Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongelukje door inschattingsfout

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelukje door inschattingsfout

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nou, ik heb er weer een lange dag op zitten!
Mijn beste vriend heeft een hond Max.
Het is een jonge beetje lompe reu van iets ouder dan een jaar.
Vanmiddag zijn we voor het eerst samen met zijn hond en Romeo gaan lopen.
Het ging wonderbaarlijk goed, ze negeerden elkaar netjes en Romeo plaste zelfs niet eens over de plasjes van Max heen.
Dus aan het einde van de wandeling mocht Max van ons even voorzichtig snuffelen aan de achterkant van Romeo.
Ik heb Romeo heel dicht bij me kort gehouden voor de zekerheid, en een koekje voor zijn neus gehouden.
Maar toen deed Max iets dat wij beiden niet aan zagen komen.
Hij duwde zonder pardon zijn kop onder Romeo's buik om aan zijn pielie te gaan zitten!
Oeps.... Romeo vond dat niet zo'n strak plan en draaide zijn kop, Max wilde net zijn kop terug trekken en kwam te dichtbij, en toen had Romeo dus een stukje van zijn oor te pakken met zijn hoektanden.
Er hing een stuk huid los, maar het oor was verder nog intact.
Op zich viel het allemaal wel mee gelukkig, maar het bloedde natuurlijk vreselijk, omdat het aan het oor was.
Ik en het baasje van Max zaten helemaal onder de bloedspetters omdat Max steeds met zijn kop ging schudden.
Het baasje van Max heeft zonder er over na te denken zijn shirt uitgetrokken en dat om z'n kop heen gebonden zodat het niet zo erg bleef bloeden.
Ik heb meteen de dierenarts en dierenambulance gebeld, dat we met spoed wilden komen omdat het waarschijnlijk wel gehecht moest worden.
En dat was dus ook het geval.
Alles is heel goed gegaan, en Max is inmiddels alweer helemaal wakker en ligt lekker uit te rusten bij zijn baasje thuis.

Achteraf vonden we het allebei toch wel behoorlijk dom van onszelf dat we niet gewoon de wandeling hebben afgesloten met beiden rustig naar huis te lopen. Want het ging juist zo goed, en dat hadden we zo moeten houden.
We hebben dan ook maar besloten om helemaal niet meer samen te gaan lopen als Romeo erbij is.

Wat kun je jezelf dan toch stom voelen zeg.
Je weet allebei dat Romeo geen makkelijke hond is, maar op de één of andere manier heb je dan een vertrouwen terwijl we allebei weten dat zo'n jonge hond als Max iets kan doen wat we niet verwachten.
Daar hebben we geen rekening mee gehouden.
Gelukkig was Max er niet erg van onder de indruk, want hij was het oor heel snel weer vergeten.
Ik denk ook wel dat dit komt omdat we allebei heel rustig bleven onder de situatie en gewoon tegenover Max deden alsof er niets aan de hand was.

Ik heb even ook helemaal geen aandacht meer aan Romeo geschonken, en heb hem thuis gebracht.
Daarna ben ik dus meteen weer naar het baasje van Max gegaan om mee te gaan naar de dierenarts.

Toen ik net thuis kwam stonden er weer twee blije hondjes op me te wachten met kwispelende staartjes.

Ik heb nog even zitten twijfelen of ik het hier wel zou plaatsen, vanwege de manier waarop veel mensen hier reageren.
Maar ik heb besloten het maar gewoon te doen.
Zoals iedereen kan lezen weet ik heel goed dat het nogal stom is geweest en dat dit ongelukje niet nodig was geweest als ik even had nagedacht.
Maar goed, elk mens maakt wel eens een foutje, en als vrienden onder elkaar ben je wel eens iets gemakkelijker in dingen omdat je van elkaar weet dat je het elkaar niet kwalijk neemt mocht er iets misgaan.
Het is alleen sneu voor Max, want hij kan er niets aan doen tenslotte.
En ik ben weer 100 euro armer :roll:
:zweep:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vervelend ongelukje, inderdaad achteraf gezien niet verstandig, maar ik denk dat je dat zelf prima weet :ok: Naar mijn idee ga je vaak wel verstandig om met Romeo zijn gedrag, in hoeverre ik dat kan en mag beoordelen.

gr Aimée
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tsja het is inderdaad niet handig om een hond als Romeo kort te houden en en ander aan zijn kont te laten snuffen. Mijn reu zou dat ook niet op prijs stellen terwijl hij wel los tussen andere honden kan.
Het is gelukkig weer met een sisser afgelopen maar ik vind het eerlijk gezegd geen slimme aktie van je.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Wat wil je nou dat we zeggen :19: , ik vind het oerstom van je maar gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen
Mojuan
Zeer actief

Addy schreef:Wat wil je nou dat we zeggen :19: , ik vind het oerstom van je maar gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen
Wat ik wil dat jullie zeggen?
Doet dat er wat toe dan?
Je mag allemaal gewoon zeggen wat je zelf wilt, anders had ik het niet moeten plaatsen, zo simpel is het.

Ik wilde het gewoon even kwijt, daar is het forum toch voor. :19:
Mojuan
Zeer actief

alm@ schreef:Tsja het is inderdaad niet handig om een hond als Romeo kort te houden en en ander aan zijn kont te laten snuffen. Mijn reu zou dat ook niet op prijs stellen terwijl hij wel los tussen andere honden kan.
Het is gelukkig weer met een sisser afgelopen maar ik vind het eerlijk gezegd geen slimme aktie van je.
Ja, het is idd niet handig geweest.
Maar de reden dat ik dit toeliet was dat Romeo dit dus normaal gesproken niet zo'n probleem vindt gek genoeg.
We hebben een vriendin met een Ambull, en die hond doet dit ook wel eens, en Romeo reageert daar eigenlijk nooit op.
Hij laat hem gewoon aan zijn kont snuffelen, terwijl het een reu is, en het enige dat hij dan heel soms doet is even zijn kont een stukje verplaatsen, meer niet.
Dus daarom had ik niet verwacht dat dit zou gebeuren.
Maar het gebeurde ook pas toen Max zijn snufferd onder Romeo duwde en aan zijn piel ging zitten.
Dat ging hem een stapje te ver, en we hadden gewoon beter moeten weten, dat een jonge reu zoiets kan doen, daar hadden we helemaal niet bij nagedacht.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Paulala schreef: Ik wilde het gewoon even kwijt, daar is het forum toch voor. :19:
Tuurlijk :wink: Ik ben alleen verbaasd na eerdere incidenten met Romeo dat je zo'n (zoals je zelf al gelukkig inziet) inschattingsfout maakt. Het had heel wat vervelender kunnen aflopen.
Maar je zal wel flink geschrokken zijn, dit zijn geen leuke dingen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het elkaar besnuffelen is voor honden een sociaal iets, iets wat ze samen doen, sommige honden zijn er niet van gediend, zoals je zelf dus ook heel goed weet, de meerwaarde om een hond ( welke dan ook) aan romeo zijn kont te laten snuffelen en romeo zelf kort bij je te houden en vooral niet op te laten reageren, snap ik totaal niet, ook al zou het wel goed gegaan zijn, waarom in hemelsnaam?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Een inschattingsfout kan iedereen wel eens maken. Gelukkig is het goed uitgevallen (geen zware verwondingen bedoel ik dan). Een leermoment zeg maar. :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

We maken allemaal wel eens een inschattingsfout, alleen zal niet iedereen dat zo eerlijk op dit forum neerschrijven.

Bezie het van de positieve kant, het had veel erger kunnen aflopen en je hebt er weer iets van geleerd.

Ik vind het best dapper en ook heel erg eerlijk van je dat je dit toch hier van je afgeschreven hebt :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

yamie schreef:het elkaar besnuffelen is voor honden een sociaal iets, iets wat ze samen doen, sommige honden zijn er niet van gediend, zoals je zelf dus ook heel goed weet, de meerwaarde om een hond ( welke dan ook) aan romeo zijn kont te laten snuffelen en romeo zelf kort bij je te houden en vooral niet op te laten reageren, snap ik totaal niet, ook al zou het wel goed gegaan zijn, waarom in hemelsnaam?
Ja, daar heb je helemaal gelijk, er is geen goede reden voor.
Op dat moment dacht ik er verder niet goed over na, maar achteraf vond ik het zelf ook behoorlijk stom.
Iig zal ik dit voortaan wel uit mijn hoofd laten.

Tijdens mijn wandelingen ontloop ik altijd alle honden, ik ga direct een andere kant uit als ik in de verte iemand zie met een hond.
Ik kom eigenlijk nooit meer bij andere honden in de buurt, tenzij het honden zijn waarvan ik weet dat Romeo ze leuk vindt (ja, die zijn er ook nog :mrgreen: )
Misschien is het toch de stille wens dat hij meer vriendjes kan maken.
Ik heb alles te snel willen doen, want ik weet dat als ik er ruim de tijd voor neem en hem alles op eigen initiatief laat doen, dat het dan heel goed mogelijk is dat hij maatjes wordt met een hond.
Alleen ik heb hem die tijd niet gegeven, en het geforceerd in dit geval.
Als ik gewoon nog vaker samen met hem was gaan wandelen, en de honden hun eigen gang had laten gaan, was er vanzelf een moment gekomen waarop Romeo ineens een spelbuiging zou gaan maken naar Max, hoe lang dat was gaan duren weet ik natuurlijk niet, maar die dag was gekomen, daar ben ik van overtuigd.
Max is nml helemaal niet dominant naar Romeo.
En zodra Romeo hem rustig had leren kennen, had hij hem na verloop van tijd volledig geaccepteert, want het ging eigenlijk supergoed, en nu heb ik het helaas verpest.

Erg jammer, want met de Boxer van een goede vriend van ons is hij ook dikke maatjes geworden toen ik hem rustig de tijd gaf buiten.
Hij wil gewoon zelf bepalen wanneer het 'goed' is.
En nu heb ik hem in een situatie gedwongen waarbij hij geen kant op kon, en dit voor hem de enige uitweg is geweest.
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef:We maken allemaal wel eens een inschattingsfout, alleen zal niet iedereen dat zo eerlijk op dit forum neerschrijven.

Bezie het van de positieve kant, het had veel erger kunnen aflopen en je hebt er weer iets van geleerd.

Ik vind het best dapper en ook heel erg eerlijk van je dat je dit toch hier van je afgeschreven hebt :ok:
Ik heb er wel even over moeten nadenken of ik het hier wilde plaatsen.
Toen ik de reacties van mensen hier nog niet gewend was, trok ik het mezelf heel erg aan.
En dat heb ik van me af gezet.
Ieder mens heeft gewoon een eigen mening, en dat heb ik geleerd te accepteren.
Ik heb ook gewoon een heel eerlijke en open persoonlijkheid.
Ik maak dingen niet mooier dan ze zijn, en als ik iets stoms doe zal ik dat ook gewoon toegeven.
Het is beter om ervan te leren, en misschien hebben anderen er nog wel iets aan toe te voegen waar ik nog iets extra van kan leren.

En ik ben absoluut heel erg blij dat het 'maar' een stukje oor was.
Want ik heb mezelf ook al af zitten vragen wat er was gebeurd als hij perongeluk zijn neus te pakken had gehad ofzo.
Dat was toch wat minder fraai geweest.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik snap niet dat sommige baasjes persè willen dat hun reu andere reuen accepteerd.
Je weet dat hij niet dol is op andere reuen . Accepteer/respecteer dat en breng je zelf niet in zo`n situatie. :19: :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik vind het dom wat je gedaan hebt ,je weet dat het mis kan gaan met Romeo maar toch blijf je maar allerlei dingen ''proberen'' die standaard fout aflopen waar dan weer allemaal verontschuldigingen voor worden aangedragen.
Breng je hond, en die van anderen, toch niet steeds in dit soort situaties en houd nou gewoon eens rekening met zijn karakter waar het niet kunnen opschieten met andere reuen maar een klein onderdeel van is :wink:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Het was een wijze les in dit geval . Ik snap wel dat je het even kwijt wil gelukkig is het nog goed afgelopen het had vele malen erger kunnen wezen maar ik weet dat jij je daar goed van bewust bent . En de volgende keer gewoon lekker gaan wandelen en romeo zelf zijn vrienden uitlaten kiezen .
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:het elkaar besnuffelen is voor honden een sociaal iets, iets wat ze samen doen, sommige honden zijn er niet van gediend, zoals je zelf dus ook heel goed weet, de meerwaarde om een hond ( welke dan ook) aan romeo zijn kont te laten snuffelen en romeo zelf kort bij je te houden en vooral niet op te laten reageren, snap ik totaal niet, ook al zou het wel goed gegaan zijn, waarom in hemelsnaam?
ja precies... wat heeft dat nu uberhaupt voor zin om het uit te proberen...?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dat het oerstom was heb je zelf al bedacht. Accepteer dat Romeo niet met andere reuen kan en ga ook niet "proberen" of het wel kan. Daar schiet Romeo niets mee op (want je brengt hem in situaties die hij niet wil) en jij ook niet (want met een beetje pech kost het je ook nog geld zoals je hebt gemerkt). :wink:
Wat betreft dat bloed...oren bloeden heel heftig :mrgreen: . Toen Biène per ongeluk een stukje van Maroucks oor had afgebeten leek het wel alsof ze behoorlijk gewond was, zoveel bloed. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

niet meer doen hoor!

alleen al het feit dat je verbaasd/positief verrast was dat romeo zich gedroeg zijn genoeg alarmbellen om daar heel tevreden mee te zijn en meer niet.

het kan gewoon niet, klaar.

dit soort situaties kan ervoopr zorgen dat romeo helemaal niet meer zo relaxed wordt als er honden in de buurt zijn.
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Dat het een beetje stom was van jullie had jezelf al gezegd ;)
Wat andere al zeiden je moet accepteren dat Romeo niet met andere reuen kan. Vito ging ook heel goed met de Boxerreu van me neef en na een tijd toen Vito ouder werd zag ik dat hij steeds dominanter werd naar de boxer, ze hebben bijna een keer gevochten maar ze zijn net op tijd weg gehaald bij elkaar. We hebben het ook niet meer geprobeerd, Vito kan gewoon niet met andere reuen klaar.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Paulala schreef:En ik ben absoluut heel erg blij dat het 'maar' een stukje oor was.
Want ik heb mezelf ook al af zitten vragen wat er was gebeurd als hij perongeluk zijn neus te pakken had gehad ofzo.
Het is 'maar' 'n stukje oor, maar ik zou daar toch gigantisch van balen als dat bij m'n hond zou gebeuren. Ok, de hond leeft er geen seconde korter van, maar is toch verminkt. Wat als die persoon van plan was geweest om er mee te gaan showen?

Zeker 'n hond dwingen om iets te laten ondergaan wat hij niet wil, is vragen om moeilijkheden.
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:
Paulala schreef:En ik ben absoluut heel erg blij dat het 'maar' een stukje oor was.
Het is 'maar' 'n stukje oor, maar ik zou daar toch gigantisch van balen als dat bij m'n hond zou gebeuren. Ok, de hond leeft er geen seconde korter van, maar is toch verminkt. Wat als die persoon van plan was geweest om er mee te gaan showen?

Zeker 'n hond dwingen om iets te laten ondergaan wat hij niet wil, is vragen om moeilijkheden.
Nou verminkt is hij niet hoor, want het oor is nog intact, er lag alleen maar een stukje huid los dat er weer netjes aan gehecht is.
Waarschijnlijk is er straks niets meer van te zien, maar daar gaat het niet om.
Het baasje van Max heeft samen met mij de beslissing genomen om dit te doen, en hij weet net zo goed als ik hoe Romeo kan reageren.
Dus wat dat betreft zijn we beiden even stom geweest.
En als het zo was dat hij ermee had willen showen (het is een kruising, dus is niet van toepassing) dan had hij evengoed zichzelf voor zijn kop kunnen slaan.
We hebben er gisteren beiden niet moeilijk over gedaan, want we weten allebei heel goed dat we er samen bij waren, en samen deze fout hebben gemaakt.
Mojuan
Zeer actief

tineke schreef:Ik vind het dom wat je gedaan hebt ,je weet dat het mis kan gaan met Romeo maar toch blijf je maar allerlei dingen ''proberen'' die standaard fout aflopen waar dan weer allemaal verontschuldigingen voor worden aangedragen.
Breng je hond, en die van anderen, toch niet steeds in dit soort situaties en houd nou gewoon eens rekening met zijn karakter waar het niet kunnen opschieten met andere reuen maar een klein onderdeel van is :wink:
Wat bedoel je met allerlei dingen proberen?
Dit is de eerste keer dat er iets gebeurt omdat ik iets stoms wilde proberen.
De eerdere ongelukken die ooit zijn gebeurd hadden hele andere oorzaken.
Ik hou Romeo nml verder altijd bij andere honden uit de buurt, tenzij hij zelf aangeeft dat hij wil spelen, en dat laat hij dan duidelijk zien door door zijn voorpoten te zakken.
En ik snap ook niet dat je zegt dat ik allerlei verontschuldigingen aandraag, want zoals je duidelijk kunt lezen heb ik al meerdere malen gezegd dat het mijn eigen fout is, omdat ik een stomme inschattingsfout heb gemaakt en Romeo in een situatie heb gedwongen die niet nodig is geweest.
Als je dan iets zegt, zeg dan wel iets dat op waarheid berust.
En je suggestie dat ik geen rekening hou met zijn karakter klopt ook niet.
Jij bent er niet bij elke dag dat ik met hem buiten loop.
Elke dag heb ik ogen in mijn rug, en ik loop altijd een andere kant uit als ik ergens een hond zie, ik blijf vrijwel altijd bij andere honden uit de buurt en ga ook al niet meer naar een hondenschool met hem.
Als het donker is hou ik hem aan de korte lijn, omdat ik dan niet alles even goed kan zien als overdags.
Ik heb alles gewoon veel te snel willen doen, en heb hem de tijd niet gegeven om zelf te beslissen wanneer hij Max zou accepteren.
Hij kan wel met andere reuen, maar niet van het ene op het andere moment.
De boxer van een vriend van ons is ook een reu, en die heeft hij ook volledig geaccepteert.
Die hond komt hier gewoon binnen in huis, en de honden liggen vaak met z'n drieën op een hoopje.
Dit komt omdat we dat wel goed hebben aangepakt met alle geduld die nodig was.

Ik heb zelfs al een heel plan van aanpak gemaakt hoe ik het ga doen als we gaan verhuizen, omdat de mensen in de nieuwe buurt natuurlijk nog niet weten hoe Romeo is.
Ik ga een muilkorf aanschaffen binnenkort en Romeo heel voorzichtig laten wennen aan dat ding, want dat gaat heel veel tijd kosten, en wil ik dus al hebben gedaan voordat we verhuisd zijn.
De eerste tijd zal hij dat ding dragen als ik buiten loop, zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren door loslopende honden.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik begrijp het baasje van max niet :wink: Ik zou dat nooit :proberen".........met mijn jonge hond :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ga je niet verdedigen want het is gewoon waar wat tineke zegt. ik geloof ook niet dat je elke dag 3x kijkt of romeo bij honden kan maar het zou niet eens in je op moeten komen. het risico is te groot. net als je zin dat je hem niet zelf laat bepalen wanneer hij max accepteerd. je moet helemaal niet op zoek gaan naar acceptatie maar naar negeren en afleiden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het is zo'n inkoppertje om te zeggen dat het niet verstandig was, dus zeg ik dat ik het heel eerlijk van je vind om dit te plaatsen. De meeste mensen zouden dat niet gedaan hebben :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Romeo is een amstaff die niet met reuen kan en wel een robbertje aan de knok wil. Lekker helemaal weghouden bij reuen want je ziet nu hoeveel stress dat geeft. Hij hakt er meteen vol in. Die ambull waarbij het wel "goed" gaat ook niet meer doen dus.

Wat heeft het voor zin? :19: Het gaat toch een keer verkeerd en dat weet je eigenlijk ook best al wel anders hoefde je hem niet zo kort te houden :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Zoek stok! schreef:Het is zo'n inkoppertje om te zeggen dat het niet verstandig was, dus zeg ik dat ik het heel eerlijk van je vind om dit te plaatsen. De meeste mensen zouden dat niet gedaan hebben :wink:
Dat is ook waar :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Ongelukje door inschattingsfout

Ongelezen bericht door starfleet »

Paulala schreef:
Net goed :mrgreen:

Een hond kort houden en dan van achter iets laten gebeuren waar hij geen erg in heeft is nooit een goed idee als je zijn kop niet vasthebt. Of het nu een mensenhand is of een hondenoor, zelfs bij een hond die op zich best met andere honden kan loop je kans dat het dan misgaat.

Anne
Mojuan
Zeer actief

MARC_S schreef:Romeo is een amstaff die niet met reuen kan en wel een robbertje aan de knok wil. Lekker helemaal weghouden bij reuen want je ziet nu hoeveel stress dat geeft. Hij hakt er meteen vol in. Die ambull waarbij het wel "goed" gaat ook niet meer doen dus.

Wat heeft het voor zin? :19: Het gaat toch een keer verkeerd en dat weet je eigenlijk ook best al wel anders hoefde je hem niet zo kort te houden :wink:
Wat je zegt over die Ambull dat was ik idd ook al van plan.
Ik ga er niet op zitten wachten tot dat toch een keer mis gaat.
Die Ambull kan ook een keer zijn poot op zijn rug zetten of iets anders dat verkeerd valt bij Romeo en dan hebben we de poppen aan het dansen.

Ik had Romeo gewoon in zijn waarde moeten laten.
Samen wandelen gaat prima, maar ik moet geen honden aan zijn lijf laten komen, dat gaat hem gewoon te ver.
Mojuan
Zeer actief

Re: Ongelukje door inschattingsfout

starfleet schreef:
Paulala schreef:
Net goed :mrgreen:

Een hond kort houden en dan van achter iets laten gebeuren waar hij geen erg in heeft is nooit een goed idee als je zijn kop niet vasthebt. Of het nu een mensenhand is of een hondenoor, zelfs bij een hond die op zich best met andere honden kan loop je kans dat het dan misgaat.

Anne
Of ik zijn kop nu wel of niet vast heb, het was zowiezo geen goed idee.
Want het gaat natuurlijk niet alleen maar om die beet, ik heb hem niet in zijn waarde gelaten, en dat is voor Romeo ook niet leuk geweest.
Al was hij gemuilkorfd bij wijze van spreken en had hij niets kunnen doen, dan nog was dit even stom geweest.

En dat geld interesseert me eerlijk gezegd helemaal niets, ik vind het veel belangrijker dat Max weer in orde is en dat het allemaal meegevallen is.
Al was ik duizend euro armer, dat is mijn verantwoordelijkheid geweest, en dan had ik dat met alle plezier betaald.
Het baasje van Max heeft zelfs nog aangeboden om zelf de helft te betalen, omdat hij vond dat het ook zijn fout was.
Maar dat wilde ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”