Maar ja, geen cavia/konijn meer te bekennen, die was allang weg dachten we. We hebben de honden op de auto gezet maar Gol wilde maar niet mee en bleef rond de kooi in de bosjes snuffen. Ik riep Marcel dat ie Gol in de auto moest zetten en dat ik dan nog even voor de laatste keer ging kijken.
En ja hoor, onder de brandnetels zag ik een rood bolletje. Het bleef rustig zitten dus ik probeerde het te pakken maar het glipte weg. Ik nog een poging... en ja hoor, ik had 'm bij de achterpoten! Huppetee ging de cavia zo de kooi weer in, en nu zit ik dus met een cavia

Het was al te laat om naar het asiel te rijden, dus nu zit 'ie maar hier. Ik heb eigenlijk helemaal niks met cavia's, heb er totaal geen verstand van maar eigenlijk zit ik nu toch een beetje te twijfelen of ik 'm wel naar het asiel ga brengen of dat ik m houd..

Ik heb ook geen idee of het een mannetje of vrouwtje is en hoe je dat kunt zien (ja vast tussen de pootjes kijken, maar waar kijk je dan naar?). Het bakje eten wat in de kooi zat zag er niet goed meer uit, dus ik heb maar een plukje sla in de kooi gedaan en vers water gegeven.
Dit is hem/ haar;

Best wel een leukerd he

Wat eten ze eigenlijk behalve brokjes uit de winkel? Iets wat ik in huis heb? Is sla goed of niet?