Waarmee je dus eigenlijk duidelijk maakt dat als een rashond bij de eigen moeder is opgegroeid (wat meestal het geval is) die hond zijn "eigen" ras snel zal herkennen.evaellenjoan schreef:Ben ik blij Martijn...ik was echt op zoek naar zo'n antwoord om het mijne te steunenMartijn schreef:Nee. Honden herkennen hun eigen ras niet omdat ze niet weten welk ras ze zelf zijn.
Wel kunnen ze gewend zijn aan een bepaald type hond om zich heen en daar onderscheid in maken.
Ik denk dat Dapper en Cleo sneller een laekense zullen herkennen dan Eva zelf. Die zien er vaker zo een. Eva zelf heeft de laatste laekense gezien toen ze 9 weken was.![]()
Tja hoe weet je hond immers van welk ras hij is hé...![]()
Ik heb hier trouwens het perfecte vb thuis:
mijn rescuehonden waren 2 dagen oud toen ik ze redde...ze hebben hun echte moeder dus nooit gezien (Dalmata).
Mijn Vita (Dobermann) beschouwen ze als hun moeder en Pineau (Border Collie) als hun vader....groots ouderlijk respect trouwens tot op de dag van vandaag (zijn nu 19 maanden oud)...
Hun echte moeder hebben ze ondertussen al 2 keer gezien..;toevallig vanuit de auto...en blaffen dat ze deden naar die vreemde hond...![]()
Dus...NEE hoor, niets te maken met ras volgens mijn bescheiden mening maar eerder wat ze gewend zijn...

Toch?