Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ongelukje door inschattingsfout
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Ik bedenk me nu ineens dat ik vroeger altijd heel veel spelletjes met Romeo deed met een touw of iets dergelijks, en dat hij toen heel veel werd getraind op het commando 'los'
De laatste jaren doe ik dit nog zelden!
De keer dat hij de Rottweiler op zijn oor had, kreeg ik hem er dan ook zonder al te veel moeite vanaf.
Maar op de hondenschool wilde hij niet loslaten.
Dit is dus heel stom van me, maar het schiet me nu pas tebinnen, hij wordt helemaal niet meer getraind op het loslaten, omdat ik veel te veel alleen maar bezig was met leren negeren.
Ik ga hier dus nu werk van maken.
Er kan altijd nog wel eens een ongeluk gebeuren, hoe goed ik ook mijn best doe om het te voorkomen.
Ik kan niet in de toekomst kijken, en daarom is het verstandig om overal rekening mee te houden.
Dus ga ik weer heel veel met hem trainen op het commando 'los'
En dit natuurlijk vol blijven houden en niet na een paar maanden weer laten verslappen.
Hoe kon ik dit nou vergeten??? :N:
De keer dat hij de Rottweiler op zijn oor had, kreeg ik hem er dan ook zonder al te veel moeite vanaf.
Dit is dus heel stom van me, maar het schiet me nu pas tebinnen, hij wordt helemaal niet meer getraind op het loslaten, omdat ik veel te veel alleen maar bezig was met leren negeren.
Er kan altijd nog wel eens een ongeluk gebeuren, hoe goed ik ook mijn best doe om het te voorkomen.
Ik kan niet in de toekomst kijken, en daarom is het verstandig om overal rekening mee te houden.
En dit natuurlijk vol blijven houden en niet na een paar maanden weer laten verslappen.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik las het het topic over Bob, en toen schoot het ineens tebinnen dat ik Romeo daar helemaal niet meer op train.S@ndr@ schreef:je bent ook maar een mens
, ik laat ook wel eens dingen verslappen hoor
En natuurlijk laat iedereen wel eens dingen verslappen, dat is menselijk.
Maar ik ga er nu wel weer werk van maken, is natuurlijk niet iets onbelangrijks in Romeo's geval.

- starfleet
- Erelid
Snap je niet dat verschillende mensen verschillende meningen hebben? Of zie je hier ineens dezelfde mensen heel andere dingen beweren?Emma schreef:in de topic :`` dat was ff schrikken``ook in Algemeen.
wordt er gezegd dat hun reuen ook op andere reuen klappen als die naar hun honden toegaan. en dat die eigenaren maar moeten letten dat hun honden niet naar hun honden toegaan.
en hier wordt op paulala gereageerd dat ze maar met muilkorf om moet lopen.
sorry maar ik snap hier nu ff niks van
Ik vind dat je je verantwoording moet nemen als je met een agressieve hond loopt die je niet kan houden in geval van nood. Er is hier in het topic ook iemand die zegt "eigen schuld dikke bult".
Iets dergelijks speelt zich af in het andere topic waar jij aan refereert. Wat snap je dan niet?
Anne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wel knap dat hij dan gewoon op commando loslaat!! Ben weet prima wat het commando is, maar als hij vast heeft, kan je roepen wat je wil, maar dan is een commando niet genoeg. Succes met oefenen!Paulala schreef:Ik bedenk me nu ineens dat ik vroeger altijd heel veel spelletjes met Romeo deed met een touw of iets dergelijks, en dat hij toen heel veel werd getraind op het commando 'los'
- starfleet
- Erelid
Ik denk voor elke hond, als hij een stuk chocolade vastheeft net zo goed. . Het is altijd handig als "los" het hele leven erin gebeiteld blijft zodat het een reflex blijft. Als een hond eerst moet gaan piekeren wat dat ook alweer was en of hij dat wel zal gaan doen, laat hij al niet meer los in zo'n situatie.Paulala schreef:
Ik las het het topic over Bob, en toen schoot het ineens tebinnen dat ik Romeo daar helemaal niet meer op train.
En natuurlijk laat iedereen wel eens dingen verslappen, dat is menselijk.
Maar ik ga er nu wel weer werk van maken, is natuurlijk niet iets onbelangrijks in Romeo's geval.
Anne
- starfleet
- Erelid
Jullie hebben hem al volwassen gekregen. Het werkt het best als het er als pup in is gehamerd, dan is het eigenlijk meer een een reflex. Voor veel honden werkt dat bij "zit" bijvoorbeeld wel prima omdat ze dat als pup van 8 weken gelijk leren en het bijgehouden wordt.Aimee schreef: Wel knap dat hij dan gewoon op commando loslaat!! Ben weet prima wat het commando is, maar als hij vast heeft, kan je roepen wat je wil, maar dan is een commando niet genoeg. Succes met oefenen!
Anne
-
- Zeer actief
Zo zie ik het ook, het wordt dan een reflex omdat het elke dag herhaald wordt.starfleet schreef:Jullie hebben hem al volwassen gekregen. Het werkt het best als het er als pup in is gehamerd, dan is het eigenlijk meer een een reflex. Voor veel honden werkt dat bij "zit" bijvoorbeeld wel prima omdat ze dat als pup van 8 weken gelijk leren en het bijgehouden wordt.Aimee schreef: Wel knap dat hij dan gewoon op commando loslaat!! Ben weet prima wat het commando is, maar als hij vast heeft, kan je roepen wat je wil, maar dan is een commando niet genoeg. Succes met oefenen!
Anne
Dus ik ga er weer werk van maken, en dat heel zijn leven lang blijven doen. Als jonge hond was dit dagelijkse kost, maar sinds we Julia hebben ben ik het helemaal vergeten.

- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Dat is lang niet bij elke hond zo, ik ken meer dan genoeg honden (staffies vnl natuurlijk) die het commando los van binnen en buiten kennen en altijd opvolgen. Maar dat absoluut niet doen als ze een andere hond vast hebben. Dat vasthouden op dat moment zit in de genen, die zijn vaak een stuk sterker dan het commando en de opvoeding van de baas.starfleet schreef:Jullie hebben hem al volwassen gekregen. Het werkt het best als het er als pup in is gehamerd, dan is het eigenlijk meer een een reflex. Voor veel honden werkt dat bij "zit" bijvoorbeeld wel prima omdat ze dat als pup van 8 weken gelijk leren en het bijgehouden wordt.
Anne
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

Nou als je eens wat topics van ts zou doorlezen dan kom je er al snel achter dat het nogal eens fout gaat met het inschattingsvermogen van haar,daar volgt dan wel een ''foutje ik heb ervan geleerd op'' maar aan spijt heb ik weinig als mijn hond gebeten is eerlijk gezegd.lieke schreef:Ik snap niet goed waarom er zo over wordt 'doorgezeurd'. Paulala geeft heel duidelijk aan dat zij niet zo slim is geweest, maar dat zij er van heeft geleerd en dat dit niet meer zal gebeuren. Gelukkig is het geen drama geworden en de eigenaar van de andere hond neemt het haar gelukkig niet kwalijk. Zij neemt heel duidelijk haar verantwoordelijkheid voor haar hond. Zij wel gelukkig, iedereen hier op het forum kan legio incidenten opnoemen die zij persoonlijk hebben meegemaakt waarbij hún hond de dupe is geworden van de onverantwoordelijkheid van andere hondeneigenaren. En waar vaak niet eens een excuus van afkon.
Iedereen maakt fouten, maar als je dan oprecht spijt hebt en je excuus aanbiedt en er van leert, is het buitengewoon irritant als anderen iedere keer 'ja maar...' zegt. Dan schiet je vanzelf wel in de verdediging, logisch toch?
't Was dom, ja. En nee, ze doet het nooit meer. Klaar af, punt erachter!
De bedoeling van fouten die je maakt is inderdaad dat je ervan leert en als je weet dat je hond niet met andere reuen overweg kan is het ronduit stupide om dat dan bij heel veel honden te gaan uitproberen onder de noemer oh met deze kan hij ook niet opschieten ,foutje

-
- Zeer actief
Waar haal je het toch steeds vandaan dat ik het bij heel veel honden uitprobeer?tineke schreef:Nou als je eens wat topics van ts zou doorlezen dan kom je er al snel achter dat het nogal eens fout gaat met het inschattingsvermogen van haar,daar volgt dan wel een ''foutje ik heb ervan geleerd op'' maar aan spijt heb ik weinig als mijn hond gebeten is eerlijk gezegd.lieke schreef:Ik snap niet goed waarom er zo over wordt 'doorgezeurd'. Paulala geeft heel duidelijk aan dat zij niet zo slim is geweest, maar dat zij er van heeft geleerd en dat dit niet meer zal gebeuren. Gelukkig is het geen drama geworden en de eigenaar van de andere hond neemt het haar gelukkig niet kwalijk. Zij neemt heel duidelijk haar verantwoordelijkheid voor haar hond. Zij wel gelukkig, iedereen hier op het forum kan legio incidenten opnoemen die zij persoonlijk hebben meegemaakt waarbij hún hond de dupe is geworden van de onverantwoordelijkheid van andere hondeneigenaren. En waar vaak niet eens een excuus van afkon.
Iedereen maakt fouten, maar als je dan oprecht spijt hebt en je excuus aanbiedt en er van leert, is het buitengewoon irritant als anderen iedere keer 'ja maar...' zegt. Dan schiet je vanzelf wel in de verdediging, logisch toch?
De bedoeling van fouten die je maakt is inderdaad dat je ervan leert en als je weet dat je hond niet met andere reuen overweg kan is het ronduit stupide om dat dan bij heel veel honden te gaan uitproberen onder de noemer oh met deze kan hij ook niet opschieten ,foutje
Dit is de eerste keer.
In dit topic heb ik alles verteld dat er gebeurd is in het verleden, en die hadden allemaal andere oorzaken, waarvan ik elke keer weer andere dingen heb geleerd.
In dit geval: nooit meer denken dat het goed kan gaan als hij zich met een wandeling goed gedraagt.
Gewoon bij elkaar vandaan houden, en geen kennis laten maken op wat voor manier dan ook.

Ik bedoel niet alleen het bij veel honden proberen maar meer dat je over de algehele linie best veel incidenten hebt ,die uiteraard niet allemaal fout aflopen.Paulala schreef:Waar haal je het toch steeds vandaan dat ik het bij heel veel honden uitprobeer?tineke schreef:Nou als je eens wat topics van ts zou doorlezen dan kom je er al snel achter dat het nogal eens fout gaat met het inschattingsvermogen van haar,daar volgt dan wel een ''foutje ik heb ervan geleerd op'' maar aan spijt heb ik weinig als mijn hond gebeten is eerlijk gezegd.lieke schreef:Ik snap niet goed waarom er zo over wordt 'doorgezeurd'. Paulala geeft heel duidelijk aan dat zij niet zo slim is geweest, maar dat zij er van heeft geleerd en dat dit niet meer zal gebeuren. Gelukkig is het geen drama geworden en de eigenaar van de andere hond neemt het haar gelukkig niet kwalijk. Zij neemt heel duidelijk haar verantwoordelijkheid voor haar hond. Zij wel gelukkig, iedereen hier op het forum kan legio incidenten opnoemen die zij persoonlijk hebben meegemaakt waarbij hún hond de dupe is geworden van de onverantwoordelijkheid van andere hondeneigenaren. En waar vaak niet eens een excuus van afkon.
Dit is de eerste keer.
In dit topic heb ik alles verteld dat er gebeurd is in het verleden, en die hadden allemaal andere oorzaken, waarvan ik elke keer weer andere dingen heb geleerd.
In dit geval: nooit meer denken dat het goed kan gaan als hij zich met een wandeling goed gedraagt.
Gewoon bij elkaar vandaan houden, en geen kennis laten maken op wat voor manier dan ook.
Vervolgens post je daarover , negatieve reacties daarop verwacht je ook , zoals je zelf aangeeft, dus niet zeuren als je daarin nu niet teleurgesteld wordt.
-
- Zeer actief
Vegas lost tegenwoordig ook prima op commando maar ik geloof niet dat als hij een concurrent te pakken zou nemen dat hij dan nog zo netjes lost op commando. Instincten en verdedigingsdrang nemen dan echt wel de overhand denk ik.Bianc@ schreef: Dat is lang niet bij elke hond zo, ik ken meer dan genoeg honden (staffies vnl natuurlijk) die het commando los van binnen en buiten kennen en altijd opvolgen. Maar dat absoluut niet doen als ze een andere hond vast hebben. Dat vasthouden op dat moment zit in de genen, die zijn vaak een stuk sterker dan het commando en de opvoeding van de baas.
Laatst gewijzigd door Reini op 16 mei 2008 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
-
- Zeer actief
Vegas heeft 1 keer een hond te pakken gekregen die hem vanuit het niets van achteren aanviel en toen heb ik ook los gebruld maar dat kwam niet eens door in de eerste seconden. Hij kende het commando toen nog niet heel goed (lossen op commando heeft even geduurdBianc@ schreef:Precies.Reini schreef: Vegas lost tegenwoordig ook prima op commando maar ik geloof niet dat als hij een concurrent te pakken zou nemen dat hij dan nog zo netjes lost op commando. Instincten en verdedigingsdrang nemen dan echt wel de overhand.

Vegas heeft die hond uiteindelijk (na een halve minuut ofzo, wat wel een uur leek te duren) zelf gewoon losgelaten en die hond mankeerde op een klein gaatje gelukkig helemaal niets.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- starfleet
- Erelid
Met Staffs heb ik weer geen ervaring. Sowieso kan ik me voorstellen dat als een hond echt door het lint is met een hoop opwinding, dat er helemaal niets meer doordringt.Bianc@ schreef:
Dat is lang niet bij elke hond zo, ik ken meer dan genoeg honden (staffies vnl natuurlijk) die het commando los van binnen en buiten kennen en altijd opvolgen. Maar dat absoluut niet doen als ze een andere hond vast hebben. Dat vasthouden op dat moment zit in de genen, die zijn vaak een stuk sterker dan het commando en de opvoeding van de baas.
Anne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
jeetje jeetje, wat een felheidstarfleet schreef:Snap je niet dat verschillende mensen verschillende meningen hebben? Of zie je hier ineens dezelfde mensen heel andere dingen beweren?Emma schreef:in de topic :`` dat was ff schrikken``ook in Algemeen.
wordt er gezegd dat hun reuen ook op andere reuen klappen als die naar hun honden toegaan. en dat die eigenaren maar moeten letten dat hun honden niet naar hun honden toegaan.
en hier wordt op paulala gereageerd dat ze maar met muilkorf om moet lopen.
sorry maar ik snap hier nu ff niks van
Ik vind dat je je verantwoording moet nemen als je met een agressieve hond loopt die je niet kan houden in geval van nood. Er is hier in het topic ook iemand die zegt "eigen schuld dikke bult".
Iets dergelijks speelt zich af in het andere topic waar jij aan refereert. Wat snap je dan niet?
Anne

ik ging van het ene topic naar de andere en dat was even lachwekkend hoe de meningen verschillen.
nou dat vond ik grappig en wilde dat even neerzetten als grapje; snap ik het nog?

dat was gewoon even luchtig bedoelt.
sorry hoor, ik typ hier al niks meer

slechts 7x vechtpartijen met gewonden, valt best mee he.Paulala schreef:
1De eerste keer was toen hij aan het spelen was met een andere hond wat al maanden goed ging, en helaas hadden beide honden ineens tegelijk een stok vast, de andere hond viel als eerste aan, en Romeo vecht dan natuurlijk terug. Dit was een teefje, en dat was echt zijn vriendinnetje, maar als hij wordt aangevallen is die vriendschap ineens over natuurlijk.
2En dan deze keer dus, met het oor.
3De keer op de hondenschool viel heel erg mee, was eigenlijk vrij weinig aan de hand, maar ze zijn uiteraard voor de zekerheid naar de da geweest, wat logisch is.
Maar geen hechtingen of iets dergelijks nodig.
4Romeo is zelf ook eens aangevallen door een Bullterrier waar hij leuk mee aan het spelen was, die sloeg ineens om.
En toen was het natuurlijk ruzie, maar ook geen rare verwondingen.
Alleen Romeo had toen een paar gaatjes in zijn nek.
5En een keer met een Rottweiler reu die bij ons logeerde, die was van mijn toenmalige schoonmoeder die in de gevangenis zat, die Rottweiler viel hem aan, en Romeo pakte zijn oor. Ik heb hem er gewoon vanaf kunnen halen, geen schade.
6En een klein hondje dat uit de riem was geschoten, toen liet mijn vriend hem uit, ik was er niet bij, hij had hem niet vast!
Dat hondje mankeerde ook niet veel, alleen vier gaatjes van de hoektanden, gelukkig is Romeo alleen een vasthouder, geen doorbijter.
7Hij heeft ook een keer naar een oud reutje gehapt dat losliep en dat was een heel klein putje in het oor, ook geen gekke dingen.

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, zo had ik het ook gelezen...........Het kleine hondje had 'alleen 4 gaatjes'. En 'n keer 'gehapt' naar 'n oud reutje, 'alleen een klein putje in het oor'jidde schreef:slechts 7x vechtpartijen met gewonden, valt best mee he.Paulala schreef:
1De eerste keer was toen hij aan het spelen was met een andere hond wat al maanden goed ging, en helaas hadden beide honden ineens tegelijk een stok vast, de andere hond viel als eerste aan, en Romeo vecht dan natuurlijk terug. Dit was een teefje, en dat was echt zijn vriendinnetje, maar als hij wordt aangevallen is die vriendschap ineens over natuurlijk.
2En dan deze keer dus, met het oor.
3De keer op de hondenschool viel heel erg mee, was eigenlijk vrij weinig aan de hand, maar ze zijn uiteraard voor de zekerheid naar de da geweest, wat logisch is.
Maar geen hechtingen of iets dergelijks nodig.
4Romeo is zelf ook eens aangevallen door een Bullterrier waar hij leuk mee aan het spelen was, die sloeg ineens om.
En toen was het natuurlijk ruzie, maar ook geen rare verwondingen.
Alleen Romeo had toen een paar gaatjes in zijn nek.
5En een keer met een Rottweiler reu die bij ons logeerde, die was van mijn toenmalige schoonmoeder die in de gevangenis zat, die Rottweiler viel hem aan, en Romeo pakte zijn oor. Ik heb hem er gewoon vanaf kunnen halen, geen schade.
6En een klein hondje dat uit de riem was geschoten, toen liet mijn vriend hem uit, ik was er niet bij, hij had hem niet vast!
Dat hondje mankeerde ook niet veel, alleen vier gaatjes van de hoektanden, gelukkig is Romeo alleen een vasthouder, geen doorbijter.
7Hij heeft ook een keer naar een oud reutje gehapt dat losliep en dat was een heel klein putje in het oor, ook geen gekke dingen.
Sorry, Tuana heeft 3x een hond vastgehad (GEEN verwonding, alleen zij 1x 2 pitjes) en loopt nu dus indien nodig met muilkorf
Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar hier doen wij daar toch allemaal aangifte voor bij de politie en word je kwaad weggekeken als je er niet voor zorgt dat je hond GOED vast zit.
We hadden hier ook 'n man met 'n herder (sorry) die kleine hondjes echt zo uit het niets greep, die heeft hier niet lang gewandeld....... Dat je 'n moeilijke hond hebt, ok, maar zorg er dan voor hoe dan ook, dat hij geen honden kan verwonden, dus muilkorven. ALTIJD!
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Oeps, ik neem mijn berichtje terug..dit is dan niet goed..inderdaad, een wondjeis een wondje en dan 7 keer..hallo..muilkorfjes zijn misschien wel een betere oplossing..
Ik kan begrijpen dat het maar 1 keer was, maar nu ik die andere verhaaltjes lees, nee, sorry, wakker worden, je hebt nu een probleem, volgende keer kan een hele slechte afloop hebben, en ik hoop eerlijk dat er nooit zo'n volgende keer komt..
Ik kan begrijpen dat het maar 1 keer was, maar nu ik die andere verhaaltjes lees, nee, sorry, wakker worden, je hebt nu een probleem, volgende keer kan een hele slechte afloop hebben, en ik hoop eerlijk dat er nooit zo'n volgende keer komt..
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Is er helemaal niemand die hier vraagtekens bij heeft?Paulala schreef:Ik ga de problemen natuurlijk niet steeds opzoeken, dat is voor mij ook niet relaxt lopen.
Alleen hele jonge puppies zoek ik altijd juist op, want daar is Romeo helemaal gek op en daar kan hij werkelijk alles van hebben, dan is het zo'n enorme schat.

Ik moet er toch niet aan denken dat jij met je (hond)agressieve hond blijmoedig op mijn kleine pup duikt. Of, dat Frenk onverhoopt ontsnapt en zich kwispelend bij jullie meldt :N:
Het spijt me, maar jouw hond 'spoort' niet, aangezien hij uit het niets andere honden (reuen en teven) grijpt. Hij kan er niets aan doen, want hij is zo gefokt. Maar jij zult als baas die verantwoordelijkheid op je moeten nemen. Jij hebt immers voor een dergelijke hond gekozen.
Je zegt dat je die verantwoordelijkheid ook neemt, maar desondanks weet Romeo al 7x andere honden te beschadigen en dan weet ik niet eens hoeveel hij er een levenslang trauma heeft bezorgd.
Als jij niet kunt stoppen met hopen dat Romeo op een dag wel 'gezellig' met een andere reu (of teef) om kan gaan, dan kun je hem maar beter permanent muilkorven, voordat er nog veel ernstigere ongelukken gebeuren.

-
- Zeer actief
Ja ze kan hem ook een spuitje geven wordt de hele wereld veiliger ,Frenk schreef:Is er helemaal niemand die hier vraagtekens bij heeft?Paulala schreef:Ik ga de problemen natuurlijk niet steeds opzoeken, dat is voor mij ook niet relaxt lopen.
Alleen hele jonge puppies zoek ik altijd juist op, want daar is Romeo helemaal gek op en daar kan hij werkelijk alles van hebben, dan is het zo'n enorme schat.
Ik moet er toch niet aan denken dat jij met je (hond)agressieve hond blijmoedig op mijn kleine pup duikt. Of, dat Frenk onverhoopt ontsnapt en zich kwispelend bij jullie meldt :N:
Het spijt me, maar jouw hond 'spoort' niet, aangezien hij uit het niets andere honden (reuen en teven) grijpt. Hij kan er niets aan doen, want hij is zo gefokt. Maar jij zult als baas die verantwoordelijkheid op je moeten nemen. Jij hebt immers voor een dergelijke hond gekozen.
Je zegt dat je die verantwoordelijkheid ook neemt, maar desondanks weet Romeo al 7x andere honden te beschadigen en dan weet ik niet eens hoeveel hij er een levenslang trauma heeft bezorgd.
Als jij niet kunt stoppen met hopen dat Romeo op een dag wel 'gezellig' met een andere reu (of teef) om kan gaan, dan kun je hem maar beter permanent muilkorven, voordat er nog veel ernstigere ongelukken gebeuren.
van

Ik heb dus wel enige vraag tekens bij jouw manier van reageren

7 honden zijn er zeven te veel en die expirimenten met Romeo en andere honden gaat mij ook tever,
maar ze is ermisschien al een miljoen gepasseerd waar helemaal niet mee gebeurd is.
het gaat echt veel vaker goed als niet, maar ze moet gewoon stoppen met gokken, het kan niet met deze hond

maar gestoord gaat met veel en veel te ver
hoe weet jij dat??
ken je de hond, heb je hem meegemaakt??? Vertel...........
- Frenk
- Zeer actief
Wil jij beweren dat een agressieve reactie normaal is? Opmerkingen als "het gaat vaker goed als niet" vallen in dezelfde categorie als "dat doet 'ie anders nooit".S@ndr@ schreef:Ja ze kan hem ook een spuitje geven wordt de hele wereld veiliger ,
vanen hoeft jij niet meer bang te zijn!!
Ik heb dus wel enige vraag tekens bij jouw manier van reageren
7 honden zijn er zeven te veel en die expirimenten met Romeo en andere honden gaat mij ook tever,
maar ze is ermisschien al een miljoen gepasseerd waar helemaal niet mee gebeurd is.
het gaat echt veel vaker goed als niet, maar ze moet gewoon stoppen met gokken, het kan niet met deze hond![]()
maar gestoord gaat met veel en veel te ver
hoe weet jij dat??
ken je de hond, heb je hem meegemaakt??? Vertel...........
Een hond die, zonder dat daar een hele hoop waarschuwingen aan vooraf gaan, vastbijt, is niet normaal. Dat kun je hard vinden en dat zal allemaal best. Maar ik blijf bij mijn woorden. Daarvoor hoef ik Romeo niet ontmoet te hebben. Een (hond)agressieve hond kan er niets aan doen, een hond doet niets 'expres', maar 'sporen' doet het niet.
Daar hebben bij bepaalde rassen mensen zelfs moedwillig voor gezorgd, door uitgerekend dat afwijkende gedrag erin te fokken. (het enige wat je kunt doen om dat er weer uit te krijgen is dus stoppen met fokken met (hond)agressieve honden)
Dat is niet de schuld van de TS, noch van haar hond. Van een spuitje is dus ook absoluut geen sprake.
En ik had net ook moeten zeggen dat ik wel heel veel respect heb voor het feit dat ze het hier zo open bediscussieert. Dat is dapper.

-
- Zeer actief
Ik vind bij dit ras agressie naar andere honden geen gestoord gedrag, en Hij is getraind in het negeren van honden ,
anders zou hij misschien wel in de lijn hangen om te waarschuwen blijf uit mijn buurt.
Dus daar zie ik geen gestoord gedrag in, sorry.
wat betreft dat hij met een teef heeft gevochten, als het item waar het om gaat maar belangrijk genoeg is zullen meer honden dat doen.
Baco heeft ook een teef ruig gecorrigeerd
Die teef had Ducain (op dat moment net 3 maanden) gebeten, en dat pikte Baco niet- heel erg gestoord, natuurlijk
die takketeef moest gewoon van zijn pup afblijven.
er zijn meer honden die dat (geslachts)onderscheid niet maken als het om ballen of stokken gaat, of om roedelgenoten.

wat betreft dat hij met een teef heeft gevochten, als het item waar het om gaat maar belangrijk genoeg is zullen meer honden dat doen.
Baco heeft ook een teef ruig gecorrigeerd

Die teef had Ducain (op dat moment net 3 maanden) gebeten, en dat pikte Baco niet- heel erg gestoord, natuurlijk

er zijn meer honden die dat (geslachts)onderscheid niet maken als het om ballen of stokken gaat, of om roedelgenoten.
- Frenk
- Zeer actief
Dus omdat het in dit ras gefokt is, is het geen 'gestoord' gedrag? Hoe wilde je het dan noemen? Onwenselijk? Prima, voor we in een semantische discussie belanden. Dan noemen we het voortaan zo.S@ndr@ schreef:Ik vind bij dit ras agressie naar andere honden geen gestoord gedrag, en Hij is getraind in het negeren van honden ,anders zou hij misschien wel in de lijn hangen om te waarschuwen blijf uit mijn buurt.
Baco heeft ook een teef ruig gecorrigeerd![]()
Die teef had Ducain (op dat moment net 3 maanden) gebeten, en dat pikte Baco niet- heel erg gestoord, natuurlijk![]()
En vwb dat getraind zijn in 'negeren'.... Er zijn minimaal 7 incidenten die dat logenstraffen. Dus, helaas pindakaas voor Romeo, maar zijn bazinnetje zal nog meer voorzorgsmaatregelen moeten nemen. (en dan doel ik niet op het trainen van het 'los' commando.... Dat is de put dempen etc etc)

-
- Zeer actief
Tja, dat heeft de mens in al zijn wijsheid zo gefoktFrenk schreef:Dus omdat het in dit ras gefokt is, is het geen 'gestoord' gedrag? Hoe wilde je het dan noemen? Onwenselijk? Prima, voor we in een semantische discussie belanden. Dan noemen we het voortaan zo.S@ndr@ schreef:Ik vind bij dit ras agressie naar andere honden geen gestoord gedrag, en Hij is getraind in het negeren van honden ,anders zou hij misschien wel in de lijn hangen om te waarschuwen blijf uit mijn buurt.
Baco heeft ook een teef ruig gecorrigeerd![]()
Die teef had Ducain (op dat moment net 3 maanden) gebeten, en dat pikte Baco niet- heel erg gestoord, natuurlijk![]()
En vwb dat getraind zijn in 'negeren'.... Er zijn minimaal 7 incidenten die dat logenstraffen. Dus, helaas pindakaas voor Romeo, maar zijn bazinnetje zal nog meer voorzorgsmaatregelen moeten nemen. (en dan doel ik niet op het trainen van het 'los' commando.... Dat is de put dempen etc etc)

Mensen doen geweldige dingen .

en je hebt gelijk er is in deze maatschapij weinig ruimte voor agressie,
- Frenk
- Zeer actief
Mensen doen helaas niet alleen elkaar, maar ook dieren de meest vreselijke dingen aanS@ndr@ schreef:Tja, dat heeft de mens in al zijn wijsheid zo gefokt,
Mensen doen geweldige dingen .:N:
en je hebt gelijk er is in deze maatschapij weinig ruimte voor agressie,

En vwb de ruimte... Agressie zonder aanleiding is sowieso een weinig bruikbare reactie. Zou ook in 'de natuur' niet gewaardeerd worden vrees ik...

-
- Zeer actief
Ze zijn ooit zo gefokt omdat de gevechten anders niet bloederig genoeg werden :N: , was een super reden toch.Frenk schreef:Mensen doen helaas niet alleen elkaar, maar ook dieren de meest vreselijke dingen aanS@ndr@ schreef:Tja, dat heeft de mens in al zijn wijsheid zo gefokt,
Mensen doen geweldige dingen .:N:
en je hebt gelijk er is in deze maatschapij weinig ruimte voor agressie,Het is gewoon zielig!
![]()
En vwb de ruimte... Agressie zonder aanleiding is sowieso een weinig bruikbare reactie. Zou ook in 'de natuur' niet gewaardeerd worden vrees ik...
Sommige noemen het vermaak

-
- Zeer actief
Het word wel geprobeert, en er ligt een behoorlijke laag vernis over, tegenwoordig bij een heleboel staffies ,maar die vernis laat het soms afweten.Nanna schreef:Ik weet zeker dat er geen wolf ter wereld zomaar een andere wolf zou grijpen en die voorts dan ook niet meer loslaten.Frenk schreef: Agressie zonder aanleiding is sowieso een weinig bruikbare reactie. Zou ook in 'de natuur' niet gewaardeerd worden vrees ik...
Wat dat aangaat heeft de mens er wel een hele rare kronkel ingefokt.
In deze overvolle maatschappij waar hondengevechten trouwens ook afgeschaft zijn is het ook een volkomen nutteloos, lastig en gevaarlijk gedrag.
Waarom fokken de Staff-fokkers deze eigenschap er niet uit? Blijft over een zeer mensvriendelijke, intelligente en leuke hond.
je fokt niet in een keer weg, wat er in decenia lang is ingefokt