O.a. nadat ik afgelopen 2 weken al van 7 honden heb gehoord/gelezen die overhit waren en stierven.
Onderstaand plaatste ik vorig jaar op een forum.
Mijn zoon en ik waren wat met Lola a.h spelen op een veld, toen er een man met een AB reu aan kwam. Lola had al eerder met deze, erg vriendelijke, reu gespeeld. Dus reu los en Lola en die reu lekker rennen en spelen etc.
Lola werd steeds roder en ging zelf tussendoor het water in ter afkoeling.
Na een tijdje was ze behoorlijk moe, maar op het moment dat ik het zeg en haar bij mij wil houden rent ze er weer als een raket vandoor, om gelukkig al snel weer terug te komen nadat ik haar riep.
De man gaat weer verder met zijn reu en Lola gaat uitgeput liggen.
Totaal buiten adem en oververhit, ze stond niet meer op.
Mijn zoon is snel naar huis gerent om handdoeken te halen om haar te koelen. In die tijd stond Lola op en ging ze uit zichzelf afkoelen in het water ( wat mij wel ok leek, gezien de omstandigheden ). We hebben haar een tijdje zo gelaten en zijn toen heel rustig naar huis gelopen en hebben haar thuis laten liggen met natte doeken om haar heen.
Inmiddels is ze weer de oude, maar wij zijn er goed van geschrokken en erg blij dat het meeviel.
Lola is slank, in goede conditie met een uithoudingsvermogen waar je u tegen zegt, het veld was schaduwrijk met redelijk wat wind en vlak terrein en het was in de avond uren. Ik had niet gedacht dat ze dan zo oververhit kon raken, maar iets dergelijks kan dus wel degelijk en in snel tempo ook.