Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is van jouw hond nou écht een raseigenschap?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

RR eigenschappen waar ik me in kan vinden is de terughoudendheid en de kat uit de boom kijken mentaliteit.
Waaksheid, zowel het huis als het gezin.
en de eigengereidheid , ze verspillen geen onnodige energie.
In huis heerlijk rustige honden, mits ze goed uitgelaten worden.
Heerlijk lui zijn ze. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

mijn honden zijn allebei stronteigenwijs en ze kunnen ook wel 'een beetje druk' zijn. :mrgreen: wat dat betreft echt terriërs. Ik vraag me heel erg af of bijvoorbeeld een golden die ik op zou voeden dat ook niet zou hebben, of dat dat echt anders zal zijn. Ik weet het niet, heb alleen maar kleine terriërs gehad en die waren allemaal zo. gelukkig ook maar.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Lekker eigenwijs :mrgreen:
En een ontzettende lieve hond, die ik voor geen goud wil missen :smile1:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:

[/quote]

Buffy is een Toller, nu weet ik het zeker.
Maar niet exclusief dus voor Tollers, Buffy doet dit bij grote opgewondenheid als ze een leuke hond ziet of een groepje kooikers etc.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik ken geen eigenschap van Kooikers die alleen bij Kooikers voorkomt, het is het totaalplaatje: mieperig, terughoudend tegen vreemden, dol op bekenden, baasgericht, snauwerig naar andere honden, weinig blaffen maar wel waaks, rustig als het nodig is maar wel actief, redelijk slim, jachtinstinct. Als die eigenschappen zie je bij andere honden ook genoeg terug.

Gewoon een ouderwets boerenhondje vind ik het. Ook niet zo gek als je weet dat er een beetje van dit en een beetje van dat in zit.

Anne
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pak-de-bal schreef: alhoewel... wat doet hij hier op de foto hieronder dan?
Hij lacht ook ... ligt zelfs dubbel van het lachen...
Dat begrijp ik, als hij onder al je berichten staat :smile: Daarom vind ik het al tijden een geweldige foto :ok:

Maar Bauke is toch een Stabijna?
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nanna schreef:Honden kunnen ook elkaars eigenschappen en rasbeeld overnemen.
Iemand die ik ken fokt Duitse staande draadharen, voor de jacht. Geen makkelijke jongens. Voor het contrast nam ie er een Deerhound bij.
De Deerhound waakt nu net zo hard als de staanders en apporteert zelfs beter uit het water :smile:
Zo had mijn oma een herplaatste Afghaan die was opgegroeid met een nestje Sint Bernhards. Ze zag er erg afghaans uit maar was een vreselijk gezellig allemansvriendje :smile:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier twee honden die echt niet aan de rasstandaard voldoen qua karakter!
Bij Osa is het dan wel denk ik haar sociale aard richting mensen en voor Ben het knuffelige van een lab. Verder kan ik eigenlijk niet veel bedenken :denken:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra heeft een ontzettende drive, prachtig om te zien :wink: (als het om ballen oid gaat)
Reagan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door Reagan »

beide dominant,al is karabash (reu) dominanter als sultan,eigenwijs,waaks,terughoudend t.o.v vreemden,
maar supergek op kinderen,
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Een ingebouwde radar voor bedden en banken :mrgreen:
En dan de vanzelfsprekendheid waarmee desbetreffende objecten gebruikt worden :smile:

Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Nanna schreef:Honden kunnen ook elkaars eigenschappen en rasbeeld overnemen.
Iemand die ik ken fokt Duitse staande draadharen, voor de jacht. Geen makkelijke jongens. Voor het contrast nam ie er een Deerhound bij.
De Deerhound waakt nu net zo hard als de staanders en apporteert zelfs beter uit het water :smile:

Een ander heeft Duitse herders en nam er een Komondor teef bij. Een schattig puppie.
Toen na een paar jaar de tijd daar was om gedekt te worden wilde mevrouw NIETS van die doodenge Komondorreu weten. Ze hoefde geen schaap op haar rug.
Nee, een stoere herderreu moest het wezen en daar stond ze dan ook sletterig voor heen en weer te draaien ;-)
nu snap ik waarom ik een dog heb die een mechel met een balletje uitdaagt :smile:

http://www.zippyvideos.com/7233488223415776/100_0092/

die zijn samen opgegroeid en ze snapt blijkbaar waar een mechel warm voor loopt :mrgreen:

en nu snap ik ook waarom ze haar staart zo draagt :eek:
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

femke is onze eerste briard, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet..alleen hoe ze "zou moeten zijn" vanuit de rasbeschrijving en wat ik zie tijdens wandelingen en clubmatches ed..

Toch komt het wel aardig overeen met wat ik van te voren heb gelezen en herken ik veel van femke bij andere briards..

enorm eigenwijs kunnen zijn, "jaja, ik kom wel, eerst nog even hier snuffelen.." (behalve op het trainngsveld, daar pikt ze alles binnen no time op en is ze onbevreesd en vol vuur, en dat vind ik echt geweldig..thuis dr eigen ding doen, maar op het trainingsveld vol passie met de baas)

het slechte volgen is een irritante eigenschap van haar.. Het kan haar nooit snel genoeg gaan, vaak loopt ze een meter vooruit om vervolgens ongeduldig te wachten tot ik weer naast haar ben..Ze wil altijd maar vooruitvooruitvooruit
Het netjes volgen is een strijd die we elke dag wel weer aan kunnen gaan..ze trekt overigens niet aan de riem (wel bij anderen..haha)
Ook hier is het weer zo dat ze tijdens trainingen wel heel keurig kan volgen. koppie omhoog "wat gaan we nu doen baas?"
ga je met r fietsen, dan is ze in haar sas omdat dan het tempo lekker hoog ligt.

bij honden die ze niet goed kan peilen gaat ze plat op de grond. voelt het goed dan is er niets aan de hand, maar is ze onzeker dan kan ze heel hard gaan blaffen. meer om af te bluffen. dit is echt wel typisch briard.
overigens blijft het bij even blaffen, daarna is het meestal okee. uiteindelijk uit zich dat of in spel of ze negeert de andere hond.

verder is ze verschrikkelijk tolerant en geduldig met ons en met jesse mijn zoon. ze houdt hem altijd goed in de gaten en is altijd bij jesse in de buurt.
Ze is een knuffelkont eerste klas, kruipt als het even akn bij je op schoot als een schoothondje en waakt als de beste.

voor ons is femke een tophond!!niet makkelijk, je moet moeite doen om connectie met r te krijgen, maar daar hou ik wel van.

Toby daarentegen is echt een terrier..loopt altijd zn neus achterna, is gek op muizenholletjes, kan af en toe tekeer gaan als een verschrikkelijke keffer, al wordt dit na een half jaar bij ons steeds minder.
hij tolereert teven, maar oh wee als er een grote reu aan femke snuffelt (voor reuen van zn eigen formaat voelt hij zich te groot en daar doet hij dan ook niets mee)
ik doe hem dan ook altijd even aan de riem als we bepaalde reuen tegen komen, want femke is juist dol op grote (lees: onbenullige) reuen.
Zo woont hier in de buurt een doberman reu: diesel..
femke en diesel kunnen verschrikkelijk met elkaar donderjagen, maar toby heeft een bleodhekel aan hem en hangt diesel in de nek als ik m loslaat.
die sul van een diesel heeft dan ook echt ontzag voor onze kleine toby..en ach, we weten het nu, dus we kunnen er allemaal om lachen, maar bij honden die je niet kent kan het wel eens angstig zijn.

het is een echte persoonlijkheid.. maakt lekkere holletjes voor zichzelf met zn kleedje, kan zn botjes heerlijk verstoppen en gedraagt zich vaak uit de hoogte.

Toch is het bij hem: what you see is what you get. hij is makkelijk te lezen en snel onder de indruk van een stemcorrectie. wat dat betreft is het een makkelijker hondje dan femke, met hem heb je sneller een band. heb je een koekje voor toby, dan is hij al gauw je beste vriend :mrgreen:

hij leert snel, maar is vaak ook liever lui dan moe.
Bij toby heb ik echt het gevoel dat hij zo'n oud chagerijnig tandloos mormeltje wordt van 20 die al kreupelend zn rondje loopt
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”