Brigitte schreef:Ik vind ze schitterend maar ik ben niet blij met de Kangals die hier nu volop lopen en die meegenomen zijn uit Turkije, ik loop echt een straatje om als ze hier voor het cafe staan te showen en trots te wezen

met hun uitvallende honden.
Ik had het al eens in de fotohoek geschreven maar hier achter woont dus een turksgezin, ook met een kangal. Ik vind het helemaal niks dat beest. En als ik ze tegenkom dan duim ik altijd maar dat ze hem goed vast houden want zoals die kijkt en aast op mn honden....en dan is het nog een jonge hond he. Ze krijgen hem ook amper mee als tie mijn honden ziet en als ze hem dan tcoh gewoon mee wil sleuren gaat ie totaal in de ankers, probeert zn band af te krijgen e.d..
Ze wonen met hun achtertuin aan een speeltuintje. Rosalie wilde daar even spelen, ik had Chello mee. We kwamen de hoek nog niet om of dat beest hing met zn kop over de schuttingdeur (lage deur), grommen en doen. Echt indrukwekkend. Ging die daarna tegen de deur staan rammen die dus zo gammel als wat is waardoor die hele deur uit zn fatsoen raakte. Ik ben heel snel weer weggegaan, doodsbang dat ie uit zou breken.
Ik ben vrijwel nooit bang voor een hond maar deze reu moet ik echt niet, mijn honden hebben geen schijn van kans als dat beest een keer wel los breekt.
Daarbij snap ik ook echt niet wat die rassen allemaal hier in Nederland moeten. Als je ziet (zoals hier in dit topic alleen al op de foto's) waar die rassen voor gefokt zijn en wat ze als taken hebben in het land van herkomst dan begrijp ik echt niet wat die honden hier in ons kikkerlandje moeten met onze postzegel tuintjes. Ergens vind ik het dus ook gewoon sneu voor die honden.