Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer laten zwemmen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Wanneer laten zwemmen?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb een Retriever pup van 12 weken die net zijn laatste enting heeft gehad gisteren. Helaas heeft hij ook nog een oorontsteking maar hoeft volgens de DA alleen vandaag ook antibiotica, dan zou het voorbij zijn. Wanneer kan ik hem laten zwemmen? Moet die enting eerst nog een aantal dagen hebben om in te werken en zou het niet onverstandig zijn om hem meteen na de laatste dag antibiotica te laten zwemmen? We willen natuurlijk niet weer een ontsteking maar tis niet makkelijk, een Retrievertje weg houden bij water :boos:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik zou een hond met een oorontsteking niet laten zwemmen, met entingen heb ik eerlijk gezegd geen rekening gehouden.
Mijn labrador zwom meteen toen we hem op hadden gehaald met 8 weken.

*edit* kun je je pup niet aangelijnd het water in laten gaan en dan zo ondiep dat het koppie (oortjes) niet onder water kan gaan?
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Zolang de oorontsteking nog niet over is, niet laten zwemmen ..... het meeste "zwemwater" voor de honden is niet echt schoon en waarom zou je het risico nemen dat het of erger wordt of dat het een langdurige kwestie gaat worden?
Dus als je a.b.kuur op is eerst goed de oortjes laten checken.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zwemmen doet een hondje niet altijd zomaar even. Je kan dus makkelijk proberen of hij daar wel zin in heeft aan de lijn. Ik schat de kans laag in dat hij zomaar ineens gaat zwemmen. Dat duurt vaak een paar keer oefenen en genoeg lef krijgen :wink:
Afbeelding
C@rmen

MARC_S schreef:Zwemmen doet een hondje niet altijd zomaar even. Je kan dus makkelijk proberen of hij daar wel zin in heeft aan de lijn. Ik schat de kans laag in dat hij zomaar ineens gaat zwemmen. Dat duurt vaak een paar keer oefenen en genoeg lef krijgen :wink:
Wees daar niet te zeker van bij een retriever..hier liepen zowel max, jansen als janus met 8 weken meteen het water in en zwommen zo weg. :wink:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Als een mens en oorontsteking heeft mogen we normaal 8 dagen niet in het water...

Dus met mijn hond zou ik ook nog even wachten hoor !

Veel succes met de genezing :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

C@rmen schreef:
MARC_S schreef:Zwemmen doet een hondje niet altijd zomaar even. Je kan dus makkelijk proberen of hij daar wel zin in heeft aan de lijn. Ik schat de kans laag in dat hij zomaar ineens gaat zwemmen. Dat duurt vaak een paar keer oefenen en genoeg lef krijgen :wink:
Wees daar niet te zeker van bij een retriever..hier liepen zowel max, jansen als janus met 8 weken meteen het water in en zwommen zo weg. :wink:
Inderdaad, hij heeft zijn eerste duik al gemaakt met 8 weken :mrgreen: Alleen hebben we hem daarna toch maar niet weer laten zwemmen vanwege de entingen. Toen had hij ook nog geen last van zijn oorontsteking.
C@rmen

Maeve schreef:
C@rmen schreef:
Inderdaad, hij heeft zijn eerste duik al gemaakt met 8 weken :mrgreen: Alleen hebben we hem daarna toch maar niet weer laten zwemmen vanwege de entingen. Toen had hij ook nog geen last van zijn oorontsteking.
Woon je trouwens in hengelo overijsel? weet jij nog leuke plekjes om te wandelen/zwemmen?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

C@rmen schreef:
Maeve schreef:
C@rmen schreef:
Woon je trouwens in hengelo overijsel? weet jij nog leuke plekjes om te wandelen/zwemmen?
Jep, Overijssel :) Wij laten de honden meestal zwemmen bij een park bij de wijk vossenbelt/slangenbeek of het Lonnekermeer.
C@rmen

Maeve schreef:
C@rmen schreef:
Maeve schreef:
C@rmen schreef: Wees daar niet te zeker van bij een retriever..hier liepen zowel max, jansen als janus met 8 weken meteen het water in en zwommen zo weg. :wink:
Jep, Overijssel :) Wij laten de honden meestal zwemmen bij een park bij de wijk vossenbelt/slangenbeek of het Lonnekermeer.
Lonnekemeer mogen ze niet los toch?
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik zou ook nog even wachten met zwemmen :wink:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Toen wij vorig jaar een pup kochten had ik gehoord dat het beter was om een pup het eerste half jaar niet te laten zwemmen, maar dat klopt dus niet?

Groetjes, Noëlle.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Noële schreef:Toen wij vorig jaar een pup kochten had ik gehoord dat het beter was om een pup het eerste half jaar niet te laten zwemmen, maar dat klopt dus niet?

Groetjes, Noëlle.
waarom zou dat zijn? :denken: hier mogen ze zwemmen wanneer ze willen of dat nu met 8 weken is of met 8 maanden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”