Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer laten zwemmen?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wanneer laten zwemmen?
Ik heb een Retriever pup van 12 weken die net zijn laatste enting heeft gehad gisteren. Helaas heeft hij ook nog een oorontsteking maar hoeft volgens de DA alleen vandaag ook antibiotica, dan zou het voorbij zijn. Wanneer kan ik hem laten zwemmen? Moet die enting eerst nog een aantal dagen hebben om in te werken en zou het niet onverstandig zijn om hem meteen na de laatste dag antibiotica te laten zwemmen? We willen natuurlijk niet weer een ontsteking maar tis niet makkelijk, een Retrievertje weg houden bij water 
-
C@rmen
Ik zou een hond met een oorontsteking niet laten zwemmen, met entingen heb ik eerlijk gezegd geen rekening gehouden.
Mijn labrador zwom meteen toen we hem op hadden gehaald met 8 weken.
*edit* kun je je pup niet aangelijnd het water in laten gaan en dan zo ondiep dat het koppie (oortjes) niet onder water kan gaan?
Mijn labrador zwom meteen toen we hem op hadden gehaald met 8 weken.
*edit* kun je je pup niet aangelijnd het water in laten gaan en dan zo ondiep dat het koppie (oortjes) niet onder water kan gaan?
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
C@rmen
Wees daar niet te zeker van bij een retriever..hier liepen zowel max, jansen als janus met 8 weken meteen het water in en zwommen zo weg.MARC_S schreef:Zwemmen doet een hondje niet altijd zomaar even. Je kan dus makkelijk proberen of hij daar wel zin in heeft aan de lijn. Ik schat de kans laag in dat hij zomaar ineens gaat zwemmen. Dat duurt vaak een paar keer oefenen en genoeg lef krijgen
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, hij heeft zijn eerste duik al gemaakt met 8 wekenC@rmen schreef:Wees daar niet te zeker van bij een retriever..hier liepen zowel max, jansen als janus met 8 weken meteen het water in en zwommen zo weg.MARC_S schreef:Zwemmen doet een hondje niet altijd zomaar even. Je kan dus makkelijk proberen of hij daar wel zin in heeft aan de lijn. Ik schat de kans laag in dat hij zomaar ineens gaat zwemmen. Dat duurt vaak een paar keer oefenen en genoeg lef krijgen
-
C@rmen
Woon je trouwens in hengelo overijsel? weet jij nog leuke plekjes om te wandelen/zwemmen?Maeve schreef:Inderdaad, hij heeft zijn eerste duik al gemaakt met 8 wekenC@rmen schreef:Wees daar niet te zeker van bij een retriever..hier liepen zowel max, jansen als janus met 8 weken meteen het water in en zwommen zo weg.MARC_S schreef:Zwemmen doet een hondje niet altijd zomaar even. Je kan dus makkelijk proberen of hij daar wel zin in heeft aan de lijn. Ik schat de kans laag in dat hij zomaar ineens gaat zwemmen. Dat duurt vaak een paar keer oefenen en genoeg lef krijgenAlleen hebben we hem daarna toch maar niet weer laten zwemmen vanwege de entingen. Toen had hij ook nog geen last van zijn oorontsteking.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Jep, OverijsselC@rmen schreef:Woon je trouwens in hengelo overijsel? weet jij nog leuke plekjes om te wandelen/zwemmen?Maeve schreef:Inderdaad, hij heeft zijn eerste duik al gemaakt met 8 wekenC@rmen schreef:Wees daar niet te zeker van bij een retriever..hier liepen zowel max, jansen als janus met 8 weken meteen het water in en zwommen zo weg.MARC_S schreef:Zwemmen doet een hondje niet altijd zomaar even. Je kan dus makkelijk proberen of hij daar wel zin in heeft aan de lijn. Ik schat de kans laag in dat hij zomaar ineens gaat zwemmen. Dat duurt vaak een paar keer oefenen en genoeg lef krijgenAlleen hebben we hem daarna toch maar niet weer laten zwemmen vanwege de entingen. Toen had hij ook nog geen last van zijn oorontsteking.
-
C@rmen
Lonnekemeer mogen ze niet los toch?Maeve schreef:Jep, OverijsselC@rmen schreef:Woon je trouwens in hengelo overijsel? weet jij nog leuke plekjes om te wandelen/zwemmen?Maeve schreef:Inderdaad, hij heeft zijn eerste duik al gemaakt met 8 wekenC@rmen schreef: Wees daar niet te zeker van bij een retriever..hier liepen zowel max, jansen als janus met 8 weken meteen het water in en zwommen zo weg.Alleen hebben we hem daarna toch maar niet weer laten zwemmen vanwege de entingen. Toen had hij ook nog geen last van zijn oorontsteking.
Wij laten de honden meestal zwemmen bij een park bij de wijk vossenbelt/slangenbeek of het Lonnekermeer.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
waarom zou dat zijn?Noële schreef:Toen wij vorig jaar een pup kochten had ik gehoord dat het beter was om een pup het eerste half jaar niet te laten zwemmen, maar dat klopt dus niet?
Groetjes, Noëlle.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi