat getraind zijn in 'negeren'.... Er zijn minimaal 7 incidenten die dat logenstraffen. Dus, helaas pindakaas voor Romeo, maar zijn bazinnetje zal nog meer voorzorgsmaatregelen moeten nemen. (en dan doel ik niet op het trainen van het 'los' commando.... Dat is de put dempen etc etc)
Het trainen op negeren ben ik pas een jaar of vier geleden gaan doen.
Daarvoor strafte ik hem steeds, en werd hij steeds agressiever.
De eerste twee jaar ging het met ups en downs, pas sinds twee jaar negeert hij honden volkomen.
En daarbij is één van de zeven incidenten hij zelf gewond geraakt en mankeerde de andere hond niets, hij werd aangevallen.
Bij de Rottweiler werd ook hij aangevallen, dus van negeren is dan geen sprake meer.
De vechtpartij om de stok was ook toen hij zelf werd aangevallen, dan is er ook geen sprake meer van negeren.
Op de hondenschool sprong de andere hond tot vier keer toe zowat bovenop hem, de vijfde keer was het hap, als een hond bovenop hem springt valt er niets meer te negeren.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het het minder erg maakt.
Ik reageer puur op jouw reactie en wat jij zegt slaat kant noch wal.
Lees eerst maar eens goed waar het over gaat voor je een reactie plaatst, want jouw reactie klopt gewoon niet.
chrico
Zeer actief

Frenk schreef:
Die 'ervaring' heb jij toch ook wel, dat je dat onderscheidt kent en onderkent?
Juist door mijn ervaring hecht ik er andere waarde aan dan jij :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tibetaantje
Zeer actief

Ik zou als ik jou was echt gaan trainen op zijn gedrag met andere honden :wink:
[/quote]

maar hoe dan....????
ik heb dus echt geen overwicht op hem.......ik kan wel doen alsof.....maar je ken hem he, dan luisterd hij dus gewoon echt niet!!!!
Daarom hoop ik altijd dat hij door een hond op zijn plaats gezet word.........maar helaas!!!!

Afbeelding
Frenk
Zeer actief

rilana schreef:Ik vind dat er toch een heleboel geblaf, gegrom, gesnauw en ander theater aan een beet vooraf moet gaan. Bijten is een laatste redmiddel. Is het dat niet, dan is je hond te gevaarlijk voor zijn omgeving. Simpelweg een cirkel binnenlopen is geen reden om te bijten. Is het dat wel, dan ligt de bijtdrempel van je hond gewoonweg te laag.

dat werkt gewoon niet voor alle rassen zo, :wink:

ik muilkorf niet,
ik lijn aan, waarschuw mensen, til evt op , gaat het dan nog mis hebben ze pech :wink: ik heb dan meer dan voldoende mijn verandwoording genomen...
en het is ook niet voor niks dat de wet zo heeft bepaald" dat een loslopende hond in zon geval gewoon fout is mits het op een aangegeven hondenlosloopplaats is!!

welke norm ?? en wat is normaal??
jouw normen en waarden zijn dus niet die van andere mensen :wink:
dring dat dan ook niet op....
zelf gewoon niet zon ras aanchaffen waarbij je een risico hebt dat het niet met andere honden zal gaan.....
en dat is echt niet alleen met een staffie of bullterrier hoor
:wink:[/quote]

Bij welke rassen werkt dat dan niet zo? Bij welk ras is het normaal om zonder waarschuwing een andere hond echt vast te bijten?

Ik kan het allemaal wel blijven herhalen, maar ik denk echt niet dat we elkaar gaan vinden op dit onderwerp.

Er zijn een heleboel situaties en provocaties waardoor een hond kan gaan bijten en waarbij het echt volkomen te verwachten was. Er zijn echter ook honden die op dat gebied een 'kronkel' hebben en die dus zonder duidelijke provocatie en zonder waarschuwing een andere hond (of mens of kind) grijpen. (En als ik zeg grijpen, dan bedoel ik grijpen.)

Dat is wat mij betreft op geen enkele wijze goed te praten, uit te leggen of toe te laten. Heb je zo'n hond? Zorg er dan voor dat hij zijn omgeving geen onherstelbare schade toe kan brengen.

Dat is mijn hele punt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”